O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Holowniki HR 150

Ostatnia aktualizacja 16 lat temu
A
AcorusPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
ONDRASZEK c.d.

Od około 1991 r. w Przedsiębiorstwie Inżynierii i Hydrotechniki TAN S.A. z Wrocławia.
Port macierzysty Wrocław. Nr rej.: Wr-I-653. Po upadku armatora wystawiony na sprzedaż. W nowym rejestrze UŻŚ we Wrocławiu nie figuruje.
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
"TUŃCZYK"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 121
NOŚNOŚĆ:5 t.
WYMIARY:
długość-18,70 m, szerokość- 3, 80 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ 3D6 ;6 cylindrowy; prod.: ZSRR. Nr seryjny: 0733 ;moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:13 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE:

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1964: TUŃCZYK - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1993: - nie wykazywany, dalszy los nieznany.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_TUNCZYK.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 05.12.2015, 9 lat temu
P
philipPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Czy nie mylę się, że został on przekazany szkole w Nakłe gdzie stał na nabrzeżu kilka lat, nastepnie sprzedany osobie prywatnej został przez nią pocięty na złom
philip
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
Dziękuję za informacje spróbuje to sprawdzić.
Waldemar Danielewicz
P
philipPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Ogólnie brakuje w wykazie całego stanu posiadania Żeglugi Bydgoskiej, która była Armatorem znacznej ilości tych jednostek. Jednak tylko jedną z nich przystosowano do przewozu pasażerów, BAJKA, aktualny port macierzysty Śrem, poprzednio Bydgoszcz w czasie kiedy Armatorem P. Wesołowski, który jednostkę tą odkupił od ŻB i dokonał zmian. O ile pamiątam była to jednostka już po przebudowie siłowni na SW400. Czy została odsprzedana z silnikami nie potrafię w tej chwili odpowiedzieć, jednak najpierw plywała z dwoma 4-cyl Skodami, które ze względu na awaryjność już przez aktualnego Armatora zostały zastąpione dwoma SW266.
Pozdrawiam







philip
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
Żegluga Bydgoska miała dokładnie tylko cztery holowniki typu HR 150 jak: REKIN, CZARNIAK, DELFIN, TUŃCZYK. Wykaz tych jednostek nie jest skończony ciąg dalszy następuje. Są one tu umieszczane według klucza jakim jest data i numer budowy a więc w kolejności jak schodziły z pochylni. Jest to trochę pracochłonne i wymaga czasu stąd ukazują się co pewien czas. Więc będą i bydgoskie holowniki.
Pozdrawiam
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
"DELFIN"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 122
NOŚNOŚĆ: 5 t.
WYMIARY:
długość-18,68 m, szerokość- 3,80 m, zanurzenie- 0,53 m.
SILNIKI:
1 silnik spalinowy typ 3D6; 6 cylindrowy. prod. ZSRR. 1953r. nr. seryjny 1945; moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby;PRĘDKOŚĆ:12 km/godz.;ZAŁOGA:3 ludzi.
NR. REJESTRACYJNE: 422 [ IŻŚr. Bydgoszcz];Bg-I-74 [IŻŚr. Bydgoszcz]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1964: DELFIN - P. P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1987: - nowe silniki typu SW400M2/1; produkcji: Wytwórnia Silników Wysokoprężnych, Andrychów/Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck; moc: 2 x 95 KM
1995: DELFIN - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2000: - wycofany
2007: - statek stoi na slipie w Bydgoszczy miał wymieniane poszycie oraz został przebudowany. Prawdopodobnie zakupiony przez obywatela szwedzkiego.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_DELFINcop.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 05.12.2015, 9 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
"ZAWISZA"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 123
NOŚNOŚĆ:
WYMIARY:
długość-18,70 m, szerokość- 3,80 m, wysokość boczna/całkowita:1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy; typ DM-150 Wola;6 cylindrowy prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie moc:150 KM
PĘDNIK: 2 śruby, PRĘDKOŚĆ:14 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: 407 [IŻŚr. Warszawa] Wa-I-18 [ IŻŚr. Warszawa]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1964.VI: ZAWISZA - Okręgowy Zarząd Wodny ,Puławy.
1974: ZAWISZA - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Puławy.
1979: - złomowany w Puławach
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
"MIECZYSŁAW"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 124
NOŚNOŚĆ:6.t
WYMIARY:
długość-18,72 m, szerokość- 3,82 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik wysokoprężny; typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1964r. Nr 3428; moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby,PREDKOŚĆ:16 km/godz.;ZAŁOGA;4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: 412 [IŻŚr. Warszawa]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1964.IX: MIECZYSŁAW - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa.
port mac. Bogdanów.
1998: - wycofany i sprzedany w ręce prywatne.
co dalej ?.
Waldemar Danielewicz
Janusz FafaraJanusz FafaraAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
Wtam.
Przy najbliższym pobycie w Marinie Uraz postaram się zdobyć życiorys ,,Cezariona". Foto na stronie Galeria floty. Na pewno pasuje do ktoregoś brakującego ogniwa.
Edytowany przez Janusz Fafara dnia 29.07.2007, 18 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
Będę wdzięczny
Waldemar Danielewicz
P
philipPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Małe uzupełnienie do pozycji DELFIN. W latach 90-tych rozpoczęto przebudowę na dwa REKINY, prace przerwano silniki zdemontowano, jednostka została przeholowana? do Stoczni w Chełmnie. Sprzedana osobie prywatnej rok prawdopodobnie 1994, pływał po jeziorach ślesińskich. Aktualnie zmienił właściciela; chwilowe miejsce postoju - Stocznia w Bydgoszczy; cel remont. Ciekawe są pewne wprowadzone zmiany; po pierwsze dłuższa nadbudówka oraz napęd hydrauliczny z zastosowaniem silnika SW400 napędzającego dwie pompy. Troszkę mała sprawność.
Zdjęcie bardzo ładne.
W. Popławski
philip
A
AcorusPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Na jeziorach konińskich pływał dawny holownik HR-150 o nazwie MOJA ZGRYZOTA.
Statek posiadał oznaczenie klubowe [KN-1-9].
W maju 2003 r. przebywał na lądzie w porcie Konin - Morzysław.
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
"RZĘDZIAN"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 125
NOŚNOŚĆ:5 t
WYMIARY:.
długość-18,68 m, szerokość- 3,80 m, wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,65 m.
SILNIK GŁÓWNY:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie ;moc:150 KM; nr fabryczny: 3422
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:11 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NR. REJESTRACYJNE: Wr-I-120

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1965: RZĘDZIAN - Okręgowy Zarząd Wodny, Wrocław.
1974: RZĘDZIAN - Przedsiębiorstwo Budownictwa Hydrotechnicznego "Odra 2" we Wrocławiu.
1986: - wycofany co dalej ?.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 15.08.2007, 18 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"SYLWESTER"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964 Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 126
NOŚNOŚĆ:
WYMIARY:
długość całkowita: 19,26 m; długość m.p.:18,68 m; szerokość- 3,80 m; wysokość burt/całkowita- 1,30/3,00 m; zanurzenie-0,65 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ: DM 150 Wola; 6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy 150 KM; rok produkcji:1964; numer fabryczny: 3440
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz.; ZAŁOGA: 3-4 ludzi.
NUMERY REJESTRACYJNE: 413 [R.D.W. i I.Ż.Śr., Warszawa]; Wa-I-82 [I.Ż.Śr. Warszawa]

PRZEBIEG SŁUŻBY

1964: SYLWESTER - Warszawskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Warszawa.
1975: SYLWESTER - Olsztyńskie Przedsiębiorstwo Produkcji Kruszyw, Olsztyn.
1988: - brak informacji o dalszych losach.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 08.09.2007, 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"SOPLICA"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964r.;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 127
NOŚNOŚĆ: 5 t.
WYMIARY:
długość-18,74 m, szerokość- 3,82 m, wysokość boczna/całkowita:1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,75 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; prod.: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie moc:150 KM; rok produkcji: 1964; numer fabryczny: 3423
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ:13 km/godz.; ZAŁÓGA: 3-4 osoby.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wa-I-19 [ I.Ż.Śr. Warszawa]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1964: SOPLICA - Okręgowy Zarząd Wodny, Puławy.
1974: SOPLICA - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Puławy.
1988: SOPLICA - Zakład Budżetowy Budownictwa Wodnego w Puławach.
1993: - wycofany i sprzedany.
1995: EWELINA - Wołoszyn Stanisław, Puławy.
2007: - brak informacji o obecnych losach.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Soplica.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 05.12.2015, 9 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Dzięki pomocy Acorusa udało się ustalić dalsze losy holownika "Witek" zostały one uzupełnione. O ile dostanę zgodę na opublikowanie zdjęcia to wstawie je do tematu.
Zapraszam
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"ŁOSOŚ"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 128
NOŚNOŚĆ: 5 t.
WYMIARY:
długość-18,84 m; szerokość- 3,70 m, zanurzenie- 0,62 m.
SILNIKI:1 silnik spalinowy typ DM-150 Wola;6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne
im. M. Nowotki w Warszawie ;moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby,PRĘDKOŚĆ:16 km/godz.;ZAŁOGA:4 ludzi.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wa-I-45 [IŻŚr. Warszawa]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1965: ŁOSOŚ - P. P. Żegluga Warszawska, Warszawa.
1974: ŁOSOŚ - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Warszawa.
1985: ŁOSOŚ - Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego, Puławy
1990: ŁOSOŚ - Zakład Budżetowy Budownictwa Wodnego, Puławy.
2001: - wycofany, dalej ??
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"PSTRĄG"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965 ;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY:
NOŚNOŚĆ:5 t.
WYMIARY:
długość-18,74 m, szerokość- 3,80 m, wysokość burt/całkowita -1,30/3,00 m, zanurzenie- 0,55 m.
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik wysokoprężny typ DM-150 Wola; 6 cylindrowy: prod: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1964 r. nr 3456; moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby, PRĘDKOŚĆ:14 km/godz.; ZAŁOGA: 4 osoby.
NUMERY REJESTRACYJNE: Kr-I-20 [I.Ż.Śr. Kraków]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1965: PSTRĄG - Tarnowskie Zakłady Eksploatacji Kruszywa, Tarnów. Zakład w Komorowie.
1993: - nie wykazywany w rejestrze PRS
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
"KLEŃ"

TYP STATKU: holownik
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1965;Krakowska Stocznia Rzeczna, Kraków.
NR. BUDOWY: 130
NOŚNOŚĆ:
WYMIARY:
długość-18,84 m, szerokość-3,80 m, wysokość burt- 1,30 m; zanurzenie-0,55 m
SILNIKI GŁÓWNE:
1 silnik spalinowy typ: DM 150 Wola; 6 cylindrowy; producent: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie 1964 r. nr. seryjny 3451; moc:150 KM
PĘDNIK:2 śruby;PRĘDKOŚĆ:13 km/godz.; ZAŁOGA: 2 ludzi.
NUMERY REJESTRACYJNE: Gd-I-52 [IŻŚr. Gdańsk] GD-01-035 [UŻŚr. Gdansk]

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1966: KLEŃ - P. P. Żegluga Gdańska, Gdańsk.
eksploatowany w porcie gdańskim oraz w Delcie Wisły.
1987: - dzierżawa Przedsiębiorstwo Morskiego Budownictwa Hydrotechnicznego "Hydrobudowa" w Gdańsku.
1990: - skierowany do obsługi promu międzybrzegowego w Gdańsku-Świbnie.
1994: KLEŃ - Spółka Cywilna "Wodnik", Gdańsk. [dzierżawa]
1996: KLEŃ - Spółka Cywilna "Wodnik" Marek Wolak i Jerzy Łazarewicz, Gdańsk.
2006: KLEŃ - Marek Wolak, Gdańsk.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/holowniki/hr150/normal_Klen04.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 05.12.2015, 9 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies