Witam,
chciałbym odświeżyć temat a mianowicie mam pytanie czy coś się zmieniło odnośnie dystynkcji stermotorzysty.
Pytam ponieważ pływam w firmie gdzie jest pięciu stermotorzystów jeden kapitan i starszy marynarz i każdy chodzi z dwoma belkami i kotwicą, jedynie kapitan z czterema.
Z tego co czytam to stermotorzysta powinien nosić trzy nie dwie, a dwie należą się starszemu marynarzowi.
Jest jakaś władza - prawo w Polsce które to reguluje czy jest tak jak widać ze samowolka i jakie chcemy to nosimy?
A i jeszcze pytanie odnośnie dziennika pokładowego - czy na małych statkach żeglugi śródlądowej jest on wymagany czy zależy od UŻŚ?
Pozdrawiam
Proszę nie mnożyć wątków o tej samej sprawie. Ostrzeżenie
Mnie też bardzo to ciekawi, a ponad to mam również pytanie, bo posiadam świadectwo motorzysty wachtowego, i jeśli z tym dokumentem pływał bym na statkach żeglugi śródlądowej to zgodnie z tym jakie najwyższe stanowisko mogę wówczas zajmować? Na statku morskim jest to stanowisko nieoficerskie, ale na statku żeglugi śródlądowej jest już to coś więcej i wiem, że nosi się wtedy dystynkcje, lecz interesuje mnie jakie dokładnie w tym przypadku?
Ja pracując na statku pasażerskim jako starszy marynarz mam na pagonie jedną belkę, a na czapce orzełka (widoczny na zdjęciu) http://img809.imageshack.us/img809/86...123mxl.jpg
Ciekawi mnie tylko jakie pagony będą mi przysługiwały po awansie na bosmana? Dwie belki, czy V-ka (jak w MW)? Wszelkie informacje w internecie, do jakich dotarłem wskazują, że mój orzełek jest nieprawidłowy, a dystynkcje są wymienione dla stanowisk oficerskich (lub asystenckich).
Obowiązują przepisy, które zabraniają osobom nieupoważnionym noszenia oznak i mundurów wojskowych...a orzełek jest z MW... czyli wszystko jasne?
i zapewne Salon mundurowy zaproponuje jakiś cywilny orzełek [ więcej o Salonie na PW ]...
a dystynkcje proponuję tak jak opisano we wcześniejszych postach...
cholera, racja... wydawało mi się, że orzełek z MW jest nieco inny, ale masz rację!
Niestety, takie elementy umundurowania mi zapewniają. Przykre to jest, że armatorzy ubierają pracowników jak małpy, byle by podobne do marynarza było, a nikt nie ma nawet pojęcia jak to wszystko ma wyglądać...
Dokłanie tak Bartku!
Bardzo ładny artykuł opublikował swego czasu Pan Jurek Hopfer nt. dystynkcji wskazując na znaczenie poszczególnych "belek", odpowiadających za 1) odpowiedzialność za statek, 2)odpowiedzialność za ludzi 3)odpowiedzialność za ładunek, 4)odpowiedzialność za samego siebie.
Pływam na statkach białej floty i ostatnio zatrudnił się kpt.ż.w. Po paru dniach musiał odejść bo inaczej cała flota byłaby na bazie remontowej-tak manewrował. Więc ostrożniej z ocenami! Jak widział przed sobą pare łódek to wstrzymywał ruch w porcie. I astronawigacja tu nie pomogła!
Panie Szyper!
Miło,że poruszył Pan problem. Pływam na statkach białej floty i ostatnio zatrudnił się kpt.ż.w. Po paru dniach musiał odejść bo inaczej cała flota byłaby na bazie remontowej-tak manewrował. Więc ostrożniej z ocenami! Jak widział przed sobą pare łódek to wstrzymywał ruch w porcie. I astronawigacja tu nie pomogła!
Kolego Bruno żyjemy w Polsce . i niech w Polsce pagony z czterema belkami czyli małe przejście dla pieszych powinny być noszone przez ludzi którzy faktycznie przeżyli na wodzie bądź w powietrzu to i owo i pracą albo znajomościami uzyskali swoje kwalifikacje ekstremalne czyli Kapitan Rejsowy Statków Powietrznych i Kapitan Żeglugi Wielkiej
Kolego Szyper1kl rm. Żyjemy w Polsce, to się zgadza. Ale żyjemy również w Europie a dokładniej w UE więc jeżeli naszą żeglugę śródlądową obowiązują europejskie dyrektywy, przepisy, wymagania techniczne statków itp itd, to czemu pagony mamy mieć inne? (czyt. gorsze) Nasze statki nie pływają wyłącznie po naszym kraju.
Druga sprawa, nie umniejszając Oficerom z pokładu ŻW Myślę a nawet jestem tego pewny ze gdyby usiadł za sterem zestawu pchanego minimum 80 m w kanale bez bukschtrala na dziobie pierwszy zakręt i każdy następny w krzakach. Tutaj zestawy na wąskim kanale mają niekiedy 170 metrów długości. W ŻW każdy głupi manewr bez Holownika ani rusz .
A ja uważam, że marynarze morscy nie powinni rezerwować sobie prawa do noszenia dystynkcji morskich (prosze o wskazanie odpowiedniego aktu prawnego).
A tak w ogóle tak błahy temat spowodował taki odzew - niesamowite ile belki wywołują emocji. Pozdrawiam wszystkie potencjalne pasażerki statków białej floty. Zapraszam do sterówki! Obecnie pagonów nie nosze!
Myślę że kopiowanie dystynkcji z morza jest nie co nie na miejscu .
Nie przechodzą stopnie z Morza Kpt. ŻŚ to nie to samo jak Kpt ŻW
Nie po raz pierwszy ktoś "z morza" uważa nas za gorszych a nie potrafi wpłynąć do śluzy o szerokości 9,6 m zestawem pchanym o długości 115 m i szerokości 9 m. Co tu maja do rzeczy programy szkolenia szkół morskich.... Myśmy kończyli swoje, śródlądowe z takim samym programem nauczania jeśli chodzi o stopień trudności. Dystynkcje są podobne a nie "zerżnięte z morskich" więc uważam za bezprzedmiotową dyskusję "o wyższości świąt Wielkiej Nocy na Bożym Narodzeniem". W tym wątku dystynkcje kapitana nie budziły wątpliwości. Dyskutowaliśmy o niższych stopniach.
Andrzej 'Apis' Podgórski
--- Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Szyper1kl rm. Wracając do meritum sprawy. W ŻŚ Mamy 9 stopni z pokładu (łącznie z szyprem, ster-motorzystą i przewoźnikiem) i 2 z maszynowni. Przyjmując że młodszy marynarz ma puste pagony a Kapitan 4 belki to można jeszcze coś pomiędzy ustalić. Jeśli tak jak mówisz 3 belki dla Kapitana, to jak wyobrażasz sobie upchać całą resztę? Jeżeli dalej jesteś zdania że "zerżnięte" z morza to nie nośmy orzełków na czapce bo też zerżnięte, bandera taka sama jak na morskich więc również, ba... nawet radia UKF takie same więc chyba tez zerżnięte.
Skoro jesteśmy przy morskich wodach wewnętrznych. Do 1993 roku wody "portowe" Elbląga były wodami śródlądowymi. Po zmianie przepisów wody te stały się morskimi wodami wewnętrznymi. Efekt jest taki,że piloci proszą o rade kapitanów Żeglugi Bydgoskiej by im podpowiadali co i jak bo sami nie wiedzą jak manewrować zestawem Bizon + 800-setka.
Art. 61. § 1. Kto przywłaszcza sobie stanowisko, tytuł lub stopień albo publicznie używa lub nosi odznaczenie, odznakę, strój lub mundur, do których nie ma prawa,
podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.
3. W razie popełnienia wykroczenia określonego w § 1 można orzec, a w razie popełnienia wykroczenia określonego w § 2 orzeka się przepadek wymienionych w tych przepisach przedmiotów, jak również innych przedmiotów służących do popełnienia wykroczenia, takich jak pieczęcie, stemple, papier firmowy lub bilety wizytowe, choćby nie stanowiły własności sprawcy.
Robisz się kolego upierdliwy. Na dodatek piszesz na naszych łamach taką polszczyzną, że zastanawiam się, czy to aby nie "śródlądowcy" powinni oskarżyć "morszczachów" o przywłaszczanie sobie nienależnego wykształcenia, dyplomów, stanowisk, mundurów...
Andrzej 'Apis' Podgórski
--- Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Czolem Kolezanki i Koledzy! Mam pytanie.Jakie sa dystynkcje zalogi "pokladowej" i "maszynowej" w zegludze srodladowej na chwile obecna? Jaki przepis to reguluje,jakie sa i gdzie wzory,jak sie nosi-pagony,rekawy marynarek,swetry?? Czy czapka kapitanska posiada "duzy dach" czy nadal maly oraz czy posiada wieniec z lisci? Jezeli tak to jakiego jest koloru wieniec, czarnego czy zlotego?Nie moge byc pod kompem czesto wiec nie wiem w jakim czasie odpowiem na odpowiedz. Dziekuje,przesylam zeglugowe pozdrowienie!
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum. możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum. nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji. nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum. nie możesz dodawać załączniki w tym forum. nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies