TYP STATKU: pchacz typu Koziorożec
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1985; Stocznia Odra, Szczecin.
NR. BUD.: B598/15
WYMIARY:
długość-20,27 m, szerokość-8,60 m, zanurzenie-0,90 m.
SILNIKI GŁÓWNE
2 silniki wysokoprężne typu:UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku ; moc: 329 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 13 km/godz. ; ZAŁOGA: 3 ludzi.
WIDZIAŁEM CZENSTO TEGO "KOZIOŁKA" W TCZEWIE W PORCIE, JAK ROBILIŚMY PRZECHOLUNKI DLA STOCZNI TCZEWSKIEJ. NAWET, NAWET SIĘ WTEDY TRZYMAŁ. WIDZIAŁEM GO TAERZ PARE RAZY NA NOGACIE, JAK P.B.W. TCZEW POGŁĘBIAŁO NOGAT KOŁO BIAŁEJ GÓRY OD STRONY MALBORKA.
[quote]norbi napisał/a:
Dobry Wieczór jestem nowym użytkownikiem - pragnę się ze wszystkimi przywitać.
Ja widziałem tego pchacza podczas robót pogłębiarskich w porcie Gdynia, PBW
Tczew pogłębiało kanał przy nabrzeżu na nowy terminal kontenerowy.
Sambor holował (pchał) szalandę S-HB-22 na klapowisko na Zatoce Gdańskiej i przyprowadzał ją z powrotem do Gdyni. W symbolu klasy jednostki mam cyfrę 2 co znaczy, że może pływać, gdy fala ma ax. wysokość 1,2m. Ale w dobrych warunjach pogodowch może wychodzić też na Zatokę - rejon 1. Było to ambitne zjęcie dla jednostki:)
Pozdrawiam
witam moglbym prosic jakies zdjecia sambora,najlepsza jednostka na jakiej mialem okazje plywac,jakby mozna bylo to bym prosil tez o koziolka w-02. Sambor dluzszy czas pływal po zatoce helskiej,PBW Tczew poglebialo zatoke w rejonie Pucka,Chałup,Kuznicy i Jastarni.Statek świetnie daje sobie rade na rzekach jak i na zatoce.chcialem dodac ze podnoszące sie sterowki na koziołkach to dobra rzecz,przy wyzszej fali nie chlapalo nam przynajmniej na przednia szybe:):):)pozdrawiam
sssss
Edytowany przez sssss85 dnia 19.04.2007, 18 lat temu
sssss85 napisał/a:
Sambor dluzszy czas pływal po zatoce helskiej,PBW Tczew poglebialo zatoke w rejonie Pucka,Chałup,Kuznicy i Jastarni.Statek świetnie daje sobie rade na rzekach jak i na zatoce.pozdrawiam
Zatoka Pucka to rejon śródlądowy 2 czyli tak jak ma w symbolu klasy:) - przejście prez Zatokę Gdańską to może być ambitniejsze zadanie:)
Pozdrawiam
Miałem niewątpliwą przyjemność praktykować a później pracownia na SAMBORZE. Było to 92 r na Helu.
PBW Tczew prowadziło wtedy prace związane z "umacnianiem" półwyspu helskiego od strony Bałtyku.
Na Zatoce Puckiej (okolice od Chałup do Juraty) pracowały wtedy trzy pogłębiarki; KAZIMIERZ, ŻUŁAWY i świeżo wyremontowany GDAŃSK. Akurat SAMBOR holował tą pogłębiarkę. Holownik portowy doprowadził GDAŃSK do płytkich wód zatoki Puckiej, a dalej to już my lawirowaliśmy pomiędzy licznymi sieciami rybackimi.
Z uwagi na niewielkie głębokości, wraki i bardzo liczne sieci stawiane czasem w poprzek farwateru, nie było łatwo .......;)
Główną naszą bazą na Helu była Jastarnia. Tam stała koszarka DANUTA(?) oraz zazwyczaj cumowały kotwiarki; KACZKA, SŁONKA, LODÓWKA.
Sambor cumował przy rybackim pirsie w Kuźnicy.
Piękne to były czasy.....:)
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum. możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum. nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji. nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum. nie możesz dodawać załączniki w tym forum. nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies