O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Zespół napędowy

Ostatnia aktualizacja 17 lat temu
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Piszę prace inżynierską pt. "rozwiązania konstrukcyjne układów napędowych BM" Informacje zamieszczone na stronce są interesujace i pomocne, ale niestety NIGDZIE nie mogę znaleźć opisów silników stosowanych na BM. Interesuja mnie też układy przeniesienia napędu (jakie przekładnie i ich opisy), oraz pędniki. Dostępna literatura nie jest niestety wystarczajaco satysfakcjonująca, zawiera jedynie szczątkowe dane. Dlatego najlepszym wyjściem bedzie "rozmowa" z kims kto żś zna z doświadczenia. jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc to proszę o kontakt.dziękuję z góry za każde info.

Przeniesione ze zlikwidowanego forum
Autor AnA
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
czy ta praca ma wymiar historyczny? bo Odratr.miała już kilka lat temu zamontować
nowe silniki na beemkach.
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
To tak w skrócie: pierwsze BM miały 2 silniki produkcji NRD - typ 6 DV 224, 4 suwowe; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenfabrik "Karl Liebknecht" o mocy po 150 KM każdy. średnica cylindra x skok to 175 x 240. Liczba obrotów na wale 750/min na śrubie 750 min. czyli przełozenie 1:1. Potem wprowadzono polskie silniki B-120 W; 2 suwowe; 4 cylindrowe o mocy 120 KM każdy; średnica cylindra x skok 195 x 260; obroty 425 na 425 czyli 1:1. Potem z kolei rozpoczęto ich wymianę na silniki typu SW680/195 Delfin produkcji WSK Mielec/PZM Puck 4 suwowe, 6 cylindrowe o mocy po mocy 165 KM każdy obroty 2000/500 czyli 4:1, przekładnia chyba Wola Renk tarczowa ale tu nie jestem pewny
Waldemar Danielewicz
jacek bozymjacek bozymPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Osmiele sie dodac,iz obecnie w Odratrans S A. eksploatowane sa cztery jednostki typu BM-500 z silnikami (nturalnie dwoma) typu SHL,cztero cylindrowe,czterosowowe z rozruchem elektrycznym,a dzieki odpowiedniej przekladni,sruby napedowe zyskaly nowy inny,nie stosowany na naszych obecnych jednostkach ksztalt (inny profil jak i skok plata).
A
anaPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Witam Wszystkich.
troszke zaniedbałam pisanie pracy, ale teraz juz ostro biore sie do roboty:)
paca nie ma miec wymiaru historycznego. wiem ze nie ma za wielu innowacji w dziedzinie żś:) wiec może wygladac na historyczna;)
dziekuje za udzielone informacje. ale mam rowniez prośbe, czy posiadaja państwo jakieś materiały na ten temat, ale w nieco rozwiniętej formie?? Panie jacku, moze jakieś bliższe informacje na temat tej śruby? dziekuje z góry
ana
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Witaj Ana,
cieszę się że trafiłaś z na swój temat na nowym forum, mam nadzieje że wybaczysz mi te przenosiny ;)
Jeżeli chodzi o maszynownię BM to w mojej galerii jest troszkę materiałów:
Album BM-500 i opis Mirka Rajskiego:
http://zegluga.szympanstudio.pl/thumb...hp?album=6
oraz plan maszynowni "Młodej Gwardii":
http://zegluga.szympanstudio.pl/displ...m=76&pos=0

M
Misiek Vb71Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Uzupełniając opis barkowych silników, korzystając z własnych wspomnień i danych zamieszczonych w pliku PDF na tej stronie, dodaję jeszcze dwa ich rodzaje. Pierwsze barki napędzały dwa Buckau-Wolfy S6DV224 budowane tak jak SKL 6NVD24 w Schwermaschinenbau Karl Libknecht w Magdeburgu; a ostatnich kilka lub kilkanaście BM-500, Żeglugi na Odrze Wrocław, miało Pucki B150W. Ciekawostką pierwszych barek z Puckami, były ich wydechy, umieszczone na burtach, tuż powyżej linii wolnej burty
zegluga.szympanstudio.pl/albums/BARKI%20MOTOROWE/normal_Podniesienie_bandery.jpg
Gdy barka, załadowana maksymalnie, płynęła w górę rzeki, np.w okolicach Malczyc, czy Lubiąża, a wiatr był boczny, to dym walił w sterownię i w sternika. A był to jeden z czarniejszych dymów, jakie znam.B)
Misiu
Edytowany przez Teos dnia 23.01.2007, 17 lat temu
F
flis10Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
Dla zainteresowanych. Trochę informacji ne te tematy znajdziecie w biuletynach Nadbora (od 2004r.). Dodatkowo są tam nazwiska i być może kontakty z osobami mogącymi mieć dokumentacje i dużą wiedzę z zakresu projektowania i eksploatacji BM.
Absolwenci starszych roczników pamiętają chyba nazwisko Śladkowski?
Pozdr. flis10
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Wszędzie w opisach powtarza się dane o liczbie cylindrów ,obrotach i mocy silników ale brak mi chociażby jednej wzmianki o pojemności skokowej tychże.Dałoby to laikom jakieś wyobrażenie o wielkości silnika oraz jego wydajności ew.wysileniu.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies