O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Tur

Drugi co do liczebności pchacz rzeczny
99 postów | Ostatnia aktywność na 22.11.2007 przez Valdemaras
Valdemaras
Valdemaras 22.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[b][color=brown]"TUR-O-20"[/color][/b] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1964; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/18 WYMIARY: długość: 20,76 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,09 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/460 i 104/459 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-95 [I.Ż.Śr. Wrocław] PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: TUR-O-20 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - Odratrans S.A., Wrocław. 1999: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 22.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=green][b]"TUR-O-18"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/17 WYMIARY: długość: 20,75 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,10 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/445 i 104/437 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-94 [I.Ż.Śr. Wrocław] PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: TUR-O-18 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM 1993: - nie wykazywany
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 22.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=blue][b]"TUR-O-16"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/16 WYMIARY: długość: 20,78 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,08 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/438 i 104/442 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-93 [I.Ż.Śr. Wrocław] PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: TUR-O-16 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM 1993: - nie wykazywany
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 22.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=navy][b]"TUR-O-15"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/15 WYMIARY: długość: 20,74 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 0,96 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/416 i 104/417 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: TUR-O-15 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM 1993: - nie wykazywany
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 22.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=purple][b]"TUR-O-14"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/14 WYMIARY: długość: 20,71 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,09 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/413 i 104/414 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-92 [I.Ż.Śr. Wrocław] PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: TUR-O-14 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM 1993: - nie wykazywany
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=purple][b]"TUR-O-13"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/13 WYMIARY: długość: 20,76 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 0,96 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/428 i 104/430 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: WA-01-0001[ U.Ż.Śr. Warszawa] PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: TUR-O-13 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM 1993: - wycofany. 2… : - kupiony przez Rafała Błockiego z Zielonki koło Warszawy. Przebudowany zmienił całkowicie sylwetkę, otrzymał dwa silniki typu: TD163ES; 6 cylindrowe produkcji Volvo-Penta, Göteborg o mocy łącznej 200KM; nr. fabryczne: 13049 i 3849 2003: TUR-W-01 - Żegluga Wiślana, Zielonka. 2007: - w eksploatacji. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_TurW0101copy.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[b]"TUR-O-12"[/b] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/12 WYMIARY: długość: 20,76 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,08 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/408 i 104/409 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-91 [I.Ż.Śr. Wrocław] Kż-I-183 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle] PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: TUR-O-12 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1978: - Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1993: - nie wykazywany
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=green][b]"TUR-O-11" [/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/11 WYMIARY: długość: 20,70 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,95 m; zanurzenie: 1,08 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1963 r. numery fabryczne: 104/404 i 104/407 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: PRZEBIEG SŁUŻBY 1964: TUR-O-11 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1977: TUR-B-07 - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz. 1983: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM 1995: TUR-B-07 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz. 2004: - wycofany 2007: - jeszcze istnieje jako wrak. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/ujscie/normal_Ujscie23.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=olive][b]"TUR-O-10"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/10 WYMIARY: długość: 20,72 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,94 m; zanurzenie: 1,08 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/402 i 104/403 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-90 [I.Ż.Śr., Wrocław] PRZEBIEG SŁUŻBY 1963: TUR-O-10 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1977: TUR-B-06 - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz. 1985: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM 1995: TUR-B-06 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz. 2000: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=blue][b]"TUR-O-09"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/9 WYMIARY: długość: 20,72 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,94 m; zanurzenie: 0,98 SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/386 i 104/392 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: PRZEBIEG SŁUŻBY 1963: TUR-O-09 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle 1993: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=navy][b]"TUR-O-08"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/8 WYMIARY: długość: 20,74 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 0,93 SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/386 i 104/392 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: PRZEBIEG SŁUŻBY 1963: TUR-O-08 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle 1993: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[b][color=purple]"TUR-O-07"[/color][/b] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/7 WYMIARY: długość: 20,74 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,10 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/386 i 104/392 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: PRZEBIEG SŁUŻBY 1963: TUR-O-07 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1982.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM 1993: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[b]"TUR-O-06"[/b] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1963; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/6 WYMIARY: długość: 20,75 m; szerokość: 5,96 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,91 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/387 i 104/390 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Sz-I-5 [I .Ż.Śr. Szczecin] PRZEBIEG SŁUŻBY 1963: TUR-O-06 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1966: - Ekspozytura w Szczecinie. 1988: - nie wykazywany. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_%C5%9Awinouj%C5%9Bcie_1971_tur_06_1971.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=blue][b]"TUR-O-05"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/5 WYMIARY: długość: 20,74 m; szerokość: 5,99 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,92 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/352 i 104/356 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: PRZEBIEG SŁUŻBY 1963: TUR-O-05 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle 1988: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=green][b]"TUR-4"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/4 WYMIARY: długość: 20,74 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/319 i 104/322 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 1,5 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-88 [I.Ż.Śr., Wrocław] Kż-I-166 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kożle] PRZEBIEG SŁUŻBY 1962: TUR-4 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1963: TUR-O-04 - zmiana nazwy. 1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle 1988: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=brown][b]"TUR-3"[/b][/color] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1962; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/3 WYMIARY: długość: 20,72 m; szerokość: 5,98 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1962 r. numery fabryczne: 104/322 i 104/254 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 2 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-168 [I.Ż.Śr., Kędzierzyn-Kozle] PRZEBIEG SŁUŻBY 1962: TUR-3 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1963: TUR-O-03 - zmiana nazwy. 1978: - port mac. Kędzierzyn-Kożle dalej ?.
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[b][color=red]"TUR-2"[/color][/b] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1961; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/1-9/61 WYMIARY: długość: 20,75 m; szerokość: 5,95 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,07 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1960 r. numery fabryczne: 104/272 i 104/273 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 2 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-87 [I.Ż.Śr., Wrocław] PRZEBIEG SŁUŻBY 1961: TUR-2 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1963: TUR-O-02 - zmiana nazwy. 198. : - co dalej ?. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Tur-202.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 18.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[b]"TUR-1"[/b] ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1961; Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. NR. BUDOWY: B054/1-8/61 WYMIARY: długość: 20,73 m; szerokość: 5,95 m; wysokość burt: 1,60 m; wysokość statku: 3,90 m; zanurzenie: 1,09 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu B-120W, czterocylindrowe; produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku 1960 r. numery fabryczne: 104/241 i 104/254 o mocy łącznej 240 KM 2 prądnice marszowe o mocy 2 kW- prąd stały 24 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 10 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Sz-I-67 [I.Ż.Śr., Szczecin] PRZEBIEG SŁUŻBY 1961: TUR-1 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura w Szczecinie. 1963: TUR-O-01 - zmiana nazwy. 1968: TUR-S-05 - P.P. Żegluga Szczecińska, Szczecin. 1975: TUR-B-03 - P.P. Żegluga Bydgoska, Bydgoszcz. 198.: - silniki typu UE680/193/1; 6 cylindrowe; prod.: WSK., Mielec/ PZM., Puck o mocy 330 KM 1995: TUR-B-03 - Żegluga Bydgoska S.A., Bydgoszcz. 2007: - nadal w eksploatacji.
Odpowiedział(a) w TUR
Valdemaras
Valdemaras 17.11.2007, 17 lat temu
Odp: TUR
[color=blue][b] PCHACZ TYPU "TUR"[/b][/color] [b]I. PROJEKT[/b] Po zaprojektowaniu i wdrożeniu do seryjnej produkcji pchacza typu "Żubr"wrocławskie Biuro Projektów i Studiów Taboru Rzecznego opracowało w latach 1959-60 zgodnie z umową 1675 zestaw pchany "TUR", składający się z pchacza o mocy 2 x 120 KM i 2 barek pchanych o nośności po 370 t. Autorami projektu byli: W. Zbylut, H. Gliszczyński i J. Kucha natomiast barki do zestawu oznaczone jako BPP 375 zaprojektowali B. Tomaszewski i W. Torbus. Zestaw przeznaczony był na rejon Odry i Kanału Gliwickiego. Zasadnicze różnice pomiędzy pchaczem "Żubr" a "Tur" polegały na a. wymiarach b. mocy silników c. urządzeń sczepiających i kotwicznych d. układu pomieszczeń Oznaczony symbolem budowy B 054 wszedł do produkcji w 1961 r, kiedy to Tczewska Stocznia Rzeczna w Tczewie wybudowała dwie prototypowe jednostki dla Żeglugi na Odrze. W sumie zbudowano około 100 sztuk tych pchaczy w tym typ "TUR-M" i "TUR P-150". Pierwszy otrzymał numer budowy B 179 a drugi B 223. Warto nadmienić że "Tur" był wraz z "Bizonem" jest najbardziej rozpowszechnionym polskim pchaczem na naszych wodach śródlądowych. [b]II. KADŁUB[/b] Zbudowany jako jednopokładowy motorowy pchacz rzeczny ze stali okrętowej St 37s o poprzecznym systemie wiązań wytrzymałościowych, całkowicie spawany z uskokiem na rufie. Posiada 48 wręg w odstępach, co 450 mm do wręgi 38 i co 300 mm od wręgi 38. Kadłub podzielono za pomocą 3 poprzecznych grodzi wodoszczelnych na cztery przedziały. Zawierały one licząc od rufy: I. skrajnik rufowy z urządzeniami sterowymi. II. pomieszczenia załogowe i socjalne w skład, których wchodzą: a. kabina kapitana b. dwie kabiny dwuosobowe załogi c. kabina mechanika d. kuchnia e. pomieszczenie z natryskiem f. pomieszczenie W.C. g. korytarz. III. siłownia. IV. skrajnik dziobowy z magazynkiem. [u]DANE TECHNICZNE[/u] - długość całkowita: 20,86 m - długość na linii wodnej 20,00 m - szerokość na wręgach 5,80 m - szerokość całkowita 6,00 m - zanurzenie 0,96 m - wysokość burt - wysokość nierozbieralna 3,80 m Od wręgi 5 do 40 umiejscowiona była stalowa nadbudowa mieszcząca pomieszczenia załogowe, siłownię oraz sterówkę. Wykonana z blachy stalowej o grubości 3 mm. Wejście do pomieszczeń załogowych znajdowały się z obu burt poprzez drzwi z pokładu. Po wejściu do przedsionka można było się dostać do kabiny kapitana dość jak na ówczesne warunki obszernej oraz do natrysku. Po środku w kierunku rufy prowadził korytarz położony niżej gdzie znajdowały się po prawej stronie patrząc w kierunku rufy kabina mechanika i kabina załogowa natomiast po lewej kabina załogi i kuchnia z piecem węglowym. Ogrzewanie zapewniał piec CO, który znajdował się przy magazynku bosmańskim przy zejściu z kuchni. Wejście do sanitariatu było niefortunnie usytuowane gdyż wejście do niego następowało osobno z pokładu. Wejście do siłowni również następowało z pokładu głównego. Sterówka usytuowana była w części dziobowej. Na jej dachu usytuowany był pokład pelengacyjny z zapasowym kołem sterowym. Wejście do niej odbywało się schodami z pokładu głównego. Światło dzienne dostarczały okna typu kolejowego i bulaje. Na niektórych pchaczach było ich po dwa do pomieszczeń mieszkalnych i po trzy do siłowni po prawej i trzy do pomieszczeń mieszkalnych i dwa do siłowni po prawej a w innych cztery do pomieszczeń mieszkalnych i trzy do siłowni po prawej burcie i 6 do pomieszczeń mieszkalnych oraz dwa do siłowni po lewej burcie. "Tury" posiadają po dwie pary sterów, czyli cztery płetwy przedśrubowe i cztery zaśrubowe. Sterowanie jest ręczno-hydrauliczne. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Tur2dwg-Model.jpg[/img] [b]III. SIŁOWNIA[/b] Do napędu głównego użyto dwa silniki wysokoprężne dwusuwowe typu B 120 W czterocylindrowe produkcji Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku o mocy łącznej 240 KM przy 425 obr./minutę. Zastosowano dwie przekładnie nawrotne o przełożeniu 1:1. Rozruch silnika następował za pomocą butli sprężonego powietrza o maksymalnym ciśnieniu do 30 atm. Butle rozruchowe, ładowało się spalinami, za pomocą specjalnych zaworów na czwartym cylindrze, licząc od koła zamachowego, każdego Pucka. Zużycie paliwa wynosiło około 40 l na godzinę jazdy przy pełnej mocy. Dwie stalowe śruby napędowe o średnicy 920 mm pracują one w dyszach Kort’a. Prąd dostarczała prądnica marszowa o mocy 4 kW prądu stałego 24 V. Ponadto przy pomocy tablicy rozdzielczej istniała możliwość zasilania z lądu. Pchacze posiadały również baterie akumulatorów o pojemności 165 Ah. W okresie późniejszym wielu armatorów rozpoczęło wymianę silników B 120W na następujące silniki: a. dwa silniki 6 cylindrowe typu SW 680/195 Delfin o mocy łącznej 330 KM [242 kW] przy 2.000 obr./min. produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu i Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniu 4:1. b. dwa silniki 6 cylindrowe UE680/193/1 o mocy łącznej 330 KM [242 kW] przy 2.000 obr./min. produkcji Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu i Puckich Zakładów Mechanicznych w Pucku. Przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniu 4:1. [b]IV. WYPOSAŻENIE [/b] [u]a. pokładowe[/u] - urządzenia kotwiczne dwie rufowe windy kotwiczne ręczne. dwie kotwice czterołapowe o masie 350 kG. dwa łańcuchy kotwiczne o średnicy 22 mm i długości 30 m z dwoma stoperami typu szczękowego i dwoma zwalniakami - urządzenia cumownicze cztery podwójne krzyżakowe pachoły cumownicze po dwa na obu burtach na dziobie i rufie cztery podwójne na rufie i dziobie - urządzenia sterowe ręczno-hydrauliczne - urządzenia sczepiające dwie wciągarki ręczne na dziobie + stopery linowe oraz bębny linowe bosaki, sonda ręczna i komplety lin. [u]b. sygnałowo-radiowe[/u] - komplet lamp nawigacyjnych - reflektor do jazdy nocnej - maszt sygnalizacyjny - tablice mijania - buczek dźwiękowy [u]c. ratunkowe[/u] - koła ratunkowe - inwidualne pasy ratunkowe - łódź stalowa o długości 3,50 m dla czterech osób służąca również jako łódź robocza - pływak ratunkowy aluminiowy typu „Roś” [u]d. pożarowe[/u] - komplet gaśnic - koc gaśniczy - rękawice ognioodporne - pompa ppoż. napędzana z napędu głównego - węże pożarowe z prądownicą. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_Tur2dwg-Modelcolor.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w TUR
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies