O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

WESTERPLATTE

Ostatnia aktualizacja 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"WESTERPLATTE"

POPRZEDNIE NAZWY: ex. "KRZYWOUSTY"; ex "HERTHA I", ex "HERTHA".
TYP STATKU: HOLOWNIK MOTOROWY ŚRUBOWY
ROK BUDOWY: 1907
STOCZNIA: J.W. Klawiter, Danzig. [Niemcy] NR. BUD.: 335

DANE TECHNICZNE:
1907 r. - J.W. Klawiter, Danzig
długość całkowita: 18,00 m; szerokość całkowita: 4,00 m ; zanurzenie: 1,70.; nośność: 25 t
1953 r. - RDW Tczew
długość całkowita: 17,20 m; szerokość całkowita: 4,40 m ; wysokość burt: 2,05 m; wysokość całkowita: 3,85 m; zanurzenie: 1,75/2,10 m.; nośność: 18 t
1954 r. - RDW Bydgoszcz
długość całkowita: 17,20 m; szerokość całkowita: 4,05 m ; wysokość burt: 2,05 m; wysokość całkowita: 3,85 m; zanurzenie: 1,75/2,10 m.; nośność: 25 t
1966 r. - PRS Gdańsk
długość całkowita: 17,16 m; szerokość całkowita: 4,40 m ; wysokość burt: 2,05 m; wysokość całkowita: ? m; zanurzenie: ?. m.; nośność: ? t
1979 r. - PRS Gdańsk
długość całkowita: 17,23 m; szerokość całkowita: 4,24 m ; wysokość burt: 2,10 m; wysokość całkowita: 3,15 m; zanurzenie: 1,79 m.; nośność: ? t

SILNIKI GŁÓWNE:
1907
1 maszyna parowa stojąca dwucylindrowa podwójnego rozprężania prod.: J.W. Klawiter, Danzig o mocy 85 KM; rok produkcji: 1906.
1955
1 silnik wysokoprężny 4 cylindrowy typu: EKM 4SV38; prod.: V.E.B. Maschinenbau, Halberstadt. [NRD] o mocy 180 KM; nr fabr. 32263325-054; rok prod.1954; ilość obrotów:315; przełozenie: 1:1
1962
1 silnik wysokoprężny 6 cylindrowy typu 6 DV 136; prod.: Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy 225 KM; ilość obrotów: 360/min. przełożenie 1:1.
KOTŁY PAROWE:
1 kocioł parowy o ciśnieniu 9 atm.
INNE DANE:
materiał budowy: dno: stal; burt: stal; pokład: stal
kadłub nitowany o poprzecznym systemie wiązań.
napęd: 1 śruba ; prędkość: 12 km/h.; załoga: 5 osób
PORT MACIERZYSTY:
Bydgoszcz
ARMATOR:
P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz. Grodzka 17
NUMERY REJESTRACYJNE:
654 [RDW Tczew od 1953r.]; 376 [RDW Bydgoszcz od 1954 r.]; Bg-I-75 [I.Ż.Śr. Bydgoszcz od 1965 r.]

RYS HISTORYCZNY
Zbudowany jako holownik parowy dla Otto Köhler z Spandau, nazwany "HERTHA". W 1916 roku zmobilizowany do Militär Kanal Direktion jako "HERTHA I". Zatopiony w Szczecinie w 1945 roku. Po wydobyciu wyremontowany i od 1948 roku jako "KRZYWOUSTY" w Państwowej Żegludze na Odrze we Wrocławiu. Oddział w Szczecinie. W 1949 roku trafił do Państwowej Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu. Ekspozytura w Szczecinie. W 1950 roku przekazany do Ekspozytury w Gdańsku. Od 1951 roku w P.P. Żegluga na Wiśle, Ekspozytura Rejonowa w Gdańsku, zmienił nazwę na "WESTERPLATTTE". W dniu 17 kwietnia 1954r. przekazany do Ekspozytury Rejonowej w Bydgoszczy ale nadal pozostał w Gdańsku obsługując barki armatora w portach Gdańska i Gdyni. W 1955 roku w Tczewskiej Stoczni Rzecznej w Tczewie został przebudowany na motorowiec. Od 1956 roku w P.P. Bydgoska Żegluga na Wiśle w Bydgoszczy, Ekspozytura Gdańsk-Gdynia. Jego zatrudnienie nie zmieniło się. W 1962 roku kolejna przebudowa i wymiana silnika. Od 1963 roku w P.P. Żegluga Bydgoska w Bydgoszczy, Ekspozytura w Gdańsku. Wycofany w 1979 roku i złomowany w Gdańsku w 1980 roku

© OPRACOWAŁ: Waldemar Danielewicz Gdańsk 4 marca 2007.
przedruk za podaniem źródła.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 04.03.2007, 17 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies