"WITEK"
TYP STATKU: holownik typu HR 150
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1962r.; Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NUMER BUDOWY: 106.
NOŚNOŚĆ:
WYMIARY:.
długość-18,84 m, szerokość- 3,70 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIK GŁÓWNY:
1 silnik spalinowy;.typ DMa-150 Wola; 6 cyl. prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1962r. ; nr. ser.: 3339; moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby,prędkość:14,5 km/godz.;załoga;4 osoby.
NUMERY REJESTRACYJNE:338. [RDW. Warszawa]; Wa-I-80 [I.Ż.Śr. Warszawa]
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1962: WITEK - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa.
1991: - wycofany z eksploatacji.
1996: - zakupiony przez Eugeniusza Faryja z Ruciane – Nida tam przebudowany.
1997: FARYJ - Eugeniusz Faryj, Ruciane – Nida.
klasyfikowany jako łódż motorowa.
2004: - przebudowa w Rucianem-Nida na statek pasażerski oznaczony symbolem budowy BO-0/7903. Jego dane techniczne po przebudowie: długość całkowita: 24,69 m, długość na linii wodnej: 22,42 m, szerokość całkowita: 4,52 m, szerokość: 3,71 m, wysokość burt: 1,45 m, wysokość nierozbieralna: 3,86 m, wysokość całkowita: 4,36 m, zanurzenie: 0,86 m. Nowy silnik wysokoprężny typu: 8V-71T1; 6 cylindrowy; produkcji: Diesel Marine, Detroit o mocy: 460 KM [338 kW]; 1 śruba; pasażerów: 76. Po przebudowie statek praktycznie nie przypomina sylwetką dawnego holownika.
2005: FARYJ - "Przystań u Faryja" Eugeniusz Faryj, Ruciane – Nida.
2006: FARYJ I - zmiana nazwy.
2007: - w eksploatacji.
* podziękowania dla Acorusa na naprowadzenie na trop dalszych losów holownika.