Piszę prace inżynierską pt. "rozwiązania konstrukcyjne układów napędowych BM" Informacje zamieszczone na stronce są interesujace i pomocne, ale niestety NIGDZIE nie mogę znaleźć opisów silników stosowanych na BM. Interesuja mnie też układy przeniesienia napędu (jakie przekładnie i ich opisy), oraz pędniki. Dostępna literatura nie jest niestety wystarczajaco satysfakcjonująca, zawiera jedynie szczątkowe dane. Dlatego najlepszym wyjściem bedzie "rozmowa" z kims kto żś zna z doświadczenia. jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc to proszę o kontakt.dziękuję z góry za każde info.
To tak w skrócie: pierwsze BM miały 2 silniki produkcji NRD - typ 6 DV 224, 4 suwowe; 6 cylindrowe produkcji Schwermaschinenfabrik "Karl Liebknecht" o mocy po 150 KM każdy. średnica cylindra x skok to 175 x 240. Liczba obrotów na wale 750/min na śrubie 750 min. czyli przełozenie 1:1. Potem wprowadzono polskie silniki B-120 W; 2 suwowe; 4 cylindrowe o mocy 120 KM każdy; średnica cylindra x skok 195 x 260; obroty 425 na 425 czyli 1:1. Potem z kolei rozpoczęto ich wymianę na silniki typu SW680/195 Delfin produkcji WSK Mielec/PZM Puck 4 suwowe, 6 cylindrowe o mocy po mocy 165 KM każdy obroty 2000/500 czyli 4:1, przekładnia chyba Wola Renk tarczowa ale tu nie jestem pewny
Osmiele sie dodac,iz obecnie w Odratrans S A. eksploatowane sa cztery jednostki typu BM-500 z silnikami (nturalnie dwoma) typu SHL,cztero cylindrowe,czterosowowe z rozruchem elektrycznym,a dzieki odpowiedniej przekladni,sruby napedowe zyskaly nowy inny,nie stosowany na naszych obecnych jednostkach ksztalt (inny profil jak i skok plata).
Witam Wszystkich.
troszke zaniedbałam pisanie pracy, ale teraz juz ostro biore sie do roboty:)
paca nie ma miec wymiaru historycznego. wiem ze nie ma za wielu innowacji w dziedzinie żś:) wiec może wygladac na historyczna;)
dziekuje za udzielone informacje. ale mam rowniez prośbe, czy posiadaja państwo jakieś materiały na ten temat, ale w nieco rozwiniętej formie?? Panie jacku, moze jakieś bliższe informacje na temat tej śruby? dziekuje z góry
Uzupełniając opis barkowych silników, korzystając z własnych wspomnień i danych zamieszczonych w pliku PDF na tej stronie, dodaję jeszcze dwa ich rodzaje. Pierwsze barki napędzały dwa Buckau-Wolfy S6DV224 budowane tak jak SKL 6NVD24 w Schwermaschinenbau Karl Libknecht w Magdeburgu; a ostatnich kilka lub kilkanaście BM-500, Żeglugi na Odrze Wrocław, miało Pucki B150W. Ciekawostką pierwszych barek z Puckami, były ich wydechy, umieszczone na burtach, tuż powyżej linii wolnej burty
Gdy barka, załadowana maksymalnie, płynęła w górę rzeki, np.w okolicach Malczyc, czy Lubiąża, a wiatr był boczny, to dym walił w sterownię i w sternika. A był to jeden z czarniejszych dymów, jakie znam.B)
Dla zainteresowanych. Trochę informacji ne te tematy znajdziecie w biuletynach Nadbora (od 2004r.). Dodatkowo są tam nazwiska i być może kontakty z osobami mogącymi mieć dokumentacje i dużą wiedzę z zakresu projektowania i eksploatacji BM.
Absolwenci starszych roczników pamiętają chyba nazwisko Śladkowski?
Pozdr. flis10
Wszędzie w opisach powtarza się dane o liczbie cylindrów ,obrotach i mocy silników ale brak mi chociażby jednej wzmianki o pojemności skokowej tychże.Dałoby to laikom jakieś wyobrażenie o wielkości silnika oraz jego wydajności ew.wysileniu.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum. możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum. nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji. nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum. nie możesz dodawać załączniki w tym forum. nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies