O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

WITOLD

Ostatnia aktualizacja 13 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 13 lat temu
"WITOLD"
POPRZEDNIE NAZWY: ex "DRÖSSEL"
TYP STATKU: holownik motorowy
ROK I MIEJSCE BUDOWY: nieznane
NUMER BUDOWY:


DANE TECHNICZE:
wymiary
długość-11,20 m; szerokość-2,44 m; wysokość burt-1,52 m; wysokość statku: 2,52 m; zanurzenie-1,00 m
Silniki główne
19..1 silnik benzynowy prod.: Daimler Benz, Berlin; moc: 30 KM
19501 silnik wysokoprężny 4 cylindrowy; prod.: Hill Diesel [USA] o mocy 35 KM
19601 silnik wysokoprężny czterocylindrowy; typu: 4NVD14; produkcji: Dieselmotoren Fabryk, Schönebeck [DDR]; rok produkcji: 1958; numer fabryczny: 63204; moc: 40 KM; średnica tłoka: 100 mm; skok tłoka: 140 mm; ilość obrotów silnika/wału: 1500/750 min.
Inne
kadłub stalowy nitowany o poprzecznym układzie wiązań
pędnik: 1 śruba; załoga: 2 osoby; prędkość: 9 km/h.
ARMATOR
Przedsiębiorstwo Budownictwa Wodnego w Tczewie
PORT MACIERZYSTY
Tczew
NUMERY REJESTRACJI ADMINISTRACYJNEJ
5067 [ PZW, Tczew]; 639 [RDW, Tczew]; Gd-I-22 [IŻŚr, Gdańsk]

RYS HISTORYCZNY
Data i miejsce zbudowania jednostki jest nieznane. Według źródeł Polskiego Rejestru Statku statek zbudowano w 1932 r., a według armatora w 1925 r. Do października 1939 r. pływał pod nazwą "DRÖSSEL" w Radzie Portu i Dróg Wolnego Miasta Gdańska stacjonując w Einlage [dz. Gdańsk-Przegalina]. Po jej likwidacji przydzielony do Wasserstraßenamt, Einlage. Zatopiony w marcu 1945 r. w Kurzebrack [dz. Korzeniewo]. Wydobyty 15 września 1945 r. i po remoncie w Łożyskach [dz. Gdańsk Przegalina]nazwany został "WITOLD" i przydzielony do Państwowego Zarządu Wodnego w Tczewie, Nadzór Wodny w Łożyskach. W 1949 roku przekazany do Nadzoru Wodnego w Korzeniewie. W 1950 r. w Elbląskiej Stoczni Rzecznej został przebudowany między innymi zabudowano rufę oraz wymieniono silnik. Od 1952 r. w Rejonie Dróg Wodnych w Tczewie. W 1959 roku otrzymał nowy silnik. Eksploatowany na Wiśle, Szkarpawie i Nogacie. Od 1964 r. w Okręgowym Zarządzie Wodnym w Tczewie a od 1974 r. w Przedsiębiorstwie Budownictwa Wodnego w Tczewie. Stacjonował w Gdańsku-Przegalinie. Wycofany w 1981 r. Rok później wystawiony na ląd w Bazie PBW w Gdańsku Przegalinie. Złomowany w 1983 roku.
Opracował: Waldemar Danielewicz. Gdańsk luty 2012 r.
Waldemar Danielewicz
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies