O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Żegluga w Bydgoszczy

Ostatnia aktualizacja 5 miesięcy temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 11 lat temu
Syrenka przepłynęła pod Królową Jadwigą
To niecodzienny widok, kiedy spory statek pasażerski płynie Brdą. Wczoraj około godz. 15.00 na wysokości budowy nowego mostu przepłynęła Syrenka
http://www.express.bydgoski.pl/cgi-bi...&NrImage=2

Tuż za mostem Królowej Jadwigi trafiła na mieliznę i stanęła w poprzek, prawie na całej szerokości rzeki. Szybko jednak nakierowano ją na właściwy kurs - a jednostka płynęła ze Szczecina do Sandomierza, gdzie Syrenka będzie remontowana. Jak udało nam się ustalić, jest w bardzo złym stanie technicznym i dostała zezwolenie na jednorazowy rejs. Podobno w przeszłości dawny kapitan i kilku członków załogi Syrenki opuścili statek i w okresie stanu wojennego uciekli do... Brazylii.

Express Bydgoski
Edytowany przez tiktak dnia 13.04.2011, 11 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
Holendrzy pomogą nam zagospodarować bulwary .
250 tys. euro dostanie Bydgoszcz od holenderskiego rządu na przebudowę nabrzeży Brdy i Wisły
Link http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...lwary.html
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
Ster na Bydgoszcz ! Po mieliznie ?
Zaniedbane budowle hydrotechniczne, zlikwidowane porty i przeładownie, zmieniające się koncepcje zagospodarowania głównych szlaków żeglownych w Polsce. Jak w tej sytuacji przywrócić rzeki miastom?
Link : http://www.express.bydgoski.pl/look/a...&IdTag=831
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 10 lat temu
@ tiktak. Ciekawy artykuł, wpisujący się jakby w nasze wołania o rewitalizację szlaków wodnych. Warto przeczytać.
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
@ przylodz Pocieszające jest to że zostaje zauważany potencjał tkwiący w szlakach wodnych oraz z problemami w ich wykorzystaniu. Samorządy jak i mieszkańcy zaczynają zdawać sobie sprawę że wykorzystanie szlaków wodnych turystycznie przynosi zyski pod warunkiem dobrego zarządzania . Obecnie sporo rodaków odwiedza inne kraje i widzi jak się w tamtych krajach wykorzystuje szlaki wodne , po powrocie można zadać sobie pytanie a dlaczego u nas nie może być podobnie ?
przylodzprzylodzWeteran Weteran
Dodano 10 lat temu
Bardzo trafne pytanie!
zapraszam na mojego bloga:
http://wioslem.blogspot.com/
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 10 lat temu
Ale brak chęci i tłumaczenie się brakiem pieniędzy załatwia wszystko.
Wszyscy uważają się wytłumaczeni i nikt nie ponosi odpowiedzialności.
Jeśli drogi wodne zarządzane będą przez Ministerstwo Ochrony Środowiska nigdy nie zostaną doprowadzone do stanu użytkowania przez żeglugę towarową.Turystyka,możliwa będzie tylko kajakowa z walką o życie.Inaczej mówiąc SZKOŁA PRZETRWANIA.Kto dłużej wytrzyma.
Pozdrowienia z zaszlamionych Kaczych Kanałów Włodek.
ps:
ja już swoją jednostką zmuszony jestem pływać tylko po Gople i Slesinie dalej już się nie uda,brak głębokości.
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
Szlaki wodne są zarządzane przez jak nazwa wskazuje Ministerstwo Ochrony Środowiska no to chronią przed wodniakami , a nie Ministerstwo Infrastruktury Które ma inne cele - transport, rozbudowa , modernizacje , budowy , itp .
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
Przebudują śluzę miejską i awanport w Bydgoszczy

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku ogłosił przetarg na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego przebudowy śluzy miejskiej nr 2 wraz z awanportem górnym i dolnym w Bydgoszczy.

Śluza miejska nr 2 funkcjonuje na stopniu wodnym Bydgoszcz wraz z jazem ulgowym, jazem farnym, przepławką dla ryb, MEW Kujawska. Jest to obiekt piętrzący klasy II. Oddana została do użytku w roku 1914. Ostatnie prace remontowe wykonano w 2007 roku. Polegały one na wykonaniu robót naprawczych nabrzeża wzdłuż śluzy od strony tzw. Brdy Młyńskiej.


Stan śluzy wymaga pilnego remontu celem wyeliminowania niszczenia obiektu i poprawienia warunków dla statków żeglugi śródlądowej. Występują liczne przecieki przez korpus śluzy świadczące o nieszczelności przesłon przeciwfiltracyjnych. Wody gruntowe i wody powierzchniowe przenikają przez korpus śluzy, jak i nabrzeża pionowego na lewym brzegu w awanporcie dolnym, powodując niekorzystne zmiany strukturalne.
Link :http://www.rynekinfrastruktury.pl/art...szczy.html

Zakres zamawianego opracowania obejmuje prace przygotowawcze, projekt budowlany, uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz projekt wykonawczy.


Oferty w przetargu można składać do 7 listopada 2011 roku.
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 10 lat temu
Bydgoszcz zwraca się w stronę Brdy - Zdjęcia panoramiczne .
http://enjoybydgoszcz.pl/bydgoszcz/wa...a-w-pionie
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 9 lat temu
Zobacz, czym kiedyś pływało się po Brdzie i Kanale Bydgoskim .
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...anale.html
Z
zbychu1949Początkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 9 lat temu
Dzięki Wojtek za link mam nadzieję że wszystkie zdjęcia znajdą się w muzeum. A powstanie w tym roku na Brdzie zostanie zacumowana barka na której będzie muzeum Żeglugi Bydgoskiej.
Pozdrawiam Zbychu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 9 lat temu
Malowniczy spacer po Bydgoszczy .
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/.../130109383
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 8 lat temu
Wojskowy kuter będzie pływał barwach UKW

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego wzbogacił się o małą jednostkę pływającą. Jest nią wojskowy kuter rzeczny o symbolu KH 200.

Rektor UKW wystąpił z wnioskiem do Ministerstwa Obrony Narodowej o nieodpłatne przekazanie rzecznego kutra KH-200. Wniosek został rozpatrzony pozytywnie. Statek przekazali nieodpłatnie bydgoskiej uczelni saperzy z Dęblina. Jednostka znajduje się obecnie w marinie Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle nad Notecią. Oczekuje na przegląd techniczny i rejestrację w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej. Przed wypłynięciem na szerokie wody jednostka musi być jeszcze przemalowana oraz wyposażona w aparaturę pomiarową. Wodowanie kutra w barwach UKW planowane jest pod koniec maja tego roku. Uprawnienia do prowadzenia jednostki uzyskali dr Michał Habel oraz mgr Dawid Szatten.

Kuter został wyprodukowany w 1977 roku. Był na wyposażeniu 1 Dęblińskiego batalionu mostowo-desantowego. Głównym zadaniem tego typu jednostek było montowanie na rzekach mostów pontonowych. Mogły też służyć do przewożenia żołnierzy desantu. Statek posiada jedną śrubę napędzaną silnikiem wysokoprężnym typu Delfin. Ma 8,4 metra długości i 2,3 metra szerokości. Jego waga wynosi 4 tony. Na pokład może zabrać do 10 osób.

Kuter będzie wykorzystywany do prowadzenia badań hydrograficznych. Korzystać z niego będą naukowcy i studenci Katedry Rewitalizacji Dróg Wodnych. Pływać będzie głównie po dolnej Wiśle, Noteci i Brdzie. Używany będzie do zadań dydaktycznych realizowanych na kierunku rewitalizacja dróg wodnych oraz geografia.
Link http://zyciebydgoszczy.pl/20130508363...arwach-ukw
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 8 lat temu
Chrzest i pierwszy rejs statku "Kazimierz" .

12 października 2013 r. o godz. 11.00 na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy odbędzie się uroczysty chrzest i pierwszy rejs statku KAZIMIERZ - jednostki pływającej pod banderą Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

W uroczystości wezmą udział m.in.: władze województwa kujawsko-pomorskiego, władze Miasta Bydgoszczy, władze Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, członkowie Zespołu doradczego Marszałka ds. Rewitalizacji Dróg Wodnych w województwie kujawsko-pomorskim, uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół Żeglugi Śródlądowej w Nakle nad Notecią, nauczyciele akademiccy i studenci UKW, członkowie Bractwa Bydgoskiego Węzła Wodnego, sympatycy sportów wodnych w Bydgoszczy oraz przedstawiciele lokalnego biznesu.

Historia kutra Kazimierz

W listopadzie 2012 r. JM Rektor UKW wystąpił z wnioskiem do Ministerstwa Obrony Narodowej o nieodpłatne przekazanie rzecznego kutra KH-200. Wniosek został rozpatrzony pozytywnie. W maju 2013 r. statek został nieodpłatnie przekazany bydgoskiej uczelni saperzy z Dęblina.

Kuter został wyprodukowany w 1977 r. i stanowił wyposażenie 1 Dęblińskiego batalionu mostowo-desantowego. Głównym zadaniem tego typu jednostek było montowanie na rzekach mostów pontonowych. Mogły też służyć do przewożenia żołnierzy desantu. Statek posiada jedną śrubę napędzaną silnikiem wysokoprężnym typu Delfin. Ma 8,4 metra długości i 2,3 metra szerokości. Jego waga wynosi 4 tony. Na pokład może zabrać do 10 osób.

KAZIMIERZ pływać będzie głównie po dolnej Wiśle, Noteci i Brdzie i będzie wykorzystywany do prowadzenia badań hydrograficznych oraz do zadań dydaktycznych realizowanych na kierunku rewitalizacja dróg wodnych oraz geografia. Zawodowe uprawnienia do prowadzenia jednostki uzyskali dr Michał Habel oraz mgr Dawid Szatten z Katedry Rewitalizacji Dróg Wodnych UKW (stermotorzyści UŻŚ).

KAZIMIERZ pierwszy statek pod banderą Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w okresie wakacyjnym zmienił się nie od poznania. Kuter został przygotowany do roli statku badawczo-szkoleniowego. Pracownicy Katedry Rewitalizacji Dróg Wodnych tj. Dawid Szatten, Michał Habel i Paweł Twaróg przeprowadzili niezbędne prace malarsko-wykończeniowe oraz nadzorowali sprawy związane z przeglądami technicznymi i BHP. Koszty związane przystosowaniem statku pokrył Dziekan WKFZiT prof. Zygmunt Babiński. Statek został zarejestrowany w Urzędzie Żeglugi Śródlądowej oraz w Polskim Rejestrze Statków. Pozytywnie przeszedł również kontrolę Państwowej Inspekcji Pracy i może być wykorzystany do prac badawczych oraz szkoleniowych.

www.ukw.edu.pl/zdj/rekordy/17191/foto/d-17191.jpg

Obecnie KAZIMIERZ przycumowany jest przy Śluzie Czyżkówko na Kanale Bydgoskim, wcześniej został zwodowany w marinie w Nakle nad Notecią, gdzie przeszedł przegląd techniczny. W sierpniu KAZIMIERZ został odholowany przez statek Wł. ŁOKIETEK z Nakła do Bydgoszczy. Czeka obecnie na uroczysty chrzest i pierwszy rejs. Od połowy października studenci rozpoczną zajęci

http://www.ukw.edu.pl/strona/aktualno..._kazimierz
Edytowany przez Apis dnia 07.10.2013, 8 lat temu
morswinmorswinNowicjusz Nowicjusz
Dodano 8 lat temu
Kuter Kazimierz, nareszcie!
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 8 lat temu
Z radoscia wklejam link do galerii z wygladem dzisiejszym barki Lemara , dla porowniania prosze spojrzec na post # 19 z dnia 19 .11 2010 .
Wyglad przed rozpoczeciem prac adaptacyjnych do roli muzeum Zeglugi Srodladowej w Bydgoszczy .

http://express.bydgoski.pl/300281-302...ara,0.html

i.7dni.pl/00/30/02/81/n/16620-121696.jpg

i.7dni.pl/00/30/02/81/n/40710-121717.jpg

i.7dni.pl/00/30/02/81/n/01466-121712.jpg

i.7dni.pl/00/30/02/81/n/90093-121697.jpg
Edytowany przez Greg dnia 18.02.2014, 8 lat temu
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 7 lat temu
Kanal Bydgoski :

Podyskutują o Kanale Bydgoskim i innych drogach wodnych .

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...dnych.html

Nasza chluba .Niepublikowane zdjecia Kanalu Bydgoskiego .
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...kiego.html

Z wizytą u Petersona. Świętuj urodziny Kanału Bydgoskiego .

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...l#TRrelSST
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 7 lat temu
Rozpoczął się remont śluzy miejskiej przy ul. Marcinkowskiego którą oddano do użytku w 1915 roku .

http://www.bydgoszcz.pl/miasto/aktual..._cian.aspx

http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/...03934.html

http://express.bydgoski.pl/328817,Zab...praca.html
T
tiktakUżytkownik Użytkownik
Dodano 7 lat temu
Przebudowa i remont śluzy Miejskiej .
http://fotoforum.gazeta.pl/72,2,745,6...wv.x=2&v=2
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies