O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Kolejna (bez nas) konferencja we Wrocławiu

Ostatnia aktualizacja 13 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 14 lat temu
Prawdę mówiąc byłem zdziwiony kiedy otrzymałem wczoraj informację o kolejnej mającej sią odbyć 17 września 2010 r. we Wrocławiu międzynarodowej konferencji:

"Znaczenie rzek dla rozwoju miast metropolitalnych w XXI wieku"

organizowanej przez Międzynarodową Wyższą Szkołę Logistyki i Transportu we Wrocławi.
Byłem zdziwiony tym, że przedstawiciele naszego środowiska nie zostali zaproszeni (?) czy też poinformowani o tej konferencji.
Myślę przede wszystkim o Związku Polskich Armatorów Śródlądowych, Stowarzyszeniu "Teraz Odra", Stowarzyszeniu Absolwentów TŻŚ oraz naszego Portalu.

Zamieszczam poniżej link do Konferencji oraz jej szczegółowy program dziękując jednocześnie Koledze, który udzielił mi informacji na ten temat.

http://www.konfer...


TEMATYKA KONFERENCJI

Celem konferencji
Znaczenie rzek dla rozwoju miast metropolitalnych w XXI wieku
jest prezentacja aktualnych trendow zwiazanych z rozwojem transportu śródlądowego w Polsce i w Europie
oraz przedstawienie wpływu rzek na infrastrukturę i planowanie
przestrzenne aglomeracji miejskich.

PROGRAM KONFERENCJI

9.00 - 9.30 rejestracja uczestnikow
9.30 - 9.45 uroczyste rozpoczęcie konferencji i przywitanie
uczestników
9.45 - 11.45 sesja 1 - MODERATOR dr Agnieszka Tubis
dr Karl-Heinz Daehre (Minister Krajowego Rozwoju i Transportu
Saksonii-Anhalt), Międzynarodowa Wystawa Przebudowy Miast 2010 przykłady i doświadczenia z Saksonii-Anhalt
Peter De Meyer, Modernisation of the river Lys in Kortrijk and
the Seine-Scheldt Project
Joachim Olbricht (Dyrektor Urzędu Planowania Miast Magdeburga),
Prezentacja wynikow Międzynarodowej Wystawy Przebudowy
Miast 2010 w Magdeburgu
prof. Thierry Houe, Combining transportation modes in the
Greater Region: options and ways of cooperation
11.45 -12.10 przerwa na kawę
12.10 -14.00 sesja 2 - MODERATOR prof. dr hab. inż. Tomasz
Nowakowski
prof. dr hab. inż. Igor Ariefiew, Stan i perspektywy żeglugi
śródlądowej Polski w systemie transportowym regionu Morza Bałtyckiego
prof. dr hab. Andrzej Staniław Grzelakowski, Transport wodny
w rozwoju miast portowych i megaportów
prof. dr hab. Henryk Salmonowicz, Wpływ zagospodarowania
turystycznego portów morskich na metropolitalne znaczenie
miast portowych
Sven Erichson, Ekonomiczne wykorzystanie rzeki Odry - szansa
na integrację w Unii Europejskiej
Maksymilian Grupa, Rzeka Odra jako akcelerator gospodarki,
komunikacji oraz turystyki miejskiej Wrocławia
dr inż. Krzysztof Lewandowski, Ochrona przeciwpowodziowa
miast
14.00 -14.30 lunch
14.30 - 16.00 sesja 3 - MODERATOR dr inż. Krzysztof Lewandowski
prof. Ing. Miloslav Seidl, prof. Ing. Ladislav Ślimak, Mimoriadne
udalosti vo vodnej doprave
Vojtech Mynar (Zastępca Prezydenta Ostrawy), Wpływ żeglugi
śródlądowej na rozwoj kraju morawsko-Elaskiego i miasta Ostrawy
Ilona Urbanyi, Rewitalizacja Bydgoskiego Węzła Wodnego i jego
znaczenie dla aglomeracji bydgoskiej
16.00-16.15 podsumowanie
18.00 kolacja na statku

PATRONAT HONOROWY

Minister Krajowego Rozwoju i Transportu Saksonii-Anhalt
dr Karl-Heinz DAEHRE
Prezydent Wrocławia dr Rafał DUTKIEWICZ

PATRONAT MEDIALNY

Miesięcznik TRANSPORT MIEJSKI I REGIONALNY
Tygodnik POLSKA GAZETA TRANSPORTOWA
Dwumiesięcznik EUROLOGISTICS

KOMITET NAUKOWY

prof. dr hab. inż. Tomasz NOWAKOWSKI, profesor MWSLiT i PWr
- przewodniczacy Komitetu Naukowego - Międzynarodowa Wyższa
Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Politechnika Wrocławska
dr inż. Czesław KOLANEK - Międzynarodowa Wyższa Szkoła
Logistyki i Transportu we Wrocławiu
prof. dr hab. Leszek MINDUR - Międzynarodowa Wyższa Szkoła
Logistyki i Transportu we Wrocławiu
dr Johannes PLATJE - Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki
i Transportu we Wrocławiu
dr inż. Romuald PUSTELNIK - Międzynarodowa Wyższa Szkoła
Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Politechnika Wrocławska
prof. inż. Ladislav ŚIMAK - Uniwersytet w Zilinie, Słowacja
dr Agnieszka TUBIS - Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki
i Transportu we Wrocławiu
dr hab. inż. Zenon ZAMIAR, profesor MWSLiT - Międzynarodowa
Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
Siegfried ZANDER - Izba Przemysłowo-Handlowa w Magdeburgu
dr Janusz ZIERKIEWICZ - Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu

KOMITET ORGANIZACYJNY

Janusz PAWĘSKA - przewodniczacy Komitetu Organizacyjnego -
Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
dr Agnieszka TUBIS - Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki
i Transportu we Wrocławiu
Marta KINDRAT - Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu
Sven ERICHSON - Unia Izb Łaby/Odry w Magdeburgu
Wolfgang MIHLAN - Izba Przemysłowo-Handlowa w Magdeburgu
dr Zbigniew SEBASTIAN - Dolnośląska Izba Gospodarcza
Kapitan żeglugi śródlądowej dr Jan PYŚ - Urząd Żeglugi Śródlądowej
Kapitan Żeglugi Wielkiej Andrzej SZCZEPANIK - Fundacja Odra
Rediviva
Edytowany przez x5 dnia 12.09.2010, 14 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 14 lat temu

Cytat

Skipper napisał/a:
Byłem zdziwiony tym, że przedstawiciele naszego środowiska nie zostali zaproszeni (?) czy też poinformowani o tej konferencji.
Myślę przede wszystkim o Związku Polskich Armatorów Śródlądowych, Stowarzyszeniu "Teraz Odra", Stowarzyszeniu Absolwentów TŻŚ oraz naszego Portalu.

Informację otrzymałem wczoraj od Kapitana żeglugi śródlądowej dr Jana Pysia z Urzędu Żeglugi Śródlądowej - będącego członkiem Komitetu Organizacyjnego. Trochę późno jak na jakąkolwiek reakcję. Poza tym nie jest to zaproszenie a powiadomienie.

Widocznie środowisko czynnych użytkowników dróg wodnych nie jest elementem niezbędnym w dyskusji o przyszłości tych dróg i ich znaczeniu dla rozwoju miast metropolitalnych. Do tego trzeba mieć tytuł naukowy a nie praktykę...

Ponadto opłata konferencyjna w kwocie 300 zł jest chyba lekkim przegięciem. Poprzednio na podobną konferencję http://www.konfer...onfer.html - (program: http://www.konfer...l/plan.doc - w programi m.in. mój referat "Podstawowe przesłanki powrotu żeglugi na polskie rzeki" - tekst opublikowany tu: http://www.zeglug...cle_id=171 ) uzyskałem darmowe zaproszenie w zamian za patronat medialny. Obecnie nie zaproponowano nam patronatu medialnego a tym samym darmowego udziału przynajmniej jednej osoby. Dlatego też teraz całkiem odpuściłem sobie dawanie w newsach informacji o konferencji.

Nie chciałbym myśleć, że zysk i dofinansowanie unijne dla uczelni to jedyny cel organizowania tej konferencji, bo dla dróg wodnych w Polsce nic z niej (jak i z poprzedniej) nie wynika.

"Wrocław miastem spotkań" - http://pl.wikiped...otka%C5%84 - i nic poza tym.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 11.09.2010, 14 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 14 lat temu
Już wielokrotnie zabierałem tutaj głos na temat konferencji naukowych dotyczących polskiej żeglugi śródlądowej obojętnie w jakim kontekście jest ona organizowana.
Wychowałem się w PRL-u, dojrzewałem we Wrocławiu, który był wówczas dla nas stolicą oczwiście żeglugi.
Gospodarka opierała się w tamtych czasach na centralnym planowaniu i dotacjach państwowych oraz czynach społecznych.
Obserwując dzisiejsze poczynania odnośne żeglugi śródlądowej dochodzę, że ich podstawą są konferencje.
Ile ich już było i w jakim dostojnym gronie wybitnych naukowców? Trudno mi policzyć wiem jednak, że do niczego oprócz dyskusji nie doprowadziły.
Tak będzie i tym razem.Teoretycy nigdy nie zbudują statku i dróg wodnych po których będzie on w Polsce pływał.
Mnie również się wydaje a nawet jestem przekonany o tym co napisał Apis:

Cytat

Nie chciałbym myśleć, że zysk i dofinansowanie unijne dla uczelni to jedyny cel organizowania tej konferencji, bo dla dróg wodnych w Polsce nic z niej (jak i z poprzedniej) nie wynika.


Do następnej rzeczowej i wielce naukowej konferencji mili teoretycy a na koncie bankowym kolejnych dotacji unijnych.
Tylko,że kiedyś ta Unia będzie chciała zobaczyć ich efekty albo odzyskać swoje pieniądze.
Przyjemnych obrad w miłej atmosferze nic nie robienia.
Edytowany przez x5 dnia 12.09.2010, 14 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 14 lat temu
.. a do Gdyni na Zjazd 20 września wybiera się ktoś...?

osobiście otrzymałem zaproszenie na Zjazd...ale z uwagi na moją aktualną sytuację nie mogę uczestniczyć w tym spotkaniu...

http://www.zjazdm...gspot.com/
Adam ReszkaAdam ReszkaUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Ja też dostałem zaproszenie, ale uczestniczenie w tym Zjeździe jako emeryta od dwóch lat bez dodatkowej pracy, jest dla mnie finansowo zbyt obciążające. Poza tym tematyka referatów nic nowego ani twórczego do "naszej" sprawy nie wniesie. Swoje poglądy na tę kwestię wyłożyłem na naszym portalu już dawno temu.
S
starypraktykUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Wprawdzie tytułów żadnych nie posiadam jednak odnoszę dziwne wrażenie, że już gdzieś usiłowałem to wyjaśnić.
W związku z tym, - podzielając podejrzenia "Apisa" - jeszcze raz podpowiem:
Jesli nie wiadomo o co chodzi, prawdopodobnie chodzi o
/ np. unijne / pieniądze.
Dlatego nasze uczelnie organizują sympozja wszelakie.
Dlatego studenci piszą prace dot. żeglugi. Dlatego........
nic z tego nie wynika.
Ja jednak nie tracił bym nadziei.
Wystarczy bowiem, by jakiś Kulczyk czy inny jemu podobny
wyniuchał, że tam tkwią pieniądze, żegluga w krótkich abcugach do łaski powróci. Czy jednak nam się to opłaci?!.....to już zupełnie inna historia.
Pozdrawiam,
Andrzej P.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies