myślę ,ze temat tego typu podnośni został wyczerpany .moglibyśmy się jedynie zastanawiać czy należałoby ze strony naszego lobby żeglugi rzecznej zabiegać o wybudowanie takiego cudu techniki w Polsce np. przy przebodowie DW wisła-odra lub
modernizacji kan.gliwickiego czy budowie kan.śląskiego;żeby zamiast kilku śluz zastosować jakąś podnośnie (dodam że ta najbliższa nam w Niederfinow stanowi wielką atrakcję turystyczną i to wcale nie z racji wieku.:)
grundi68 napisał/a:
...czy należałoby ze strony naszego lobby żeglugi rzecznej zabiegać o wybudowanie takiego cudu techniki w Polsce ..... żeby zamiast kilku śluz zastosować jakąś podnośnie
Podczas prac koncepcyjnych nad modernizacją Kanału Kłodnickiego czy wręcz budową nowego kanału w latach dwudziestych XX w. pojawiały się koncepcje budowy podnośni na nowym kanale. Jedna z nich była przedstawiona w gazecie "Wanderer" z dnia 15.04.1929 roku. Tekst jest w tłumaczeniu a tymczasem szkic z zaznaczonymi trzema podnośniami o spadzie 17, 20 i 10 m.
W poście 19 na ostatnim zdjęciu widać fragment Kanału Gota.Kanał Gota najdłuższy kanał śródlądowy Szwecji łączy Mem nad Bałtykiem z Sjotorp nad jeziorem Wener.Otwarty 26 09 1832 r. Długość kanału wynosi 190.5 km. w tym 87 km. akweny sztuczne. Na kanale zbudowano 58 śluz do wysokości 91,8 m. Na zdjęciu widoczne są tzw . ,schody CARLA-JOHANA z układem 7 śluz.[co prawda to nie pochylnie , ale bardzo ciekawa budowla ].
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum. możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum. nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji. nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum. nie możesz dodawać załączniki w tym forum. nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies