O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Polski Klaster Żeglugi Śródlądowej

Ostatnia aktualizacja 13 lat temu
P2JP2JUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu

Cytat

Bukszpryt napisał:
Nie powinno się tradycyjnie narzekać w stylu prezentowanym przez pana prof. Jana Wendta z Instytutu Geografii Uniwersytetu Gdańskiego co nie omieszkam pokazać:

Cytat

W Polsce brakuje nam wizji rozwoju gospodarczego. Realizujemy tylko projekty krótkoterminowe, programy cykliczne: od wyborów do wyborów. Ponadto brakuje polskiego wsparcia naukowego dla takich projektów jak SoNorA, brakuje polskich "think tanków" - stwierdził prof. Wendt.


Rozmawiałem już z szefem dr Wendta z UG, prof. Palmowskim (katedra Geografii Rozwoju Regionalnego), jak również z prof. Babińskim z Uniw. w Bydgoszczy. Zainteresowanie tematem wśród naukowców wydaje się rosnąć...
Wsparcie dla projektu SoNorA też rośnie. Pojawiła się już myśl, żeby w korytarz SoNorA włączyć Wisłę. Na razie jednak tworzenie korytarza transportowego z Gdyni do Wenecji przez Wisłę to odległa myśl...

A think-tank specjalizujący się w żegludze: między innymi to właśnie ma się stać w ramach klastra.
P2JP2JUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu

Cytat

Skipper napisał: Niemcy przeznaczą w najbliższych 10 latach 2 mld euro na wybudowanie nowoczesnej floty.
Zaczynają odzywać się krytyczne głosy oczywiście ekologów, którzy twierdzą, że było to niepotrzebne "wyrzucenie pieniędzy do Łaby".

Nie tylko ekologów. Przedsięwzięcia niemieckie są "przewymiarowane", tzn. podejmowane pod kątem potrzeb, które wystąpią w przyszłości, a nie w przyszły czwartek :)

Cytat

Teraz moje (Skippera) pytania:
1.Czy Pana Zespół robił taką prognozę dla polskich dróg wodnych i transportu po nich?
2.Jeżeli tak to o jaką kwotę inwestycyjną chodzi i jakich wielkości przewozowych spodziewacie się w najbiższych latach?

Mało jest odważnych w sprawie prognoz, ale... Do materiału dla Min. Infrastruktury - "Program rozwoju infrastruktury transportu wodnego śródlądowego w Polsce" - zarekomendowany został wstępnie wariant, w którym za 20 lat:
- przewozy towarowe wynosiłyby nie mniej, niż 18 mln t rocznie (przy równomiernym przyroście rok do roku); to nie jest dużo, ale na dziś nie ma infrastruktury, która mogłaby umożliwić obsługę takiej masy ładunkowej.
- pasażerskie - nie mniej, niż 1,5 mln osób rocznie.
Co do wydatków: E-70 z pełną infrastrukturą (w tym np. rzecznym terminalem kontenerowym między Toruniem a Bydgoszczą) to nawet do 8 mld PLN.
Sądzę, że zarówno prognozy, jak i nakłady (wraz z listą niezbędnych przedsięwzięć) będę mógł bardziej odpowiedzialnie podać na wiosnę.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies