Na kanałach nie ma raczej firm które załatwiają prace dla marynarzy, na kanałach pływają głównie 80-tki i 86 m a tam potrzebni są sternicy. Początkujący to zazwyczaj zaczynają przygodę w Holandii na nowych dużych statkach, bo tam potrzeba dużo ludzi ;)
Witam rzeczną brać!
Mam do kolegów pytanie,a mianowicie co może być przyczyną problemu z zatrudnieniem na tym jakże ruchliwym Renie ?
Nie ukrywam,że już po maluchu tracę cierpliwość...
Nie mam doświadczenia i tutaj jest największy ból,ale zastanawia Mnie czy faktycznie nigdzie nie potrzebują świerzaków ?
Z językiem nie ma tragedii - angielski bezproblemowo ,a niemiecki podstawy.
Zdaję Sobie sprawę z tego ,że po zachodniej granicy przydałby sie niemiecki oraz holenderski i chętnie bym się nauczył :)
Dodaję już od dobrych 2 miesięcy ogłoszenia na vaart,różne niemieckie i holenderskie strony przeglądam i w większości przypadków odpowiedzi negatywne wynikające z braku doświadczenia ehh...
Żeby nie było niedomówień wcale nie liczę na jakieś kokosy co do wynagrodzenia,bo wiadomo trzeba najpierw się ze wszystkim obyć.
Z agencji pośredniczących też już czekam niby tylko jak się coś pojawi,ale co dzwonię,to niestety nic nie ma...
Pytam bardziej doświadczonych - czy teraz przy zbliżającym się lecie coś się ruszy?
Z lekka podłamany Mateusz pozdrawia :)
@apahacz Masz adresy firm rekrutujących - napisz do nich, że chcesz pracować na Dunaju i poczekaj na odpowiedź. Jakoś na razie mam wrażenie, że gdy odpowiedzą pozytywnie to będziesz chciał na Tamizie...
Andrzej 'Apis' Podgórski
--- Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
sprawa z początkującymi na Renie ma się tak,że decksmanna wezmą najprędzej na zestaw,których nie ma zbyt dużo.Nawet 135m jest traktowana jako normalna barka powyżej 86,czyli potrzeba im trzech załogi(kpt,żona i "marynarz")w praktyce jest to min bosman(na Ren).I nie wszystkim się chce uczyć świerzaków i z nimi użerać.