O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

dystynkcje w żegludze śródlądowej

Ostatnia aktualizacja 10 lat temu
C
crazy8811Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 14 lat temu
Witam jak wygląda dystynkcja noszona przez mechanika statkowego?
Edytowany przez Apis dnia 15.04.2012, 12 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 14 lat temu
Cztery paski z taśmy galonowej i śruba okrętowa.

www.dystynkcje.pl/Marynarka/MH/1957/Pliki/s8-mech.gif

Dla współczesnych urzędasów "żegluga śródlądowa" to wyłącznie.... Urzędy Żeglugi Śródlądowej

http://www.dystyn...
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 13.08.2010, 14 lat temu
C
crazy8811Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 14 lat temu
czyli mechanik na statku zeglugi środlądowej ma taki sam pagon jak starszy mechanik z morza?
Edytowany przez Apis dnia 14.08.2010, 14 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 14 lat temu
Dystynkcje z floty handlowej siłą rzeczy przeniesiono na śródlądzie.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
norbinorbiUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
mam pytanko, mianowicie mam stopień mechanika statkowego i pagony z trzema belkami i śrubką, bo znajomy mi powiedział, że mechanik ma trzy paski to żle i muszę doszyć jeszcze jeden ???
Z POWAŻANIEM NORBERT WEGNER - norbi
tel. : +48600675205
gg : 33251026
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Kapitan/Kierownik statku, ma najwyższy stopień na pokładzie- pagony cztery belki i kotwica. Mechanik też jest patentem oficerskim najwyższym w maszynowni, więc podobnie- cztery belki plus śruba.
Bynajmniej z tego co mi wiadomo :)

Pozdrowienia z Ibbenburenn
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
A może by tez ustalić dystynkcje dla innych stopni i stanowisk w polskiej żegludze śródlądowej...?

Co Koledzy na to...?

Mamy już ustalone ? dystynkcje dla kapitana i mechanika...

Może ZPAŚ coś w tej materii zaproponuje...? a potem zobowiąże Armatorów do realizacji i przestrzegania?

Pozostają jeszcze dystynkcje oraz emblematy na czapki pozostałych:

marynarz,
starszy marynarz,
bosman,
sternik,
szyper,
stermotorzysta,
przewoźnik,
motorzysta,
marynarz - motorzysta

Jest jeszcze kwestia dystynkcji dla armatorów i ich służb techniczno - eksploatacyjnych...

Z rodzaju i stylu uniformów można skorzystać ze stosowanych dla UŻŚ i innych pokrewnych służb lub też je rozbudowując w zależności od miejscowych potrzeb, w tym też np. dla służb hotelowych i gastronomicznych.
Edytowany przez x38 dnia 11.12.2010, 13 lat temu
kojkojUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Marian świetnie to przedstawiłeś.
Latem jak spaceruję bulwarami nad Wisłą w Krakowie, to patrzę na ludową twórczość mundurową...i jest mi wstyd.
Przecież mundury to też forma promocji.
Z
zbychu1949Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 13 lat temu
A może wypowiedział by się któryś z inspektorów Ż.Ś. wiem że odwiedzają nasze strony a oni byliby najbardziej wiarygodni pozdrawiam Zbychu
kajdakajdaNowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Z wykazu stopni wypadł porucznik żeglugi śródlądowej A więć ten pierwszy autmatem wszedł na jego miejsce. Dlatego też powinien na pagonach mieć dwa paski i kotwiczkę z wplecinym S iak żegluga śródlądowa.
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
od siedmiu lat, na podstawie nowej ustawy z 21 grudnia 2001r. o żegludze śródlądowej, na śródlądziu jest jeden stopień KAPITAŃSKI posiadający dwie klasy [klasa A i klasa B] zamiast wcześniejszego PORUCZNIKA, KAPITANA KLASY II i KAPITANA KLASY I ...

Coś kolego przespałeś... :)
Edytowany przez x38 dnia 14.12.2010, 13 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 13 lat temu
Jeśli wyjść z założenia, że przyjmujemy cztery paski dla kapitana i mechanika - łatwo zaproponować pozostałe:

pokładowe (z kotwiczką)

marynarz, decksman - pusty pagon
starszy marynarz - jeden pasek
bosman - dwa
sternik, szyper, przewoźnik - trzy

mechniczne (ze śrubą)

pomocnik motorzysty (mł. motorzysta) - pusty pagon
motorzysta, marynarz motorzysta - jeden pasek
starszy motorzysta - dwa
stermotorzysta - trzy
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 14.12.2010, 13 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
Andrzeju! PRAWIE się z Tobą zgadzam...po wprowadzeniu korekty:

sternotorzysta jest patentem uprawniającym do kierowania małym statkiem i winien być w grupie pokładowej a nie mechanicznej;
proponuje dla stermotorzysty - pagony z trzema paskami i kotwiczka.

Coś za dużo stopni grupie mechanicznej...wg przepisów są tylko dwa, tj marynarz-motorzysta i motorzysta uprawniające do obsługi silników o mocy do 300kW.
Proponuję:
pomocnik motorzysty - pagon bez pasków ze śrubą
marynarz motorzysta - dwa paski ze śrubą
motorzysta - trzy paski ze śrubą.

Należy tu zaznaczyć, że są to propozycje dla tych stopni noszone tylko na pagonach bluz mundurowych, swetrów, koszul wyjściowych i roboczych, kurtek ochronnych i płaszczach. Noszenie oznaczeń na mankietach marynarek przypisane jest tylko dla stopnia kapitana i mechanika. Pozostali, oznaczenia stopni na marynarkach winni nosić na lewym rękawie jak podoficerowie Marynarki Wojennej - paski plus kotwiczka lub śruba.

Emblemat na czapkę winien być różny dla grupy oficerskiej i inny dla grupy nieoficerskiej - już taki podział emblematów był kiedyś w żegludze śródlądowej. Godło państwowe na emblematach czapek marynarskich jest przypisane instytucjom państwowym.
W dobie grafiki komputerowej, można opracować nowy ciekawszy wzór emblematu na czapkę marynarską.
Natomiast kształt czapki, taki jak dla UŻŚ z tzw daszkiem angielskim, szerokim.

Przy tej okazji można by również opracować dystynkcje dla funkcji w grupie hotelowej i gastronomicznej - w ostatnim okresie przybyło osób na statkach wykonujących te czynności.

I jeszcze grupa armatorów.
Na pewno winny to być oznakowania oficerskie typu komandorskiego - jeden szeroki pasek i paski wąskie, najwyższy wąski z winklem, lub wszystkie wąskie z winklami - ilość wąskich pasków zależna od wielkości firmy żeglugowej lub zajmowanego w niej stanowiska kierowniczego. Czapki z emblematem oficerskim żeglugowym.

i ? co koledzy na te propozycje...
Co na to Armatorzy...?
Jak już wyżej napisał Zbyszek - mundur tez jest forma promocji żeglugi, danej firmy żeglugowej a szczególnie statku pasażerskiego itp.
Zapewne warto pomyśleć nad tym ... na pewno trzeba najpierw włożyć aby było co potem wyjmować...:)

pozdrawiam :)
Edytowany przez x38 dnia 14.12.2010, 13 lat temu
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
A co z osobami zamustrowanymi na dwóch stanowiskach?? np Bosman/Mechanik. Kotwica czy śruba? A może jakieś kombinacje? :) Pytanie czysto teoretyczne, bo jak by istniało coś takiego był wielki kogel-mogel.
Pozdrawiam
Z
zgredPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 13 lat temu
Dystynkcje nosi się w zalezności od posiadanego stopnia nie pełnionej funkcji.
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
@zgred, ja to wiem. Chodziło mi o to że w większości, każdy z nas ma stopnie z pokładu jak i z maszynowni. Więc jeśli ktoś ma stopień np. Bosmana i Motorzysty i pływa pełniąc jednocześnie obowiązki jednego i drugiego to co wtedy?
Sytuacja typowa tylko dla żeglugi śródlądowej, bo na morzu albo ma się stopnie z maszyny albo z pokładu. Rzadko jedno i drugie.
Bosman JozefBosman JozefUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Ja tam jestem laik.Ale jakoś śruba i kotwiczka w jednym szeregu,mi nie pasują.Natomiast jako stermotorzysta - odpowiada mi propozycja / w #13/ Pana Mariana.A więc trzy paski i kotwiczka.Swoją drogą ciekaw jestem jak się ma sprawa dystynkcji w stopniach żeglarskich i motorowodnych?.Może ktoś się pokusi i zaspokoi moją ciekawość.Wielu z nas korzysta z mundurów marynarki wojennej odpowiednio dopasowując stopnie.Jak to się ma w świetle obowiązującego prawa- to też ciekawe pytanie?.
Józef Bosman Feliga
brunobrunoUżytkownik Użytkownik
Dodano 13 lat temu
Oczywiście ja też nie jestem za robieniem bałaganu na pagonach. Więc trzeba nosić albo jedne albo drugie.
Co do stermotorzysty, zgadzam się- trzy belki i kotwiczka. Ale znam przypadek, kiedy dyrektor jednego z urzędów żeglugi śródlądowej, kontrolując mały statek pasażerski, kazał stermotorzyście doszyć belkę do trzech już istniejących belek, tłumacząc że jest kierownikiem statku i takie dystynkcje właśnie mu przysługują.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 13 lat temu
Bo w UŻŚ i w RZGW noszą dystynkcje zależne od stanowisk i wykształcenia, a nie posiadanych stopni żeglugowych... Stąd podejście administracyjne i pojęcie "kierownik statku". Inspektor w UŻŚ powinien posiadać stopień kapitana (porucznika już nie ma!) aby go przyjąć do pracy a nosi jakiś pasek z dziobkiem. Choc zdaje sie teraz może nie mieć żadnego stopnia byleby miał licencjat obojętnie z czego.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 19.12.2010, 13 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 13 lat temu
No właśnie... kontynuując ten temat... to...

Należy też dla zapewnienia ciągłości logiki zmienić oznakowanie stanowisk w UŻŚ - RZGW ma swoje i nie są spójne z żeglugowymi, oni mundury noszą jak garnitury, tj. nie zapinają guzików, które też, te guziki, nie są żeglugowe... http://www.abc.co...4/0114.htm

Najniższym stopniem w UŻŚ jest młodszy inspektor nadzoru nad żeglugą, potem inspektor i starszy inspektor oraz dyrektor... http://isap.sejm....030540473.
Młodszym inspektorem w UŻŚ może byc osoba posiadająca wyższe wykształcenie i stopień oficerski w żegludze śródlądowej - czyli kapitan lub mechanik - tj. dystynkcje w postaci czterech pasków.
Skoro oficer, kapitan lub mechanik jest funkcjonariuszem administracji żeglugi śródlądowej, to winien mieć oznakowanie z winklami., i tak:
młodszy inspektor - cztery paski, czwarty z winklem,
inspektor - cztery paski, dwa górne z winklami,
starszy inspektor - cztery paski, trzy z winklami,
dyrektor - jedne szeroki [komandorski] i dwa lub trzy wąskie i jeden lub trzy z winklami - w zależności od rangi urzędu i stażu w branży...

Jeszcze ciekawostka - zgodnie z przepisami, młodszy inspektor nadzoru nad żeglugą nie może wykonywać samodzielnie inspekcji statków...
a znam takich inspektorów co nie posiadają nawet stopnia starszego marynarza a są starszymi inspektorami... ciekawe?... może jakiś prokurator się tym zainteresuje? kto i dlaczego takie awanse rozdaje...?

Co do wcześniejszych zapytań o oznakowanie stopni w żeglarstwie i motorowodniactwie, to nie spotkałem przepisów w tym zakresie ani też nie widziałem takiego oznakowania pośród załóg jednostek sportowych i rekreacyjnych...wiem natomiast, że szefowie klubów żeglarskich i imprez na wodzie tytułują się KOMANDORAMI.

Natomiast, co do zaleceń tego Pana Dyrektora UŻŚ [ciekawe który], to wedle jego logiki, również bosman uprawniony do kierowania np. małym statkiem bez napędu mechanicznego [łódź wiosłowa] winien też mieć pagony z czterema paskami?

pozdrawiam z białego i mroźnego Krakowa :)

Jeszce artykuł z 2007 roku... i ciekawe tam wyróżnienie czapki kapitana, liście dębowe na daszku http://www.zeglug...admore=176
Edytowany przez Apis dnia 19.12.2010, 13 lat temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies