Witam, jestem studentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza i piszę pracę magisterską dotyczącą Drogi Wodnej Wisła-Odra.
Aby dokończyć pracę potrzebuję opinii na temat tego szlaku od ludzi związanych z żeglugą, w związku z tym proszę o pomoc w wypełnieniu ankiety.
http://ankiety.in...fd3879904/
Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, iż takich prac mogły być już tysiące i cieszę się jednocześnie, że takie zainteresowanie wśród braci studenckiej istnieje. Mam również nadzieję, że przełoży się to w przyszłości na poprawę stanu żeglugi śródlądowej w Polsce.
W swojej pracy skupiam się na żegludze towarowej, możliwościach przeładunkowych, rozwoju gmin położonych nad szlakiem oraz na możliwościach likwidacji utrudnień w żegludze. Transport towarowy traktuję priorytetowo i uważam go za nadrzędny cel rewitalizacji DwW-O.
Piszę tę pracę już od pewnego czasu i przeraża mnie podejście zarówno urzędników jak i polityków z którymi miałem kontakt do żeglugi śródlądowej, a mianowicie skupiają się oni prawie wszyscy na turystyce wodnej. Rozumiem, że DwW-O posiada niezaprzeczalne walory przyrodnicze, które przyciągnąć mogą rzesze turystów, jednak nie po to ta droga wodna powstała. Turystyka w mojej opinii powinna rozwijać się obok rozwoju żeglugi śródlądowej, powinna być czymś w rodzaju dodatku do niej.
Byłem również na wielu spotkaniach, targach, trafiłem nawet na sejmik żeglugi śródlądowej w Bydgoszczy przy okazji WaterWays. Cieszy mnie zainteresowanie i to, że dużo się o żegludze śródlądowej mówi, oby tylko przekładało się to w końcu na konkretne zrealizowane prace i zadania. Wiele spostrzeżeń z tych spotkań umieszczę w swojej pracy.
Szukam również kontaktu z Panem Marianem Rogalińskim, powiedziano mi, że jest kapitanem żeglugi śródlądowej, mieszka w Poznaniu lub okolicach i że jest człowiekiem od którego mogę się wiele dowiedzieć. Chciałbym z nim porozmawiać i zrobić wywiad do swej pracy jednak nie mogę znależć kontaktu do niego.