O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

napęd mojego bocznokołowca.

Ostatnia aktualizacja 13 lat temu
Z
zselerowiczNowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Słowo przypomnienia!Bocznokołowiec nazwa robocza-Ja Wisła!
Trwają prace kadłubowe w Pleszewie,mam nadzieję odebrać kadłub za miesiąc.Mam istotne problemy z doborem ostatecznym elementów napędu.Decyzja jest taka-marynizowany 6cylindrowy Mercedes 136KM,210Nm przy 2200obr.Skrzynia 5 biegowa pozostaje-chcę mieć szanse na dobór przełożeń.Silnik napędza wielotłoczkową pompę hydrauliczną 2sekcje-Sauer-Danffos o wydatku 28+28cm3/obr.Pompy o regulowanej wydajności i kierunku przepływu.Olej kierowany jest na burtowe silniki hydr-tłokowe ,radialne.Będą umieszczone w piastach kół łopatowych.Podobne rozwiązanie jak w ciężkim sprzęcie budowlanym.Silniki fińskie Black Bruin BB4-pojemność skokowa 800cm/obr,max ciśnienie pracy ciągłej 350barPrzewidywane obroty -max73/min.Promień koła łopatowego-100cm,ilość łopat -12.Silniki powinny dać 2x3500Nm pozwolić na uzyskanie prędkości-15km/h.Chcę używać tylko chłodnic dennych,poszyciowych.Pisaliście na forum o takich chłodnicach.Znam osobiście Stefana Eknera z Port21.pl.On powołuje się na Norberta Patalasa.Zaleca 25cm2powierzchni wymiennika poszyciowego na 1KM.Z tego wynika,że wystarczy dla mojego 136KM około 0,35m2 wymiennika poszyciowego.Otwieram sugerowaną przez kolegów stronę amerykańską o takich wymiennikach .Obliczenia przybliżone wskazują na 3m2 wymiennika.I już jestem w malinach!!Jeszcze lepiej jest z olejem hydraulicznym.Mam 250l oleju w obiegu zamknietym,doradcy,którym nie ufam sugerują prawie 3m2 wymiennika poszyciowego,mnie wychodzi 0,4m2.Zwariuję!!
Już czas zamówić elementy systemu,a ja bez decyzji.Nie mogę jeździć po Wiśle na wodzie zaburtowej,nie chcę chłodnic wentylatorowych.Chcę zbiorniki z nierdzewki,boję się zanieczyszczeń w hydraulice.Maszynownia jest mała-7m2,dennice o wysokości 25cm.Mam tam sporą rezerwę powierzchni na płaskie wymienniki przylegające do poszycia dennego,ale nie na miłość boską 2x3m2.Proszę Was o pomoc.Zbyszek Selerowicz-
Edytowany przez zselerowicz dnia 06.06.2020, 4 lat temu
Adam ReszkaAdam ReszkaUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
@zselerowicz: Panie Zbyszku! Postaram się sprawdzić chłodzenie poszyciowe na "bombowcach" kpt. Witka Łożewskiego, które funkcjonuje znakomicie. Pozdrawiam - ARes. 604.649 026.
wklimczakwklimczakUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Panie Zbyszku.
Gratuluję pomysłu i z życząc wytrwałości oczekuję spotykania bocznokołowca na Wiśle.
Z pasją i zapałem, ale także z wiedzą mechanika buduję barki turystyczne, a jeszcze chętniej pływam. Na tej pierwszej najbardziej doświadczalnej przebudowałem układ chłodzenia na poszyciowy i po sezonie mogę podzielić się spostrzeżeniami.
Jest to kadłub KS-100, silnik Mercedes OM 617 o mocy 80KM.
Korzystałem ze wskazówek p.Patalasa, jedynie nieznacznie je korygując. Układ sprawdza się doskonale, temperatura silnika jest książkowa- termostat "wyrabia się". Jedynym problemem obecnie są pocięte na sieczkę wodorosty- tak,tak gdzie nie gdzie są koszone- które zapychają mokry wydech.
Życząc powodzenia pozdrawiam- Włodek.
Z
zselerowiczNowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Rewelacyjna informacja-bezcenna.Mam 136KM-chyba zdecyduję się na zbiornik poszyciowy 0,6m2.Gorzej z olejem hydraulicznym,jestem technicznie przygotowany do 0,9m2.Całkowicie rozbieżne informacje.Silniki hydr mają moc max 2x50KW.Jeśli liczyć 20% strat cieplnych to wygląda na ,to wygląda na to ,że starczy.Czekam na info od Pana Adama.Jeszcze raz proszę koleżeństwo o pomoc.
Adam ReszkaAdam ReszkaUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Panie Zbyszku! Nie pamiętam, jak rozwiązano system chłodzenia na bocznokołowym promie w Nieszawie z napędem hydraulicznym osobno na każde koło. Prom ten jest bez steru, bo go nie potrzebuje. Natomiast jeśli chodzi o chłodzenie silników 165 KM Delfin na "bombowcach" kpt. Łożewskiego, to każdy z nich jest zalany płynem niezamarzającym bez wymiennika ciepła, półmetrowe chłodnice są przyspawane do burty na cztery gratyny - tj. 2 m i podgięte do dna również 0,5 m x 2,0 m = razem powierzchnia płaszcza chłodzącego 2 m2. Pomiędzy blachą poszycia a blachą chłodnicy 2 cm. Obieg cieczy chłodzącej krętą drogą. Zastosowana automatyczna termoregulacja przez zamontowanie termostatu, bo zimą wystąpiłoby zjawisko przechłodzenia silnika i motorzysta nie dałby sobie z silnikami rady. Żałuję, że w tym roku nie przepłynę już "bombowcem" i nie będę na promie w Nieszawie, bo dokładnie przyjrzałbym się tym mechanizmom.
Edytowany przez Adam Reszka dnia 09.11.2010, 13 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator:
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies