O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

KARKONOSZE

Ostatnia aktualizacja 14 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"KARKONOSZE"

POPRZEDNIE NAZWY: ex "KOPERNIK"; "BERTHOLD"
TYP STATKU: HOLOWNIK PAROWY TYLNOKOŁOWY
ROK BUDOWY: 1910
STOCZNIA: Gebrüder Sachsenberg, Rosslau/Elbe. [Niemcy] NR. BUD.:629


DANE TECHNICZNE:
1911 r.
długość całkowita: 51,85 m; szerokość całkowita: 7,84 m; zanurzenie: 1,25 m.
nośność: 87,23 t.
1960:
długość całkowita: 51,95 m; szerokość całkowita: 8,04 m; wysokość burt: 2,80 m; wysokość całkowita: 3,20 m; zanurzenie: 1,30 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 maszyna parowa leżąca trzy cylindrowa potrójnego rozprężania prod.: Gebruder Sachenberg, Rosslau/Elbe o mocy 580 KM; rok produkcji: 1910
KOTŁY PAROWE:
2 kotły parowe płomieniówkowe prod.: Pauker Simmering A.G., Graz o ciśnieniu roboczym 15 atm. rok produkcji 1952; numery budowy : 3098 i 3099.
INNE DANE:
materiał budowy: dno: stal; burt: stal; pokład: stal
kadłub nitowany o poprzecznym systemie wiązań.
napęd; tylne stalowe koła łopatkowe zblokoqwane; prędkość: nieznana; załoga: 9 osób
PORT MACIERZYSTY: Wrocław
ARMATOR: P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
NUMERY REJESTRACYJNE: 467[1953]

RYS HISTORYCZNY

Zbudowany jako holownik dla Otto Helinga z Wrocławia [Breslau], pływał na Odrze. Jego moc maszyny wynosiła 600 KM. Posiadał dwa kominy ustawione jeden obok drugiego. Zatopiony pod koniec wojny na Odrze, został wydobyty i odbudowany. Nazwany "KOPERNIK" wszedł w skład taboru Polskiej Żeglugi na Odrze Sp. z o.o. we Wrocławiu w 1947 roku. W styczniu 1948 roku w Państwowej Żegludze na Odrze we Wrocławiu, rok póżniej już pod nazwą "KARKONOSZE" w Państwowej Żegludze Śródlądowej Oddział we Wrocławiu. W 1951 roku po kolejnej reorganizacji żeglugi śródlądowej w P.P. Żegluga na Odrze we Wrocławiu. Cztery lata póżniej został przebudowany, wycofany w 1965 roku. Data złomowania nie znana.



© OPRACOWAŁ: Waldemar Danielewicz Gdańsk 18 luty 2007. Poprawiono 07 marca 2010
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 07.03.2010, 14 lat temu
januszbnjanuszbnDoświadczony użytkownik Doświadczony użytkownik
Dodano 17 lat temu
Liczę, Waldku, na dalsze życiorysy. Mam nadzieję, że przedstawisz tu holownik bocznokołowy "Gliwice".
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 14 lat temu
Naniosłem poprawki do życiorysu. Udało się ustalić że statek ten tuż po wojnie nazywał się "KOPERNIK".
Waldemar Danielewicz
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies