O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

szalandy

Ostatnia aktualizacja 14 lat temu
K
Klusiu94Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 15 lat temu
Dlaczego nie natknąłem sie na forum na jakieś opisy szaland ? A może przegapiłem ? Czy to prawda, że pierwszą szalandę "wymyślił" Polak ? Ma ktoś jakieś zdjęcia ?
Klusiu94
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 15 lat temu
Szalandy z reguły wchodzą w skład taboru pogłębiarskiego i przeznaczone są do załadunku urobku i i wywiezienie go na miejsce odkładu czyli tzw. wysypisko. Są szalandy samobieżne i holowane z tym że te pierwsze spotyka się raczej mówię tu o Polsce głównie na wodach przybrzeżnych. Szalandy dzielą się najczęściej spotykana dennoklapowa. Ma ona umieszczone w dnie ładowni na dnie klapy poprzeczne lub podłużne. Otwieranie klap następuję mechanicznie za pomocą hydrauliki. Po uruchomieniu agregatu, który napędza silniki pompujące hydrol do tak zwanych zamków umiejscowionych w ładowni w części przedniej i tylnej ładowni przy klapach po czym następuje ich otwarcie na zasadzie siłowników. Wtedy uruchamia się system otwierający klapy, które pod ciężarem urobku rozwierają się na kształt odwróconej litery V. Po opróżnieniu następuję odwrotność sytuacji połówki szalandy zwierają się po ich połączeniu następuje zamykanie zamków. Drugi typ szalandy dennoklapowej otwierany jest też ręcznie za pomocą wind łańcuchowych, o ile samo otwarcie jest niezbyt ciężką pracą to zamykanie wręcz przeciwnie.
Szalanda bocznoklapowa tutaj klapy umieszczone są w dolnej części burt. System podobny jak w poprzednim typie.
Szalanda bezklapowa tu urobek z ładowni rozładowywany jest przy pomocy urządzeń zewnętrznych.
Szalanda zawiasowa- podzielona jest w płaszczyżnie osi symetrii statku na dwie połowy połączone w górnej części konstrukcją zawiasową w postaci siłowników, które powodują rozwarcie szalandy.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 15.02.2007, 15 lat temu
zamekzamekUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Zdjęcia "szaland":

tutaj na zdjęciu dwie szalandy, jedna duża i druga mniejsza:

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_barki.JPG



Na tym zdjęciu, ta po lewej to szalanda:

zegluga.szympanstudio.pl//albums/userpics/normal_barki02.JPG

W pełnym rozmiarze, do obejrzenia w Galerii Floty!!!
Pozdrawiam
Piotr Zamiecki
Edytowany przez Apis dnia 26.11.2018, 3 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies