O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

dystynkcje w żegludze śródlądowej

Ostatnia aktualizacja 10 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Pora na podsumowanie dyskusji. Zamieszczam graficzną propozycję:

www.zegluga-rzeczna.pl/images/dystynkcje_zs.jpg

Przypiszmy teraz odpowiednie dystynkcje stopniom. Moja propozycja:

P-1 - marynarz, st. marynarz
P-2 - bosman, przewoźnik
P-3 - sternik, szyper
P-4 - stermotorzysta
P-5 - kapitan

Lub:

P-1 - marynarz
P-2 - st. marynarz
P-3 - bosman, przewoźnik
P-4 - stermotorzysta, szyper i sternik
P-5 - kapitan

W załodze maszynowej jest mniej stopni więc poza mechanikiem (M-5) nie mam żadnych sugestii i oczekuję Waszych propozycji. Może zgodnie z sugestią (nieco zmodyfikowaną) Mariana Krakowiaka zrobić tak:

M-1 - pomocnik motorzysty
M-2 - marynarz motorzysta
M-3 - "młodszy" motorzysta do 300 KW
M-4 - "starszy" motorzysta (powyżej 300 KW)
M-5 - mechanik (bez ograniczeń)

Moim zdaniem wszyscy od P-2 i M-2 mogą na rękawie (mankiet) munduru galowego nosić odpowiednia liczbę pasków z kotwiczką lub śrubą.

Na końcu są czapki i tu jest sprawa jasna: najwyższe stopnie (kapitan i mechanik) mają czapki wyróżnione odpowiednio liśćmi na daszku lub sznurem na otoku.

Przedstawiona czapka letnia jest czapką kapitańską - mechanik zamiast liści dodaje sznur nad daszkiem - pozostali mają "czyste" daszki i bez sznura.

Czapkę letnią nosimy do "olimpijki" lub koszuli - "garnizonową" możemy do wszystkiego: olimpijki, koszuli i munduru galowego.

Gdzie nabywać:

- Pagony na koszulę (pochewki) i "sztywne" polecam tu: http://mund-rob.o...-PAGONY-37
- Emblemat na czapkę (jeśli potrzebny oddzielnie): http://mund-rob.o...-HANDLOWEJ
- czapki i całe umundurowanie polecam tu: http://www.tsm-re....php?kat=6 (należy skontaktować się przez e-mail - uszyją "zdalnie" bez potrzeby przymiarek)
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 12.06.2013, 11 lat temu
zbyszek1zbyszek1Użytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
http://www.gusto....&Itemid=53

Polecam jeszcze taki adres, prowadzą sprzedaż wysyłkową. Kupowałem tam kurtkę zimową.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
W Gusto na uszycie munduru czeka się bardzo długo i trzeba co najmniej dwukrotnie być osobiście w Gdyni do przymiarki. W tsm.reda podaje się wymagane przez nich wielkości w centymetrach i po dwóch tygodniach odbierasz przesyłkę z gotowym mundurem.

Marian K. sugerował też http://www.zeglug...#post_7984 opracowanie dystynkcji dla służby hotelowej i gastronomicznej. Oto moje - może troszkę żartobliwe - propozycje:

www.zegluga-rzeczna.pl/images/hhh.jpg
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 12.06.2013, 11 lat temu
E
egonzeglarzPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 11 lat temu
i tak bez przymiarki ?to muszą być krawce-telepaci :-)).Pozdrawiam
Eryk M.S ZEUS
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu

Cytat

W tsm.reda podaje się wymagane przez nich wielkości w centymetrach i po dwóch tygodniach odbierasz przesyłkę z gotowym mundurem.

Dlaczego telepaci? Najpierw kontaktujesz sie przez e-mail lub telefonicznie o czym napisałem wcześniej.

Wysłałem im wymagane wartości w centymetrach, których spis firma podała mi e-mailem (było tego sporo i precyzyjnie określono gdzie mierzyć: np. na wysokości pępka, pod pachami itp.).

Po dwóch tygodniach odebrałem mundur - leży jak ulał. Niedawno odebrałem olimpijkę - tez po dwóch tygodniach od wysłania wymiarów.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu

Cytat

M-1 - pomocnik motorzysty
M-2 - marynarz motorzysta
M-3 - "młodszy" motorzysta do 300 KW
M-4 - "starszy" motorzysta (powyżej 300 KW)
M-5 - mechanik (bez ograniczeń)

Z całym szacunkiem Kapitanie, ale już od dawna w służbie maszynowej nie ma podziału na młodszego i starszego motorzystę.
W zasadzie jeśli mamy mówić o typowych stopniach, podpierając się świadectwami, patentami i wpisami kwalifikacji w książeczce, to w maszynowni jest tylko- "Motorzysta" i "Mechanik"
parostatkiem w piękny rejs...
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 11 lat temu
Ja o tym wiem - stąd te cudzysłowy. Napisałem przecież wcześniej:

Cytat

W załodze maszynowej jest mniej stopni więc poza mechanikiem (M-5) nie mam żadnych sugestii i oczekuję Waszych propozycji.

Nawiasem mówiąc nawet mechaników trudno dziś spotkać na statkach....

To rozważania teoretyczne zmierzające do opracowania projektu dokumentu regulującego umundurowanie załóg statków żeglugi śródlądowej. Zajmie się tym Rada Kapitanów i przedłoży w odpowiednim ministerstwie do akceptacji i publikacji w formie rozporządzenia. Liczę więc na Waszą pomoc własnie w takiej formie: komentarzy i propozycji.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Dopiero dziś trafiłem na czerwcową dyskusję o dystynkcjach... w owym czasie byłem poza zasięgiem bez dostępu do internetu...
oto moje uwagi w tym temacie :

1. W grupie pokładowej [P], proponuję przyjąć wariant drugi, ten z podziałem na marynarza i starszego marynarza. Wiadomo wszem, że młody bardzo tęskni za wyższymi stopniami, a przyszycie paska już po 6 miesiącach pływania niż po dopiero po 12 miesiącach [w przypadku wariantu pierwszego] będzie też dla "młodego" elementem motywacyjnym w tej pracy...

2. W grupie maszynowej [M], zgodnie z wiadomymi przepisami o kwalifikacjach wstępuje motorzysta [ do 300 kW] i mechanik [bez ograniczeń] oraz marynarz - motorzysta [też do 300kW, paragraf 11, 22 i 26 rozporządzenia o kwalifikacjach]].
Moja propozycja:
-M-1 - motorzysta i marynarz-motorzysta - 3 paski ze śrubą,
-M-2 - mechanik - 4 paski ze śrubą.

3. Kwestia czapki tzw. letniej - w proponowanym kolorze zdaje egzamin przy zimnym lecie, natomiast przy np. ostatnim tropikalnym, kolor granatowy już nie spełnia pokładanych celów...w lipcu zamówiłem w Redzie czapkę letnią w kolorze jasnym [nie białym] ze złotymi liśćmi na daszku, a emblemat został maszynowo wyhaftowany bezpośrednio na czapce otoczony [dla kontrastu] białą 0,5mm obwódką. Czapka lekka i przewiewna doskonała na nasze upalne dni do białej koszuli. Przy okazji postaram sie ją tutaj zaprezentować...

Jest jeszcze kilka kwestii w tym temacie, np. o noszeniu na mundurze odznak i odznaczeń lub też o wspomnianej już załodze hotelowej i gastronomicznej itp.

PS.
Bardzo mile byłem zaskoczony jednorodnym umundurowaniem uczestników spotkania Kapitanów w Laskowicach k/Prudnika [kilka fotek ze spotkania na Fb]...:)

Pozdrawiam :)
Marian
Edytowany przez x38 dnia 17.10.2013, 10 lat temu
pingwinpingwinPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 10 lat temu
Ponieważ mundurów używa się głównie na statkach pasażerskich, napiszę w skrócie jak się przyjęło na "zachodzie". W służbie hotelowej paski srebrne. Hotel menager ma 3 lub 4 a szefowie działów 2 . Pozostali pracownicy noszą armatorskie uniformy bez dystynkcji. Mechanik na statku pasażerskim ma 3 paski i śrubę a 2gi kapitan etatowy też 3 paski. Kapitanowie zmiennicy nawet w czasie pobytu 1szego noszą 4 paski. W Holandii ostatni pasek jest pentelką tak jak w naszym mar-woju. Pełne umundurowanie ma prawo nosić jedynie kapitan, mechanik , hot. men. i szef restauracji. Pozostali zakładają pagony na koszule lub swetry.
Avalon Passion
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies