Locję europejską powinieneś znac z autopsji, CEVNI- dobrze zapoznaj się z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury dot. Przepisów żeglugowych na śródlądowych drogach wodnych. Powinno wystarczyc, zwłaszcze że niektórzy egzaminatorzy ostatni raz doświadczali locji zachodnich dróg wodnych za Gierka- podkreślam- niektórzy.
Witam.
Bardzo proszę o info z jakich książek korzystać, żeby zdobyć wiedzę potrzebną do zdania egzaminu po nowemu na kapitana klasy B. Najbardziej chodzi mi o locję europejską i przepisy CEVNI.
dzięki i pozdrawiam
Mariusz
Co do kpt B to slyszalem ze majac taki papier z PL na egzaminie renskim pytaja tylko z ze znajomosci Renu a nie z przepisow itd itp.
Serdecznie pozdrawiam!!!
Arek
Posiadacze kpt. A są zwolnieni z dużej części egzaminu dotyczącego przepisów. Kpt. B jest traktowany jak sternik. Musi zdawać egzamin z przepisów jak i znajomości odcinka.
AJ witaj na forum, jestem na podobnym etapie, kilka osób mi już wybiło z głowy podobny do Twojego pomysł.
Po co Ci ten polski patent, jeżeli zamierzasz zdawać na reński ?
Panowie, serdecznie dziękuję za gratulacje, chociaż nie jestem pewien czy się należą. W tym roku mija 30 lat od ukończenia przeze mnie TŻŚ - trochę czasu mi to zajęło ;-))) Na usprawiedliwienie dodam że ponad 20 lat pracowałem w zupełnie innym zawodzie. Jeden egzamin zdany i natychmiast pytanie o kolejny - tylko gdzie robić reński ? Ale o tym napiszę w innym wątku żeby nie mieszać na forum.
Na koniec jeszcze jedno - na egzaminie praktycznym zrobiłem trochę zdjęć, można ja obejrzeć tutaj : https://www.dropbox.com/sh/rkrcf332z4...7Txkyr_dl3
Wczoraj wróciłem z egzaminu na patent kapitana ż. ś. kat. B
Egzamin trwa dwa dni, pierwszy dzień część teoretyczna, drugi egzamin praktyczny. Część teoretyczna składa się z egzaminu pisemnego i ustnego. Egzamin pisemny jest testowy, 60 pytań - do każdego 4 odpowiedzi, tylko jedna prawidłowa. Trzeba to zrobić w ciągu 60 minut. Po zdaniu pisemnego zostaje się dopuszczonym do ustnego - podchodzi się kolejno do pięciu egzaminatorów i odpowiada na pytania, każdy z egzaminatorów wystawia ocenę. Ci którzy zaliczyli teorię zostają dopuszczeni do egzaminu praktycznego. My mieliśmy go na Bizonie -O-137:
Najpierw parę pytań w maszynie a później za sterem. Punkt żelazny egzaminu to sygnalizacja dźwiękowa. Zakres wiedzy do zdania egzaminu teoretycznego jest podany na stronie CKE http://szczecin.uzs.gov.pl/?page_id=1013
Jeżeli macie pytania to pytajcie.
Aha, egzamin podobnie jak większość kolegów zdałem ;-)))
z tego co wiem (ale to jest to co mi mówili inni) to na Renie ma dopiero wejść taka uchwała dla Polaków mających patent A ze bedą ich pytać tylko ze znajomości Renu na egzaminie.(z czego bym był zadowolony)
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum. możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum. nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji. nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum. nie możesz dodawać załączniki w tym forum. nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies