O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

modernizacja

Ostatnia aktualizacja 4 lat temu
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
w telegazecie regionalnej znalazła się informacja o pieniądzach ,które podobno zostały "pozyskane" na remont kan.gliwick. ;ciekawe czy zmodernizują za to chociaż jedną sluzę bo każdy przyzna że przydałoby się je przedłużyć przynajmniej do rozmiarów "niemickich(OHW)" - 85m z dotychczasowych 72.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
Pieniądze "jak zwykle" skonsumują zupełnie inne cele. Jesli w Ministerstwie transportu nie powstanie departament żeglugi śródlądowej - nikt nie będzie kontrolował fonduszy (w tym unijnych) przekazywanych na inwestycje okołożeglugowe. Brak kontroli - brak skrupułów w przeznaczaniu funduszy na inne cele
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
W
woosaaPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Witam.Chodzi mi o Odrę.Które śluzy zostały już zmodernizowane,a które będą robione w najbliższym czasie? i czy przy modernie jazów robione są też śluzy? PZDR
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
W zasadzie żadna nowa sluza (oprócz Zwanowic) nie powstała przy okazji modernizacji jazów. Pozostałe zapewne są remontowane jedynie na bieżąco, aby sie nie rozleciały całkiem, w niektórych zrobiono małe przeróbki ala żadna nie została wydłuzona czy poszerzona jeśli o tym myslisz.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
W
woosaaPoczątkujący użytkownik Początkujący użytkownik
Dodano 17 lat temu
Właśnie o tym myslałem.WIELKIE DZIĘKI.PZDR
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
ja ciągle nawey nie wiem czy wszystkie jazy iglicowe zostały już unowocześnione,bo w necie czytałem fotorep.sprzed 3-4 lat o funkcjonującym na ślasku igliczaku
kojkojUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Proszę pogrzebać na RZGW Wrocław.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
Według danych fotograficznych zamieszczonych na stronie RZGW Wrocław - w Ujściu Nysy Kłodzkiej istnieje jaz kozłowo-iglicowy. To blisko mnie więc sprawdze przy okazji.

www.zeglugowy.nazwa.pl/a/images/jaz.jpg
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 06.04.2015, 9 lat temu
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
wczoraj muszę przyznać ze japa mi opadła jak przejeżdżałem autostradą z Kołbaskowa nad Odrą i zobaczyłem zestaw pchany ,który miał 4 (cztery) barki spięte szeregowo .
Jedna z nich to musiała być BP(ew.BPP) 800 a więc 60 metrów długości jak obszył ;trzy pozostałe to były chyba BPP500 albo BPP400(po ok. 45 metrów),a więc razem ok.215 metrów!!!!!!!!!
czy ktos z forumowiczów-starych wilków rzecznych prowadzl kiedyś w Polsce coś równie długiego?
nawet nie wiem jak on (sternik-"mistrzunio")tego pchacza wszedł w zakręt odrzański pod Siadłem dolnym(a moze to Kurów w każdym razie widać tą wieś z mostu na autostradzie) inna sprawa że barki były puste.
Szkoda że nie mogłem dla was tego sfotografować.
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
Prowadziłem takie zestawy ale na Łabie w górę rzeki. Były jednak troszkę krótsze: 4x35m barki + 21m Bizon = ~160m . Były jednak z ładunkiem i przeciętnie 2.00 m zanurzenia.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
Edytowany przez Apis dnia 07.11.2006, 17 lat temu
jorgusjorgusNowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
Koledzy nie podpalajcie się tak bardzo , albowiem pracując w firmie ODRA LLOYD prowadzam najczęściej zestaw o długosci 152 m. Bardzo często odbywa się to na podstawie specjalnego zezwolenia, a jedynym odcinkiem całkowicie uniemożliwiającym pływanie z taką długością jest odcinek Niederfinow - Berlin.

Pozdrawiam!
jorgusF
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
Hej! Przez wiele lat pracowalem w hannoverskiej NVG i plywalem na zestawach Niedersachsen 1 i 2 / oba po 162 m /, ale one maja dwa dziobowe stery strumieniowe.
Po moim odejsciu z tej firmy dowodctwo objeli na tych zestawach Stasio Wawrzyniak i Leszek Czeczot, a zmiennikiem jest Jurek Sobolewski.Plywaja oni w relacji Hamburg-Mehrum /MLK/.Wczesniej obslugiwalismy trase Zaglebie Ruhry-Hannover.
Pozdrawiam Kiniol
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
może przesadziłem z tą długością bo z tego co wilki rzeczne piszecie byłby to chyba jakiś odrzański rekord,więc może oprócz tej pierwszej barki pozostałe miały po 35 metrów?
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
BPP-400 mają po 35 metrów
Jeśli byłby to zestaw 3xBPP-400+BPP-800+Bizon,
byłoby tego i tak sporo - blisko 200m
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
pytanie do "skippera" : napisałeś ze zestawy,które prowadziłeś(niedersachsen) mają po dwa stery strumieniowe? czy dobrze zrozumiałem że chodzi o zwykłe barki pchane?Czy to znaczy ze energie pchacz daje barce z przodu poprzez wyłączoną w tym czasie drugą barkę? To musi być chyba strasznie długi kabel,a może każda barka ma swoje kable-instalacje el. ?
ApisApisSuper administrator Super administrator
Dodano 17 lat temu
Przeniesione (autor koj

Czy ktoś wie jak posuwają się prace w Malczycach info na RZGW Wrocław są dobre,ale nieaktualizowane, tak samo jak na stronie ProgramOdra. Czytałem na początku marca pesymistyczną informację o braku kasy na tę inwestycję, co wiąże sie z opóźnieniem oddania tego stopnia do eksploatacj 2009r. Nie jestem ekonomistą i nie siedzę w temacie, ale zastanawiam się nad tym czy znajdą się inwestorzy chętni do budowy stopni wodnych (elektrownie) na Wiśle i Odrze w ramach partnerstwa publiczno-prawnego.
Andrzej 'Apis' Podgórski
---
Jeśli wydaje ci się, że wiesz wszystko - masz rację: wydaje ci się...
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
do koj: czytałęm w necie ,że są chętne firmy prywatne i psudoprywatne(tzn.jakiś tam spółki skarbu państwa)które bardzo chcą inwestować w energetykę wodną na Wiśle.Chodzi ostopień wodny Nieszawa(znany też jako Silno).Jest gotowy projekt i są fundusze ,a nawet firma godzi się zbudować taką śluzę jak we Włocławku(115/12
i co dalej-zgadnij koteczku?-ekolodzy rozpetali burzę medialną pod hasłem "ratujmy ostatnia dziką rzekę europy"(chyba ostatnich dzikich ekologów). Ico -oficjalnie oddano projekt do dalszej ekspertyzy......
G
Nowicjusz Nowicjusz
Dodano 17 lat temu
Grundi68, zadales mi pytanie na temat zestawow pchanych Niedersachsen 1 i 2.
Prawde mowiac to sa zestawy combi skladajace sie z normalnej MS / Motor Schiff / czyli BM o dlugosci 85 m / N1/ i BP-800 / zbudowano ja w Polsce i zmodernizowano w BRD /
77 m.Zestaw ten polaczony jest sciagami hydraulicznymi pozwalajacymi "lamac" go pod katem 25 stopni ze sterowni.Na dziobie obu jednostek znajduje sie ster strumieniowy.Tak, ze np.BP moze samodzielnie wyplywac z podnosci statkowej Scharnebeck majacej dl.100 i caly 162 m zewstaw nie miesci sie do niej.Na dzibie BP oprocz steru stromieniowego znajduje sie rowniez agregat pradotworczy i antena radarowa umozliwjajaca zegluge we mgle.Jak wroce do domu to przesle zdjecia tego zestawu.
Pozdrawiam
kojkojUżytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
Nie przesadzałbym z wielką siłą ekologów, to jest dobra wymówka jeśli nie chce się czegoś zrobić. Myślę,że chodzi tu o coś innego: albo jakaś korporacja ma chętke na wybudowanie stopni wodnych na Wiśle albo ościenne państwa nie chcą by coś takiego w Polce powstało. Dziwnie Rosja i Niemcy mają doskonałą sieć wodną , natomiast my nie, dziwnie też ślimaczą się budowy autostrad , a o kolei nie chcę pisać. Ile teraz krzyku jest na Polskę, bo ośmieliła się bronić swoich interesów. Dlatego uważam, że należy współpracować z każdym ( zielony ,czerwony,czarny itp.) z którym będzie nam po drodze tzn. odbudowa żeglugi śródlądowej w Polsce.
-------------------------------
To znowu ja, mam pytanie czy ktoś wie jak wygląda sprawa transportu węgla z portu w Cigacicach. Czytałem,że pierwszy transport kolejowy ze Śląska do Cigacic poszedł na początku sierpnia , gdzie go miano przełodować na barki w celu przewozu do Niemiec. Bardzo jestem ciekawy jak to wyglada.
-----------------------------

Proszę nie pisać jednej wiadomości (posta) po drugiej . Jest funkcja "edytuj" dzieki której można do poprzedniego posta dopisać coś jeszcze. Nie zmuszajcie mnie do nadgodzin.... Błagam.....

Admin
Edytowany przez Apis dnia 16.11.2006, 17 lat temu
grundi68grundi68Użytkownik Użytkownik
Dodano 17 lat temu
ja też czytałem dwa razy o tym węglu ,który katowicki holding węglowy exportuje do RFN,w ilości 2mln t. Odratrans ,która ma podpisany kontrakt na przewóz tego węgla ponoć nie jest zachwycona zmianą bazy ze szczecin. na wiochę jaką są te cigac.ale co robić jak są tylko przewoźnikiem ,muszą się dostosować,;port szczec.zgrzyta zębami bo też na tym sporo straci.
w tym wszystkim jest jednak jeden ,"maluśki " słaby punkt - odra .popatrz na regionalnej telegazecie ,na stronę RZGW,zaraz za cigac. katastrofalnie niskie stany wody,nie wiem jak
oni kalkulują zyski z tych przewozów.
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz odpowiadać na posty w tym wątku dyskusji.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies