O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

stermotorzysta

Ostatnia aktualizacja 7 lat temu
garongaronUżytkownik Użytkownik
Dodano 12 lat temu
Dla wiadomości szanownych forumowiczów, dzięki rozsądnej polityce rządu (nie wiem dokładnie którego) w chwili obecnej emeryci mundurowi nie mają jakichkolwiek ulg typu nie płacenie ZUSu. Każdy emeryt , który zatrudnia się do pracy jest traktowany jak każdy inny obywatel. Inna sprawa to umiejętności, można by odrębny temat założyc. Czarne owce i lewusy znajdą się wszędzie. Życie zweryfikuje posiadane kwalifikację i bardzo szybko wyjdzie, czy paten ma się za świniaka i litra wódki czy uzyskany ciężką pracą. Pozdrawiam
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Jako "niezawodowiec" pozwolę sobie nie zgodzić się z opinią, że amatorski patent starszego sternika motorowodnego jest czymś gorszym. Jest czymś innym. Nieskromnie twierdzę, że mam większą wiedzę i umiejętności wynikającą z wieloletniej praktyki niż ktoś po 12 miesięcznej praktyce na jednostce "zawodowej". Oczywiście pomijając zagadnienia czysto zawodowe. Swoją drogą to osobliwe przepisy, które pozwalają mi na zabranie na Borholm przyjacół, rodzinę, znajomych itp. w ilości np. 12 osób, a nie pozwalają mi na zabranie 12 osób na wycieczkę po mazurskim "bajorku" powiedzmy 5 hektarowym łodzią motorową w celu zarobkowym.
Mam nadzieję, że nie wetknąłem kija w mrowisko. Mam ogromny szacunek dla Panów umiejętności zawodowych. Sam kiedyś marzyłem o tym zawodzie, ale życie chciało inaczej.
Będę wdzięczny za Panów opinie n

a poruszony temat.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Na Mazurach można również zabrać rodzinę i znajomych na wycieczkę posiadając patent "turystyczny". Jeśli jednak chce się zabrać pasażerów w celu zarobkowym trzeba mieć patent zawodowy i właśnie pomijane przez Pana "zagadnienia zawodowe" są tu decydujące.

Problemem jest to, że w obydwu przypadkach bardzo często patenty uzyskano za "kury i za masło" a nie na podstawie rzeczywistej wiedzy i umiejętności.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 30.09.2013, 11 lat temu
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Nie pomijam zagadnień zawodowych. Chodzi mi o to, że w opisanej sytuacji egzamin powinien dotyczyć tylko zagadnień zawodowych. Natomiast zgadzam się, że w obecnym świecie pieniądza patenty są "zdobywane" za masełko. Nie było moim zamiarem dyskutowanie o patologiach. Chodzi o uzyskanie patentu w sposób zgodny z prawem. Jak mam nabyć 12 miesięcznną praktykę w czasach totalnego bezrobocia ? Dlaczego stermotorzysta uzyskuje z automatu patent "amatorski", a nie działa to w drugą stronę ? Oczywiście po zdaniu odpowiednich egzaminów teoretycznych i praktycznych z tego czego nie pomijam /bez patologii/.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Równie dobrze można byłoby zapytać dlaczego kapitan żeglugi śródlądowej nie może być z automatu starszym sternikiem motorowodnym.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Nie znam na tyle przepisow i może one nie mają nic wspólnego z logiką, ale skoro kapitan to stopień wyższy od stermotorzysty, a stermotorzysta może zostać sternikiem motorowodnym z automatu, to wydaje się logiczne, że kapitan tym bardziej. Uf, ale długie zdanie.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Pytanie moje dotyczyło starszego sternika motorowodnego a nie sternika motorowodnego.

Z "automatu" kwalifikacje zawodowe kapitana ż.ś. mogą być przeniesione na patent sternika motorowodnego. Starszego sternika motorowodnego mogę otrzymać na podstawie uprawnień do prowadzenia okrętów albo statków w żegludze morskiej. Czyli w myśl przepisów "turystycznych" jestem tym samym co stermotorzysta i tym sposobem odpowiedziałem tym sposobem na Twoje wątpliwości:

Cytat

Dlaczego stermotorzysta uzyskuje z automatu patent "amatorski", a nie działa to w drugą stronę?

Czyli nie wszystko działa w obie strony.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 12.02.2013, 11 lat temu
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Mój błąd, oczywiscie chodziło mi o starszego sternika motorowodnego. Natomiast jestem zadziwiony /nie pierwszy raz/ tymi głupimi przepisami. Gdzie mi jako starszemu sternikowi równać się do kapitana, mówię całkiem serio, a tu taki figielek. Potwierdza to tylko moją opinię o przepisach stanowionych w naszym kraju. Jeżeli mozna jeszcze pociągnąć ten wątek, to proszę mi odpowiedzieć na poprzednie moje pytanie, czyli gdzie można "wypływać" tych 12 miesięcy ?
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Można dogadać się z właścicielem/dzierżawcą statku i popracować bez wynagrodzenia u niego aby zyskać praktykę. Wielu tak robi aby zgromadzić te miesiące wymagane do świadectwa zawodowego. Według mnie starszy sternik motorowodny z odpowiednia praktyką (ilość odbytych rejsów jako dowódca jednostki) powinien otrzymać patent stermotorzysty żeglugi śródlądowej po max 6 miesiącach praktyki, ale nie ja stanowię przepisy.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Dziękuję za odpowiedź. Pytanie moje było raczej typowo teoretczne. Z uwagi na swoją pracę zawodową nie jestem w stanie "wypływać" nawet tych 6 miesięcy. Myślałem raczej niesmiało o zrobieniu patentu po przejściu na emeryturę, ale to jeszcze parę lat i wszystko się może wydarzyć łącznie ze zmianą przepisów.
A
Adam ZboromirskiNowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
Tak, przepisy są chore. Od 4 lat pływam "Borutą" po Mazurach (7 ton stali, 12 dł. 65 KM) z uprawnieniami starszego sternika motorowodnego. Teraz żeby ewentualnie zarabiać muszę mieć 12 miesięcy praktyki w pływaniu zarobkowym. Ręce opadają.
Adam
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Nie 12 miesięcy w pływaniu zarobkowym a 12 miesięcy w pływaniu innym niż turystyczne - czyli na statku innym niż turystyczny.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Panie Kapitanie, inny niż turystyczny może być chyba tylko zarobkowy lub z załogą, która w ten sposób zarabia.
A
ArtBPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 11 lat temu

Cytat

zbyszek1 napisał(a):

Panie Kapitanie, inny niż turystyczny może być chyba tylko zarobkowy lub z załogą, która w ten sposób zarabia.


Niekoniecznie. Jest np. WOPR, Ochotnicze Straże Pożarne lub inne instytucje, które wykorzystują różne obiekty pływające - statki, do celów innych niż sport i rekreacja. Załogi te nie pobierają wynagrodzenia, a są zobowiązane do posiadania uprawnień zawodowych. Spotykałem już patrole Policji na wodzie, gdzie sternikiem był Policjant, a drugim załogantem ratownik WOPR-u - "cywil". Fakt, że do uzyskania 12 m-cy praktyki trzeba trochę wody "przeorać".
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Oczywiscie zgoda, brałem pod uwagę jednoski WOPR i OSP.
W nazwie są "ochotnicze" i pomijam już,że jakies wynagrodzenie pobierają, ale to jest służba. Chodzi o to, że zdobycie praktyki jest bardzo trudne, a na zatrudnianie się bez wynagrodzenia przez 12 miesięcy chyba mało kogo stać.

Napiszę jeszcze jeden i ostatni post w tym wątku, bo niechciałbym być potraktowany jak natrętna mucha. Panowie zawodowcy nie chodzi o to aby umniejszać Waszą rangę, ani odbierac Wam pracę. Pozostając pełen dla Was uznania chodzi o moim zdaniem niepotrzebne utrudnienia.
Aby zostać kierowcą autobusu należy uzyskać prawoko kat. D oraz ukończyć kurs i uzyskać świadectwo kwalifikacji. W sumie przeliczając ilość godzin na miesiące jest to ok. 2,5 miesiąca. I juz mogę wozić zawodowo ok. 50 osób po wszystkich drogach gdzie czycha wiele niebezpiczeństw.
Natomiast, jak juz pisałem powyżej, aby powozić kilka osób łódeczką z przyczepnym silniczkiem po mazurskim bajorku dla zarobienia paru groszy muszę odbyć 12 miesięczną praktykę. Moim skromnym zdaniem takie rzeczy powinien weryfikować solidny i uczciwy egzamin z wiedzy teoretycznej oraz egzamin praktyczny na wodzie. Nawet całodniowy z uwzględnieniem wszystkich manewrów oraz sytuacji nietypowych.
Edytowany przez Apis dnia 22.02.2013, 11 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Zamiast wypowiedzi podam link do artykułu.
http://www.zeglug...dmore=1150
Kto zgadnie co chciałem przez to powiedzieć?
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Przeczytałem z zainteresowaniem, "aluzju poniał". Jednak był to XIX wiek, nieremontowany statek, inny napęd, inna liczba pasażerów, inna "technika" itp.
Pozwolisz Kapitanie, że pozostanę przy swoim zdaniu.
Kłaniam się nisko.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Przeładowanie statku pasażerami z chęci zysku może się zdarzyć współcześnie.

Wszystkie polskie stateczki zarobkowe to starocie.

Wybuchu kotłów nie będzie ale wywrócić się może...

Ja także pozostanę przy swoim, że kapitan to jednak odpowiedzialność.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu

Cytat

Ja także pozostanę przy swoim, że kapitan to jednak odpowiedzialność.

To nie podlega dyskusji. Nie bez kozery mówi się o Nim "Pierwszy po Bogu".
Cały czas chodzi mi tylko o system zdobywania tego typu uprawnień. Piszę tego typu, bo mówimy tu o różnego rodzaju uprawnieniach.
12 miesięcy obowiązuje zarówno typowego "szczura lądowego" jak i kogoś
z wieloletnim doswiadczeniem w pływaniu turystycznym. Chyba jest jakaś różnica, choćby w zdobytym doświadczeniu. Przepisy można wykuć "na blachę", ale życie jest trochę bogatsze. Mam na myśli nietypowe sytuacje i to coś czyli umiłowanie wody.
Edytowany przez Apis dnia 24.02.2013, 11 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
Ta cala sprawa to taki wezel Gordyjski do rozwiazania .
lecz jesli ktos mi pokaze taki przepis ze kapitan zeglugi srodladowej moze uzyskac sternika motorowodnego na zasadzie nostryfikacji to uwierze . Chociaz jest to logiczne ze tak powinno by byc .
jak narazie zacytujemy ten ich przepis .

W celu uzyskania patentów motorowodnych na podstawie uprawnień zawodowych (uzyskanych w Marynarce Wojennej, Straży Granicznej, marynarce handlowej, rybołówstwie morskim lub Urzędzie Żeglugi Śródlądowej) należy przesłać do Biura Związku następujące dokumenty:
A to sa wytyczne Polskiego Zwiasku motorowodnego :( moze byc ciezko ale moge sie mylic ) . O stermotorzyscie nie wspominaja tam za wiele . Troche bledow mozna tez znalesc moze ktos z solidarnosci powie im ze nie ma Oficera Wachtowego od 500GT do 3000GT w zadnej zegludze :) w Polsce :)

http://www.pzmwin...owodne.pdf

Jedyna roznica kolego Zbyszku jest taka ze barka zamiast salonow i innych udogodnien , posiada przestrzen ladunkowa . A tak RIS -AIS -Radar -UKF- ECDIS to wsio to samo. No tylko ze na yachcie motorowym o mocy silnika 2700HP/kw . Powiedzmy sobie otwacie to napewno , ze troche inaczej to wyglada .
Z drogies strony uwazam ze 12 miesiecy to jest OK.
Patent dla Obywatelki czy Obywatela bedzie wazny takze na wschodzie czy zachodzie i warto by bylo aby taki jeden z dogim co go zdali.
Cos umieli :)

Odpowiedz na pytanie Kolegi .

http://www.skysai...dowej.html

NIe wiem czy bym chcial z takim sternikiem starszym co z uprawnien stermotorzysty dokumety ma przepisane po Baltyku mial plywac . Ale kto to wie . Nie chce obrazic nikogo :) po srodladziu to owszem ale Baltyk to grubo bym sie zastanowil .
wytyczne :
http://www.pzmwin...tenty.html
Edytowany przez x2494 dnia 25.02.2013, 11 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies