O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Kanał śląski

Ostatnia aktualizacja 4 lat temu
A
angoDoświadczony użytkownik Doświadczony użytkownik
Dodano 4 lat temu
Witam !

Cytat

Rzeczpospolita. Połączenie Odry i Wisły za 11 miliardów

[url]
https://www.rp.pl...8gqi3M&cid[/url]

https://www.naszraciborz.pl/site/art/...-miliardow
A
angoDoświadczony użytkownik Doświadczony użytkownik
Dodano 4 lat temu
Witam !

Jak w temacie głównym :

Cytat

Kto najbardziej skorzysta na Kanale Śląskim?

https://www.portalsamorzadowy.pl/inwe...33882.html
A
angoDoświadczony użytkownik Doświadczony użytkownik
Dodano 5 lat temu
Witam !

Lata mijają, a kolejne pokolenia "doktoryzują się" na odgrzewanym temacie, ale najważniejsze, że wszyscy są niezwykle zgodni w jednym : musimy ...
https://www.naszraciborz.pl/site/art/...swiecimia-
kojkojUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Właśnie chodzi mi o wypracowanie koncepcji utrzymania i rozwoju dróg wodnych i nie tylko. Co tu dużo pisać jesteśmy krajem bez infrastruktury, a takie kraje się omija (np.gazrura). Dla mnie jest to niepojęte, że inwestuje się duże pieniądze w autostrady, które za 5 lat po oddaniu będą się nadawać do remontu. Po co inwestować w remont lini kolejowej np. Wrocław-Szczecin, by jeździły tem składy z węglem? A szkoda pisać.
Pozdrawiam
koj.
Marian KosickiMarian KosickiNowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
Nie wiem czy dobrze oceniłem Twoją ostatnią wypowiedź. Dopuki nie jest coś zatwierdzone, projektant przedstawia swoją koncepcję w różnych wariantach. Na radzie technicznej są one oceniane i typuje się jeden lub dwa do dalszego rozpracowywania. Czasami w dyskusji wychodzi coś nowego. A że Polska nie potrafi wypracować koncepcji rozwoju (niechby tylko dobrego utrzymania) dróg wodnych to już inna bajka. Faktem jest, że czas pracuje na naszą niekorzyść.
kojkojUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Tu właśnie docieramy do sedna, RP jest państwem niepoważnym. Państwa poważne realizują swoje plany niezależnie od zmiennych warunków politycznych, natomiast u nas .... co zmiana ekipy to nowe plany. W Krakowie od 100 lat nie mogą przekopać 4 km kanału ulgi, a ja myślę o kanale śląskim...już nie będę. .... Jednak gdyby Kraków miał połączenie ze Szczecinem...ech te marzenia.
Edytowany przez koj dnia 05.03.2007, 17 lat temu
Marian KosickiMarian KosickiNowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
Pod koniec lat 40' istniało Biuro Projektów Połączenia Odra-Dunaj pod kierownictwem prof. Dziewońskiego. Dysponuję mapą w skali 1:25.000 (sztabówka), na której przedstawiono 7 (siedem) wariantów tras od Koźla do Ostrawy. Jeżeli jakiś projekt nie był realizowany, jak to określało się, na etapie ZTE (założenia techniczno ekonomiczne), to każda trasa była możliwa. Obecnie, wykorzystując mapy skali równej 25.000 możemy sobie poprowadzić swoją trasę z uwzgędnieniem warunków topograficznych, hydrologicznych, urbanistycznych, ekologicznych (nie zważając na zielonych, co to walczą przeciw ochronie środowiska) ożemy sobie poprowadzi trasę. To nic nie szkodzi, a da dużą satysfakcję planowania przyszłości. A może i korzści dla Pszczyny. Autor w BMT przedsatwił mapę jaka posiadał. Ile tych wariantów było, kto wie? Może ktoś kiedyś przeprowadzi kwarędę w archiwach i dowiemy się, jak to wariantowo niegdyś planowano.
Pozdrawiam.
kojkojUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Na mapce przedstawionej w Biuletynie BMP trasa kanału przebiegała koło Pszczyny, pewnie ten projekt to też historia.
Marian KosickiMarian KosickiNowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
Kanał Śląski, to za CK Austrii K. Odra-Wisła, rozpatrywany łącznie z K. Odra-Dunaj (ostatnia znana mi wersaja 1909, ale zarzaz przygotowania do wojny) Stanowić on miał przedłużenie do Dniepru. K. Łączany-Skawina w przybliżeniu pokrwa się z odcinkiem od WIisły na wschód. Późniejszy K. Śląski rozpatrywany był od portu Gliwice w 2 wariantach: południowy i pólnocny. Obszar wariantu południowego już w latach 60' zoastał zajęty przez budownictwo bloków mieszkalnych. Dalsza rozbudowa m. Gliwice weszła na obszar wariantu północnego. I to byłoby na tyle.
kojkojUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Interesuje mnie projekt budowy kanału śląskiego. Widziałem mapkę w ostatnim nr Biuletynu Bractwa Mokrego Pokładu. Czy w planach zagospodarowania przestrzennego uwzględnia się tą budowę?
Pozdrawiam
Koj
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies