O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

KOZIOROŻEC B-02

Ostatnia aktualizacja 17 lat temu
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
KOZIOROŻEC-B-02

TYP STATKU: pchacz typu Koziorożec
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1979; Stocznia Odra, Szczecin.
NR. BUD.: B598/2
WYMIARY:
długość-20,31 m, szerokość-8,59 m, zanurzenie-0,80 m.
SILNIKI GŁÓWNE
2 silniki wysokoprężne typu:UE680/195; 6 cylindrowe; prod.: Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku ; moc: 329 KM
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 9 km/godz. ; ZAŁOGA: 3 ludzi.

PRZEBIEG SŁUŻBY:

1979: KOZIOROŻEC-B-02 - Przedsiębiorstwo Państwowe Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz.
1995: KOZIOROŻEC-B-02 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz.
2006: - nie wykazywany.
2007: KOZIOROŻEC-B-02 - Bizon - Trans, Żurawino k. Wrocławia.
Waldemar Danielewicz
Edytowany przez Valdemaras dnia 26.05.2007, 17 lat temu
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
WITAM! JESTEM SYNEM MARYNARZA ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ, KTÓRY PŁYWAŁ NA TYM PCHACZU OD 1989 r. DO 1995 r. Z TYM PCHACZEM WIĄŻĄ SIE WSZYSTKIE MOJE NAJLEPSZE WSPOMNIENIA. PCHACZE TYPU "KOZIOROŻEC" BYŁY WEDŁUG MNIE NAJLEPSZYMI PCHACZAMI NA WIŚLE. W KALININGRADZIE WIDZIAŁEM BARDZO PODOBNE STATKI ROSYJSKIE, LECZ ICH STERÓWKA W PRZECIWIEŃSTWIE DO POLSKICH BYŁA UMOCOWANA NA STAŁE, A POD NIĄ BYŁ MAGAYNEK. POLSKIE MAJĄ STERÓWKĘ PODNOSZONĄ JEDNYM SIŁOWNIKIEM CHYDRAULICZNY, DZIENKI TEMU MOŻNA PRZEPŁYNĄĆ POD NISKIMI MOSTAMI OBNIŻAJĄC JĄ DO POZIOMU POKŁADU. WARUNKI ŻYCIA ZAŁOGI SĄ BARDZO DOBRE, PODOBNO LEPSZE SĄ NA MUFLONIE, ALE NIE WIEM TEGO NAPEWNO PONIEWAŻ NIE PŁYWAŁEM NA ŻADNYM. NA BIZONACH BYŁO TROCHE WIĘCEJ MIEJSCA, ALE KOMFORT ZMNIEJSZAŁ ODGŁOS PRACY WAŁÓW NAPĘDOWYCH POPROWADZONYCH POD KAJUTAMI, KUCHNIĄ I ŁAZIENKĄ. WNENTRZE KOZIOROŻCA JEST TROCHE CIEMNE, BO SĄ OKNA W KAJUTACH, A GÓRE OŚWIETLA TYLKO JEDNO OKNO W KUCHNI I W ŁAZIENCE, LECZ KOZIOROŻEC B-02 MIAŁ W SUFICIE WMONTOWANE OKIENKA JACHTOWE, DZIENKI KTÓRYM DIAMETRALNIE ZWIĘKSZYŁO SIĘ OŚWIETLENIE WEWNĄTRZ STATKU. PCHASZ TEN MIAŁ NIECO ZA SŁABE JEDNOSTKI NAPĘDOWE, MOGŁY BYĆ WYPOSAŻONE W TAKIE SAME SILNIKI JAK BIZONY. DLA MNIE NAJLEPSZYM ROZWIĄZANIEM TEGO PCHACZA BYŁO WYPOSAŻENIE GO W DWA AGREGATY. NA TYM AKURAT PCHACZU DZIAŁAŁ PEWIEN CIEKAWY SYSTEM, KTÓRY WŁANCZAŁ AUTOMATYCZNIE PO 30 SEKUNDACH DRUGI AGREGAT, GDY TEN PIERWSZY ODMAWIAŁ POSŁUSZEŃSTWA I WYŁANCZAŁ SIĘ(I ODWROTNIE). OD DNIA BUDOWY W STOCZNIW SZCZECINIE DO 2001 r. DOWODZIŁ TYM PCHACZEM KAPITAN Z TZW. "STAREJ SZKOŁY" PAN ROMAN DĄBROWSKI. BARDZO DOBRZE WSPOMINAM ŻEGLUGĘ W PRZESZŁOŚCI. BYŁA TO POPROSTU JEDNA WIELKA RODZINA, KAŻDY KAŻDEMU POMAGAŁ, NIE BYŁO KIEDYŚ PRAKTYCZNIE ŻADNEJ KONKURENCJI DLA FIRM PAŃSTWOWYCH I KAŻDY STATEK ŚRÓDLĄDOWY PŁYWAŁ PRAKTYCZNIE POD JEDNĄ BANDERĄ Z LITERĄ "Ż" I NIEBYŁO ŻADNEGO WSPÓŁZAWODNICTWA. TERAZ JEST INACZEJ. CZASAMI OBSERWOWAŁEM NAWET WYŚCIGI KTO MA BYĆ PIERWSZY PRZY BARCE Z ZAŁADOWANYM TOWAREM. CHCIAŁEM JESZCZE DODAĆ IŻ POSIADAM BOGATĄ KOLEKCJE ZDJĘĆ FLOTY ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ, GŁÓWNIE BYDGOSKIEJ, NIESTETY JESZCZE NIE W POSTACI CYFROWEJ. JEŻELI UDA MI SIĘ JE ZESKANOWAĆ, WYŚLE JE AUTOROWI TEJ STRONY.
CHCIAŁEM UZUPEŁNIĆ WIEDZE AUTORA FORUM W SPRAWIE TEGO PCHACZA, JEST ON AKTUALNIE WYNAJENTY PRZEZ OSOBĘ PRYWATNĄ OD NIEDAWNEJ JESZCZE ŻEGLUGI BYDGOSKIEJ S.A.
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Dziękuję za informacje, ja znam pchacze tego typu jak i kapitanów niektórych pamiętam jak Orlich, Kanafoyski, Dąbrowski, być może i twojego ojca również, gdyż do połowy 1985 roku zwiazany byłem z żeglugą śródladową. Czy wiesz komu wyczarterowano Koziołka 2. czyli imiennie. Zdjęcia floty będą mile widziane czekam z niecierpliwoscią.

Pozdrawiam
Waldemar Danielewicz
S
SzaflikPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Witojcie! Miałem (nie)przyjemność pływać na tym Kożle od 1. 11.2004-06.2005.Dzierżawił go wtedy Marek Mierwa,krótko potem sprowadził też z Malborka Koziołka B-03.Z tego,co wiem,Mierwa zrezygnował z dwójki.Nie widziałem go na trasie w zeszłym roku
zamekzamekUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu

Cytat

(nie)przyjemność

???????????????????????????
Zabrzmiało bardzo tajemniczo !
Pozdrawiam
Piotr Zamiecki
S
SzaflikPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Była kiedyś piosenka pt. "Nienawidze szefa":D Po prostu pieniądze zmieniają ludzi.Kiedyś kolega,a teraz...Szkoda gadać:|
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Nie wszystkich, nie wszystkich
Waldemar Danielewicz
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
JA ZNAM MARKA MIERWE OSOBIŚCIE I CHOĆ NIE WIDZIAŁEM GO Z DOBRE 2 LATKA, NIE WIERZE, ŻE ŻLE SIĘ Z NIM PŁYWA. DOBRY BYŁ Z NIEGO KAPITAN. ZAŁAPAŁEM SIĘ U NIEGO NA PARE REJSÓW JAKO "PRAKTYKANT" I ZNAM GO OD DOBREJ STRONY.

DO PANA WALDEMARA DANIELEWICZA: NIESTETY CHYBA NIE ZNAŁ PAN MOJEGO OJCA, PONIEWAŻ PŁYWAŁ ON W ŻEGLUDZE BYDGOSKIEJ OD 1989 R. OD RAZU NA KOZIOŁKU 2, A WCZEŚNIEJ PRACOWAŁ P.B.W. BYDOSZCZ.Z PEWNOŚCIĄ ZNA PAN PANA ROMANA DĄBROWSKIEGO, TO JEST WEGŁÓG MNIE NAJLEPSZY KAPITAN JAKI PŁYWAŁ NA WIŚLE W ŻEGLUDZE BYDGOSKIEJ. JEŻE PAN DĄBROWSKI TO PRZECZYTA CHCIAŁBYM, ŻEBY WIEDZIAŁ, ŻE DO TEJ PORY JEST DLA MNIE AUTORYTETEM. A CO DO ZDJĘĆ TO JAK TYLKO ZAKUPIE SKANER, TY JE PANU WYŚLE.
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
CHCIAŁEM JESZCZE DODAĆ, ŻE ZANIM MAREK MIERWA WZIOŁ KOZIŁKA B-02 Z MALBORKA DOWODZIŁ NIM MAREK SANDOMIERZ.
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Dodatkową ciekawostką jest fakt, iż ten "KOZIOROŻEC" jako jedyny ma zamontowane windy kotwiczne takie jak na pchaczu typu "BIZON", a nie takie jakie przewidywał projekt. Był to swego rodzaju eksperyment, troche nieudany(szczegóły w dziale forum opis koziorożca).
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Do "Valdemaras":
Witam, wysłałem na pan e-mail zdjęcia floty, mam nadzieje, że doszły. Jestem także w posiadaniu filmu z 1991r., który przedstawia rejs "KOZIOROŻCA B-02" i "KOZIOROŻCA B-03", które prowadziły z Płockiej Stoczni Rzecznej do Sobieszewa barke EWT-408, nakręconego przez polaka dla szwedzkiego armatora, który zakupił ową barke. Niestety jest na kasecie VHS i troche potrwa zanim przegram go na płytke. Jeżeli jest pan zaineresowany, to prosze o kontakt, może jakoś uda mi się go przegrać szybciej.
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Może ktoś wie co teraz dzieje się z tym "Koziołkiem"?
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
S
skinekplPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Witam, ten pchacz jest cały czas w ruchu. Odbywałem na nim praktyki od 26 kwietnia do 18 maja. Jest on w posiadaniu firmy Bizon-Trans. Został wyremontowany odmalowany i jest w bardzo dobrym stanie. Pozdrowienia dla całej załogi tego koziołka:)
Absolwent TŻ w Nakle nad Notecią
ValdemarasValdemarasAdministrator Administrator
Dodano 17 lat temu
Dzięki za informację. Co to za firma BIZON-TRANS gdzie ma siedzibę ?.
Waldemar Danielewicz
S
skinekplPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Firma Bizon-Trans ma swoją siedzibę w żurawinie niedaleko Wrocławia. Jej właścicielem jest super facet Pan Janusz Pałac.
Absolwent TŻ w Nakle nad Notecią
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
No to kamień spadł Mi z serca! Myślałem, że dogorywa gdzieś w "krzaczorach" czekając na złomowanie. Dzienki za informacje!
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
S
skinekplPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Nie ma za co jeśli będę wiedział więcej to na pewno coś dopiszę :)
Absolwent TŻ w Nakle nad Notecią
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Z góry dzienki! Wysłałem do "Galerii floty" kiedyś zdjęcia tego "Koziołka", ale niewidzę ich. Jak skończę w końcu swoją stronkę to dam link na forum, tam bendą jego zdjęcia.
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Witam ponownie, właśnie zgrałem film z kasety VHS na płytkę DVD, na którym nakręcono sprowadzanie barki EWT-408 z Płockiej Stoczni Żecznej przez "Koziorożca B-02" i "Koziorożca B-03", film nakręcono 22-28.04.1991 r. dla holenderskiego armatora, trwa 2,5 godz. Stanowi pewnego rodzaju rarytas, jestem pewien, że nikt z czytających ten post ludzi go nieoglądał. Na filmie widać dwie "ciekawostki", których już dzisiaj się nie zobaczy: jadącą lokomotywę parową na moście kolejowym w Toruniu i śluzowanie starą śluzą w Przegalinie, już wtedy "oficjalnie" zamkniętą i nieużywaną, "no i ten podkład muzyczny". Jeżeli ktoś jest zainteresowany kopią tegogo filmu na płytce DVD, niech się ze mną skontaktuje (wiadomość prywatna). Oczywiście "zastrzegam" sobie prawa autorskie :-) . Pozdrawiam!
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
Edytowany przez norbi dnia 18.07.2007, 17 lat temu
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Jeżeli ktoś ma jakiekolwiek fotki "KOZIOROŻCÓW" oprócz tych umieszczonych w "galerii floty", bardzo prosiłbym o przesłanie ich na Mój adres e-mail lub umieszczenie w "galerii floty", jestem wielkim fanem tych pchaczy i bende wdzięczny za każdą nową fotkę! Z góry dzienkuje!
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
Edytowany przez norbi dnia 20.07.2007, 17 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies