O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Wisłę widzę wspaniałą....

Ostatnia aktualizacja 14 lat temu
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
To tytuł felietonu z numeru 1/2007 "Żagli" autorstwa Stanisława Iwińskiego.
Cytat:
"Przed ostatnimi wyborami samorządowymi w Warszawie pojawiła się fantastyczna eskalacja obietnic. Gdyby sie spełniły, już w najbliższym czasie mielibysmy co najmniej pięć nowych mostów, a mieszkańcy stolicy mogliby korzystać do woli z uroków sportów wodnych na praktycznie martwej dziś Wisle"
Polecam
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Wpadła mi w ręce książka no może książeczka autorstwa Mieczysława Zydlera pod tytułem " Urlop na wodzie - żaglówką z Poznania do Gdyni - reportaż ze szlaku Warta, Noteć, Kanał Bydgoski, Brda, Wisła i Zatoka" wydana przez Państwowe Wydawnictwa Książek Szkolnych we Lwowie 1938 r.
treść taka sobie ale między wierszy można wyłapać różne ciekawe informacje z tego okresu na temat szlaku to znaczy to co wtedy było.
Ale dwa teksty uprzytomniły mi że wiele spraw dotyczących żeglugi jest mimo upływu lat taka sama a nawet gorsza. Bo taki cytat - Oborniki dwa mosty kolejowy i drogowy, tam obok nas przesuwa się płynący w stronę Poznania pociąg rzeczny. Niemiecki holownik ciągnie 5 berlinek. Nawet na tych nielicznych rzekach, które naprawdę nadają się do żeglugi, zarabiają nie Polacy lecz obcy - Pytanie czy coś się zmieniło ?. Oj tak po Warcie prawie już nic nie pływa i nie zarabiają nawet obcy...
Nakło Zachód, Bydgoszcz - widać tylko same niemieckie barki -
Potem Wisła gdzie jest trochę lepiej, no i Wolne Miasto Gdańsk tam jak pisze autor ruch był dość spory bez przerwy mijali parowce musząc bardzo uważać.

No i co zostało z tych lat - widać że my Polacy nie potrafimy czy też nie chcemy żeglugi śródlądowej ba nawet morskiej od wieków. To prawda trochę zrobiliśmy ale to kropla w rzece. Czy mając rzekę płynącą z południa na północ mam tu na myśli Wisłę musimy budować autostradę ?. Jakoś nie wierzę że na niej zobaczę ruch choćby w 30% taki jak na Łabie. Ale to moje zdanie. Co nie znaczy że nie mamy walczyć o naszą żeglugę. Może w końcu nie będą to przedwyborcze kiełbasy.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 21.04.2008, 17 lat temu
M
MarandUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
A pamietasz czasy pewnego pierwszego sekretarza.Coz to nie mialo plywac po Wisle."Kaskada na szczyt" i droga wodna IV klasy.Szkoda ze piekny sen zakonczyl sie gdzies pomiedzy,tzn we Wloclawku.Pamietam jak plywajac po Odrze przeczytalem Gielzynskiego "Moja prywatna Vistuliada" i egzotycznie wyobrazalem sobie Wisle.Dzis sytuacja na Odrze jest bardzo podobna.
R
Remigiusz PrzybyszNowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
smutne to ,że mając taką rzeke jak wisła ,polska nie potrafi tego wykorzystać , każdego dnia z terminalu kontenerowego z gdyni wyjażdża setki tirow , do torunie ,płocka warszawy ,sandomierza ,krakowa , ,podobna sytuacja na zachodzie europy jest nawet nie do pomyślenia , aby nie wykorzystać takiego potencjalu i dobroci przyrody , chociażby budowa elektrowni wodnych - odnawialne żrodło czystej energii ,moim marzeniem jest barka płynąca z gdyni do krakowa z kontenerami , spedycje za 1 kontener płacą od 2000 do 3000 zl , - przewożnicy drogowi ,chcąc podnieść swoje zyski ładują po 2x20 st nawet po 40 i więcej ton ,nie patrząc na konsekwencje , dlaczego państwo i rząd nie chce transportu rzecznego ? odp jest bardzo prosta - pieniądze , , przewożnicy drogowi poprzez akcyze na paliwo ok2 zł /l ,dostarczają do budzetu - miliardy zł , do tego oplaty winetowe za korżystanie z dróg , podatki drogowe w gminach itd., ale przewoznicy drogowi są już na skraju bankructwa , rząd udusił kure , która znosiła jajka ,może teraz zwróci się w stronę żeglugi? z pewną zazdrością spoglądam na chiński system, gdzie kara za korupcje ,niegospodarność , działanie na szkode państwa jest tylko jedna
Z
zbychu1949Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Witam jeśli kogoś to interesuje jestem w posiadaniu kilkudziesięciu egzemplaży sztandarowej gazetki Żeglugi Bydgoskiej WODNIAK Bydgoski pozdrawiam w szczególności pana Waldka jest to mój pierwszy wpis i chyba nie ostatni pozdrawiam Zbychu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
Witam !

Tak się składa że kiedyś współpracowałem z Wodniakiem i jego redaktorem o ile się nie mylę Jerzym Nowogrodzkim. To były moje początki fascynacji historią żeglugi śródladowej. O ile pozdrowienia są dla mnie to dziękuję i wzajemnie pozdrawiam. A tak przy okazji z kim mam przyjemność jeżeli to nie tajemnica ?.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 07.07.2008, 16 lat temu
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 16 lat temu
grundi68
14.07.2008 21:33
wczoraj telewizornia podała wiadomość,że UE domaga się regulacji i częściowej kanalizacji Wisły żeby udostępnić ją dla mięzynarodowej żeglugi rzecznej.
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 16 lat temu
Szanowny Kolego, właśnie przepływałem w czerwcu w jedną, a w lipcu w drugą stronę przez Gryfino. Czy wiadomo coś Panu na temat powodów odwrócenia się Waszego miasta (Gryfino) od Odry? Jest nabrzeże betonowe, z pięknymi znakami zakazu postoju. Dziwne. Chciałem tam zostawić parę złotych i zrobić zakupy, ale wobec takiego znaku...:(
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 16 lat temu
Bardzo dziękuję za wzmiankę o Gryfinie .Jest to nadodrzańskie miasteczko o ogromnej tradycji wodniackiej -na przełomie wieków działało 6-7 a przed wojną 2-3 towarzystwa żeglugowe dla potrzeb ,których "nowy"(z 1913)most miał wybudowane podnoszony (w stylu amerykańskim)wycinek przęsła dla kominów parowców; kilka lat temuodbyła się w Gryfinie wspaniała wystawa poświęcona wyłącznie dziejom żeglugi gryfińskiej,w oparciu o pomoc dawnego przedwojennego mieszkańca i jego zbiory.Jeżeli chodzi o uprzejme pytanie kolegi "przylodza"odpowiem tak:to typowy przykład gołosłowności naszego burmistrza(skądinąd sympatycznego człowieka),który -pamiętam to doskonale chciał "przywracać rzekę miastu" ;po wyboracch dostał sklerozy i niemocy.Kiedyś usłyszałem opinię ,że przy nabrzeżu są skruszone bloczki betonowe i naniesiona warstwa namułów.kompletna bzdura;gołym okiem widać ,że beton skruszał tylko na końcu kilkusetmetrowego nabrzeża ,a głębokości zawsze przekraczają 5metrów-to gdzie te naniosy? w ciągu kilku lat trzykrotnie obserwowałem i fotografowałem barki i jachty ignorujące zakaz cumowania;włos im z głowy z tego powodu nie spadł. robili to nawet wodniacy niemieccy a przecież wiadomo że u nich"ordnung muss sein",nawet pytali mnie gdzie mogą iść na piwo -żeby było blisko od barki.zresztą czy flisacy nie mają jakiś "kruczków"? typu "dziwnie pracujący silnik,który może stanowić zagrożenie niesterownością dla przęseł mostu"? i to tyle mojego przydługiego wywodu.pozdrawiam.
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 16 lat temu
Może wystarczy jedynie zdjąć te paskudne znaki, i wywiesić znak P-SPORT. Przynajmniej jednostki turystyczne będą mogły przybijać do tego nabrzeża. Obecnie wszyscy na tym tracą!
F
FidelisPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 14 lat temu
Kol. Zbyszku Wegner, w swoim archiwum ,,Wodniaka Bydgoskiego",zapewne znajdziesz kilka moich artykułów o żegludze warszawskiej np. ,,Niebezpieczny przechył", to własnie na łamach tego żeglugowego pisma , dla całego śródlądzia,przewijały się wizje o przyszłości żeglugi śródlądowej,które miały nastąpić.Wtedy t.z.n. w latach 70 tych, wszyscy wiązalismy nadzieje z ,,Programem WISŁA", którego ja nazwałem ,,Trzymanie się koryta i pogłębianie dna".Pamiętam redaktora J.Nowogrodzkiego,który przysyłał mi gratyfikacje za kazdy artykulk czy felieton,dziękując za współpracę,to właśnie w tamtych latach,do dzielenia się wszelkimi żeglugowymi tematami ,było forum ,,Wodniaka Bydgoskiego" I tak jak przed dwoma laty do bycia użytkownikiem naszej żeglugowej strony namówił i zachęcił mnie p. Adam Reszka , były kier. Inspektoratu żeglugi w Warszawie, tak w tamtych 70 tych latach, namówił i zachęcał do współpracy z Wodniakiem Bydgoskim ,nieżyjący już kier. Inspektoratu żeglugi w Warszawie ś/p p.Franciszek Bleja.Ceniłem tamtą i cenię obecną redakcję, i tamta i dzisiejsza daje nam możliwość swobodnej wypowiedzi.Panie Zbyszku znałem osobiście Bronka Wegnera, pływał na Beemce jako kapitan zmianowy, z Lucjanem (tajfunem) Blachowskim w ruchu całodobowym, znałem również szypra Wegnera pływal na kanałówce (arabówka) , zapomniałem jego imię pływała z nim jego żona, w 70 tych latach często bywałem w porcie Kapuściska (Bydgoszcz -Wschód), jak również przejazdem z węglem, z fiatami do Szczecina w tedy Żeglugi jeszcze ,,kwitły".Jeżeli CI dwaj WEGNERZY byli a może jeszcze są żyjącą rodziną ,proszę ich serdecznie pozdrowić od Stanisław Fidelis kpt. Żubra W-09 z Płocka. Moich kolegów po fachu z Ż.Bydgoskiej umieściłem w moim artykule ,,,,Słowa pisane są kotwicami pamięci". Pozdrawiam.
Stanisław Fidelis
Z
zbychu1949Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 14 lat temu
Witam kol. Stanisława moja kolekcja nie jest pełna, raptem kilkadziesiąt egzemplarzy zaczyna się w 1976 kilka sztuk w późniejsze lata też nie są kąpletne. Jako że w Bydgoszczy powstaje muzeum żeglugi śródlądowej wszystkie przekażę tam. Moja kariera w Ż.B. zacząlem w 1976r jako że miałem szypra objąłem Ż-2102 poźniej Ż-5005. Pozdrawiam Zbigniew Wegner
Z
zbychu1949Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 14 lat temu
Oto ciekawy artykuł w Expresie Bydgoskim związany z Wisłą http://www.expres...&IdTag=831
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies