Cytat
Skipper napisał: Niemcy przeznaczą w najbliższych 10 latach 2 mld euro na wybudowanie nowoczesnej floty.
Zaczynają odzywać się krytyczne głosy oczywiście ekologów, którzy twierdzą, że było to niepotrzebne "wyrzucenie pieniędzy do Łaby".
Cytat
Teraz moje (Skippera) pytania:
1.Czy Pana Zespół robił taką prognozę dla polskich dróg wodnych i transportu po nich?
2.Jeżeli tak to o jaką kwotę inwestycyjną chodzi i jakich wielkości przewozowych spodziewacie się w najbiższych latach?
Cytat
Bukszpryt napisał:
Nie powinno się tradycyjnie narzekać w stylu prezentowanym przez pana prof. Jana Wendta z Instytutu Geografii Uniwersytetu Gdańskiego co nie omieszkam pokazać:
Cytat
W Polsce brakuje nam wizji rozwoju gospodarczego. Realizujemy tylko projekty krótkoterminowe, programy cykliczne: od wyborów do wyborów. Ponadto brakuje polskiego wsparcia naukowego dla takich projektów jak SoNorA, brakuje polskich "think tanków" - stwierdził prof. Wendt.
Cytat
– W Polsce brakuje nam wizji rozwoju gospodarczego. Realizujemy tylko projekty krótkoterminowe, programy cykliczne: od wyborów do wyborów. Ponadto brakuje polskiego wsparcia naukowego dla takich projektów jak SoNorA, brakuje polskich "think tanków" – stwierdził prof. Wendt.
Cytat
Dzisiaj przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego i dyrekcja RZGW podpisali w siedzibie zarządu w Widuchowej umowę o przekazaniu pieniędzy. - Środki zostaną wykorzystane przede wszystkim na zakup łodzi i sprzętu, który będzie przydatny podczas akcji łamania lodu na Odrze - mówi kierownik wydziału śródlądowych dróg wodnych RZGW-Łukasz Kolanda.
Cytat
1 grudnia 2010r Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej we Wrocławiu podpisały umowę o dofinansowanie projektu Modernizacja stopnia Chróścice – przystosowanie do III kl. drogi wodnej. Projekt o wartości 81 886 000 zł uzyskał wsparcie ze środków Funduszu Spójności w ramach działania 7.5 - Poprawa stanu śródlądowych dróg wodnych w kwocie 68 065 327 zł.
Cytat
@P2J napisał:Wspomnienia są piękne i warto je dokumentować. Przypuszczam jednak, że żeglugę będzie trzeba budować w oparciu o całkowicie nowe pomysły biznesowe. M.in. po to jest klaster.
Cytat
marek56 napisał:...mam świadomość, że jeżeli nic nie będziemy robić, tylko wspominać dawne czasy i narzekać to NA PEWNO polska żegluga śródlądowa na zawsze pozostanie tylko we wspomnieniach...
Cytat
Szygy napisał
Adam! wyrwałeś mnie to z ust! Wszyscy w zasadzie o tym wiedzą od dawna tyle, że nie ma woli politycznej by to zmienić.
Cytat
przylodz napisał: Podzielam po części zdanie Kol. Marka i Kol. Józka. Trzeba działać! Nawet jeśli to będzie metoda małych kroczków, trzeba działać!
Cytat
przylodz napisał: (...) kwestię, oddzielenia żeglugi od Ministerstwa Ochrony Środowiska, (...) To podstawowa kwestia i mam nadzieję, że na tym klastrze zostanie podniesiona do rangi priorytetu (...)
Cytat
Bosman Jozef napisał:Przepraszam, ale nie bardzo rozumiem w jaki sposób widzi Pan perspektywę tej kasy? Dotychczas jakoś (...) Środowiska te nie są zainteresowane dzieleniem się kasą z kimkolwiek.
Cytat
Szygy napisał:
(...) Jak będą z tego jakieś wymierne efekty to wtedy sam się dołożę do tej kawy.
Cytat
bruno napisał/a:
Nie chcę być pesymistą, ale o ile na zachodzie takie spotkania Klastrowe do czegoś prowadzą o tyle w naszym kraju będzie wyglądało to tak- przyjadą, wypiją kawę, zjedzą ciastka i umówią się na następny raz.
Cytat
Skipper napisał:
Kiedy zlikwidowano już wszystko co było możliwe, tzn. polską żeglugę śródlądową z jej "korzeniami", czyli Odrą i Wisłą ktoś krzyknął:
....przecież król jest nagi....
Cytat
Skipper napisał ...zanim potępicie kolejną rocznicę wprowadzenia "Stanu Wojennego" pochylcie czoło przed tymi, którzy w czasach "komuny" stworzyli polską żeglugę śródlądową wielki "Klaster" tej żeglugi, bo w tej chwili to jest największy "Schrott"...