O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Holowniki HR 150

Ostatnia aktualizacja 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"RYSZARD"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Krakow.
NR. BUDOWY: 131
NOŚNOŚĆ:
WYMIARY: długość-18.70 m, szerokość- 3.80 m, wysokość burt/całkowita- 1.30/3.00 m, zanurzenie- 0.55 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; produkcji Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1965r.;nr 3491;moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby, PRĘDKOŚĆ:14 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: Wa-I-84 [I.Ż.Śr. Warszawa]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1965: RYSZARD - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa.
1993: - nie figuruje w rejestrze PRS, dalszy los nieznany
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 13.10.2007, 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"REKIN"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Krakow.
NR. BUDOWY:132
NOŚNOŚĆ:5 t.
WYMIARY:
długość-18,74 m, szerokość- 3,80 , zanurzenie- 0,55 m.
SILNIKI:
1 silnik spalinowy typ 3D6;6 cylindrowy produkcji: ZSRR 1953r.;nr 0545; moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ:16 km/godz.ZAŁOGA:3 ludzi
NUMERY REJESTRACYJNE: Bg-I-6 [I.Ż.Śr. Bydgoszcz] Bg-I-338 {I.Ż. Śr. Bydgoszcz; BG-01-013 [U.Ż.Śr. Bydgoszcz]

PRZEBIEG SŁUŻBY:


1966: REKIN - P. P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1989: - wycofany.
1993: - sprzedany, przebudowa na statek pasażerski, dwa silniki typu 3L-110, trzy cylindrowe produkcji: Skoda, Praha o numerach seryjnych: 753129 i 753127; moc łączna 90 KM; zdolność przewozowa: 38 pasażerów.
1995: BAJKA - Witold Wesołowski, Bydgoszcz.
pływał w Bydgoszczy.
2001: BAJKA - Spółdzielczy Bank Ludowy im. Ks. Wawrzyniaka, Śrem. Użytkownik Tadeusz Krześlak, Śrem.
2003: - przebudowa dwa silniki typu SW 266 produkcji Wytwórni Silników Wysokoprężnych, Andrychów o numerach seryjnych 11647 i 5766; moc łączna 160 KM.
2007: - eksploatowany na Warcie w Śremie.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_REKINcopy.jpg

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_P4290006.JPG
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 05.12.2015, 8 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"PIAST"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965r.; Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY:133
NOŚNOŚĆ:5 t
WYMIARY:.
długość-18,77 m, szerokość- 3,80 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,52 m.
SILNIK GŁÓWNY:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie ;moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:14 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osoby.
NUMERY REJESTRACYJNE: Bg-I-13 [I.Ż.Śr. Bydgoszcz] Gd-I-64 [I.Ż.Śr. Gdańsk]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1965: PIAST - Okręgowy Zarząd Wodny, Bydgoszcz.
1974: PIAST - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Bydgoszcz.
1976: PIAST - P.B.W. Bydgoszcz. Baza Sprzętowo-Transportowa, Toruń.
1988: PIAST - Zakład Budżetowy Budownictwa Wodnego, Bydgoszcz. Baza w Toruniu.
1997.II : - złomowany w Toruniu.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_PIAST02.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 05.12.2015, 8 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
dzięki Frankowi Manikowskiemu z Bydgoszczy udało się wytropić dalsze losy holownika "DELFIN" zostały one uzupełnione.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
otrzymałem maila od właściciela statku "Bajka" Pana kpt. Tadeusza Krześlaka ze Śremu w którym zawarte były sprostowania co do statku, są one naniesione. Niniejszym dziękuję Panu T. Krześlakowi za uzupełnienia.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 24.10.2007, 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"SZCZUPAK"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 134
NOŚNOŚĆ: 6 t
WYMIARY:
długość-19,18 m, szerokość- 3,80 m, wysokość boczna/całkowita:1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,53 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie moc:150 KM; rok produkcji 1965; numer fabryczny: 3517
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:15 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NUMER REJESTRACYJNY: Wa-I-1 [I.Ż.Śr. Warszawa]; Wr-I-725 [I.Ż.Śr. Wrocław]; WR-01-154 [U.Ż.Śr. Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1965: SZCZUPAK - P.P. Żegluga Warszawska, Warszawa.
197.: SZCZUPAK - Przedsiębiorstwo Budownictwa Hydrotechnicznego "Odra 2", Wrocław.
2000: - wycofany.
2002: SZCZUPAK - Spedycja Transport Ciężarowy Pawełczak, Zielona Góra. Port mac. Nowa Sól.
W dniu 28 stycznia 2004 r. wykreślony z rejestru Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu.
Komornik Sądowy Rewiru V przy Sądzie Rejonowym w Zielonej Górze podał do publicznej wiadomości, że w dniu 16.06.2005 r., na jeziorze Dzierżno Duże k. Gliwic odbędzie się druga licytacja ruchomości - holownika Szczupak.
Nowym nabywcą była firma J&D Sp. z Zielonej Góry. -
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 25.10.2007, 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"NORWID"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 135
NOŚNOŚĆ: 6 t
WYMIARY:.
długość-18,78 m, szerokość- 3,80 m, wysokość burt/całkowita- 1,35/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIK GŁÓWNY:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1965 r. nr. seryjny 3516; moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ 14 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NUMERY REJESTRACYJNE: Bg-I-90. [I.Ż. Śr. Bydgoszcz]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1965: NORWID - Okręgowy Zarząd Wodny, Poznań
1973: NORWID - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Poznań
1993: - złomowany.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 25.10.2007, 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"MOSTOWIEC"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 136
NOŚNOŚĆ: 5 t
WYMIARY:.
długość-18,86 m, szerokość- 3,80 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIK GŁÓWNY:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1965 r.; nr. seryjny 3499 ;moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:16 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osoby.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wa-I-12 [I.Ż.Śr. Warszawa]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1965: MOSTOWIEC - Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych Nr 15 w Warszawie.
1978: MOSTOWIEC - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Warszawa.
1991: - wycofany co dalej ?.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_MOSTOWIECcop.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 05.12.2015, 8 lat temu
A
AcorusPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
uzupełnionka

SZCZUPAK
[WR-01-154], ex [Wr-I-725], ex [Wr-I-...],
W dniu 28 stycznia 2004 r. wykreślony z rejestru Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu.
Komornik Sądowy Rewiru V przy Sądzie Rejonowym w Zielonej Górze podał do publicznej wiadomości, że w dniu 16.06.2005 r., na jeziorze Dzierżno Duże k. Gliwic odbędzie się druga licytacja ruchomości - holownika Szczupak.
Nowym nabywcą była firma J&D Sp. z Zielonej Góry.

NORWID
Holownik został wycofany z eksploatacji przed 1998 r., gdyż nie było go wśród jednostek nabytych od likwidowanego PBW w Poznaniu przez spółkę POZ-BRUK z Soboty.
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
Jeżeli chodzi o holownik "NORWID" to sprawa wyjaśniona złomowany w 1993 roku. Poprawkę naniesiono.
Waldemar Danielewicz
P
philipPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
I długo stał w Puławach ponieważ w RZGW w Poznaniu brak było decyzji w jakiej formie go remontować. W 2006 przeszedł do Stoczni w Czarnkowie gdzie został wyremontowany. W tym momiencie trudno mi określić zakres ale chyba zresygnowano z usług DM-150. Posiadam zdjęcia.
Znalazłem również zdjęcia datowane na listopad 2003 dwóch jednostek typu HR-150 wykonane na dolnej Odrze poniżej Kostrzynia. Myślę, że jedna z nich to SKRZETUSKI.
Dodałbym jeszcze jedną jednostkę, którą widziałem na slipie w Dobrzeniu, muszę tylko odszukać jej nazwę, chyba, że któryś z kolegów ją widział - jesień 2005.
Poproszę o info gdzie najlepiej te zdjęcia załączyć.
Pozdrawiam
Wojciech Popławski
zamekzamekUżytkownik Użytkownik
Dodano 16 lat temu
Sugerowałbym aby fotki dodać do galerii lub galerii floty. Potem Valdemaras doda je do konkretnego opisu na forum. Unikniemy wtedy rozstrzelania się tematu w różnych miejscach. Jeśli będzie problem z dodaniem to proszę wysłać mi je na e-mail:
Pozdrawiam
Piotr Zamiecki
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
Dobrze by było abyś umieścił je w galerii: holowniki i barki holowane tam jest HR 150 gdyby były problemy z zamieszczeniem to podeślij mi je na mój mail znajdziesz go w profilach to zamieszczę. Dzięki za uzupełnienia

Chyba z Piotrkiem w tym samym czasie wysłalismy posta.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 31.10.2007, 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"ŚLĄZAK"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY:137
NOŚNOŚĆ:5 t
WYMIARY:.
długość-18,79 m, szerokość- 3,79 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,24 m, zanurzenie- 0.53 m.
SILNIK GŁÓWNY:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola; 6 cylindrowy prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1965 r. nr. 3519; moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:16 km/godz.; załoga: 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNY: Kż-I-45 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY:
1965: ŚLĄZAK - Okręgowy Zarząd Wodny, Opole.
1966: KRZYSZTOF BACZYŃSKI - Okręgowy Zarząd Wodny, Opole.
1974: KRZYSZTOF BACZYŃSKI - Przedsiębiorstwo Budownictwa Hydrotechnicznego "Odra 1", Opole.
19..: KRZYSZTOF BACZYŃSKI - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Puławy.
1988: KRZYSZTOF BACZYŃSKI - Zakład Budżetowy Budownictwa Wodnego, Puławy.
2001: KRZYSZTOF BACZYŃSKI - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Warszawie. Oddział w Puławach.
2007: - w eksploatacji.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_KBaczy%C5%84ski_2.JPG
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 05.12.2015, 8 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"CZORSZTYN"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 138
NOŚNOŚĆ:6 t
WYMIARY:.
długość-18,78 m, szerokość- 3,78 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,53 m.
SILNIK GŁÓWNY:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod. Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie z 1963 r.; nr. seryjny: 3509; moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:13 km/godz.; ZAŁOGA: 3 - 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: Kr-I-21 [IŻŚr. Kraków]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1966: CZORSZTYN - Okręgowy Zarząd Wodny, Kraków.
1973: CZORSZTYN - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Kraków.
1987: - złomowany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"CZARNIAK"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1966r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 139
NOŚNOŚĆ:6 t.
WYMIARY:
długość-18,79 m, szerokość- 3,70 m, zanurzenie- 0,65 m
SILNIKI:1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod. Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie ;moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby: PRĘDKOŚĆ:12 km/godz.; ZAŁOGA: 3 ludzi.
NR. REJESTRACYJNE: Bg-I-109 [IŻŚr. Bydgoszcz]; WA-01-0043 [U.Ż.Śr., Warszawa]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1966: CZARNIAK -P. P. Żegluga Bydgoska ,Bydgoszcz.
1987: nowe silniki typu SW 400 M2;6 cylindrowe.;prod.Wytwornia Sprzętu Komunikacyjnego, Mielec/Puckie Zaklady Mechaniczne, Puck; moc: 2x90 KM
1995: CZARNIAK - Żegluga Bydgoska S. A., Bydgoszcz.
2002: REKIN - Żegluga Wyszogrodzka Jerzy Pielaciński, Wyszogród.
przebudowany, przystosowany do systemu pchanego.
2007: - w eksploatacji.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Rekin03.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 05.12.2015, 8 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"KRAKOWIAK"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1966r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 140
NOŚNOŚĆ:6 t.
WYMIARY:
długość-18,84 m, szerokość- 3,70 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik wysokoprężny typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1965 r. nr. seryjny 3532; moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ:16 km/godz.; ZAŁOGA:4 osoby.
NUMERY REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1966: KRAKOWIAK - Szczecińskie Przedsiębiorstwo Produkcyjne Kruszyw w Szczecinie.
1984: KRAKOWIAK - Spółdzielnia Pracy Inżynierii Morskiej "Nurek" w Szczecinie.
- dalszy los nieznany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"LIPIEŃ"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1966;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 141
NOŚNOŚĆ: 6 t.
WYMIARY:
długość-18,50 m; szerokość- 3,70 m, zanurzenie- 0.65 m.
SILNIKI:1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne
im. M. Nowotki w Warszawie ;moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ:13 km/godz.;ZAŁOGA:4 ludzi.
NUMERY REJESTRACYJNE:Kr-I-33 [I.Ż.Śr., Kraków]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1966:LIPIEŃ - P.P. Żegluga Krakowska, Kraków.
1992: - wycofany.
19.. : LUTEX -
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 15.12.2007, 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"GŁOGÓW"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1966r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 142
NOŚNOŚĆ: 5 t
WYMIARY:.
długość-18,84 m, szerokość- 3,70 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIK GŁÓWNY:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod. Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1965 r.; nr. seryjny 3598; moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: Wr-I-139 [IŻŚr. Wrocław]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1966: GŁOGÓW - Okręgowy Zarząd Wodny, Wrocław.
1973: GŁOGÓW - Przedsiębiorstwo Budownictwa Hydrotechnicznego "Odra 2" we Wrocławiu.
1990: - wycofany.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
"ŚLĄZAK"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1966; Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 143
NOŚNOŚĆ: 6 t.
WYMIARY:
długość: 18,84 m; szerokość: 3,70 m; wysokość burt/całkowita: 1,30/3,25 m; zanurzenie: 0,60 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola; 6 cylindrowy prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1966 r. nr. 3595; moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:16 km/godz.; załoga: 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNY: Kż-I-131 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle]

PRZEBIEG SŁUŻBY:
1967: ŚLĄZAK - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
port mac.: Gliwice.
197. : ŚLĄZAK - Przedsiębiorstwo Budownictwa Hydrotechnicznego Odra
w Opolu.
1993: - nie wykazywany.

* prawdopodobnie obecnie nazywa się "CEZARION".
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 26.12.2007, 16 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies