O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Powrót do zawodu

Ostatnia aktualizacja 7 lat temu
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
Po długich przemyśleniach postanowiłem wrócić do zawodu i w związku z tym szukam pracy w Żegludze Śródlądowej. Mam 44 lata, TŻŚ ukończyłem w 83 roku. Pływałem jako bosman na Westerplatte II i Nereidzie oraz Fabico1. Mam aktualne świadectwo zdrowia, książeczkę i patent bosmana.
27 grudnia złożyłem wypowiedzenie w dotychczasowej firmie i jestem na 3 miesiecznym okresie wypowiedzenia. W związku z tym pracy poszukuję od połowy marca. Dotychczas pracowałem jako elektronik, automatyk i samodzielny informatyk.
Będę bardzo wdzieczny za pomoc w powrocie do zawodu oraz wszelkie rady dotyczące tego tematu.
Kontakt do mnie:
Tadeusz Jankowski
kom. 601-887658
domowy 61-9740204
mail:
gg: 1524225
Z
ZiomalNowicjusz Nowicjusz
Dodano 18 lat temu
Witam szanownego kolegę. Jeżeli nadal poszukujesz pracy i chcesz naprawdę ! naprawdę !poznać prace na barce lub pchaczu za uczciwą kase to tylko we flocie zachodniej .Grzecznosciowo dla BRACI szuwarowo bagiennych nagrywam prace na stałe jak i na zastępstwa FLOTA KRAJOWA i ZACHODNIA "D".OBECNE ETATY obsada zest. pchanego kapitan i mech. we flocie pl rejon plywania "D"i"PL". tel kontaktowy 880 196091 lub wiktorski17@onet.eu pozdrawiam "Ziomal"
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 18 lat temu
Dzięki za odpowiedź,
w związku z tym mam kilka pytań:
1. Dlaczego uważasz że można "poznać prace na barce lub pchaczu za uczciwą kase to tylko we flocie zachodniej" ???
Chodzi o kasę czy o poznanie pracy bo ze zdania to jasno nie wynika.
2. Czy grzecznościowo tzn. w Twoim przypadku bez żadnych opłat ?
3. Wszyscy ludzie z którymi rozmawiam o pracy przedstawiają się imieniem i nazwiskiem, byłoby mi również w Twoim przypadku o wiele przyjemniej gdybyś się przedstawił i coś o sobie napisał.
3. Dla mnie to faktycznie jesteś Ziomal z Trójmiasta (Góra , Wschowa, Szlichtyngowa)
bo ja pochodzę z Leszna :D:D:D
Edytowany przez Teos dnia 03.02.2007, 18 lat temu
M
maldibionPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Ehm,wobec tego ja moze zapytam, ale trochę po kolei. Co prawda jestem świeży na tym forum. Prawde mówiąc z nostalgią i łezką w oku wspominam czasy kiedy to pływałem na śródlądziu. Jako zielony totalnie trafiłem na Bizona na górną Odrę, potem trochę na zachodzie. Moim marzeniem zawsze było popływać na BMce, ale los jakos nie dał mi tej przyjemności.
Obecnie nie pracuje w zawodzie, ale mam pytanie czy jest szansa powrócić? Nie pływałem już chyba ze 3 lata? Mam patent bosmana, przepływałem około 2 lata, jakieś doświadczenie więc mam.
Mam prace którą też lubię, ale żegluga to jak żona - choć niedobra, to prędzej czy później chce się do niej wrócić.
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 18 lat temu
Witaj Kolego !
Oczywiście, że jest szansa.W tym naszym zawodzie potrzeba wykfalifikowanych ludzi a Ty do nich należysz.Musisz zglosić się do jegnego z przedsiębiorstw, których adresy znajdziesz na tej stronie w linkach.Są to min.: Odratrans, Transbode, Navigar, Odraloyd, Fabiko oraz wielu innych prywatnych armatorów
M
maldibionPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 18 lat temu
Dziękuję za odpowiedz:) Teoretycznie mam pracę którą lubię, ale jednak to właśnie na wodzie zdobyłem najpiekniejsze wspomnienia i przeżycia, to dzieki niej dorosłem. Przyszłośc raczej na pewno zwiążę z łodziarką i chyba raczej na pewno tą naszą, krajową. Z jednej strony to bariera językowa (to na pewno), a z drugiej? Hmm może jakieś swoiste poczucie wierności rodowitej żegludze:)
P
PiotrzwPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu

Cytat

maldibion napisał/a:
Dziękuję za odpowiedz:) Teoretycznie mam pracę którą lubię, ale jednak to właśnie na wodzie zdobyłem najpiekniejsze wspomnienia i przeżycia, to dzieki niej dorosłem. Przyszłośc raczej na pewno zwiążę z łodziarką i chyba raczej na pewno tą naszą, krajową. Z jednej strony to bariera językowa (to na pewno), a z drugiej? Hmm może jakieś swoiste poczucie wierności rodowitej żegludze:)
Cóż to za marynarz bez duszy. To jak wilka goni do lasu tak marynarza na statek. Mam 53 lata, dawno pływałem i również chcę wrócić do zawodu.
Edytowany przez Piotrzw dnia 15.09.2007, 17 lat temu
M
Marecki_sNowicjusz Nowicjusz
Dodano 16 lat temu
Witam
W pewnym sensie też chcę powrocić do zawodu.
Wprawdzie nie pływałem w Żegludze Śródlądowej tylko po morzu (10 lat w PŻM jako starszy marynarz i 2 lata u Gorthona jako fitter, ale chciałbym zatrudnić się na barce lub pchaczu. Mam już ( od roku ) dokumenty uprawniające mnie do tej pracy ( książka pracy i świadectwo starszego marynarza żeglugi śródlądowej ).
Mam nadzieję że znajdę zatrudnienie, bo jak ktoś już wcześniej powiedział, ciągnie jednak na wode.
Pozdrawiam
Marecki_s
Janusz TyburcyJanusz TyburcyUżytkownik Użytkownik
Dodano 16 lat temu
Koledzy - spełniajcie swoje, niedopełnione marzenia, póki jeszcze jest dla Was czas. Jeżeli teraz nie powrócicie do zawodu, to za chwilę będzie za późno.
Wiem to po sobie. Pozostały mi tylko wspomnienia i niedopełnione marzenia.
Dzisiaj, to jedynie dzięki moim kolegom, od których to mam żartobliwe zaproszenie na Ich barki, mogę popłynąć i społecznie dla moich dobrodziei, popracować w zawodzie małego łodziarza.
Józku W. i Jacku B. - grozi Wam, konieczność przyjęcia nowego członka załogi hi,hi..
Oczywiście, ja żartuję, ale Wy niezdecydowani koledzy, podejmujcie szybko swoją decyzję i powracajcie na wodę. Widzę, że Was tam ciągnie.
Janusz T.
J. T.
M
Marecki_sNowicjusz Nowicjusz
Dodano 16 lat temu
Oj ciągnie, ciągnie. Coś w tej wodzie jednak jest. Po dwunastu latach pływania, nie da się ot tak tego wszystkiego odstawić.
Pozdrawiam.
Marek S.
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
Witajcie,
półtora roku temu mnie też ciągnęło do łodziarki, czego owocem jest m.in. ten wątek ;-). Dzisiaj mogę powiedzieć że jestem zadowolony ze swojej decyzji, obecnie pływam na Renie na niemieckiej barce "B.Litmeyer" zbudowanej w 1992 roku w Płocku. Decyzja o zmianie całego dotychczasowego życia nie była łatwa ale dzisiaj wiem na 100% że właściwa. Jeżeli więc kogoś ciągnie do powrotu lub startu w tym zawodzie to szczerze polecam, łatwo nie będzie ale na pewno warto !!!
Popzdrowienia z Dusburga
Teos
M
maldibionPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Zwracam sie do was koledzy z kilkoma pytaniami. Rozważałem powrót do żelglugi, ale już w zasadzie klamka zapadła, bo w mojej obecnej robocie - karierze medycznej, ni widu ni słychu aby było lepiej, wręcz zanosi sie na jeszcze gorzej. Jestem absolwentem TŻŚ Wrocław 2000, pływałem jako marynarz i bosman. Ale wracając do sedna sprawy.
1. wiem ze przespałem przepisywanie patentów i moje swiadectwo bosmana jest juz niewiele warte, poza materią historyczno - pamiątkową. Da sie jeszce coś z tym zrobic, czy tylko zostaje mi egzamin na sternika?
2. Jak wygląda sprawa pracy w kraju, w rodzimej flocie - celuje na pracę na BMkach - chodzi mi o rodzaj umowy, wysokośc uposażenia, czy jest to praca zmianowa czy nie, jakie powinienem miec uprawnienia ( na razie po wygasnięciu patentu bosmana jestem de facto marynarzem) - czy jako marynarz dostane sie na BMki.
3. U kogo pytac o pracę - dostałem info że jak BM, to podjechac do Szczecina i tam pytac u Bydgoszczaków - jaka jest prawda? Gdzie pytac i kogo?
4. Czy dyplom ratownika medycznego jest jakimś atutem?
5. Zaznaczam, że nie ciagnie mnie na zachod pod obcą banderę - pytam o polskie statki i polskich kapitanów - mam swoje powody :)

Dziekuję za wysłuchanie i za odpowiedzi:)
Edytowany przez maldibion dnia 08.04.2009, 16 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 16 lat temu
Napisz e-maila z tym zapytaniem do
Związku Polskich Armatorów Śródlądowych
z siedzibą przy ulicy Jana z Kolna 7
71-603 Szczecin
Dyrektor biura Pani Magda Stróżewska

biuro@armatorzy.com.pl
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
Witaj Maldibion,
na początek proponuję żebyś uzupełnił swój profil, jeżeli się przedstawisz z imienia i nazwiska, dodasz do tego numer telefonu to masz dużo większą szansę że ktoś kto szuka pracownika skontaktuje się z Tobą. Poza tym ja osobiście nie przepadam za rozmową z anonimem. Wracając do Twoich pytań:
ad1.Wydaje mi się, powtarzam WYDAJE mi się że świadectwo bosmana powinieneś móc nadal przepisać na nowe, po prostu obecnie nie możesz pływać na starym. Jeżeli się mylę to to jest kolejny temat dla Rzecznika Praw Obywatelskich ;-)
ad2. Z zarobkami bywa różnie, jeżeli chcesz pływać na BM-ce to nie licz na dużo, może być mniej niż zarabiasz w tej chwili, ale o konkrety pytaj się u ewentualnych przyszłych pracodawców, zwróć uwagę zwłaszcza na dwie sprawy:
- czy ZUS jest płacony od rzeczywistego wynagrodzenia?
- czy masz zagwarantowane wolne, ile i czy jest płatne?
4. Nie sądzę ale mogę się mylić.
5. Szanuję Twój wybór ale podejrzewam że będzie Ci ciężko znaleźć pracę w kraju która Cię będzie zadowalała finansowo.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w powrocie do łodziarki.

M
maldibionPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Teos dziękuje za odpowiedz:) Jutro mam zamier zawitac do UŻŚ we Wrocławiu tak wiec spróbuje wywalczyc przepisanie patentu bosmana, o efektach poinformuje na forum. Co do uzupełnieia profilu, oczywiście, zaraz zabieram się do pracy - przepraszam za niedopatrzenie :) Co prawda juz po świętach, ale niestety dyzurowałem - jeszcze niestet nie dane mi było sie wyspac - wesołych swiąt :)))
M
maldibionPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Byłem dzisiaj w UŻŚ we Wrocławiu i niestety patentu nie da się przepisać - tak więc zostałem "zdegradowany" do młodszego marynarza. W zasadzie teraz jedyna nadzieja w egzaminie na sternika. Kolejna sprawa, to muszę wyrobić książeczkę pracy - ale dowiedziałem sie ze jest ona wydawana dopiero jak znajdę gdzieś zatrudnienie. Ten powrót wydaje się istną drogą krzyżową, ale nie poddaje się.
M
maldibionPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
W dniu dzisiejszym właśnie zostałem świeżo upieczonym sternikiem. Wszystkim dziękuję za informacje które pomogły mi dotrzeć do mety:) teraz tylko wnioski o dokumenty i zaczynam rzemiosło :D
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 16 lat temu
Gratuluję pokonania pierwszego etapu, najważniejsze to się nie załamywać przeciwnościami, początki i powroty bywają trudne.
Trzymam kciuki i odezwij się czasem jak Ci leci
M
maldibionPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
Na razie rzuciłem w obecnej pracy podanie o rozwiązanie umowy. Na całe szczescie szefostwo jest przychylne całemu przedsięwzięciu i mogę odejśc kiedy mi pasuje - chwała im za to:) Czekam teraz do około 12tego na odbiór dokumentów - sternika i ks. pracy. No i szukam namiarów na pracę. Najważniejsze jednak że udało się przekonac panią która mi założyła obrączkę na palec :D Jest ZA, a nawet bardzo ZA :D Będę wdzięczny za jakieś dodatkowe namiary na kolegów którzy szukaja kogoś na burtę. Pozdrawiam i do zobaczenia na szlaku:)
M
maldibionPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 16 lat temu
No i schody znowu. Naprawdę nie ma wolnych miejsc pracy w polskiej łodziarce? Na razie sie nie poddaje, ale niestety po wykonaniu 15 telefonów do różnych firm i po "znajomosciach" niestety raczej będę musiał się chyba skierować bardziej na zachód. Kryzys?
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies