O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Żegluga w Bydgoszczy

Ostatnia aktualizacja 3 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 3 lat temu
Nowe statki „Bielik” i Czajka” zacumowały w Nakle.
d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/5a/99/6081533b3984a_p.jpg

Statki pozyskano bezpłatnie dla Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle. Jeszcze tej wiosny uczniowie odbywać będą na nich praktyki zawodowe.


https://pomorska.pl/nowe-statki-bieli...7-15574909
Edytowany przez Apis dnia 18.05.2021, 3 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 4 lat temu
Prace remontowe na śluzach w regionie wodnym Noteci .
https://bydgoszcz.wody.gov.pl/aktualn...nym-noteci
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 4 lat temu
Brytyjską barka kanałowa - narrowboat w Bydgoszczy



żródło https://expressbydgoski.pl/brytyjski-...7-14989348


Edmund Mortimer kilka dni temu zacumował w Bydgoszczy swoją brytyjską barkę kanałową (#narrowboat). Poprosiliśmy go o krótką wypowiedź
https://www.facebook.com/BydgoskieCen...676238478/

Historia brytyjskich kanałów https://pl.qwe.wiki/wiki/History_of_t...nal_system
Edytowany przez tiktak dnia 28.05.2020, 4 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 5 lat temu
Konferencja „Użeglowienie rzek szansą dla przemysłu”

Właśnie rozpoczęła się dwudniowa konferencja pn. „Użeglowienie rzek szansą dla przemysłu”. Środowiska biznesowe z całego kraju przyjechały do Bydgoszczy by rozmawiać o gospodarczym wykorzystaniu śródlądowych dróg wodnych w Polsce oraz o perspektywach ich rozwoju. Wydarzenie zorganizowane jest w ramach międzynarodowego projektu EMMA.
Organizatorem wydarzenia jest miasto Bydgoszcz, które od 2016 r. realizuje w międzynarodowym konsorcjum projekt EMMA pn. „Zwiększenie mobilności towarów i logistyki w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez wzmocnienie transportu śródlądowego i morskiego oraz promocję nowych międzynarodowych usług żeglugowych”. Projekt ten współfinansowany jest ze środków unijnych w ramach Programu INTERREG Region Morza Bałtyckiego. W projekcie uczestniczą partnerzy z Niemiec, Finlandii, Szwecji, Litwy oraz Polski.

Strona projektu:[http://www.project-emma.eu

http://www.bydgoszcz.pl/aktualnosci/t...-przemys/#
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 5 lat temu
www.portalkujawski.pl/media/k2/items/cache/b37f0aa6ec092e368509fd73ebf4e812_XL.jpg

Powstaje Centrum Informacji i Promocji Śródlądowych Dróg Wodnych .


Uniwersytet Kazimierza Wielkiego we współpracy z Miastem Bydgoszczą przygotowują się do utworzenia pilotażowego Centrum Informacji i Promocji Śródlądowych Dróg Wodnych. Będzie to pierwsza tego typu instytucja w Polsce, której głównym zadaniem, jak sama nazwa wskazuje, będzie promocja śródlądowego

http://www.portalkujawski.pl/bydgoszc...og-wodnych
Edytowany przez Apis dnia 04.01.2019, 5 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 6 lat temu
bi.gazeta.pl/im/f6/ec/15/z22987766V,Remont-sluzy-Okole-w-Bydgoszczy.jpg

Dźwig przy śluzie Okole. Prace skończą się w tym roku .

Trwa kolejny etap remontu zabytkowej, liczącej 103 lata śluzy Okole w Bydgoszczy. Jej modernizacja pochłonie blisko 12 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na koniec października 2018 r.
Na miejscu budowy zacumował ponton z dźwigiem. Trwa montaż ścianek Larsena w awanporcie dolnym. Kiedy szczelnie odetną wodę od dolnych wrót wspornych, woda z komory śluzy zostanie wypompowana. To pozwoli na wejście do jej środka i rozpoczęcie prac wewnątrz obiektu.

http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszc...LokBydLink
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 7 lat temu
Za niski most kolejowy utrudnia transport rzeczny w Bydgoszczy .

Wodniacy apelują o podniesienie mostu kolejowego na Brdzie. - Żaden kontener nie wpłynie do portu Żeglugi Bydgoskiej. To pierwsza przeszkoda na międzynarodowej drodze wodnej E70 - mówią. PKP tłumaczy: - Żeby podnieść most, trzeba przebudować przęsła. Dziś nie ma na to pieniędzy .

http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszc...rects=true
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 7 lat temu
Jak kopano Nowy Kanał Bydgoski. Zobacz zdjęcia, które dzieli sto lat .

W zasobach Archiwum Państwowego w Bydgoszczy znajdują się fotografie ilustrujące prace przy budowie śluz i Nowego Kanału Bydgoskiego. Wybraliśmy spośród nich dwa kadry. Odszukaliśmy miejsca, w których zostały wykonane. Dwa zdjęcia i ponad 100 lat różnicy między nimi. Zobacz porównania.

bi.gazeta.pl/im/8/21650/m21650078,.gif

http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszc...re_article
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 9 lat temu
"Conrad", czyli najbardziej bydgoski z bydgoskich parowców .


http://bi.gazeta....ie-slu.jpg



"Conrad", holownik o napędzie parowym zbudowany nad Brdą, pływał po niej prawie siedem dekad. Czterokrotnie zmieniał nazwę i kilkukrotnie armatorów. Dwukrotnie zatopiony. Umierał i odradzał się jak Feniks z popiołów. Uwieczniony na wielu fotografiach jako wycieczkowiec. Na końcu pocięty na złom. Oto jego historia z Bydgoszczą w tle.
Historia Bydgoszczy nierozerwalnie związana jest z historią żeglugi śródlądowej. Wiek XIX i XX to obraz rzeki, która tętniła życiem. Obraz zatrzymany w kadrze aparatu i utrwalony na kliszy fotograficznej, zachowany na starych zdjęciach i pocztówkach. Całość stanowi unikatową kolekcję, dokumentującą spławianie drewna, ilustrującą barki i wszelkiego rodzaju statki o napędzie łańcuchowym, parowce o napędzie śrubowym, boczno- i tylnokołowym oraz holowniki o napędzie spalinowym. Zachowane fotografie są niepowtarzalne. W oparciu o nie spróbujemy opisać historię bydgoskich jednostek pływających, budowanych często w tutejszych stoczniach. To właśnie statki i barki, pływając dla armatorów z Bydgoszczy, na stałe wpisały się w historię miasta.


http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...skich.html
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 9 lat temu
Ukształtowała ich woda .

Bydgoska Wyspa Młyńska stała się wizytówką miasta i regionu. Ciągle jednak brakowało zaangażowania ze strony przedsiębiorców. Okazuje się jednak, że wraz z rozwojem Bydgoskiego Węzła Wodnego pojawiły się biznesowe inicjatywy na skalę lokalną i międzynarodową .

Pierwsza natychmiast skojarzy się starszym bydgoszczanom. Nazwę
" Ondyna " zna niemal każdy, kto uczył się w bydgoskich szkołach do lat 90., bo każdy " Ondyną " płynął w ramach szkolnej wycieczki. Dziś "Ondyna " znów cumuje przy nabrzeżu, ale w niczym nie przypomina swojej leciwej poprzedniczki .


m.7dni.pl/2015/04/orig/9b0a6-328412.jpg



http://nowosci.com.pl/331877,Uksztalt...-woda.html
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 9 lat temu
Bydgostiana pt. Żegluga w Bydgoszczy . Rejs w przeszłość .

m.7dni.pl/2015/04/n/c0ca3-329392.jpg


To album, który obudzi w odbiorcach sentyment do lat minionych, ale może też być podpowiedzią, w jaki sposób funkcjonować w przyszłości, by ponownie czerpać korzyści nie tylko finansowe, ale i z dziedzictwa kultury szyperskiej - mówi Tomasz Izajasz, autor książki i kustosz Muzeum Kanału Bydgoskiego.

http://kultura.express.bydgoski.pl/33...zlosc.html
Edytowany przez tiktak dnia 04.05.2015, 9 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 9 lat temu
Makieta śluzy trapezowej gotowa .

Sześć miesięcy potrzebowali modelarze, by wykonać makietę śluzy trapezowej wraz z okolicznymi zabudowaniami. Z kominów unosi się dym, wrota śluzy są ruchome, poziom wody w komorze podnosi się i obniża. Wszystko sterowane elektrycznie. Robi wrażenie.

Jako pierwsi pokazujemy makietę bydgoskiej śluzy trapezowej i zabudowań portowych z końca XIX w. położonych pomiędzy współczesnymi ul. Marcinkowskiego, Grottgera i Focha. Makieta w skali 1:100 o wymiarach 2,3 na 1,6 m znajduje się w Muzeum Kanału Bydgoskiego przy ul. Nowogrodzkiej 3.

Powstała, by uświetnić obchody Roku Kanału Bydgoskiego, który właśnie obchodzimy. Pomysł wpisuje się też w odsłonięcie przez miasto i rewitalizację śluzy trapezowej przy ul. Marcinkowskiego - mówi Tomasz Izajasz, kustosz Muzeum Kanału Bydgoskiego.

Makieta robi ogromne wrażenie dbałością o detale. Budynki, ulice, płoty są dopracowane w najmniejszych szczegółach. Autorzy zadbali nawet o bruk i granitowe płyty chodnikowe w ciągu ul. Grottgera czy drewniane detale więźby dachowej w budynkach.

Oglądając makietę, można dowiedzieć się, na jakiej zasadzie działała skomplikowana budowla hydrotechniczna. Wrota górne i dolne śluzy są ruchome. Poziom wody (została wykonana ze specjalnej żywicy imitującej wodę) w komorze obniża się i podnosi. Słychać szum wody dochodzący z głośników, a z kominów nad czterema budynkami wydobywa się dym. Wszystko sterowane elektronicznie.

- Makieta jest praktycznie skończona. Będziemy nadal nad nią pracować. Wokół śluzy brakuje jeszcze latarni gazowych i urządzeń obsługi mechanizmów śluz. Wydrukujemy je w nowoczesnej technice 3D - informuje Izajasz. - Docelowo pojawią się postacie i kolejne barki - dodaje.

Pierwszą z nich przyniósł Łukasz Kurzaj, którzy jest jednym z modelarzy pracujących nad projektem. - Jest to barka bez silnika, tzw. berlinka, o masie załadunku 300 ton. Takie barki były holowane przez holowniki lub poruszały się za pomocą żagla na Kanale Bydgoskim. Model jest wykonany w skali 1:100 - opowiada modelarz. I dodaje, że pracował nad nim w ekspresowym tempie dwóch tygodni.




bi.gazeta.pl/im/5d/a9/ed/z15575389Q,Makieta-sluzy-trapezowej.jpg


Link : http://m.bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszc...ECIA_.html
Edytowany przez tiktak dnia 16.03.2015, 9 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 9 lat temu
Przebudowa i remont śluzy Miejskiej .
http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,745,6...wv.x=2&v=2
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 9 lat temu
Rozpoczął się remont śluzy miejskiej przy ul. Marcinkowskiego którą oddano do użytku w 1915 roku .

http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktual..._cian.aspx

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...03934.html

http://express.bydgoski.pl/328817,Zab...praca.html
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
Kanal Bydgoski :

Podyskutują o Kanale Bydgoskim i innych drogach wodnych .

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...dnych.html

Nasza chluba .Niepublikowane zdjecia Kanalu Bydgoskiego .
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...kiego.html

Z wizytą u Petersona. Świętuj urodziny Kanału Bydgoskiego .

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...l#TRrelSST
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
Z radoscia wklejam link do galerii z wygladem dzisiejszym barki Lemara , dla porowniania prosze spojrzec na post # 19 z dnia 19 .11 2010 .
Wyglad przed rozpoczeciem prac adaptacyjnych do roli muzeum Zeglugi Srodladowej w Bydgoszczy .

http://express.bydgoski.pl/300281-302...ara,0.html

i.7dni.pl/00/30/02/81/n/16620-121696.jpg

i.7dni.pl/00/30/02/81/n/40710-121717.jpg

i.7dni.pl/00/30/02/81/n/01466-121712.jpg

i.7dni.pl/00/30/02/81/n/90093-121697.jpg
Edytowany przez Greg dnia 18.02.2014, 10 lat temu
morswinmorswinNowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Kuter Kazimierz, nareszcie!
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
Chrzest i pierwszy rejs statku "Kazimierz" .

12 października 2013 r. o godz. 11.00 na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy odbędzie się uroczysty chrzest i pierwszy rejs statku KAZIMIERZ - jednostki pływającej pod banderą Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

W uroczystości wezmą udział m.in.: władze województwa kujawsko-pomorskiego, władze Miasta Bydgoszczy, władze Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, członkowie Zespołu doradczego Marszałka ds. Rewitalizacji Dróg Wodnych w województwie kujawsko-pomorskim, uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle nad Notecią, nauczyciele akademiccy i studenci UKW, członkowie Bractwa Bydgoskiego Węzła Wodnego, sympatycy sportów wodnych w Bydgoszczy oraz przedstawiciele lokalnego biznesu.

Historia kutra Kazimierz

W listopadzie 2012 r. JM Rektor UKW wystąpił z wnioskiem do Ministerstwa Obrony Narodowej o nieodpłatne przekazanie rzecznego kutra KH-200. Wniosek został rozpatrzony pozytywnie. W maju 2013 r. statek został nieodpłatnie przekazany bydgoskiej uczelni saperzy z Dęblina.

Kuter został wyprodukowany w 1977 r. i stanowił wyposażenie 1 Dęblińskiego batalionu mostowo-desantowego. Głównym zadaniem tego typu jednostek było montowanie na rzekach mostów pontonowych. Mogły też służyć do przewożenia żołnierzy desantu. Statek posiada jedną śrubę napędzaną silnikiem wysokoprężnym typu Delfin. Ma 8,4 metra długości i 2,3 metra szerokości. Jego waga wynosi 4 tony. Na pokład może zabrać do 10 osób.

KAZIMIERZ pływać będzie głównie po dolnej Wiśle, Noteci i Brdzie i będzie wykorzystywany do prowadzenia badań hydrograficznych oraz do zadań dydaktycznych realizowanych na kierunku rewitalizacja dróg wodnych oraz geografia. Zawodowe uprawnienia do prowadzenia jednostki uzyskali dr Michał Habel oraz mgr Dawid Szatten z Katedry Rewitalizacji Dróg Wodnych UKW (stermotorzyści UŻŚ).

KAZIMIERZ pierwszy statek pod banderą Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w okresie wakacyjnym zmienił się nie od poznania. Kuter został przygotowany do roli statku badawczo-szkoleniowego. Pracownicy Katedry Rewitalizacji Dróg Wodnych tj. Dawid Szatten, Michał Habel i Paweł Twaróg przeprowadzili niezbędne prace malarsko-wykończeniowe oraz nadzorowali sprawy związane z przeglądami technicznymi i BHP. Koszty związane przystosowaniem statku pokrył Dziekan WKFZiT prof. Zygmunt Babiński. Statek został zarejestrowany w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej oraz w Polskim Rejestrze Statków. Pozytywnie przeszedł również kontrolę Państwowej Inspekcji Pracy i może być wykorzystany do prac badawczych oraz szkoleniowych.

www.ukw.edu.pl/zdj/rekordy/17191/foto/d-17191.jpg

Obecnie KAZIMIERZ przycumowany jest przy Śluzie Czyżkówko na Kanale Bydgoskim, wcześniej został zwodowany w marinie w Nakle nad Notecią, gdzie przeszedł przegląd techniczny. W sierpniu KAZIMIERZ został odholowany przez statek Wł. ŁOKIETEK z Nakła do Bydgoszczy. Czeka obecnie na uroczysty chrzest i pierwszy rejs. Od połowy października studenci rozpoczną zajęci

http://www.ukw.edu.pl/strona/aktualno..._kazimierz
Edytowany przez Apis dnia 07.10.2013, 10 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Wojskowy kuter będzie pływał barwach UKW

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego wzbogacił się o małą jednostkę pływającą. Jest nią wojskowy kuter rzeczny o symbolu KH 200.

Rektor UKW wystąpił z wnioskiem do Ministerstwa Obrony Narodowej o nieodpłatne przekazanie rzecznego kutra KH-200. Wniosek został rozpatrzony pozytywnie. Statek przekazali nieodpłatnie bydgoskiej uczelni saperzy z Dęblina. Jednostka znajduje się obecnie w marinie Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle nad Notecią. Oczekuje na przegląd techniczny i rejestrację w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej. Przed wypłynięciem na szerokie wody jednostka musi być jeszcze przemalowana oraz wyposażona w aparaturę pomiarową. Wodowanie kutra w barwach UKW planowane jest pod koniec maja tego roku. Uprawnienia do prowadzenia jednostki uzyskali dr Michał Habel oraz mgr Dawid Szatten.

Kuter został wyprodukowany w 1977 roku. Był na wyposażeniu 1 Dęblińskiego batalionu mostowo-desantowego. Głównym zadaniem tego typu jednostek było montowanie na rzekach mostów pontonowych. Mogły też służyć do przewożenia żołnierzy desantu. Statek posiada jedną śrubę napędzaną silnikiem wysokoprężnym typu Delfin. Ma 8,4 metra długości i 2,3 metra szerokości. Jego waga wynosi 4 tony. Na pokład może zabrać do 10 osób.

Kuter będzie wykorzystywany do prowadzenia badań hydrograficznych. Korzystać z niego będą naukowcy i studenci Katedry Rewitalizacji Dróg Wodnych. Pływać będzie głównie po dolnej Wiśle, Noteci i Brdzie. Używany będzie do zadań dydaktycznych realizowanych na kierunku rewitalizacja dróg wodnych oraz geografia.
Link http://zyciebydgoszczy.pl/20130508363...arwach-ukw
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Malowniczy spacer po Bydgoszczy .
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/.../130109383
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies