O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

SP-45

Ostatnia aktualizacja 16 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
w historii statku "Czajka" poprawiono daty wejścia do eksploatacji i przekazania nad Zalew Soliński.
Waldemar Danielewicz
A
AcorusPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Kolejne uzupełnienie do statku CZAJKA (następnie MARIA):

W 2007 r. jednostka wykazywana jest jako BRYZA.
Armator: Artur Tworek
Port macierzysty: Polańczyk

Pozdrawiam miłośników typu SP-45 !!!
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Dzięki Acorusowi uzupełniłem trochę historii statku "MEWA". Zapraszam
Waldemar Danielewicz
P
philipPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
CZAJKA P.Wysokińskiego jest nadal w remoncie i jej aktualnym Armatorem jest firma WIR-BUD P. Łożewskiego.
Pozdrawiam
philip
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
BOGUSIA

TYP: Statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1968; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/82
WYMIARY
długość:15,10 m; szerokość:3,20 m, zanurzenie:0,68 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 12 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1968: BOGUSIA - Powiatowy Ośrodek Sportu, Turystyki i Wypoczynku w Kamieniu Pomorskim.
1975: BOGUSIA - Ośrodek Sportu i Rekreacji, Kamień Pomorski.
1988: BOGUSIA - Przedsiębiorstwo Usług Morskich Ship Service, Szczecin.
1999: - nie wykazywany.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 03.06.2007, 18 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
BOGUŚKA

TYP: Statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1968; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/81
WYMIARY
długość:15,15 m; szerokość:3,20 m, zanurzenie:0,68 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 12 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1968: BOGUŚKA - Powiatowy Ośrodek Sportu, Turystyki i Wypoczynku w Kamieniu Pomorskim.
1975: BOGUŚKA - Ośrodek Sportu i Rekreacji, Kamień Pomorski.
1988: - niw wykazywany, dalszy los nieznany
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 03.06.2007, 18 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
ANIA

TYP: statek pasażerski typu SP 45
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1967; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/80
WYMIARY
długość:15,10 m; szerokość: 3,20 m, zanurzenie: 0,68 m
SILIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1967: ANIA - Zabrzańskie Zjednoczenie Przemysłu Górniczego, Zabrze.
- eksploatowana na Zalewie Wiślanym, później w Płocku.
2002: ANIA - Michał Kretek, Rybnik.
2006: - nie wykazywana.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
DANUSIA

TYP: Statek pasażerski typu SP 45
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1966; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/75
WYMIARY
długość:15,55 m; szerokość: 3,20 m, zanurzenie: 0,84 m
SILIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 15 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1966: DANUSIA - Zarząd Wojewódzkiego Parku i Kultury w Chorzowie.
1994: - nowy silnik wysokoprężny 4 cylindrowy typu SW266M5 Krab produkcji: Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 60 KM
2000: - wycofany.
2005: - kadłub zakupiony przez K. Rojewskiego, częściowy remont i przebudowa w Bazie PBW Tczew w Gdańsku-Przegalinie.
2006: CYRANECZKA - Przewozy pasażerskie Krzysztof Rojewski, Ostróda.
silnik wysokoprężny 4 cylindrowy typu SW266M5 Krab produkcji: Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 60 KM
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
KAROLINKA

TYP: Statek pasażerski typu SP 45.
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1966; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/74
WYMIARY
długość:15,10 m; szerokość:3,35 m, zanurzenie: 0,68 m
SILIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1966: KAROLINKA - Zarząd Wojewódzkiego Parku i Kultury w Chorzowie.
1994: - remont, wymiana silnika typ: SW 266/M5; prod. Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku moc: 60 KM.
1997: KAROLINKA - Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku im. J. Ziętka, Katowice.
2006: - w eksploatacji.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
"JASKÓŁKA"

TYP: Statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/69
WYMIARY
długość:15,10 m; szerokość:3,20 m, zanurzenie:0,68 m
SILIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 17 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1966: JASKÓŁKA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Warszawska, Warszawa.
1988: JASKÓŁKA - Ośrodek Wczasowy „Uroczysko”, Rożnów.
1992: JASKÓŁKA - Zakłady Azotowe w Tarnowie. Ośrodek Wczasowy w Rożnowie.
1999: JASKÓŁKA - Ośrodek Hotelowo-Wypoczynkowy, Tarnów. Oddział w Rożnowie.
2003: JASKÓŁKA - BW Hotel Sp. z o.o. Warszawa. Port mac. Tabaszowa.
2006: JASKÓŁKA - Firma ZAN, Katowice.
port mac. Tabaszowa
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
CYRANKA

TYP: Statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/68
WYMIARY
długość:15,15 m; szerokość:3,20 m, zanurzenie: 0,73 m
SILIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 17 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1965: CYRANKA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska, Giżycko.
1980: - Ekspozytura w Ostródzie.
1983: - eksploatowany w Olsztynie na jez. Ukiel.
1990: CYRANKA - Marian Szostak, Augustów.
1997: CYRANKA - Krzysztof Rojewski, Ostróda.
2006: - w eksploatacji.
Waldemar Danielewicz
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
DERKACZ

TYP: Statek pasażerski typu SP-45
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD: B1/67
POJEMNOŚĆ:
Brutto:
WYMIARY
długość: 15,10 m; szerokość:3,20 m, zanurzenie:0,68 m
SILIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110 3 cylindrowy; prod. CZNM ©koda, Praha; moc: 45 KM
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 17 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1965: DERKACZ - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk
używany początkowo w Gdańsku, później skierowany do obsługi pasażerów do Ostródy oraz Iławy.
1978: DERKACZ - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska, Giżycko. Ekspozytura w Ostródzie.
w październiku doszło do tragicznego wypadku z udziałem statku. Kierownik Ekspozytury Zdzisław P. nie posiadając uprawnień do prowadzenia jednostki uruchomił ją samowolnie po czym wydał polecenie marynarzowi z innego statku aby popłynął z nim i kolegą Zdzisława P. na przejażdżkę po jeziorze. Po pewnym czasie Zdzisław P. powrócił „Derkaczem” do przystani w Ostródzie bez zabranych osób, był w stanie nietrzeźwym. Po powiadomieniu M.O. rozpoczęto akcję poszukiwawczą. Znaleziono ciała marynarza i drugiej osoby w niedalekiej odległości od siebie. Sekcja zwłok wykazała że drugi z pasażerów był nietrzeźwy w chwili wypadku. Kierownik Ekspozytury nie potrafił wyjaśnić jak doszło do wypadku. Na statku znaleziono butelki z wódką. Najprawdopodobniej podczas spożywania alkoholu kolega Zdzisława P. wypadł za burtę i utonął, marynarz próbował go ratować i sam również utonął. Według innej wersji na statku doszło do sprzeczki i szamotaniny w wyniku, której jeden człowiek wypadł za burtę, widząc to marynarz próbował ratować tonącego ale kierownik Zdzisław P. odpłynął statkiem do Ostródy pozostawiając go na jeziorze. Sam zainteresowany nie potrafił podać przyczyn tragedii. Został skazany na długoletnie więzienie.
1987: - przewieziony do Giżycka i tam eksploatowany.
1995: DERKACZ - Żegluga Mazurska Sp. z o.o., Giżycko.
2002: - wymiana silnika na SW400M2 o mocy 95 KM.
2006: - w eksploatacji zabiera 20 pasażerów.

zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Derkacz_21.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 14.03.2017, 8 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
ALKA

TYP: Statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1965; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/66
WYMIARY
długość: 15,10 m; szerokość:3,20 m, zanurzenie: 0,68 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 17 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1967: ALKA - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Szczecińska, Szczecin.
1980.VIII: ALKA - Huta im. Lenina w Krakowie.
1988: ALKA - Dom Wczasowy "Stalownik", Bartkowa.
1998: ALKA - P.U.S. HUT - PUS. S. A., Kraków; port mac. Bartkowa.
2006: - w eksploatacji.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 03.06.2007, 18 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
PELIKAN

TYP: statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/59
WYMIARY
długość:15,18 m; szerokość:3,25 m, zanurzenie:0,68 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1964: PELIKAN - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Warszawska, Warszawa.
1988: - wycofany.
2002: BOSMAN - Bosman S.C.Śródlądowy Transport Wodny, Giżycko.
silnik typu SW400 Rekin prod.; Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck; moc: 95 KM
2006: - w eksploatacji.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 11.02.2007, 18 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
ALBATROS

TYP: Statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/58
WYMIARY
długość:15,15 m; szerokość: 3,22 m, zanurzenie: 0,73 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 19 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1967: ALBATROS - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Warszawska, Warszawa.
1974: ALBATROS - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Mazurska, Giżycko. Ekspozytura w Augustowie.
1991: ALBATROS - Żegluga Augustowska Sp. z o.o., Augustów.
2000: ALBATROS - Edytor S.A., Warszawa.
- port macierzysty Węgorzewo.
2005: ALBATROS - P. P. "Gramy" Grzegorz Tomasz Olchawski, Kraków.
port mac. Węgorzewo, nowy silnik typu SW400/S1; 6 cylindrowy produkcji Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck; moc: 95 KM.
2006: - w eksploatacji.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 23.02.2007, 18 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
LUBUSZANIN

TYP: statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY:1964 r.; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/57
WYMIARY
długość:15,12 m; szerokość:3,22 m, zanurzenie:0,72 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 16 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1965: LUBUSZANIN - Powiatowy Ośrodek Sportu Turystyki i Wypoczynku w Sławie Śląskiej.
- statek pływa po jez. Sławskim.
1975 : LUBUSZANIN - Lubuskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Turystycznej. Lubtour, Zielona Góra. port mac. Sława Śląska
198. : LUBUSZANIN - Karaś Stanisław, Sława Śląska.
statek pływał po Zalewie Pilichowickim.
199.: KORAL - Horodejuk Tadeusz i Adam Rysiew, Wrocław.
eksploatowany we Wrocławiu.
1995: KORAL - Retman - Żegluga Pasażerska-Tadeusz Horodejuk, Wrocław.
1996: - zakupiony do Czorsztyna, we Wrocławiu przebudowa obejmująca przebudowę pokładu rufowego i dziobowego. Wymiana silnika na typ SW 266 Krab produkcji WSW Andrychów; moc: 70 KM. Statek może zabierać 45 osób. Projekt przebudowy opracowało Biuro Projektowe Flis z Wrocławia.
1998: BIAŁA DAMA - Żegluga i Turystyka S.C., Niedzica.
2005: - w eksploatacji.

Dziękuję Iwo Szyfterowi z Poznania za uzupełnienia.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 10.02.2007, 18 lat temu
A
AcorusPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
W listopadzie 2006 r. CZAJKA wróciła na Zalew Soliński. Statek odkupiło od sandomierskiego armatora Bieszczadzkie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe.
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
CZAJKA

TYP: Statek pasażerski
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD.: B1/56
WYMIARY
długość - 15,10 m; szerokość - 3,35 m, zanurzenie - 0,75 m
SILIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu 3L-110PNS; 3-cylindrowy o mocy 45 KM; prod. CZNM ©koda, Praha
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 12 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW: 34; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1964: CZAJKA - Przedsiębiorstwo Państwowe "Żegluga Mazurska", Giżycko.
1967: CZAJKA - Wojewódzki Ośrodek Sportu i Turystyki, Rzeszów. Oddział w Solinie.
1988: - nowy silnik typu: SW400/112; Wytwórnia Silników Wysokoprężnych, Andrychów; moc:95 KM
2000: MARIA - Tadeusz Prokop, Sandomierz.
2005: MARIA - Żegluga Śródlądowa Tadeusz Prokop, Sandomierz.
2006. XI: - zakupiony przez Bieszczadzkie Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe
2007: BRYZA - Artur Tworek, Jasło. Port mac. Polańczyk.

www.zegluga-rzeczna.pl/images/bryza-004.jpg
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Apis dnia 13.12.2017, 7 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
ŻURAW

TYP: Statek pasażerski typu SP-45
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Warszawska Stocznia Rzeczna w Warszawie.
NR BUD: B1/49
WYMIARY
długość: 15,07 m; szerokość: 3,20 m, zanurzenie: 0,75 m
SILNIKI GŁÓWNE
1 silnik wysokoprężny typu SW266/M5; 4 cylindrowy; prod. Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego w Andrychowie; moc: 60 KM
PĘDNIK: 1 śruba; PRĘDKOŚĆ: 12 km/godz.; ILOŚĆ PASAŻERÓW; 34 ; ZAŁOGA: 2 osoby

PRZEBIEG SŁUŻBY

1964: ŻURAW - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Gdańska, Gdańsk
- statek używany był na linii Gdańsk-Sobieszewo oraz jako prom dla pracowników Stoczni Wisła pomiędzy Górkami Zachodnimi a Płonią, a także w Iławie na jez. Jeziorak. Posiadał 1 silnik wysokoprężny typu 3L-110 3 cylindrowy; prod. CZNM ©koda, Praha; moc: 45 KM. Nr. 230561/63
1989: - wymiana silnika.
1992: - wycofany z eksploatacji.
1993.VII: ŻURAW - Zakłady Komunikacji Miejskiej Żegluga Ostródzko-Elblaska, Ostróda.
2006: - w eksploatacji.
Waldemar Danielewicz
zamekzamekUżytkownik Użytkownik
Dodano 18 lat temu
Waldku , remont Mewy był w 2005. Dzisiaj znalazłem jej zdjęcie z tego czasu, już je dodałem do galerii. Jak możesz, to popraw w opisie. Acha, nad Zegrzem był jeszcze jeden SP-45, nosił on nazwę "Bosman" i chyba był własnością YKP
Pozdrawiam
Piotr Zamiecki
Edytowany przez zamek dnia 25.01.2007, 18 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies