O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Szczecin, 28 lipca 2010, spotkanie klastrowe

Ostatnia aktualizacja 15 lat temu
P2JP2JUżytkownik Użytkownik
Dodano 15 lat temu
28 lipca 2010 w Akademii Morskiej w Szczecinie odbyło się spotkanie przedstawicieli firm i organizacji biznesowych reprezentujących gospodarkę morską i żeglugę śródlądową, przy udziale przedstawicieli instytucji państwowych (Urzędu Żeglugi Śródlądowej i Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej), przedstawicieli uczelni ze Szczecina i Gdyni oraz reprezentanta miasta Szczecin. W spotkaniu wziął udział Arkadiusz Litwiński, poseł na Sejm RP.
Przedmiotem spotkania były perspektywy gospodarczego wykorzystania rzek oraz funkcjonowania żeglugi śródlądowej.
W dyskusji stwierdzono m.in., że:
1. Należy bezzwłocznie doprowadzić do przywrócenia żeglugi na Odrze. W 2010 roku Odra de facto przestała być rzeką spławną. Wynika to ze skutków wieloletnich zaniedbań, na które nałożyły się skutki tegorocznej zimy i powodzi. Stwierdzano, że nakłady na infrastrukturę chroniącą rzeki przed wylaniem byłyby niższe, niż wydatki na usuwanie skutków powodzi.
2. Możliwości rozwojowe miasto i portu Szczecin zależą zarówno od transportu morskiego, jak i od gospodarczego wykorzystania Odry. Port w Szczecinie może na dużą skalę obsługiwać przewozy rzeką. Dyrektywą polityki europejskiej jest przenoszenie transportu z dróg lądowych na wodę - i Polska również powinna zmierzać w tym kierunku.
3. Polityka państwa powinna uwzględniać zapewnienie Odrze statusu międzynarodowej drogi wodnej, umożliwiającej swobodną żeglugę w całym jej biegu oraz odpowiednio połączonej z Wisłą i Dunajem.
4. W perspektywie finansowej 2014-2020 polityka państwa i program operacyjny "Infrastruktura i Środowisko" powinny uwzględnić drogi wodne na równi z innymi formami transportu. W odniesieniu do Odry należy oczekiwać kompleksowego zagospodarowania z uwzględnieniem
- należytych zabezpieczeń przeciwpowodziowych,
- zapewnienia co najmniej III klasy żeglowności.
Po 2020 roku należy oczekiwać zapewnienia Odrze piątej, najwyższej klasy żeglowności.
Sporządził:
dr Piotr Dwojacki
* * *

Spotkanie odbyło się w ramach projektu KIGNET Innowacje - izbowy system wsparcia innowacyjności przedsiębiorstw, realizowanego przez KIG wraz z innymi izbami gospodarczymi w Polsce.
Edytowany przez P2J dnia 10.08.2010, 15 lat temu
P2JP2JUżytkownik Użytkownik
Dodano 15 lat temu
W spotkaniu uczestniczyli m.in. Zbigniew Garbień, Jerzy Hopfer, Zofia Bąbczyńska-Jelonek, przedstawiciele Portu Szczecin - Świnoujście, Polskiej Żeglugi Morskiej, Stowarzyszenia Ekspertów Morskich ze Szczecina, portalu "Morza i Oceany".
Mówiono m.in. o potrzebie wspólnych starań (rzeczno-morskich) na rzecz infrastruktury, o perspektywie dogadania się z Niemcami w sprawie Odry granicznej, o budowaniu za niskich mostów.
Nie byłbym sobą, gdybym przy okazji nie powiedział paru słów o Eugeniuszu Kwiatkowskim.
Kolejne spotkanie ok. połowy sierpnia we Wrocławiu.
Edytowany przez P2J dnia 30.07.2010, 15 lat temu
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 15 lat temu
Wychodzi na to, że politycy przeszkadzają gospodarce.
Urzędnicy państwowi wchodzący z nomenklatury partyjnej zajmując wysokie stanowiska nie mają pojęcia o gospodarce i transporcie wodnym.
Dlatego potrzebne są tego rodzaju konferencje i spotkania celem przyuczenia urzędników do pracy jaką powinni wykonywać na swoich rządowych i państwowych stołkach.

Przecież za poprzedniego ustroju (z którego uciekłem bo mi nie odpowiadał) pierwsze trzy punkty, o których powyżej wspomina dr Piotr Dwojacki był tak proste dla zrozumienia i wykonania jak pospolita budowa cepa.

Proponuję wycieczkę poglądową dla odpowiedzialnych za polski transport śródlądowy na pokładzie polskiej lub zagranicznej barki obsługiwanej w większości przez tych co za chlebam wyemigrowali z Polski, żeby przekonać sią na czym polega transport wodny śródlądowy w Europie nie tylko zachodniej, ale również na wschód od Polski.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies