O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Polsko-Česká Deklarace o spolupráci

Ostatnia aktualizacja 13 lat temu
P2JP2JUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Polsko-Česká Deklarace o spolupráci v oblasti vnitrozemské plavby - Gdynia, 20. září 2010:

Vzhledem k tomu, źe:
- Vodní doprava je nejekologičtějąím druhem dopravy,
- Ostatní druhy dopravy v EU jsou nebo brzy budou na hranici vyčerpání svojí technollogické kapacity,
- Kapacita vodní infrastruktury v ČR je vyuźita na 10% a v Polsku na 5,5%
- Neustále se zvyąují přepravní objemy v národních i mezinárodních relacích,
- Polątí a čeątí rejdaři jsou díky zanedbávání vodní infrastruktury ze strany Českého a Polského státu těsně před úpadkem
- Zánik vnitrostátní plavby by byl jak v České Republice tak v Polsku z hlediska odlivu pracovních sil a likvidace specifického lodního parku nezvratnım krokem,
Vyzıváme vlády Polska a České Republiky, aby:
- Aby Polská strana neprodeně ratifikovala smlouvu AGN,
- Okamźitě zahájily vıstavbu plavebních stupňů na Labi mezi státní hranicí a přístavem Ústí nad Labem,
- Okamźitě zahájily práce na splavnění Labe do Pardubic,
- Neprodleně zahájily práce na splavnění Odry na úseku mezi Kozle a ©tětínem, jakoź i úseku Vilsy mezi Krakovem a Gdanskem, alespoň na úroveň Ivb,
- Neprodleně zahájily práce na propojení Dunaj-Odra-Labe, jakoź i na propojení Dněpr-Bug-Visla-Odra-Balt,
- Poskytly veřejnou pomoc říční rejdařům v souvislosti se ztrátou moźnosti provozování vodní dopravy.
Zároveň deklaruje Česká a Polská asociace vnitrozemské plavby, źe tímto zakládají Středoevrospskou asociaci vnitrozemské Plavby, v jejímź rámci budou nadále spolupracovat.

W języku czeskim: pobierz plik PDF
Deklaracja dostępna również w języku polskim
marek56marek56Użytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
To też się wiąże z artykułem w Gazecie Krakowskiej, do którego przesłałem link w hyde parku.
Oby wreszcie coś dobrego zaczęło się dziać w tej sprawie.
Pozdrawiam Wszystkich !
P2JP2JUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
>Marek56
Jednym z patronów Zjazdu w Gdyni (na którym podpisano deklarację) była "Gazeta Krakowska" - patrz dzisiejszy tekst: "Za 10 lat popłyniemy z Krakowa do Wiednia?"
Edytowany przez P2J dnia 22.09.2010, 13 lat temu
G
grzegorzUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
".......Kanał wykorzystywany byłby głównie w tym drugim celu - przyznaje Bosak. - Prędkość statków na tego typu kanałach to maksymalnie 30-40 km/h. Dla pasażerów podróż byłaby atrakcyjna, ale dosyć długa - nie ukrywa dyrektor. " I teraz pytanie czy to niechlujstwo/brak zrozumienia ze strony dziennikarza, czy jak napisał autor wypowiedz pana Wojciecha Bosaka, wicedyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie.
G
grzegorzUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
To wyżej przeczytałem oczywiście w artykule z Gazety Krakowskiej
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 13 lat temu
Tak jest właśnie świadomośc społeczeństwa o żegludze sródlądowej. Z taka predkością statek pasażerski nie pojedzie nawet na lawecie doczepionej do samochodu... Prędkośc na kanałach to max 8-12 km/h
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
G
grzegorzUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Swiadomość społeczeństwa to jest moim zdaniem rzecz drugorzędna w tym wypadku. Ważniejsza jest totalna niekompetencja albo pełna ignorancja żeglugi śródlądowej przez tego Pana Bosaka. Ja jednak zakładam,że ten Pan jest kompetentnym urzędnikiem państwowym, wykonującym świadomie swoje obowiązki w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej. A to oznacza,że RZGW ma żeglugę śródlądową w dupie. I I to bardzo głęboko.Bo nawet nie znają tam podstawowych parametrów żeglugowych.
A teoretycznie tam powinni wiedzieć takie rzeczy.
Tak więc zapomnijmy o tym,że za 10 lat popłyniemy do Wiednia, no chyba że wpław w wanie za samochodem po autostradzie.
Pozdrawiam
Grzegorz
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Właśnie przeczytam rewelacje Pana Bosaka... W branży jestem ponad 30 lat... Nie wiem u kogo praktykował Pan Dyrektor...
Moze Pan Bosak poda nam przekroje poprzeczne kanału i gabaryty oraz parametry statków...dla tych prędkości... A może Pan Bosak wie z jaka prędkością pływa na Wiśle pod Wawelem SP NIMFA...

Oczywiste ze jestem za rozwojem żeglugi i dróg wodnych... ale bez takich kosmicznych teorii... Program Wisła już przerobilsmy osobiście...
A może Pan Bosak wykaże się tez przy bieżącym utrzymaniu dróg wodnych .. np. zapewnieniu przejazdu na ujściu Skawy...
Nie wystarczy ogłosić komunikat o otwarciu szlaku żeglownego bez możliwości przepłynięcia lub pisanie ze droga wodna budowana jako IV klasy ma ograniczone parametry.. i to prawie wszystkie...

A to lektura komunikatów RZGW Kraków o otwarciu szlaku tez...
http://www.krakow...Itemid=192

Ps
Dla niektórych kolegów i dla Pana Boska tez...
to w połowie lat 70 przed rozpoczęciem budowy drogi wodnej IV klasy międzynarodowej i w trakcie jej budowy, już pływaliśmy z węgłem z Gromca 6. km Wisły, do Krakowa km 80. wożąc po 100 tys. ton węgla rocznie.
Nawet nocą tez pływaliśmy
A dziś Panie Dyrektorze dokąd możemy polynac...ta właśnie droga wodna IV klasy międzynarodowej...
Poproszę o trochę szacunku dla starych żeglugowców i deczko mniej fantazji...kosmicznych...
pozdrawiam
Marian
Edytowany przez x38 dnia 22.09.2010, 13 lat temu
Bosman JozefBosman JozefUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
"Zanim zaczęli już spapral".Nie wiem jak by się Czesi starali to nie wiele z tego wyjdzie, przy zaangażowaniu się w psucie każdego takiego projektu przez Naszych "pożal się Boże " specjalistów. Boję się ,że ja nie dożyję rejsu drogą wodną Odra Dunaj na skróty.(Choć tak bardzo bym chciał). Ale może moje wnuki????
Józef Bosman Feliga
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Do Pana Bosaka...
Przed następnym referatem na tematy żeglugowe ... zapraszam na gratisowe konsultacje z zakresu żeglugi i tematów pobocznych...bo zal ściska ... , jak się czyta takie rewelacje...

Jestem z Krakowa i mogę tez gratisowo podjechać ...



krakauer#poczta.onet.pl
Edytowany przez x38 dnia 22.09.2010, 13 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 13 lat temu
Ja sądzę, że to dziennikareczka - Magdalena Stokłosa - "poprawiła" nagraną na dyktafon wypowiedź i dołożyła zera do usłyszanych prędkości... Nie wydaje mi się aby Pan Bosak był aż tak niedouczony. A dziennikarki i owszem. Zwłaszcza o jasnych włosach....

Jakaś pytała Adam Reszkę co to jest "nitowanie" gdy mówił o nitownych kadłubach statków. Inna napisała, że kpt. Szarek ma w karierze "setki pokonanych jazów"...

Chroń nas, Boże, przed takim dziennikarstwem. Niedługo usłyszymy, ze Locja to imię żeńskie, a nitowanie to zszywanie kadłuba nitką....
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 22.09.2010, 13 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
a może Andrzeju zapytasz w naszym imieniu Pania Redaktor gdzie tkwi sek...

może być ciekawie...
Edytowany przez x38 dnia 22.09.2010, 13 lat temu
P2JP2JUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Bosak jest OK. Wg mojej wiedzy rozmowa odbywała się przez telefon z pociągu Gdynia - Warszawa.
Natomiast RZGW Kraków, jak się wydaje, będzie dążyć do wpisania kanału na listę priorytetów centralnych. W korelacji z projektem DOL i planami dla Odry - kanał Wisła-Odra miałby wszelkie podstawy do zafunkcjonowania.
RobertMRobertMPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 13 lat temu
Jeśliby już modernizować i budować nowe drogi wodne w Polsce,to przecież najlepiej wziąść się za wszystkie. Patrz mapka ostatnia rys.4 http://www.terazo...icle_id=15

Wtedy naprawdę moglibyśmy wozić ładunki z Wrocławia do Krakowa,z Krakowa do Warszawy i Brześcia.

Proszę sobie wyobrazić- powstawanie nowych portów śródlądowych,ich obsługa,ilość nowo powstałych miejsc pracy. A Tranzyt- Hohensaat-Warszawa-Kanał Bug-Dniepr
-Autostrada Lateralna.Wreszcie Polska mogłaby być drugim RFN ,oczywiście połączenie z Łabą to też podstawa.

Miejmy nadzieję że szybko się za to wezmą.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies