O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

młodszy marynarz, czyli Decksmann i co dalej?

Ostatnia aktualizacja 11 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Po 180 dniach wypływanych jako matrose dostaniesz wpis bootsmana a nie stuurmana. Na stuurmana musisz wypływać kolejne 180 dni jako bootsman. Chyba, ze w Holandii jest inaczej niż w Niemczech...
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 14.03.2014, 11 lat temu
M
matrose1983Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
Witam braci żeglarzy

Pochodzę z morza, na słodkiej wodzie od 2009r z morza zacząłem jako matrose obecnie mam stopien voolmatrose a w maju podbijam książeczke niemiecka gdzie mam juz wypływane w ciągu roku 180dni i wbiją mi zapewne sternika.

Przechodząc przez wszystkie etapy cały czas powtarzam sobie,że nie mam zamiaru na stare lata biegac ze szczota po pokładnie wiec mam zamiar piąć sie dalej aż po kapitana nawet jeśli miałbym nigdy tej posady nie mieć szczęścia objąć.

Stad pytanie po wbiciu mi sternika w książeczkę co powinienem dalej robić aby być "prawdziwym" stuermanem a nie tylko matrose z wpisem sternika jak to większosc moich kolegów.
Dodam ze mam polska ksiazeczke rowniez ze stopniem starszego marynarza ale w Pl nigdy nie rpacowałem na wodach słodkich wiec jej nie uzupełniam.


Domyslam sie ,że musze zabrac sie za nauke aby zrobic patent na ren i zacząłem uczyc sie niemieckiego od podstaw.

W pl czytałem,że zdaje sie egzamin na sternika a tutaj wbijaja w ksiązeczke i tyle?

Innymi jakie kroki powinienem poczynic w dalszym kierunku,czy patent na Ren jak i kurs przygotowawczy sa tylko po Niemiecku?

Dodam ,że pływam u Holendra od prawie 5 lat mam doświadczenie w sterowaniu i podstawowe pojęcia o manewrach.

Będę wdzięczny za wszelkie onformacje

a hoj!
Edytowany przez Apis dnia 14.03.2014, 11 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
Jeżeli masz tą ich książeczkę nie śródlądową tylko tą terminową morską bo armatorzy wyrabiają z pewnych względów :) i tam masz wstęplowane rejsy a także stanowisko :) np Schiffsmann Deck ( Wachb) = O/S na 12 stronie tej książeczki . To w masz prościej . W tą niebieską przepisują . Bo z polskiej tej z UM nie przepiszą ci na pewno :) A jak jest z niebieskiej polskiej na ich niebieska podobno obniżają o stanowisko .
D
danek78Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 11 lat temu
Z morza zaliczą Ci 2 lata,tak więc musisz dopływać 180 dni żeby otrzymać matroosa.
vascovascoNowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
Witam
Posiadam stopień starszego marynarza żeglugi śródlądowej i morskiej i decksmana. Ile muszę wypływać w żegludze śródlądowej na stanowisku Decksmana żeby otrzymać stopień matrosa, nadmieniam że pływałem na statkach morskich jako starszy marynarz A/B, czy w Niemieckim Urzędzie Żeglugi WSA zaliczą mi rejsy ze statków morskich do stopnia matrosa? Więc ile miesięcy muszę wypływać z decksmana do matrosa? Dziękuję
Edytowany przez vasco dnia 13.07.2013, 11 lat temu
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Oczywiście że jest tak jak piszesz. Aczkolwiek istnieją pewne odstępstwa. W razie potrzeby i za sprawą pisemnej prośby Armatora- Dyrektor UŻŚ może rozszerzyć na czas określony uprawnienia do zajmowania stanowiska o jeden stopień wyżej. Sam kiedyś znalazłem się w takiej sytuacji, będąc st. marynarzem dostałem na 5 msc rozszerzenie do Bosmana.
parostatkiem w piękny rejs...
Edytowany przez bruno dnia 08.07.2013, 11 lat temu
B
bolo262Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 11 lat temu
Odnośnie #17.
Kolego mając st. marynarza nikt z Tobą nie będzie pływał we dwóch bo na takie pływanie potrzebna jest załoga:
- kapitan + bosman lub częściej
- kapitan +sternik,
tylko wtedy statek spełnia przepisy odnośnie składu załogi.
St. marynarz jako drugi może być tylko na jednostkach bez napędu i na holownikach lub lodołamaczach do 300 kW. Tak mówią przepisy oczywiście jeśli się nie mylę.:)
Bogdan
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Dzięki za odpowiedź, już wiem co mnie zmyliło.
Przy opisie do każdego stopnia dołączone są te wymagania praktyki i dopiero poniżej opis wymaganej praktyki dla konkretnego stopnia.
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Wszytko się zgadza.
Np-
§ 11. Do uzyskania świadectwa marynarza żeglugi śródlądowej wymagane jest posiadanie 3-miesięcznej praktyki pływania na statkach żeglugi śródlądowej.

albo np-
§ 17. Do uzyskania patentu żeglarskiego stermotorzysty żeglugi śródlądowej wymagane jest posiadanie:
1) 12-miesięcznej praktyki pływania na statkach żeglugi śródlądowej o napędzie mechanicznym oraz złożenie egzaminu z zakresu wymaganej wiedzy i umiejętności praktycznych
parostatkiem w piękny rejs...
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
"Patent lub świadectwo (w myśl Ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej dotyczy wszystkich zawodów służby śródlądowej) uzyskuje osoba, która:
- ukończyła 18 lat;
- ma stan zdrowia odpowiedni do zakresu pracy na statkach żeglugi śródlądowej potwierdzony świadectwem zdrowia;
- odbyła praktykę pływania na statkach żeglugi śródlądowej w charakterze członka załogi, w wymiarze:
a) nie krótszym niż 12 miesięcy - w wypadku patentu,
b) nie krótszym niż 3 miesiące - w wypadku świadectwa,
- zdała z wynikiem pozytywnym egzamin z zakresu wymaganej wiedzy i umiejętności."
Czyli jak rozumiem ten przepis jest już nieaktualny?
Zainteresowała mnie różnica w wymaganej praktyce, stąd moje pytanie.
Edytowany przez Apis dnia 06.07.2013, 11 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Zarówno świadectwo jak i patent potwierdzają posiadanie pewnych umiejętności, wiedzy i doświadczenia. Nie jest więc to z punktu widzenia prawa i przepisów jakaś wielka różnica w sensie dokumentu.

W naszej branży świadectwa obejmowały stopnie od marynarza do sternika (w maszynie motorzysty) - powyżej były patenty (porucznik ż.ś., kapitan II kl, kapitan I kl - obecnie stermotorzysta i kapitan A lub Cool a w maszynie mechanika - kiedyś III, II i I klasy - obecnie jest tylko jeden patent: mechanika ż.ś.)
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Przy okazji tej dyskusji mam uprzejme pytanie do Panów "Zawodowców": jaka jest różnica pomiędzy patentem, a świadectwem ?
Spotkałem się z takimi określeniami przeglądając przepisy.
Edytowany przez Apis dnia 05.07.2013, 11 lat temu
S
santorynxdNowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
przecież linki zostały podane po moim poście a nie przed, to żeby pływać we dwóch muszę mieć starszego marynarza i tyle.

jestem zielony, zainteresowałem się tematem w dniu napisania pierwszego posta i sprawdzam tylko odpowiedzi, nie czytam ton ustaw itp. i nikogo nie zmuszam do odpowiadania, dzięki za dobre chęci i pozdrawiam.
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
santorynxd.
Jeśli nie umiesz znaleźć tych informacji z linków podanych przez kolegów i szukając na naszym portalu to lichy z Ciebie student - "bezpieczeństwa publicznego"
Więc po chłopsku: Uogólniając, większość statków musi mieć minimum dwie osoby załogi. Młodszy marynarz i marynarz nie wlicza się w te minimum. Pływasz wtedy jako trzeci członek załogi.
Jednemu Armatorowi może być potrzebny taki młodszy marynarz na pokładzie i zapłaci co za to że będziesz na takim stanowisku a inny Armator może wziąć cię jedynie na darmową praktykę.
Będąc młodszym marynarzem uczysz się poprzez pracę- pracujesz ucząc się. Na każdym stanowisku na statku uczysz się,
zdobywasz doświadczenie poprzez pracę by podnosić swoje kwalifikacje. Np. bosman by zostać sternikiem lub kapitanem.
Na swoim przykładzie- zaczynałem kiedyś jako młodszy marynarz z umową o pracę na statku pasażerskim. Szkoła kierunkowa też nie jest wymagana- wtedy byłem technikiem mechanikiem, dziś jestem Pedagogiem.
parostatkiem w piękny rejs...
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
http://www.gda.uz...&Itemid=33

http://www.ums.go...enieMI.pdf

STCW i książeczka z UM to nie to samo co UŻŚ inne kwalifikacje .
NIe możesz pracować na BM-kach na Odrze czy Wiśle jeśli tak owe plywają :) Twój Pracodowca jest albo zielony albo ktoś próbuje Cię oszukać lub Ty wkręcasz :) Poczytaj :)
mefiumefiuUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
"przepisy żeglugowe" i tam jest wszystko napisane na temat składu załogi (kto, gdzie, na jakim statku i na jakim stanowisku)
Spaß muss sein Wink
S
santorynxdNowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
A czy jak mam młodszego marynarza na barce motorowej to mogę być w załodze razem z kapitanem czy musi być tez 3 osoba z załogi.

Gdzieś czytałem ze musi być, bo młodszy marynarz to stanowisko do przyuczenia a z tego co kolego piszesz wychodzi ze nie. Proszę tylko o potwierdzenie która wersja jest prawdziwa i dalej sobie znajdę już.
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Kolego santorynxd ! :)
Tak namieszałeś że aż nikomu nie chce się odpowiadać na Twoje pytanie. Poza tym jak byś dobrze poszukał na naszych forach to pewnie byś znalazł to czego szukasz.
Informacje które znalazłeś wyglądają mi na z Wikipedii.

Żeby bez szkoły zostać młodszym marynarzem na śródlądziu, na początek Armator statku lub Kapitan musi wyrazić chęć przyjęcia Cię do załogi (praca, praktyka- nie ważne) Przechodzisz szkolenie BHP, robisz badania u lekarza. Potem ze świadectwem zdrowia i BHP jedziesz do Urzędu Żeglugi Śródlądowej (nie Urzędu Morskiego) wyrobić Żeglarską książeczkę pracy. Z automatu dostajesz w niej wpis "młodszy marynarz". Potem musisz pływać na statku 3 miesiące by dostać świadectwo i wpis "marynarza". A co dalej?...
Szukaj na forum. Temat był wałkowany kilka razy.
Pozdrawiam z Ems kanal
parostatkiem w piękny rejs...
S
santorynxdNowicjusz Nowicjusz
Dodano 11 lat temu
Cześć, jestem tutaj nowy. Nie mam zbytniego doświadczenia w fachu marynarza, jednak znam parę osób co pracują na barkach czy pchaczach.

Znalazłem informacje że na stopień młodszego marynarza potrzebuje :

4 podstawowe certyfikaty (Indywidualne Techniki Ratunkowe, P-POŻ, Medical, Bezpieczeństwo Własne i Odpowiedzialność Wspólna)

i potem tylko wyrabiam świadectwo w urzędzie morskim i już mogę wchodzić na pokład ? mam opcję pracy, tylko nie wiem czy z takim stopniem mogę już ją podjąć jest to praca na barce motorowej a nie chce iść do pracodawcy i być całkiem zielony.

Rozumiem ze po jakimś czasie mogę zrobić marynarza a potem starszego marynarza. A co potem ? Czy bez ukończenia szkoły morskiej ( studiuje obecnie bezpieczeństwo publiczne ) mogę zrobić wyższe stopnie ? Chociaż w załodze 2-osobowej jakie zwykle są na barkach to wyższy stopień i tak nic nie da ( chyba że kapitan ).
D
danek78Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 14 lat temu
Dokument ten dostałem w urzędzie żeglugi kiedy byłem pytać sie jak to jest z tym st.marynarzem czy to jest decksmann czy matrose.Dokument ten jest tylko i wyłącznie debatą porównującą polskie i niemieckie stopnie a nie żadnym dokumentem prawnym.Cytuję"Strona niemiecka stanowczo wskazała na to,ze na posiedzeniu mogą zostać przekazane jedynie wskazówki i informacje dotyczące równoważności z reńskimi kwalifikacjami zawodowymi,poniewaz Federalne Ministerstwo Transportu,Budownictwa i Rozwoju Miast(BMVBS) nie posiada upoważnienia do podejmowania decyzji w zakresie kwalifikacji zawodowych na Renie.Prawo takie przypisane jest Centralnej Komisji Zeglugi Reńskiej(ZKR)"
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies