Pora na podsumowanie dyskusji. Zamieszczam graficzną propozycję:
Przypiszmy teraz odpowiednie dystynkcje stopniom. Moja propozycja:
P-1 - marynarz, st. marynarz
P-2 - bosman, przewoźnik
P-3 - sternik, szyper
P-4 - stermotorzysta
P-5 - kapitan
Lub:
P-1 - marynarz
P-2 - st. marynarz
P-3 - bosman, przewoźnik
P-4 - stermotorzysta, szyper i sternik
P-5 - kapitan
W załodze maszynowej jest mniej stopni więc poza mechanikiem (M-5) nie mam żadnych sugestii i oczekuję Waszych propozycji. Może zgodnie z sugestią (nieco zmodyfikowaną) Mariana Krakowiaka zrobić tak:
M-1 - pomocnik motorzysty
M-2 - marynarz motorzysta
M-3 - "młodszy" motorzysta do 300 KW
M-4 - "starszy" motorzysta (powyżej 300 KW)
M-5 - mechanik (bez ograniczeń)
Moim zdaniem wszyscy od P-2 i M-2 mogą na rękawie (mankiet) munduru galowego nosić odpowiednia liczbę pasków z kotwiczką lub śrubą.
Na końcu są czapki i tu jest sprawa jasna: najwyższe stopnie (kapitan i mechanik) mają czapki wyróżnione odpowiednio liśćmi na daszku lub sznurem na otoku.
Przedstawiona czapka letnia jest czapką kapitańską - mechanik zamiast liści dodaje sznur nad daszkiem - pozostali mają "czyste" daszki i bez sznura.
Czapkę letnią nosimy do "olimpijki" lub koszuli - "garnizonową" możemy do wszystkiego: olimpijki, koszuli i munduru galowego.
Gdzie nabywać:
- Pagony na koszulę (pochewki) i "sztywne" polecam tu:
http://mund-rob.o...-PAGONY-37
- Emblemat na czapkę (jeśli potrzebny oddzielnie):
http://mund-rob.o...-HANDLOWEJ
- czapki i całe umundurowanie polecam tu:
http://www.tsm-re....php?kat=6 (należy skontaktować się przez e-mail - uszyją "zdalnie" bez potrzeby przymiarek)