Przegapiłem temat, a będąc przed Adamem na jeż. Ślesińskim spotkałem Tych dzielnych, wielce już doświadczonych żeglarzy- armatorów,pływających pod czujnym okiem swojej Mamy. Podstawę tej łodzi stanowią dwa samolotowe zbiorniki paliwa, na nich doskonale widoczne przyczepa kempingowa i nazbyt duży (moim zdaniem) pokład rufowy z centralnie ustawionym stołem, czyli pokrywą silnika umieszczonego w studzience. Problemem armatorów był za duży (60 KM) silnik, więc gdy dawali naprzód odbywało się mycie nóg załogi, a na polecenie mamy- pół naprzód- płukanie ziemniaków w garnku stojącym na pokładzie.
Bardzo sympatyczna i pełna wigoru załoga, zawsze będę ich wypatrywał.
Edytowany przez wklimczak dnia 20.01.2011, 14 lat temu
Płynąc w lipcu tego roku Wielką Pętlą Wielkopolską, przepływałem przez j. Mikorzyńskie k/Ślesina. Spotkałem tam właśnie takie pływadło, o jakim jest tu mowa. Niestety nie znam szczegółów, gdyż płynąłem zbyt daleko, jednak zdołałem zrobić na zoomie zdjęcie, które tu przedstawiam. Rzeczone pływadło jest w ruchu i dobija do pomostu. Jest to centralnie umieszczony na zdjęciu obiekt. Zawsze fascynowała mnie ludzka pomysłowość. Życzę powodzenia w realizowaniu marzeń o własnym sprzęcie pływającym.
Proponuję sprecyzować:
Czym innym jest konieczność rejestracji a zupełnie czymś innym możliwość prowadzenia jachtu/łódki o określonej mocy silnika czy
długości kadłuba/ pow. ożaglowania.
Ponadto - takie słuchy chodzą, - istnieje propozycja, by oddzielić
uprawianie żeglugi komercyjnej od żeglugi sportowej/amatorskiej/przyjemnosciowej.
Ciekawa dysputa - ale nudna jak flaki z olejem, - toczy się w tej kwestii na forum żeglarskim o którym gdzieś tam wspominałem. /zegluj.net/forum_zeglarskie
Poza tym; podejrzewam, że kompletne i wyczerpujące info w temacie uprawnień obowiązujących w chwili obecnej otzrymamy wpisując w Google - uprawnienia zeglarskie/motorowodne.
Pozdrawiam,
stary praktyk.
(nowe przepisy wprowadziły możliwość uprawianie turystyki wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW )
Od kiedy? Co do rejestracji to obowiązek ten dotyczy jednostek pow.12m lub moc silnika przekracza 15KW. Dzienniku Ustaw Nr 72, poz. 426 rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 11 kwietnia 2008 r.
Patent sternika motorowodnego uprawnia do:
prowadzenie jachtów motorowych z silnikiem o mocy do 60 KW po wodach śródlądowych , po wodach morskich w strefie 2 mil morskich od brzegu w porze dziennej.
Patent starszego sternika motorowodnego uprawnia do:
-prowadzenie jachtów motorowych po wodach śródlądowych,
- prowadzenie jachtów motorowych o długości całkowitej do 12 metrów po wodach Morza Bałtyckiego oraz innych mórz zamkniętych oraz innych wodach morskich w strefie 20 mil morskich od brzegu http://www.pzmwin...&Itemid=32
pozdrawiam Witek
trochę poprawię... bez uprawnień można było pływać z silnikiem do 10 kW (13,6 KM) a nowe przepisy wprowadziły możliwość uprawianie turystyki wodnej na jachtach motorowych o mocy silnika do 75 kW i o długości kadłuba do 13 m, których prędkość maksymalna ograniczona jest konstrukcyjnie do 15 km/h - pokazywane housbooty nie mają szans na większą prędkość :)
pozdr. Darek @ IKAR
Edytowany przez SP2BZW dnia 21.11.2010, 14 lat temu
Co by sprecyzować:
Po ostatnich zmianach w przepisach wygląda to mniej więcej tak:
Jacht zaglowy do 7,5m /po pokładzie, - bez uprawnień.
Jacht motorowy do /tu mogę się o 1-2kW rypnąć/ -6kW /10kM/
bez uprawnień.
Trochę bardziej skomplikowana jest sprawa z wyjściem na wody morskie. Ale te informacje otrzymasz na - zegluj.net/forum zegl.
W Twoim przypadku dobrze by bylo zarejestrować to "pływadło" jako służące do amatorskiego połowu ryb. Była taka możliwość.
Wtedy w urzędzie miasta/gminy składałes wniosek o rejestrację
" łódki " do amatorskiego połowu ryb i nikogo nie obchodziło, co się pod tą nazwą kryło. Pod warunkiem, że na pawęży nie wieszałeś 100 konnego Merkurego ani na pokładzie nie stały
fokmasz+ grotmaszt + bezanmaszt. W sumie 300m2 płótna.
Idz do gminy i zapytaj, czy możesz zarejestrować sobie łódkę do połowu ryb. I wszystko jasne.
Pozdrawiam,
stary praktyk.
Jak wynika z opisu, ma być to jednostka do celów rekreacyjnych.
W tym przypadku podlega przepisom o rejestracji jednostek przeznaczonych do uprawiania sportu i rekreacji.
Rejestracje takich jednostek pływających prowadza upoważnieni rzeczoznawcy Polskiego Związku Motorowodnego i Narciarstwa Wodnego.
Do kierowania potrzebny będzie patent sternika motorowodnego.
Trudno tutaj określić zdolności manewrowe takiego pływadła. Na pewno nie będzie należeć do grupy jednostek pływających z dużymi prędkościami. Zainstalowany silnik należy traktować jako napęd pomocniczy przy lokalnych przemieszczaniach i to tylko na wodach bardzo malej prędkości nurtu albo na wodach stojących.
Problemy technicznych rozwiązań wyjdą w trakcie projektowania poszczególnych elementów wyposażenia...
Podstawowa sprawą jest stan techniczny tego promu...czy nadaje sie do jeszcze do remontu czy do całkowitej odbudowy i związane z tym nakłady...?
Kombinacja przyczepy kempingowej z pływakami (jakimikolwiek) jest dość często spotykana. Mielismy tu na naszej stronie zdjęcia takiego hoseboot'a, ale były podlinkowane do strony na której je już usunięto.
Każdy obiekt pływający z napędem wymaga spełnienia określonych przepisami warunków. Najlepiej zapytać o nie w odpowiednim dla miejsca zamieszkania (lub portu macierzystego jednostki) Urzędzie Żeglugi Śródlądowej - http://www.uzs.go... - także w kwestii uprawnień.
Andrzej 'Apis' Podgórski
--- Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Witam wilków ....rzecznych,
mam pomysł skromniejszy niż barka mieszkalna: wyciągnięty ze złomu prom rzeczny, na nim samochód, przyczepa campingowa i silnik doczepny. Jako 100% szczur lądowy nie wiem, jakie są słabe strony takiej koncepcji - czy to jest realistyczne, jakie są pułapki i zagrożenia. Jakie są potrzebne patenty, pozwolenia zgody? Jakich problemów mogę się spodziewać?
Pozdrawiam,
Szczur lądowy
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum. możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum. nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji. nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum. nie możesz dodawać załączniki w tym forum. nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies