O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Minilocja Zegrze -Mazury

Ostatnia aktualizacja 17 lat temu
J
Janusz SopotNowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
http://www.zeglar.../locja.htm
Są tam opisy Pisy i Narwi
Fragment: (Przepraszam autora ze nie był wzmiankowany ale pod oryginalnym artykułem się nikt nie podpisał)

1. Stan wody na Narwi w Ostrołęce podawany jest codziennie w programie I PR o godz 12. Zdarzylo mi się spływać Venuską przy stanie 60cm jak byłem w Ostrołęce. Woda ciągle opadała. Było ciężko ale nie beznadziejnie :-). Koniec lata był upalny i woda była cieplutka.
2. Jacht. Moim zdaniem każdy jacht śródlądowy wyposażony w odpowiedni silnik pokona tą trase. Najmniejszym jakim zaliczyłem ten szlak był Finn bez silnika a najwiekszą jednostką demobilowy kuter i ponad 20 łodek na holu za sobą. Najgłebiej siedzącą była GIGA II w wersji z głębokim kilem 80cm. Mieczowe Oriony, Sportiny, Jaskry, Tanga, Morsy, Tessy, Oceany, Pegazy i wszystkie pozostałe przechodzą bez problemu. Dlaczego miałyby nie przejść kiedy przechodzą pchacze z barkami i statki "białej floty" z WJM przechodzące remont w Płockiej stoczni.
3. Silnik. Przyjąć należy 3-4KM na 1T wyporności. Najmniejszy silnik na jakim przepłynąłem szlak to byl Salut M przy Orionie. Najczęściej pływalem z Wietierokiem 8KM na Gidze i Venusce i od paru lat na Tohatsu 8 KM. Płynie się na małym gazie. W "japończykach" gaz ustawia sie między żólwiem a zającem. Bardzo przyjemnie płynie się na 5KM Tohatsu i Venusce.
4. Śruba. O dużym uciągu czyli jak najmniejszym skoku. Śruby o dużym skoku do szybkiego pływania pracują przy naszej prędkości płynięcia z dużym poślizgiem czyli z małą sprawnością. W efekcie rośnie zużycie paliwa. Na całej trasie średnia prędkość nad dnem wychodzi mi w granicach 5,5km.
5. Zużycie paliwa na całej trasie wynosi 80-90 litrow dla Wietieroków i 60-70 litrow dla Tohatsu. To zużycie podaje dla zestawu dwu łódek bo prawie zawsze holowałem w gore Oriona lub Omege. Przy wysokiej wodzie jest silny prąd wody i zużycie paliwa może być większe. Przy spływaniu, płynie się bardzo ostrożnie na minimalnym gazie. Zużycie paliwa wynosi 30l dla Wietieroków i 20l dla Tohatsu.
6. Czas płynięcia. Moją normą jest wypłynięcie z Zegrza po południu w niedziele i dojście do Piszu w sobote rano. Płynę bez popiechu bo rzeki są piękne, wędkuje i nareszcie jestem juz na urlopie. Zdarzyło mi sie wyjść w poniedziałek rano a w środe nocowałem na Kaczorze. Najkrotszy znany mi czas to środa godz 15 z Zegrza i przyjscie do Piszu w piątek na 10. Była to Venuska i Tohatsu 8KM. Wszystko zależy ile godzin dziennie płyniesz. W końcu czerwca noce są krótkie i można długo płynąć.
7. Wyposażenie. Niezbędnym na rzekach jest wożenie z sobą czegoś nadającego się do wbijania w ziemię i cumowania. Może to być śledź od dużego np. wojskowego namiotu, korkociąg do przywiązania psa lub 8mm pręt z stali zbrojeniowej zakończony z jednej strony oczkiem a z drugiej naostrzony. Długość min 50 cm. Taki własny kołek cumowniczy jest też przydatny na jeziorach.
8. Linie energetyczne. Generalną zasadą jest kładzenie masztu a nie zastanawianie sie czy uda sie przejść z postawionym masztem. Znane są tragiczne wypadki porażeń. Podobnie jest z mostami.
--------
Umiescił
Jaś Wędrowniczek
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies