O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

PATENT A (rejsy zagraniczne)

Ostatnia aktualizacja 11 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Informacja dla ubiegających się o Patent A -

( Polaków ) pracujących na Zachodzie i pływających po wodach zachodnio-europejskich bez możliwości zawinięcia na polskie "drogi morskie".

Po rozmowach jakie przeprowadziłem z dr Janem Pysiem - dyrektorem Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu i
dr inż. Jackiem Trojanowskim - Przewodniczący Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dla żeglugi śródlądowej przekazuję informacje dla kandydatów na Patent A

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 23 stycznia 2003 r.
w sprawie kwalifikacji zawodowych i składu załóg statków żeglugi śródlądowej
(Dz. U. z dnia 25 marca 2003 r.)

Niepisaną wykładnią tych przepisów jest:

1.kandydat nie mający możliwości pływania po polskich "drogach morskich" (np. Zalew Szczeciński czy Zatoka Gdańska) może być dopuszczony do egzaminów na podstawie rejsów odbytych na zachodnio-europejskich "drogach morskich" (np. w Niemczech lub Holandii).

2.Po zdaniu egzaminu przed Centralną Komisją Egzaminacyjną dla żeglugi śródlądowej w Szczecinie dostaje dokument potwierdzający (zaświadczenie o zdeniu egzaminu), z którym musi zgłosić się do stosownego Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Polsce (decyduje miejsce zamieszkania).

3.Patent A - może być wydany tylko i wyłącznie po przedstawienu (urzędnikowi Urzędu Żeglugi Śródlądowej) :

a/ zaświadczenia Centralnej Komisji Egzaminacyjnej dla żeglugi śródlądowej o pozytywnym zdaniu egzaminu

b/ wyciągu pływania ze stosownego (zagranicznego Urzędu, np. Wasser- und Schifffahrtsamt) z dokładnym zaznaczeniem po jakich "drogach morskich" odbył wymagane rejsy.


"" - za "drogi morskie" przyjmujemy żeglugowe drogi wodne na których obowiązują przepisy morskie.

Opracował - Skipper
Edytowany przez x5 dnia 13.01.2011, 13 lat temu
Elzbietka marynarzElzbietka marynarzUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
milo ze ktos taki jak ty Józku,który tego juz niepotrzebuje....i tak szuka i opracowuje dla nas Mlodzierzy Sródziemnoladowe...aby nam bylo lzej......Dziekuje...pozdrawiam Ela
ELzbietka marynarz>a/b Ms Bayerischer Wald<....pozdrowionka..
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
A´hoy Ela!
Wybacz, ale musiałem usunąć to co napisałem bo było zupełnie nie na temat, który zamieściłem.
Myślę, że takie historie opowiem Ci jak spotkamy się przy grogu.

Pozdrawiam
Skipper
Edytowany przez x5 dnia 15.01.2011, 13 lat temu
Elzbietka marynarzElzbietka marynarzUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Tak i tylko ci krzesla bujanego do opowiadan brakuje...he.he acha i fajki .....nieprzestawaj.......pisz drogi szczurku wodny ..lach pisz(:
pozdrawiam ...Ela
ELzbietka marynarz>a/b Ms Bayerischer Wald<....pozdrowionka..
dyzmadyzmaPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 13 lat temu
Skiper napisał m.in.: "Po zdaniu egzaminu przed Centralną Komisją Egzaminacyjną dla żeglugi śródlądowej w Szczecinie "
Skiper, dzięki za rzetelne i dokładne informacje,ale...
z jakich tematów mogą być egzaminy w Szczecinie, dla pływających po Zachodnich Drogach Morskich? Topografia portu Szczecin, znajomość Zalewu Szczecińskiego itp. "potrzebne" nam tematy? Zresztą raz już to zaliczyłem, niestety z racji pływania na Zachodzie, przespałem wymianę dokumentu na nowy. Dlatego trzeba zdawać na nowo na "A". Podobnie jest z Prawem Jazdy "B". Po wymianie ze starej "3", straciliśmy uprawnienia na przyczepy, a niby z jakiej racji?
Kasa,kasa,kasa!!!
Fortuna toczy się kołem, pod kołem to pojąłem!
Marek Nikodem TŻŚ '72
Edytowany przez Apis dnia 01.02.2013, 11 lat temu
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 11 lat temu
Zastanawiam się czy ktoś już to załatwiał w sposób opisany przez Skippera. Interesuje mnie zwłaszcza punkt:

Cytat

b/ wyciągu pływania ze stosownego (zagranicznego Urzędu, np. Wasser- und Schifffahrtsamt) z dokładnym zaznaczeniem po jakich "drogach morskich" odbył wymagane rejsy.
Pływam na barce niemieckiej, jeżeli chodzi o drogi morskie to głównie po Holandii (ARA) - jaki w takim razie jest stosowny urząd do potwierdzenia wyciągu pływania - niemiecki czy holenderski ? Czy wyciąg mam sobie sam zrobić czy też ktoś w urzędzie ? Czy są do tego specjalne formularze ? Ktoś wie ?
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
Ten Skipper bledna nawigacje poprowadzil , juz na samym poczatku popelnil bledy w obliczeniach ktore zpowodowaly znaczne straty w paliwie prowiancie :) a tak ze wydluzyly czas podrozy :) no ale zapatrzyl sie na Elzbietke :) . tylko szkoda ze na lad wyjechal prawie .
po pierwsze ----5.wyciąg pływania potwierdzony przez dyrektora urzędu morskiego o praktyce pływania na morskich wodach wewnętrznych lub odpis innego dokumentu stwierdzającego posiadanie morskich kwalifikacji zawodowych - przy ubieganiu się o patenty żeglarskie kapitanów żeglugi śródlądowej klasy A; i o taki wyciag sie starasz w w Polsce po co ci wyciag z Niemiec masz Ksiazeczke w wiekszosci barki statki holowniki pchacze na zachodnich szlakach zeglugowych czy kanalowych czy krajowych przybrzeznych itp. itdtylko w polsce wielka klapa , posiadaja tak owy numer IMO lub jakis MMSI nr mozliwosci weryfikacji jest mnostwo . Wiec po co latac po niemieckich placic wiecej jak z tym co sie ma mozna isc do polskiego UM
Po drogie ---- zacytujemy Skippera --1.kandydat nie mający możliwości pływania po polskich "drogach morskich" - to jest abstrakcja drogi morskie to zegluga krajowa powiedzmy jesli mierzeja wislana miala by sluze laczaca zalew z baltykiem to Miedzy Elblagiem a Kolobrzegiem Kapitan A i tak nie poplynie tylko na morskich wodach wewnętrznych jak sam na pisal kolega Skipper :)za zachodzie sa to drogi tez wewnetrzne czy zatokowe wiec UM raczej nie bedzie robil klopotu moim zdaniem .
No i 6 miesiecy . na Morskich Wodach Wewnetrznych !!! na zach czy w polsce . to Porty Morskie i kanaly portowe itp itd . wiec po co niemiecki wyciag zwykly polski wystarczy .
Edytowany przez x2494 dnia 01.02.2013, 11 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Należy czytać ze zrozumieniem zanim napisze się taką kupę bzdetów:

Cytat

Informacja dla ubiegających się o Patent A - (Polaków) pracujących na Zachodzie i pływających po wodach zachodnio-europejskich bez możliwości zawinięcia na polskie "drogi morskie".

Wyobraź sobie, że jest cała masa ludzi pracujących na statkach śródlądowych, którzy nie pływali i nigdy pływać nie będą po polskich wewnętrznych wodach morskich więc żaden Urząd Morski w Polsce niczego im nie wystawi. Pływali i pływają natomiast po europejskich wewnętrznych wodach Morskich (Rotterdam, Amsterdam, Antwerpia, Hamburg, Bremen) więc stosowny wyciąg pływania biorą sobie z Niemiec (szukanie po numerach statków zajmie polskiemu urzędasowi rok - niemiecki napisze ci od ręki na podstawie Schifferdienstbuch) i o tym jest ten wątek.

Problemem jest to co opisał Dyzma http://www.zeglug...#post_8760
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 01.02.2013, 11 lat temu
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Ale po co sobie to wszytko komplikować? Niemieckie i inne zagraniczne wyciągi zaświadczające o praktyce pływania po w.w.m, i w nie wiadomo jakich zagranicznych urzędach... :/
Każdy rejs jest odnotowany w Schifferdienstbuch. W Polsce robimy wyciąg na jej podstawie. Urzędy uznają praktykę na zagranicznych wew. wodach morskich. A dla Polskiego urzędu to czy dana droga wodna jest drogą śródlądową czy już morską urząd powinien dobrze wiedzieć. No chyba że ich mapy dróg wodnych kończą się zaraz za odrą :D
parostatkiem w piękny rejs...
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Niestety - tak właśnie jest. Kończą się za Odrą... Schifferdienstbuch to też zbyt skomplikowane słowo abstra****ąc już od faktu, że egzaminują cię na patent A ludzie, którzy nigdy nigdzie poza Szczecinem nie byli.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 11 lat temu
Czyli nadal wiem że nic nie wiem ;-(
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Zapytaj Teos w dowolnym WSA w Niemczech. Tam są normalni ludzie i jesli sami nie będą wiedzieć - przedzwonią tu i tam... Polecam Pana Namyslo w WSA Minden. Nazwisko "polskawe" ale nie Polak za to bardzo miły. Z nim załatwiałem wszystko co dotyczyło wymiany patentu reńskiego i musiał tu i tam podzwonić, bo patent miałem wydany w Belgii a nie w Niemczech. Ściągnął i wydrukował odpowiednie formularze itd. itd...Zadzwoń - zapytaj...
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 03.02.2013, 11 lat temu
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 11 lat temu
Problem w tym że patent wystawiał będzie polski UŻŚ, w związku z tym to stanowisko urzędnika tego urzędu w tej sprawie jest decydujące.
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu

Cytat

Problem w tym że patent wystawiał będzie polski UZS


i tu masz odpowiedz bez wyciagu plywania z wod wewnetrznych \Roterdamu , Dortrechtu czy Hamburga itp itd i nie musza byc to polskie wody wewnetrzne , przez UM zapewne Polski bo to jest polski patent nie niemiecki czy holenderski i na podstawiei zaswiadczenia z EURO NUMER barki bo istnieje cos takiego jako pracownik barek na zachodzie masz swiadomosc tego faktu Smile
Po zatym przepis mowi wyraznie :
5.wyciąg pływania potwierdzony przez dyrektora urzędu morskiego o praktyce pływania na morskich wodach wewnętrznych lub odpis innego dokumentu stwierdzającego posiadanie morskich kwalifikacji zawodowych - przy ubieganiu się o patenty żeglarskie kapitanów żeglugi śródlądowej klasy A;
gdzie jest napisane cos o WSA ?
gdzie jest napisane ze musza byc to polskie drogi morskie Smile to zegluga krajowa , morskie wody wewnetrzne raczej . porty , wewnetrzne drogi portowe nie ma napisane ze musi byc to w Polsce , moze byc nawet na Orinoko czy Jang-Cy Smilebyles mial zaswiadczenie . i 6 miesiecy , ale tego to juz UZS nie uwzglednia Smile tylko UM . Ale z zachodu to raczej nie ma klopotu Smile

to jak w tym dowcipie na egzaminie na Kapitana Egzaminator sie pyta. Panie statki plywaja po Loksodromie czy Ortodromie ?
hmmm.. po wodzie .

dwie drogi jesli masz juz kl B to 6 miesiecy wyciag dla Urzedu morskiego na ich formulazu , zastanawiam sie czy musi byc z barek , holownikow czy nie moze byc np. z rybakow te 6 m-ce nie jest napisane za kogo masz tam byc tylko 6 m-ce. I jak jest liczone czy jak UZS 15 dni to 1 miesiac czy miesiac za miesiac ale skoro robisz w UM to taryfikator UM obowiazuje czyli 30/30 . i egzamin przed komisja w Szczecinie to wiadomo .

bez patentu klB czyli 48 miesiecy i w tym te 6 tylko znowu sposob liczenia tych 6 miesiecy czy 48 i + 6 ale chodzi o sposob taryfikatora Smile a i egz w Szczecinie. Chyba ze masz OOW to bez egz z 6 mce liczonymi przez taryfikator UZS
Edytowany przez Greg dnia 06.02.2013, 11 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Rozumiem, że już jesteś kapitanem klasy "A", pływałaś po zagranicznych wewnętrznych wodach morskich i przedstawiłaś Urzędowi Żeglugi Śródlądowej wyciąg pływania z tamtych wód, bo przecież inaczej nie zabierałabyś głosu, prawda? To teraz podpowiedz Teosowi jak to zrobiłaś - rozpisÓj się przy tym do woli....
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
Teos jesli nadal ciebie to interesuje do A dwie drogi jedna z egzaminami a druga bez to wiesz napewno .
Zaswiadczenie z tej barki czy pchacza co na nim plywasz . z EURO NUMER . konieczny i niezbedny no i 6 mce z pieczatka Kierownika barki dla uwiarygodnienia mozesz isc do Kpitanatu po pieczontke , tez ksero dziennika i tak jak w przepisach :
----5. wyciąg pływania potwierdzony przez dyrektora urzędu morskiego (zapewne Polskiego bo polski kwit.ale moze honoruja eu) o praktyce pływania na morskich wodach wewnętrznych np: Rzeka Elba do portu w Hamburgu albo Euro Port Rotterdam sa wody morskie wewnetrzne ??? raczej tak ) . lub odpis innego dokumentu stwierdzającego posiadanie morskich kwalifikacji zawodowych np OOW cz C/O albo Master Mariner i pewnie jeszcze Szyper rybactwa . przy ubieganiu się o patenty żeglarskie kapitanów żeglugi śródlądowej klasy A.
1. Ksiazeczka Pracy z wpisami poprawnie wypisanymi.
2. Zaswiadczenie z EUro Numer :) oni to sprawdza czy bules tam Ty i TA twoja Barka czy pchaczyk zglaszales sie do sluzby meldunkowej :) na UKF + Ksiazeczka Zeglarska pewnie dowod osobisty , i kierunek UM (Warto zadzwonic wczesniej do UM moze uda sie zaoszczedzic 100-kilkaPLNow na przejazd PKP i przesla poczta ) i reszta wymaganych kwalifikacji te 48 mieszkow i egz . w Szczecinie
Tak posiadam Patent Kpt. kl A i plywalam/plywalem :) po tamtych szlakach od czasu do czasu . Zazwyczaj ELBA
A jezeli chodzi Ci o Egz . Przed komisja to jesli nie jestes odporny na wiedze i poduczysz sie MPDM , Statecznosci , to z tego wiem to bez klopotu Praktyczny zaliczysz w Szczecinie manewrowke i wio .
Edytowany przez x2494 dnia 07.02.2013, 11 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Rozumiem że znów masz dwa konta:@ iwcia i @taki jeden na stu skoro odpowiadasz jako "iwcia". Chyba nie, bo pod ksywką "@iwcia" kryje się "@mefiu" a on pływa z Teosem i może mu powiedzieć bezpośrednio jak uzyskał patent A.

Zamykam wątek do czasu ostudzenia literackich zapędów co niektórych użyszkodników.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies