kojUżytkownik Dodano
18 lat temuInteresuje mnie projekt budowy kanału śląskiego. Widziałem mapkę w ostatnim nr Biuletynu Bractwa Mokrego Pokładu. Czy w planach zagospodarowania przestrzennego uwzględnia się tą budowę?
Pozdrawiam
Koj
Marian KosickiNowicjusz Dodano
18 lat temuKanał Śląski, to za CK Austrii K. Odra-Wisła, rozpatrywany łącznie z K. Odra-Dunaj (ostatnia znana mi wersaja 1909, ale zarzaz przygotowania do wojny) Stanowić on miał przedłużenie do Dniepru. K. Łączany-Skawina w przybliżeniu pokrwa się z odcinkiem od WIisły na wschód. Późniejszy K. Śląski rozpatrywany był od portu Gliwice w 2 wariantach: południowy i pólnocny. Obszar wariantu południowego już w latach 60' zoastał zajęty przez budownictwo bloków mieszkalnych. Dalsza rozbudowa m. Gliwice weszła na obszar wariantu północnego. I to byłoby na tyle.
kojUżytkownik Dodano
18 lat temuNa mapce przedstawionej w Biuletynie BMP trasa kanału przebiegała koło Pszczyny, pewnie ten projekt to też historia.
Marian KosickiNowicjusz Dodano
18 lat temuPod koniec lat 40' istniało Biuro Projektów Połączenia Odra-Dunaj pod kierownictwem prof. Dziewońskiego. Dysponuję mapą w skali 1:25.000 (sztabówka), na której przedstawiono 7 (siedem) wariantów tras od Koźla do Ostrawy. Jeżeli jakiś projekt nie był realizowany, jak to określało się, na etapie ZTE (założenia techniczno ekonomiczne), to każda trasa była możliwa. Obecnie, wykorzystując mapy skali równej 25.000 możemy sobie poprowadzić swoją trasę z uwzgędnieniem warunków topograficznych, hydrologicznych, urbanistycznych, ekologicznych (nie zważając na zielonych, co to walczą przeciw ochronie środowiska) ożemy sobie poprowadzi trasę. To nic nie szkodzi, a da dużą satysfakcję planowania przyszłości. A może i korzści dla Pszczyny. Autor w BMT przedsatwił mapę jaka posiadał. Ile tych wariantów było, kto wie? Może ktoś kiedyś przeprowadzi kwarędę w archiwach i dowiemy się, jak to wariantowo niegdyś planowano.
Pozdrawiam.
kojUżytkownik Dodano
18 lat temuTu właśnie docieramy do sedna, RP jest państwem niepoważnym. Państwa poważne realizują swoje plany niezależnie od zmiennych warunków politycznych, natomiast u nas .... co zmiana ekipy to nowe plany. W Krakowie od 100 lat nie mogą przekopać 4 km kanału ulgi, a ja myślę o kanale śląskim...już nie będę. .... Jednak gdyby Kraków miał połączenie ze Szczecinem...ech te marzenia.
Edytowany przez koj dnia 05.03.2007,
18 lat temuMarian KosickiNowicjusz Dodano
18 lat temuNie wiem czy dobrze oceniłem Twoją ostatnią wypowiedź. Dopuki nie jest coś zatwierdzone, projektant przedstawia swoją koncepcję w różnych wariantach. Na radzie technicznej są one oceniane i typuje się jeden lub dwa do dalszego rozpracowywania. Czasami w dyskusji wychodzi coś nowego. A że Polska nie potrafi wypracować koncepcji rozwoju (niechby tylko dobrego utrzymania) dróg wodnych to już inna bajka. Faktem jest, że czas pracuje na naszą niekorzyść.
kojUżytkownik Dodano
18 lat temuWłaśnie chodzi mi o wypracowanie koncepcji utrzymania i rozwoju dróg wodnych i nie tylko. Co tu dużo pisać jesteśmy krajem bez infrastruktury, a takie kraje się omija (np.gazrura). Dla mnie jest to niepojęte, że inwestuje się duże pieniądze w autostrady, które za 5 lat po oddaniu będą się nadawać do remontu. Po co inwestować w remont lini kolejowej np. Wrocław-Szczecin, by jeździły tem składy z węglem? A szkoda pisać.
Pozdrawiam
koj.