O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

SASPlanet - nawigacja za darmo

Ostatnia aktualizacja 13 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 14 lat temu
Ja też nie napisałem, że TEN program da się wsadzić do Mio. Z Mio 200 jest tak:

1. Najpierw trzeba "odblokować" Windowsa, na którym Mio pracuje (WinCE 5.0)
2. Wgrać program Ozi Explorer na kartę pamięci do Mio.
3. Skalibrowane na KOMPUTERZE w programie SASPlanet mapy wykorzystywać w Ozi Explorerze na Mio

Odblokowanie Windowsa CE 5.0 to nic innego jak utorowanie sobie doń dostępu. Po uruchomieniu Mio zamiast programu MioMap uruchomi się pulpit Windows - podobnie jak w domowym komputerze. Na nim będą ikonki programów, które można uruchomić.

To w wielkim uproszczeniu zasada korzystania na Mio z innego programu nawigacyjnego niż fabrycznie wbudowany.

Sporo typów nawigacji samochodowych ma mozliwość wybrania w ustawieniach programu, który chce sie uruchomić (np. mój LARK 50.1 z 5-calowym ekranem za ca 300 zł). Nie ma w nim potrzeby odblokowania Windowsa - po prostu wskazuje się w fabrycznym menu co chcemy uruchomić. Na karcie pamięci można mieć wówczas kilka programów nawigacyjnych (ja mam 10 - wśród nich Ozi Explorer). Zależy to od pojemności karty obsługiwanej przez urzadzenie (mój LARK obsługuje do 16 GB SDHC)

Ostatnio w sieci REAL pojawił się nowy LARK z 7-calowym wyświetlaczem za niewygórowaną cenę (459 zł). Poza wszystkimi zaletami opisanymi wyżej (korzystanie z dowolnego programu nawigacyjnego bez potrzeby tzw "odblokowania") ma duży wyświetlacz, dość szybki procesor i sporo pamięci wbudowanej. Obsługuje karty MicroSDHC chyba do 16 GB (8 GB chodzi bez problemu). Idealny na pokład.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 16.08.2010, 14 lat temu
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 14 lat temu
UPSSS... Coś chyba przegiąłem, ale zaklinam, że niechcący. A tak po prawdzie, to niedługo nie będą musiał stosować nawet żadnych map, bo drogę będę znał na pamięć ;) .Przepraszam, jeśli byłem namolny. Wycofuję się z tej nieśmiałej propozycji. Traktujcie, jakbym jej nie składał.
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 14 lat temu
Adam to nie tak, nie ma się co od razu wycofywać. Po prostu rzeczywiście przeoczyłem model Twojego Mio. Jezeli chodzi o odblokowanie MIO MOOV 200 jest sporo materiałów na ten temat w sieci. polecam zwłaszcza te:
http://peb.pl/sprzet-do-nawigacji/530...ndows.html
http://peb.pl/sprzet-do-nawigacji/337...lacja.html
http://www.youtube.com/watch?v=tdqPyM...dqPyMDCbpo
Jeżeli chodzi o mnie to przerabiałem już ten temat w przypadku innej nawigacji, zawsze jest jakieś ryzyko że coś się nie uda i że sprzęt po próbie odblokowania "nie wstanie". Nie ma większego problemu jeżeli to jest mój sprzęt, gorzej jeżeli to sprzęt kolegi.
Bez względu na to jak bardzo będziesz się zaklinał że nie będziesz miał pretensji to zawsze jakiś uraz zostanie. I tylko o to chodzi !!!
Adam, proponuję abyśmy dalszy ciąg kontynuowali na maila a w tym wątku skupili się na SASPlanet jeżeli ktoś jeszcze jest tym zainteresowany. OK?
Edytowany przez Teos dnia 16.08.2010, 14 lat temu
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 14 lat temu
OK. Ostatnio byliśmy przy przeglądaniu map. Zrobiłem, jak to opisałeś. Działa. Odra w znacznej rozdzielczości. Nawet Kucyka w Cigacicach widać. Opisz może jak zapisywać przeglądane mapy, tak żeby można było z nich korzystać bez internetu, no i jak do odpowiedniej mapy dotrzeć. Jak też sprawdzić działanie GPS ( mam G-Ray z ble tutchem ( czy jak się to tam pisze). GPS działa na innym programie, ale tamten musi być on line w internecie, żeby czytać mapy, stąd nie używałem go.
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
M
Marian JanasPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 14 lat temu
Temat jest interesujący. Ja w związku z kłopotami kolegi Adama mam pytanie. Czy na tego typu eksperymenty podatne są bardziej nawigacje z możliwością odczytu kart SD. Przed chwilą zrobiłem pobieżny przegląd nawigacji samochodowych i zauważyłem, że niektóre z nich mają tylko pamięć wewnętrzną. Co do samych map ściągniętych z netu to czy nawigacja na nich gwarantuje płynne przechodzenie na coraz to inny obszar? Czy tez odbywa się to skokowo po dojechaniu do brzegu mapy? Przy okazji podam linka do pewnego przykładu nawigacji bez map papierowych na jednym z jachtów morskich.
http://www.kulins...15&fload=1

Pozdrawiam Marian Janaś
Edytowany przez Marian Janas dnia 16.08.2010, 14 lat temu
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 14 lat temu
Adamie - mam komplet potrzebnych plików do odblokowania Twojego Mio i uczynienia zeń kieszonkowego komputerka z mozliwością uruchomienia dowolnych programów w tym Ozi Explorer.

Po "przeróbce" Twój Mio bedzie po uruchomieniu pokazywał coś takiego (to przykład):

www.zegluga-rzeczna.pl/images/mio200.jpg

Jeśli czas pozwoli - może wybiorę się do Ciebie i .... :D

Cytat

Marian Janas napisał/a:
Przed chwilą zrobiłem pobieżny przegląd nawigacji samochodowych i zauważyłem, że niektóre z nich mają tylko pamięć wewnętrzną.


To prawda, ale równiez na pamięć wewnętrzną można wgrać dodatkowy pulpit (jak na obrazku wyżej) zapewniający dostęp do innego niż wbudowany programu nawigacyjnego. Ograniczeniem jest tu jednak wielkość pamięci wewnętrznej wynosząca najczęściej tylko 1 GB.

To stanowczo za mało na korzystanie z pamięciożernych map czy programów. Np. AutoMapa w wersji na całą Europę zajmuje ponad 2 GB.

Karta SD (SDHC) i to jak najwieksza jest w tej chwili wyznacznikiem mozliwości "adaptacji" nawigacji samochodowej do celów żeglugowych.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 16.08.2010, 14 lat temu
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 14 lat temu
Ba! Co za pytanie, czy pozwolę? To Ty chcesz jechać do mnie, żeby mi zrobić moją nawigację? Rumienię się ze wstydu. Jestem gościnnym człowiekiem, a w dodatku, w tym roku nawykłym do przyjmowania gości. Mieliśmy ich w te wakacje od powrotu z naszego rejsu, do minionego wtorku. Bardzo miło nam będzie gościć Ciebie u nas. Namiary masz, chyba, żebyś znów je gdzieś zapodział, to ponownie podam. Proszę zatem w gościnę.
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
Bosman JozefBosman JozefUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Dzięki Teos za Troskę.Powoli powróciłem do zdrowia no i sytuacja popowodziowa też w miarę sie ustabilizowała.Te trochę radości z "naszej" strony,wsparcie przyjaciół oraz bliskość Odry" trzyma mnie przy życiu".Pozdrawiam i jeszcze raz serdeczne dzięki./Temat jest świetny ,ale trochę się pogubiłem tym odejściem na boczne tory MIO./
Józef Bosman Feliga
S
SeehundUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
@ Bosman Józef. Cieszy mnie bardzo Pana powrót na statek. Pana brak, w moim odczuciu, był dziurą w poszyciu kadłuba naszego statku. Nareszcie statek jest w pełni sprawny. Pozdrowienia z Renu. Seehund.
Edytowany przez Seehund dnia 16.08.2010, 14 lat temu
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 14 lat temu
Józek, MIO, to tor wprawdzie boczny, ale równolegle biegnący do nawigacji, którą zaproponował Teos. Obie nawigacje mają też punkty wspólne, stąd moje ( i nie tylko) zainteresowanie przystosowaniem nawigacji samochodowej do nawigowania po śródlądowych szlakach wodnych. Tobie też się te wiadomości przydadzą, wszak też będziesz korzystał z nawigacji samochodowej, mniemam. Mapy rastrowe, które można ściągnąć i zapisać przy pomocy SPASPlanet, będą przydatne do wykorzystania w nawigacji samochodowej. Gwarantuję, że wielu kolegów, turystów motorowodnych, zechce skorzystać z tej możliwości. Zresztą, ta "bocznica" się kończy... ;)
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 14 lat temu
OK, a więc wracamy na główny tor...
Adam pisze:

Cytat

Opisz może jak zapisywać przeglądane mapy, tak żeby można było z nich korzystać bez internetu, no i jak do odpowiedniej mapy dotrzeć.

W zasadzie wcześniej już o tym pisałem ale rozwinę temat:

Cytat

Na trzeciej pozycji od lewej menu głównego znajdziemy "Source", po kliknięciu na nim mamy 3 opcje do wyboru:

Określają one skąd program ma pobierać mapy, "Cache" czyli z dysku a dokładnie z podkatalogów programu, przydatne tylko wówczas gdy wcześniej już przeglądaliśmy trasę i mamy mapy ściągnięte, bardzo ważna opcja gdy używamy programu bez dostępu do internetu. "Internet" - wszystkie mapy są ściągane z sieci i oczywiście zachowywane na dysku do późniejszego wykorzystania. "Internet and cache" - z sieci są ściągane tylko te mapy których nie ma na dysku. Warto zwrócić uwagę że dla każdego stopnia powiększenia istnieją różne mapy, najlepiej najpierw wybrać sobie stopień powiększenia jaki nam najbardziej odpowiada a następnie ściągać mapy. Ja obecnie używam jako poglądowy x15, natomiast do dokładniejszej nawigacji wskazany byłby x19 lub x20.

Czyli map nie trzeba zapisywać, program je sam zapisuje na dysku.
Ważne jest aby wybrać odpowiednie źródło skąd mają być mapy pobierane - z dysku, z internetu czy z obydwu źródeł.
i drugie pytanie:

Cytat

Jak też sprawdzić działanie GPS ( mam G-Ray z ble tutchem ( czy jak się to tam pisze). GPS działa na innym programie,

Żeby GPS Ci współpracował z programem musisz mu podać w ustawieniach parametry.
Najpierw należy wejść w menu głównym w "Parameters" i tam wybrać "Settings"

Otworzy się okno z ustawieniami, wybieramy zakładkę "GPS"
i tam musimy podać dwa parametry. Pierwszy to port szeregowy czyli COM-port z którego korzysta komputer do komunikacji z GPS-m. W moim przypadku to COM4. Druga wartość to "Speed" czyli prędkość komunikacji z GPS-em. Zwykle to 4800 lub 9600. Skąd wiedzieć jakie podać wartości ?
Adam wystarczy że sprawdzi to w ustawieniach programu w którym już mu GPS działa. Pozostali powinni poszukać w ustawieniach bluethooth'a. Następnie zapisujemy ustawienia i zamykamy okno. Możemy teraz uruchomić GPS w programie, w tym celu wchodzimy w menu GPS:
Pierwsza pozycja od góry powoduje włączenie GPS-a, druga to pokazanie przebytej dogi a trzecia centrowanie mapy na aktualnej pozycji. Można również włączyć te funkcje klikając na jedną z 3 skrajnych ikon po prawej stronie.
Po włączeniu GPS-a na ekranie po prawej stronie powinien się pokazać panel z rożnymi danymi jak. prędkość, przebyta droga itd.
Jak widać na powyższym obrazku, mój odbiornik nie jest zbyt dokładny, powinien pokazywać wodę przy brzegu (barka jest w tym miejscu przycumowana, a GPS mam na pokładzie) a pokazuje tory kolejowe na brzegu. Jest to spowodowane: dokładnością odbiornika, kalibracją mapy, pogodą. Należy wziąć to pod uwagę przy korzystaniu z tego programu.
Kto dobrnął do tego miejsca i czy są następne pytania ?
Edytowany przez Apis dnia 09.11.2015, 9 lat temu
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 14 lat temu
Uff! dotarłem do tego miejsca. Kłopot w tym, że naprawdę ciężko poruszać mi się po programie nie znając j. angielskiego. Dziwne, bo mam program (działający) GPS z innymi, lądowymi mapami pochodzącymi z Garmina, gdzie udało się uruchomić j. rosyjski. Poruszanie się po tamtym programie nie jest dla mnie kłopotliwe, a komendy i komunikaty w znakomitej większości zrozumiałe. Zastanawiam się więc, jak to jest: Na tym samym komputerze, jeden program odtwarza cyrlicę, drugi daje znaki zapytania ( próbowałem).
Teos, program, który proponujesz, jest kompilacją dwóch programów, którymi teraz na kompie się posługuję. Dla mnie to rewelacja, żeby jeszcze z tym językiem coś zrobić. Szkoda, że tak duży kraj jak Polska nie zasłużył sobie na to, żeby robiono programy w tłumaczeniu na nasz język...
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
Bosman JozefBosman JozefUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
Seehund Serdeczne dzięki.!!!
Adasiu ,przepraszam za ten MIO , ale moja mózgownica już tak dalece nie ogarnia.
Teos -jak na razie nadążam,ale bez tej nawigacji na żywca.Obiecuję,że jednak spróbuję za radą Adasia.Pozdrawiam wszystkich kolegów ,oczywiście z Kapitanem na czele.
Józef Bosman Feliga
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 14 lat temu
No i znalazłem wadę programu SPASPlanet. Program nie wyświetla aktualnej pozycji. Nie podaje jej w opcji "Settings - GPS" ani w zakładce na marginesie mapy. Może jest sposób na uaktywnienie tej funkcji?
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 14 lat temu
To u Ciebie na dole ekranu nie wyświetla się ta linijka z koordynatami ? ;-)
Edytowany przez Apis dnia 09.11.2015, 9 lat temu
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 14 lat temu
Koordynaty wyświetlają się, ale zmieniają się wraz z przesuwającym się kursorem myszki po mapie, chyba, że najedzie się tym kursorem na znacznik pozycji...
Co dalej robimy Panie Profesorze? :)
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
TeosTeosAdministrator Administrator
Dodano 14 lat temu
A to zależy na co Kursanty mają ochotę ;-)
Dzisiaj włączyłem zapis drogi do pliku KML.
Plik można ściągnąć stąd:
http://dl.dropbox.com/u/6238068/Duisb...u_Berg.kml
Należy go zapisać na dysku, następnie uruchomić SASPlanet i ustawiamy mapę tak żebyśmy widzieli Duisburg.Następnie należy wejść w "Operations" a dalej w "Open".
Pokaże się okno dialogowe w którym należy wskazać plik KML wcześniej zapisany na dysku i kliknąć "Otwórz". W następnym oknie zatytułowanym "Parameters of the imports" należy tylko wybrać (lub stworzyć nową) do jakie kategorii importowany plik należy i kliknąć "Start". Teraz należy wejść w "Placemarks" i dalej w "Placemarks Manager". Po lewej stronie mamy kategorie, po prawej ich zawartość i właśnie tam powinniśmy znaleźć świeżo zaimportowaną trasę. Klikamy na nią żeby została podświetlona na niebiesko, zaznaczamy ptaszek obok nazwy trasy i wybieramy w dole okna "Show only specifed placemarks". Następnie należy kliknąć na "Apply" i "Close". Jeżeli wszystko się udało to powinna się pokazać trasa którą dzisiaj płonęliśmy.
Komu się udało ?
Bosman JozefBosman JozefUżytkownik Użytkownik
Dodano 14 lat temu
W tym miejscu to ja się cofam i próbuję od nowa.Na razie się nie poddaję.Pozdrawiam i dziękuję Panie Psorze!.
Józef Bosman Feliga
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 14 lat temu
No i ściana Panie Psorze! Barierę stanowi niestety nieznajomość j. angielskiego. Żeby się czegoś nauczyć, trzeba rozumieć polecenia i komunikaty, a mnie sprawia kłopot zrozumienie menu głównego. Wiem, że nic na to nie poradzisz. Staram się zgłębić program intuicyjnie, ale zapominam na następny dzień, czego nauczyłem się poprzedniego dnia, bo muszę to wkuwać na pamięć. W dodatku mam teraz wciąż mało czasu na komputer i tak jakoś źle idzie... :(
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
W
WiliamsNowicjusz Nowicjusz
Dodano 14 lat temu
Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego forum, jako że jest to mój pierwszy post kilka słów : jestem ze Szczecina i pływam wypornościowo łodzią 6,2m. Wielki szacunek dla autora tego "tematu" od jakiegoś czasu czekam na ciąg dalszy np. o sposobie kalibracji z "SasPlanet" do Oziego. Bardzo obrazowe i konkretne informacje, mozna liczyć na ciąg dalszy???
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator:
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies