ValdemarasAdministrator Dodano
12 lat temu"KAROL WÓJCIK"
POPRZEDNIE NAZWY: ex "ALEKSANDRA"; ex"NEUFÄHR"; "GUSTAV VON HAKEN"; ex"OBERBÜRGERMEISTER WITTING"
TYP STATKU: STATEK PASAŻERSKI
ROK BUDOWY: IV.1901
STOCZNIA: Maschinenbau Ansalt, Eisengiesserei und Dampfkessel Fabrik Hermann Paucksch, A.G., Landsberg am Warthe [dz. Gorzów Wielkoopolski] [Niemcy]
NR. BUD.: 1
DANE TECHNICZNE:
1901 r.
długość całkowita: 37,80 m; długość m.p.: 35,20 m; szerokość na wręgach: 5,81 m; szerokość całkowita: 6,02 m ; wysokość burt: - 2,35 m; zanurzenie max: 0,76 m.; nośność: 102,2 t.
1958 r.
długość całkowita: 37,80 m; długość m.p.: 35,76 m; szerokość całkowita: 5,90 m ; wysokość burt: 2,34 m; wysokość zanurzenie max.:1,46 m.; nośność: 48 t; pojemność brutto: 146 RT; pojemność netto: 48 RT.
1966 r.
długość całkowita: 37,80 m; szerokość całkowita: 6,15 m ; wysokość burt: 2,34 m; zanurzenie max.:1,60 m.; nośność: 48 t.
SILNIKI GŁÓWNE:
1901:
2 maszyny parowe podwójnego rozprężania; dwu cylindrowe; prod.: Ansalt, Eisengiesserei und Dampfkessel Fabrik Hermann Paucksch, A.G., Landsberg am Warthe [dz. Gorzów Wielkopolski] 1900 r. moc: 130 KM; ilość obrotów: 248/min.
1929
2 maszyny parowe podwójnego rozprężania; 2 cylindrowe systemu Compoud; prod. F.Schichau Werft, Elbing; rok prod.: 1882; o mocy łącznej: 160 KM; numery fabryczne: 819 i 820; średnica cylindrów: 260 x 450 mm; skok tłoka: 260 mm.
Urządzenia elektryczne: 1 prądnica o mocy 5 kV = 110 V
1960:
2 silniki wysokoprężne typu: 6DV 224; 6 cylindrowe; prod.: VEB. Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg [NRD]; rok. prod.:1959; nr fabr.: 26638 i 26639; o mocy łącznej 300 KM; średnica cylindrów: 175 mm; skok tłoka: 240 mm.
Urządzenia elektryczne: 1 prądnica o mocy 5 kV = 220 V.
KOTŁY PAROWE
1901
1 kocioł parowy prod.: Eisengiesserei und Dampfkessel Fabrik Hermann Paucksch, A.G., Landsberg am Warthe [dz. Gorzów Wielkopolski] ciśnienie: 9 atm.
1952
1 kocioł parowy szkocki prod.: Zakłady Urządzeń Technicznych w Gliwicach; rok prod. 1951; numer fabr.: 2209; pow.ogrzewania: 80 m2; ciśnienie: 8,5 atm.
INNE DANE:
materiał budowy: dno: stal; burt: stal ; pokład: stal
kadłub nitowany o poprzecznym systemie wiązań.
napęd: 2 śruby ; prędkość: 18 km/godz..; załoga: 6 osób + 424 pasażerów
PORT MACIERZYSTY:
Gdańsk
ARMATOR:
P.P. Żegluga Gdańska w Gdańsku
NUMERY REJESTRACYJNE:
201 [BSR. Posen] 13 [BSR Stralsund]; 625 [BSR Danzig]; 670 [RDW Tczew.] Gd-I-61 [IŻŚr., Gdańsk]
SYGNAŁ WYWOŁAWCZY:SOAN
RYS HISTORYCZNY