O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

MDW E70

Ostatnia aktualizacja 11 lat temu
vasyldvasyldPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 11 lat temu
Namnożyło się nam konferencji, kongresów, sejmików i spotkań :-) Nie mówię, że to źle. Bardzo istotne jest, aby do szerokiego grona zainteresowanych, dotrzeć z przesłaniem, że żegluga śródlądowa jest stymulantem rozwoju gospodarczego i społecznego, jest bezpieczna dla środowiska i nie musi wykluczać się wzajemnie z transportem lądowym. Cieszy fakt, że w tych spotkaniach coraz częściej bierze udział szerokie spektrum uczestników, przez przedsiębiorców, polityków po naukowców i środowiska studenckie.
W warsztatach niestety nie wezmę udziału, zakończyłem teraz kongres morski w Szczecinie, a niedługo konferencja Inland Shipping, jeszcze obrady Sejmiku Żeglugi Śródlądowej ( w których też niestety nie wezmę udziału ). Przychodzi jednak pewna konkluzja. Pojawia się coraz więcej inicjatyw lokalnych, coraz więcej stowarzyszeń, projektów, ale brakuje czegoś istotnego. Brakuje konsolidacji. Nie powinno się zapominać, że żadna droga wodna, bez odpowiedniego połączenia z systemem transportowym, tak lądowym jak i morskim, bez odpowiedniego zaplecza przeładunkowego, nie ma szans odnieść sukcesu ekonomicznego. Bez połączenia z innymi śródlądowymi drogami wodnymi, stanowić będzie zamknięty system niewydolny ekonomicznie. Z pełną premedytacją piszę o sukcesie ekonomicznym. Droga wodna, musi w połączeniu z ochroną przeciwpowodziową i dbałością o środowisko naturalne, generować konkretne przychody i zyski. Budowanie drogi dla drogi, nie ma najmniejszego sensu. Także skazane na niepowodzenie są niestety działania odcinkowe, wyrywkowe. Działając na rzecz rewitalizacji dróg wodnych, należy myśleć całościowo, brać pod uwagę cały system dróg wodnych oraz transportowy w całym jego zakresie. Do tego potrzebna jest konsolidacja. Najlepsze nawet projekty lokalne, dotyczące jednego tylko odcinka drogi wodnej, nie będą miały tak dużego oddziaływania w kręgach decyzyjnych, jak jednolity głos całego środowiska..
A wracając do konferencji i kongresów, zapraszam do zapoznania się z podsumowaniem www.kongresmorski.pl szczególnie z podsumowaniem bloku II, jest tam krótka wzmianka o nowym źródle finansowania w ramach mechanizmu Łącząc Europę. Podczas kongresu otrzymaliśmy informację, że Polsce w ramach tego mechanizmu, może przypaść około 10 mld euro, które ma być rozdysponowane przez KE a nie agencje rządowe. Czasu zostało niewiele więc już za późno na tworzenie nowych projektów, ale patrząc na intensywność spotkań i różnych prezentacji, zakładam że takie projekty już powstały ;-)
Pozdrawiam i przepraszam, że tak długo :-)
vasyld
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Patrząc na sprawę realnie nie ma co liczyć na szybkie efekty, ale cieszy fakt że zaczyna się o tym mówić. Należy wspierać i trzymać kciuki.
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
Czy wkońcu się doczekamy ?
Z tego co mozna wyczytać idze ku lepszemu .

http://www.zeglug...ztatow.pdf

fajnie by bylo na calych odcinkach E 70 i E 40 RIS :)
Oznakowanie Nawigacyjne za dnia i nocy takie z prawdziwego zdarzenia :) podświetlane znaki np :) tak nie chce być zachlanny ale te 2,5 m -300 cm glebokośći żeby bylo na tych drogach . Ale to chyba tylko odlegly kosmos :) ale może chociaż ruszą tym interesem . POmysl wporzo . kotoś się wybiera >?
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies