O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

ŚLĄSK

Ostatnia aktualizacja 18 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
ŚLĄSK

POPRZEDNIE NAZWY: ex. ILSE ex. KRONPRINZESSIN CECILIE
TYP STATKU: HOLOWNIK PAROWY TYLNOKOŁOWY
ROK BUDOWY: 1909
STOCZNIA: Gebrüder Sachsenberg, Rosslau/Elbe. [Niemcy] NR. BUD.:608


DANE TECHNICZNE:
1909 r.
długość całkowita: 57,50 m; szerokość całkowita: 8,52 m; zanurzenie: 1,25 m.
nośność: 82,432 t.
1960:
długość całkowita: 57,52 m; szerokość całkowita: 8,46 m; wysokość burt: 2,20 m; wysokość całkowita: 3,25 m; zanurzenie: 1,23 m.; nośność: 83 t
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa leżąca trzy cylindrowa potrójnego rozprężania prod.: Gebruder Sachenberg, Rosslau/Elbe o mocy 730 KM; rok produkcji: 1909; nr:1533
KOTŁY PAROWE:
2 kotły parowe płomieniówkowe prod.: Simmering Pauker, Wien o ciśnieniu roboczym 15 atm. rok produkcji 1952; numery budowy : 3096 i 3097.
INNE DANE:
materiał budowy: dno: stal; burt: stal; pokład: stal
kadłub nitowany o poprzecznym systemie wiązań.
napęd; tylne stalowe koła łopatkowe zblokowane; prędkość: 14 km/h.; załoga: 9 osób
PORT MACIERZYSTY: Wrocław
ARMATOR: P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
NUMERY REJESTRACYJNE: 355 [1953 r.]

RYS HISTORYCZNY
Zbudowany na zamówienie Adolfa Stephena z Breslau [Wrocław] nazwany KRONPRINZESSIN CECILIE. Moc maszyny parowej wynosiła 967 KM. Był w tym okresie jednym z najsilniejszych holowników na Odrze. W 1918 roku nazwany ILSE armatorem był Herbert Stephen z Hamburga. Holownik użytkowany był zarówno na Odrze i Łabie. Zatopiony w porcie zimowym we Wrocławiu w 1945 roku. Wydobyty i odbudowany wszedł do eksploatacji w 1948 roku pod nazwą ŚLĄSK. Początkowo w Polskiej Żegludze na Odrze S.A., we Wrocławiu. Od 1949 roku w Państwowej Żegludze Śródlądowej we Wrocławiu. Od 1951 r. w P.P. Żegludze na Odrze we Wrocławiu. W 1965 roku wycofany. Data złomowania nieznana.

© OPRACOWAŁ: Waldemar Danielewicz Gdańsk 20 luty 2007.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 20.02.2007, 18 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies