O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Żegluga w Bydgoszczy

Ostatnia aktualizacja 28 dni temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 6 lat temu
Makieta śluzy trapezowej gotowa .

Sześć miesięcy potrzebowali modelarze, by wykonać makietę śluzy trapezowej wraz z okolicznymi zabudowaniami. Z kominów unosi się dym, wrota śluzy są ruchome, poziom wody w komorze podnosi się i obniża. Wszystko sterowane elektrycznie. Robi wrażenie.

Jako pierwsi pokazujemy makietę bydgoskiej śluzy trapezowej i zabudowań portowych z końca XIX w. położonych pomiędzy współczesnymi ul. Marcinkowskiego, Grottgera i Focha. Makieta w skali 1:100 o wymiarach 2,3 na 1,6 m znajduje się w Muzeum Kanału Bydgoskiego przy ul. Nowogrodzkiej 3.

Powstała, by uświetnić obchody Roku Kanału Bydgoskiego, który właśnie obchodzimy. Pomysł wpisuje się też w odsłonięcie przez miasto i rewitalizację śluzy trapezowej przy ul. Marcinkowskiego - mówi Tomasz Izajasz, kustosz Muzeum Kanału Bydgoskiego.

Makieta robi ogromne wrażenie dbałością o detale. Budynki, ulice, płoty są dopracowane w najmniejszych szczegółach. Autorzy zadbali nawet o bruk i granitowe płyty chodnikowe w ciągu ul. Grottgera czy drewniane detale więźby dachowej w budynkach.

Oglądając makietę, można dowiedzieć się, na jakiej zasadzie działała skomplikowana budowla hydrotechniczna. Wrota górne i dolne śluzy są ruchome. Poziom wody (została wykonana ze specjalnej żywicy imitującej wodę) w komorze obniża się i podnosi. Słychać szum wody dochodzący z głośników, a z kominów nad czterema budynkami wydobywa się dym. Wszystko sterowane elektronicznie.

- Makieta jest praktycznie skończona. Będziemy nadal nad nią pracować. Wokół śluzy brakuje jeszcze latarni gazowych i urządzeń obsługi mechanizmów śluz. Wydrukujemy je w nowoczesnej technice 3D - informuje Izajasz. - Docelowo pojawią się postacie i kolejne barki - dodaje.

Pierwszą z nich przyniósł Łukasz Kurzaj, którzy jest jednym z modelarzy pracujących nad projektem. - Jest to barka bez silnika, tzw. berlinka, o masie załadunku 300 ton. Takie barki były holowane przez holowniki lub poruszały się za pomocą żagla na Kanale Bydgoskim. Model jest wykonany w skali 1:100 - opowiada modelarz. I dodaje, że pracował nad nim w ekspresowym tempie dwóch tygodni.




bi.gazeta.pl/im/5d/a9/ed/z15575389Q,Makieta-sluzy-trapezowej.jpg


Link : http://m.bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszc...ECIA_.html
Edytowany przez tiktak dnia 16.03.2015, 6 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 6 lat temu
Bydgostiana pt. Żegluga w Bydgoszczy . Rejs w przeszłość .

m.7dni.pl/2015/04/n/c0ca3-329392.jpg


To album, który obudzi w odbiorcach sentyment do lat minionych, ale może też być podpowiedzią, w jaki sposób funkcjonować w przyszłości, by ponownie czerpać korzyści nie tylko finansowe, ale i z dziedzictwa kultury szyperskiej - mówi Tomasz Izajasz, autor książki i kustosz Muzeum Kanału Bydgoskiego.

http://kultura.express.bydgoski.pl/33...zlosc.html
Edytowany przez tiktak dnia 04.05.2015, 6 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 6 lat temu
Ukształtowała ich woda .

Bydgoska Wyspa Młyńska stała się wizytówką miasta i regionu. Ciągle jednak brakowało zaangażowania ze strony przedsiębiorców. Okazuje się jednak, że wraz z rozwojem Bydgoskiego Węzła Wodnego pojawiły się biznesowe inicjatywy na skalę lokalną i międzynarodową .

Pierwsza natychmiast skojarzy się starszym bydgoszczanom. Nazwę
" Ondyna " zna niemal każdy, kto uczył się w bydgoskich szkołach do lat 90., bo każdy " Ondyną " płynął w ramach szkolnej wycieczki. Dziś "Ondyna " znów cumuje przy nabrzeżu, ale w niczym nie przypomina swojej leciwej poprzedniczki .


m.7dni.pl/2015/04/orig/9b0a6-328412.jpg



http://nowosci.com.pl/331877,Uksztalt...-woda.html
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 6 lat temu
"Conrad", czyli najbardziej bydgoski z bydgoskich parowców .


http://bi.gazeta....ie-slu.jpg



"Conrad", holownik o napędzie parowym zbudowany nad Brdą, pływał po niej prawie siedem dekad. Czterokrotnie zmieniał nazwę i kilkukrotnie armatorów. Dwukrotnie zatopiony. Umierał i odradzał się jak Feniks z popiołów. Uwieczniony na wielu fotografiach jako wycieczkowiec. Na końcu pocięty na złom. Oto jego historia z Bydgoszczą w tle.
Historia Bydgoszczy nierozerwalnie związana jest z historią żeglugi śródlądowej. Wiek XIX i XX to obraz rzeki, która tętniła życiem. Obraz zatrzymany w kadrze aparatu i utrwalony na kliszy fotograficznej, zachowany na starych zdjęciach i pocztówkach. Całość stanowi unikatową kolekcję, dokumentującą spławianie drewna, ilustrującą barki i wszelkiego rodzaju statki o napędzie łańcuchowym, parowce o napędzie śrubowym, boczno- i tylnokołowym oraz holowniki o napędzie spalinowym. Zachowane fotografie są niepowtarzalne. W oparciu o nie spróbujemy opisać historię bydgoskich jednostek pływających, budowanych często w tutejszych stoczniach. To właśnie statki i barki, pływając dla armatorów z Bydgoszczy, na stałe wpisały się w historię miasta.


http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...skich.html
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 4 lat temu
Jak kopano Nowy Kanał Bydgoski. Zobacz zdjęcia, które dzieli sto lat .

W zasobach Archiwum Państwowego w Bydgoszczy znajdują się fotografie ilustrujące prace przy budowie śluz i Nowego Kanału Bydgoskiego. Wybraliśmy spośród nich dwa kadry. Odszukaliśmy miejsca, w których zostały wykonane. Dwa zdjęcia i ponad 100 lat różnicy między nimi. Zobacz porównania.

bi.gazeta.pl/im/8/21650/m21650078,.gif

http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszc...re_article
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 4 lat temu
Za niski most kolejowy utrudnia transport rzeczny w Bydgoszczy .

Wodniacy apelują o podniesienie mostu kolejowego na Brdzie. - Żaden kontener nie wpłynie do portu Żeglugi Bydgoskiej. To pierwsza przeszkoda na międzynarodowej drodze wodnej E70 - mówią. PKP tłumaczy: - Żeby podnieść most, trzeba przebudować przęsła. Dziś nie ma na to pieniędzy .

http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszc...rects=true
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 3 lat temu
bi.gazeta.pl/im/f6/ec/15/z22987766V,Remont-sluzy-Okole-w-Bydgoszczy.jpg

Dźwig przy śluzie Okole. Prace skończą się w tym roku .

Trwa kolejny etap remontu zabytkowej, liczącej 103 lata śluzy Okole w Bydgoszczy. Jej modernizacja pochłonie blisko 12 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na koniec października 2018 r.
Na miejscu budowy zacumował ponton z dźwigiem. Trwa montaż ścianek Larsena w awanporcie dolnym. Kiedy szczelnie odetną wodę od dolnych wrót wspornych, woda z komory śluzy zostanie wypompowana. To pozwoli na wejście do jej środka i rozpoczęcie prac wewnątrz obiektu.

http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszc...LokBydLink
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 2 lat temu
www.portalkujawski.pl/media/k2/items/cache/b37f0aa6ec092e368509fd73ebf4e812_XL.jpg

Powstaje Centrum Informacji i Promocji Śródlądowych Dróg Wodnych .


Uniwersytet Kazimierza Wielkiego we współpracy z Miastem Bydgoszczą przygotowują się do utworzenia pilotażowego Centrum Informacji i Promocji Śródlądowych Dróg Wodnych. Będzie to pierwsza tego typu instytucja w Polsce, której głównym zadaniem, jak sama nazwa wskazuje, będzie promocja śródlądowego

http://www.portalkujawski.pl/bydgoszc...og-wodnych
Edytowany przez Apis dnia 04.01.2019, 2 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 2 lat temu
Konferencja „Użeglowienie rzek szansą dla przemysłu”

Właśnie rozpoczęła się dwudniowa konferencja pn. „Użeglowienie rzek szansą dla przemysłu”. Środowiska biznesowe z całego kraju przyjechały do Bydgoszczy by rozmawiać o gospodarczym wykorzystaniu śródlądowych dróg wodnych w Polsce oraz o perspektywach ich rozwoju. Wydarzenie zorganizowane jest w ramach międzynarodowego projektu EMMA.
Organizatorem wydarzenia jest miasto Bydgoszcz, które od 2016 r. realizuje w międzynarodowym konsorcjum projekt EMMA pn. „Zwiększenie mobilności towarów i logistyki w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez wzmocnienie transportu śródlądowego i morskiego oraz promocję nowych międzynarodowych usług żeglugowych”. Projekt ten współfinansowany jest ze środków unijnych w ramach Programu INTERREG Region Morza Bałtyckiego. W projekcie uczestniczą partnerzy z Niemiec, Finlandii, Szwecji, Litwy oraz Polski.

Strona projektu:[http://www.project-emma.eu

http://www.bydgoszcz.pl/aktualnosci/t...-przemys/#
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 1 lat temu
Brytyjską barka kanałowa - narrowboat w Bydgoszczy



żródło https://expressbydgoski.pl/brytyjski-...7-14989348


Edmund Mortimer kilka dni temu zacumował w Bydgoszczy swoją brytyjską barkę kanałową (#narrowboat). Poprosiliśmy go o krótką wypowiedź
https://www.facebook.com/BydgoskieCen...676238478/

Historia brytyjskich kanałów https://pl.qwe.wiki/wiki/History_of_t...nal_system
Edytowany przez tiktak dnia 28.05.2020, 1 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 9 miesięcy temu
Prace remontowe na śluzach w regionie wodnym Noteci .
https://bydgoszcz.wody.gov.pl/aktualn...nym-noteci
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 28 dni temu
Nowe statki „Bielik” i Czajka” zacumowały w Nakle.
d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/5a/99/6081533b3984a_p.jpg

Statki pozyskano bezpłatnie dla Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle. Jeszcze tej wiosny uczniowie odbywać będą na nich praktyki zawodowe.


https://pomorska.pl/nowe-statki-bieli...7-15574909
Edytowany przez Apis dnia 19.05.2021, 28 dni temu
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies