O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Czy można nawigować na mapach topograficznych ?

Ostatnia aktualizacja 18 lat temu
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
Dzięki johny za info,
popytałem wujka googla o ten program i znalazłem coś takiego:
http://www.tresconavigationsystems.co...nboard.htm
Wygląda ciekawie, chociaż znając programy Bila trochę bym się obawiał "blue screen"-ów ;)
A tak poza tym ma trochę większe wymagania:
System demands:• IBM-compatible PC, Pentium IV with 512 Mb Ram , 2 Gb Free diskspace and Windows 2000 or Windows XP
• 1 Free COM Port for (D)GPS • (D)GPS with NMEA 0183 interfacing
Edytowany przez Teos dnia 16.03.2007, 18 lat temu
johnyjohnyPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Holendrzy używają programów nawigacyinych słynnego Bila Gatesa
tego od" microsoftu".B.Gates jest wszechobecny,zbudował program nawigacyiny
pod nazwą "TRESCO"pracuje na zwykłych PC-tach nie muszą być wyrafinowane,
myślę iż zwykły pentjum 2 pociągnie ten program a dysk 10 GB.to masa obszaru,na statkowy komp.Uruchamiasz aplikacje jak zaczynasz jazde.masz mape regjonu po któm
nawigujesz kreska kursowa pokazuje jak jedziesz po szlaku.Oczywiście powiązane
i połączone jest GPS,plus autopilot który możesz odstawić (np:na trudnych przeiściach,
wyiście z Antwerp na kanał Alberta , czy też nawigowanie w mieście" Huy" w Belgii
na Maas,rejon trzech mostów).Na prostych szlakach autopilot przydatny,w trudnych
przejściach "łodziarz" na szczęście nie do zastąpienia.System ten jest znakomity
pracuje nim w Holandii i Belgii.pewnie na Niemcy jest też wersja,nie widze powodu aby polska nie była tym objęta.Bo przecież tor Szczecin Świnoujście itp:Po przejściu na ster ręczny system dalej działa ,czasami nie patrzę wogóle na radar.Tradycyine mapy wychodzą z życia,chociaż trzy tygodnie temu nawigowałem zTerneusen do Vlisingen
tylko zwykłą mapą i bardzo kiepskim"Radarkiem",to wyjątkowo , pchacz portowy robił
ekxtra robote.A dmuchało 9 Beauforta, i to west.Pudło 2200ton + pchacz.To dopiero
"zabawa",nawet "trole"mialy mokro w gaciach (od potu).
johny
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
W dostępnym jeszcze w kioskach numerze "Żagli" 1/2007 jest bardzo ciekawy artykuł Artura Magnuszewskiego pod w/w tytułem. Autor pisze o historii kartografii poczynając od Gerarda Kremera (1512-1594) zwanego Merkatorem a kończy na wykorzystaniu GPS do tego celu.Artykuł jest bardzo obszerny (7 stron) i nie od razu przyswajalny. Jednak napewno warto go przeczytać kilka razy żeby zrozumieć treść w nim zawartą i potrafić z niej skorzystać w razie potrzeby.
Pozwolę sobie zacytować ciekawy ustęp artykułu:
"W naszych szerokosciach geograficznych 1" w kierunku E-W to prawie 20 m, a N-S to około 30 m. Jeśli odbiornik GPS jest ustawiony na najbardziej popularną elipsoidę WGS-84, a my pracujemy na mapach opracowanych dla elipsoidy Krasowskiego, to róznica współrzędnych może być rzędu 7" a więc dość znaczna, gdy zależy nam na lokalizacji niewielkich obiektów"
Zainteresownych róznicami pomiędzy elipsoidą WGS-84 a Krasowskiego odsyłam do artykułu.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies