O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Bizon

Najliczniej reprezentowany pchacz rzeczny
207 postów | Ostatnia aktywność na 03.02.2008 przez Valdemaras
Valdemaras
Valdemaras 03.02.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=olive][b]"BIZON-O-24"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/416P/14 WYMIARY: długość: 20,90 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,11 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 2 prądnice o mocy 27 kVA 400 V 2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-192 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1970: BIZON-O-24 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 03.02.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=blue][b]"BIZON-O-17"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/415P/13 WYMIARY: długość: 20,79 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,10 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V 2 prądnice o mocy 1 kW = 28 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-176 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1970: BIZON-O-17 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 03.02.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=blue][b]"BIZON-O-23"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1970; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/414P/12 WYMIARY: długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,10 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-182 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1970: BIZON-O-23 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 03.02.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=navy][b]"BIZON-O-16"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/413P/11 WYMIARY: długość: 20,86 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,01 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-175 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1969: BIZON-O-16 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 03.02.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=purple][b]"BIZON-O-21"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/412P/10 WYMIARY: długość: 21,01 m; szerokość: 8,15 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,10 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-181 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1970: BIZON-O-21 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 03.02.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[b]"BIZON-O-22"[/b] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/411P/9 WYMIARY: długość: 20,86 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1969: BIZON-O-22 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 03.02.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=black][b]"BIZON-O-20"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/410P/8 WYMIARY: długość: 21,02 m; szerokość: 8,15 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,10 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1969: BIZON-O-20 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 15.01.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=brown][b]"BIZON-O-15"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/409P/7 WYMIARY: długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-174 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1970: BIZON-O-15 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 15.01.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=green][b]"BIZON-O-18"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/408P/6 WYMIARY: długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-177 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1969: BIZON-O-18 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: BIZON-O-18 - Odratrans S.A., Wrocław. 1999: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 15.01.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=olive][b]"BIZON-O-14"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/407P/5 WYMIARY: długość: 20,88 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,12 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-173 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1969: BIZON-O-14 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 15.01.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=blue][b]"BIZON-O-19"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/406P/4 WYMIARY: długość: 21,21 m; szerokość: 8,16 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,10 m; zanurzenie: 1,13 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-178 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1969: BIZON-O-19 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: BIZON-O-19 - Odratrans S.A., Wrocław. 1999: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 15.01.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=navy][b]"BIZON-O-13"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/405P/3 WYMIARY: długość: 20,80 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,06 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-172 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1969: BIZON-O-13 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 15.01.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=purple][b]"BIZON-O-12"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/404P/2 WYMIARY: długość: 20,82 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,13 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-171 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1969: BIZON-O-12 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 15.01.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=black][b]"BIZON-O-11"[/b][/color] TYP STATKU: pchacz typu Bizon III P ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1969; Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku. NR. BUDOWY: B229/403P/1 WYMIARY: długość: 21,01 m; szerokość: 8,06 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,00 m; zanurzenie: 1,13 m SILNIKI GŁÓWNE: 2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o mocy łącznej 400 KM [294 kW] 1 prądnica o mocy 27 kVA 400 V i 2 prądnice marszowe 1 kW 28 V PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób. NUMERY REJESTRACYJNE: Kż-I-170 [I.Ż.Śr. Kędzierzyn-Kożle] [u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u] 1969: BIZON-O-11 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. Ekspozytura Kędzierzyn-Kożle. 1992: - nie wykazywany.
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 06.01.2008, 17 lat temu
Odp: BIZON IIIP
[color=red][b]PCHACZ TYPU "BIZON III"[/b][/color]. [b]I. PROJEKT[/b] Po wybudowaniu pchaczy typu BIZON I i BIZON II i w oparciu o doświadczenia wynikłe z ich eksploatacji opracowano dokumentację seryjną tych pchaczy oznaczonej numerem umowy 2016 i określanej jako BIZON III. Głównymi wykonawcami projektu byli:T. Tomczyk, J. Perski, Z. Majcher, S. Witkowska i W. Piątek z Biura Projektów i Studiów Taboru Rzecznego we Wrocławiu. W stosunku do poprzednich wersji na pchaczach Bizon III zainstalowano wysokoobrotowe silniki produkcji krajowej budowane na licencji silnika Henschel 6R1416 produkcji ówczesnej Niemieckiej Republiki Federalnej. Małe gabaryty i ciężar tych silników pozwoliły na skrócenie pchacza o 1,80 m. Ponadto zastosowano pełną elektryfikację prądem zmiennym o napięciu 220 V co podniosło sprawność działania maszyn pomocniczych oraz poprawiło warunki bytowe załogi. Ponadto pozwoliło to uniezależnić napęd pomp hydraulicznych od silników głównych. W sterówce zamontowano pulpit w kształcie litery "U" gdzie zgrupowano wszystkie wskaźniki silników głównych i pomocniczych jak i urządzenia do sterowania co pozwoliło na jednoosobowe kierowanie pchaczem bez potrzeby przebywania załogi w siłowni. Budowę pchacza oznaczonego symbolem budowy B 229 zlecono w 1969 roku Płockiej Stoczni Rzecznej w Płocku. Otrzymał on nazwę "Bizon-O-11" i przeznaczony był dla Żeglugi na Odrze. W sumie zbudowano 45 sztuk tych pchaczy. W 1971 roku wprowadzono kilka zmian w dokumentacji technicznej zgodnie z umową o numerze 2412 a mianowicie: - zastosowano nowe hydrauliczne windy kotwiczne - blok mieszkalny posadowiono na nowej elastycznej konstrukcji zmniejszając tym samym natężenie hałasu - zastosowano wysokosprawne windy typu OHD do wiązań barek - przeszklono sterownię Pchacze te oznaczono jako "BIZON III T" gdyż budowane były przez Tczewską Stocznię Rzeczną w Tczewie. Otrzymały symbol budowy B 372, ich produkcję rozpoczęto w 1972 roku. Z kolei Płocka Stocznia Rzeczna w Płocku rozpoczęła budowę pchaczy oznaczonych jako "BIZON III P" i mające numer budowy B 424. [b]II. KADŁUB[/b] Statek jest jednopokładowym motorowym pchaczem rzecznym. Posiada jeden pokład ciągły z uskokiem na rufie o wysokości 0,70 m. Kadłub wykonano ze stali okrętowej węglowej normalnej jakości typu St 3 S. Dno konstrukcji pojedynczej o poprzecznym układzie wiązań wytrzymałościowych, poszycie dna wykonano z blach o grubości 5 i 6 mm. Natomiast w rejonie dziobu 8 mm odpowiednio do zastosowanych wzmocnień lodowych pozwalającym pływać w drobno pokruszonym lodzie. Pchacz posiada trzy grodzie poprzeczne wodoszczelne płaskie, które dzielą kadłub na cztery przedziały. Zawierają one licząc od rufy: I. skrajnik rufowy z urządzeniami sterowymi II. pomieszczenia mieszkalne, na , które składało się: a. dwie kabiny jednoosobowe dla kapitana i mechanika b. dwie kabiny dwuosobowe dla marynarzy c. kuchnia d. przedsionek e. W.C. f. łazienka z natryskiem g. suszarnia III. siłownia IV: skrajnik dziobowy Pokład główny usytuowany jest na wysokości 2000 mm od płaszczyzny podstawowej w rejonie śródokręcia oraz 2700 mm w rejonie rufy, wykonano go z blachy stalowej o grubości 5 i 6 mm a na rufie 4 i 6 mm. Dodatkowy międzypokład wewnętrzny ma grubość 4 mm. Ukształtowanie pokładu daszkowe o nachyleniu 2,0 %. Poszycie burtowe ma poprzeczny system wiązań wytrzymałościowych i posiada grubość 5 mm i jest pogrubione do 8 mm w rejonie uskoku pokładu, odstępy wręgowe wynoszą 450 mm. Na pokładzie usytuowana jest nabudowa w, której znajdują się pomieszczenia załogowe, maszynowe i przedsionek. Wykonana jest ona z blachy o grubości 3 mm. Światło dzienne zapewniają duże okna typu kolejowego. W części dziobowej znajduje się sterówka, jest ona podnoszona i opuszczana hydraulicznie przy skoku 1.400 mm. Pchacz posiada po dwa stery zaśrubowe za każdą śrubą typu wypornościowego podwieszane. [u]DANE TECHNICZNE[/u] Długość całkowita: 20,70 m Długość na wodnicy: 20,30 m Szerokość na wręgach: 8,20 m Szerokość całkowita: 8,28 m Wysokość boczna: 2,00 m Zanurzenie konstrukcyjne: 1,15 m Wysokość nierozbieralna przy opuszczonej sterówce: 3,60 m Wysokość nierozbieralna przy podniesionej sterówce: 5,05 m Uciąg na palu: 50 kN Prędkość z dwiema barkami: 11 km/godz. Autonomiczność żeglugi: 155 godz. Nosność: 17,70 t. [b]III. SIŁOWNIA[/b] Napęd główny stanowią dwa zespoły napędowe typu 05H6A lub 57H6Aa Wola-Henschel produkcji Zakładów Mechanicznych im. M. Nowotki w Warszawie. Są to silniki sześciocylindrowe o mocy maksymalnej 308 kW [05H6A] przy 1500 obrotach na minutę i 310 kW [57H6Aa] przy 1600 obrotach na minutę. Dwie przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniach 4:1. Pędnik to dwie śruby napędowe o średnicy 1260 mm pracujące w dyszy Kort’a. Prąd dostarczają trzy urządzenia prądotwórcze prądu przemiennego po 400 V, 50 Hz typu ZE 266/53 o mocy po 38 kVA kW oraz bateria akumulatorowa prądu stałego 24 V o pojemności 190 Ah. Statek posiada rozdzielnicę zasilania z ladu 3 x 380 V, 50 Hz dla natężenia prądu 63 A. Na pchaczu zastosowano instalacje elektryczne 3 x 380 V dla zasilania urządzeń siłowych i grzewczych oraz instalacja 24 V prądu stałego dla zasilania oświetlenia postojowego, instalacji sygnalizacyjnej i alarmowej. Pojemność zbiorników paliwa napędowego wynosi 16 m3 a oleju smarnego o,5 m3. [b]IV. WYPOSAŻENIE[/b] a. pokładowe - urządzenia cumowniczo-holownicze: dwie głowice cumownicze wciągarek kotwicznych dwa pachoły podwójne na rufie, jeden pojedynczy na rufie i dziobie. dwa pachoły podwójne na dziobie przeznaczone do szczepiania barek - urządzenia sczepiające dwie wciągarki szczepiajace z napędem ręcznym o uciągu 300 kN z dwiema linami stalowymi o średnicy 25 mm z dwoma amortyzatorami sprężynowymi. - urządzenia kotwiczne dwie rufowe elektryczno-hydrauliczne wciągarki kotwiczno-cumownicze. dwie kotwice szerokołapowe o masie 400 kG. dwa łańcuchy kotwiczne o średnicy 26 mm i długości 30 m z dwoma stoperami typu szczękowego i dwoma zwalniakami - urządzenia sterowe elektrohydrauliczne z zespołem siłowym typu NS 3C zasilanym z zespołu pompowego z silnikiem elektrycznym. Zasilanie awaryjne za pomocą pompy napędzanej z przekładni zespołu napędu głównego. System sterowania ze sterówki na drodze elektrycznej z systemem czasowym, sterowanie awaryjne z pokładu obok sterówki na drodze elektrycznej. bębny linowe bosaki, sonda ręczna i komplety lin. b. sygnałowo-radiowe - komplet lamp nawigacyjnych - reflektor do jazdy nocnej - maszt sygnalizacyjny - tablice mijania - radiotelefon typu FM 302 [wówczas] - buczek dźwiękowy c. ratunkowe - koła ratunkowe - inwidualne pasy ratunkowe - łódź stalowa o długości 3,50 m dla czterech osób służąca również jako łódź robocza - pływak ratunkowy aluminiowy typu „Roś” d. pożarowe - komplet gaśnic - koc gaśniczy - rękawice ognioodporne - pompa ppoż. napędzana z napędu głównego - węże pożarowe z prądownicą. [img]http://zegluga.info.pl/albums/userpics/normal_Bizon151-Model.jpg[/img] [color=blue][b]© Opracował: Waldemar Danielewicz styczeń 2008[/b][/color]
Odpowiedział(a) w BIZON IIIP
Valdemaras
Valdemaras 15.11.2007, 17 lat temu
Odp: BIZON II
[color=maroon][b]"BIZON-O-10"[/b][/color] [b]POPRZEDNIE NAZWY[/b]: [b]TYP STATKU[/b]: pchacz typu Bizon II [b]ROK BUDOWY[/b]: 1968 [b]STOCZNIA[/b]: Płocka Stocznia Rzeczna, Płock. [b] NR. BUDOWY[/b]: B 176/402/10 [b]DANE TECHNICZNE[/b] długość: 21,94 m; szerokość: 8,00 m; wysokość boczna: 1,94 m; wysokość nierozbieralna przy opuszczonej sterówce: 4,00 m; zanurzenie: 1,10 m [b]SILNIKI GŁÓWNE[/b] 2 silniki spalinowe 6 cylindrowe typu 6NVD26; produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 294 kW [b]INNE DANE[/b] materiał budowy : dno-stal, burty-stal, pokład-stal kadłub spawany o poprzecznym systemie wiązań [b]PĘDNIK[/b]: 2 śruby pracujące w dyszy Kort’a; [b]PRĘDKOŚĆ[/b]: 11 km/godz.; [b]ZAŁOGA[/b]: 4-5 osób. [u][b]PRZEBIEG SŁUŻBY[/b][/u] 1969: BIZON-O-10 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1982: - wymiana silników na typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o łącznej mocy 296 kW przy 1500 obrotach na minutę. Przekładnia o przełożeniu 4:1. Zainstalowano dwa agregaty prądotwórcze o mocy 36 kW i napięciu 400 V. 199.: - wycofany, dalszy los nieznany.
Odpowiedział(a) w BIZON II
Valdemaras
Valdemaras 15.11.2007, 17 lat temu
Odp: BIZON II
[b]"BIZON-O-09"[/b] [b]POPRZEDNIE NAZWY[/b]: [b]TYP STATKU[/b]: pchacz typu Bizon II [b]ROK BUDOWY[/b]: 1968 [b]STOCZNIA[/b]: Płocka Stocznia Rzeczna, Płock. NR. BUDOWY: B 176/401/9 [b]DANE TECHNICZNE[/b] długość: 22,60 m; szerokość: 8,06 m; wysokość boczna: 2,01 m; wysokość nierozbieralna przy opuszczonej sterówce: 3,98 m; zanurzenie: 1,10 m [b]SILNIKI GŁÓWNE[/b] 2 silniki spalinowe 6 cylindrowe typu 6NVD26; produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg o mocy łącznej 294 kW [b]INNE DANE[/b] materiał budowy : dno-stal, burty-stal, pokład-stal kadłub spawany o poprzecznym systemie wiązań [b]PĘDNIK[/b]: 2 śruby pracujące w dyszy Kort’a; [b]PRĘDKOŚĆ:[/b] 11 km/godz.; [b]ZAŁOGA[/b]: 4-5 osób. [u][b]PRZEBIEG SŁUŻBY[/b][/u] 1969: BIZON-O-09 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 1985: - wymiana silników na typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie o łącznej mocy 296 kW przy 1500 obrotach na minutę. Przekładnia o przełożeniu 4:1. Zainstalowano dwa agregaty prądotwórcze o mocy 36 kW i napięciu 400 V. 199.: - wycofany, dalszy los nieznany.
Odpowiedział(a) w BIZON II
Valdemaras
Valdemaras 15.11.2007, 17 lat temu
Odp: BIZON II
[color=red][b]PCHACZ TYPU "BIZON I I"[/b][/color] [b]I. PROJEKT[/b] Po wejściu do eksploatacji pchaczy typu "Bizon I" okazało się że zainstalowane na nich silniki napędu głównego produkcji krajowej są zbyt kosztowne a ponadto same pchacze nie osiągają zaplanowanych osiągów. Po wybudowaniu ośmiu sztuk pchacza typu "Bizon I" z silnikami 4BH22 postanowiono w ich miejsce zainstalować silniki importowane pochodzące z ówczesnej Niemieckiej Republiki Demokratycznej o mocy 200 KM każdy. Po zatwierdzeniu umowy Nr 2016 wrocławskie Biuro Projektów i Studiów Taboru Rzecznego wprowadziło zmiany do poprzedniego projektu, wprowadzone zmiany spowodowały, że pchacz otrzymał oznaczenie "BIZON II". Otrzymał on numer budowy [b]B 176[/b] a budowę pchaczy zlecono Płockiej Stoczni Rzecznej w Płocku. Autorami projektu byli: T. Tomczyk, J. Perski, Z. Majcher, S. Witkowska i W. Piątek. W odróżnieniu od poprzedniego projektu różnice polegały głownie na: zmianie silników napędu głównego oraz w źródłach energii elektrycznej. [b]II. KADŁUB[/b] Statek jest jednopokładowym motorowym pchaczem rzecznym. Posiada jeden pokład ciągły z uskokiem na rufie o wysokości 0,70 m. Kadłub wykonano ze stali okrętowej węglowej normalnej jakości typu St.3S. Dno konstrukcji pojedynczej o poprzecznym układzie wiązań wytrzymałościowych, poszycie dna wykonano z blach o grubości 6 i 8 mm. Pchacz posiada trzy grodzie poprzeczne wodoszczelne, które dzielą kadłub na cztery przedziały. Zawierają one licząc od rufy: I. skrajnik rufowy z urządzeniami sterowymi II. pomieszczenia mieszkalne, na , które składało się: a. dwie kabiny jednoosobowe dla kapitana i mechanika b. dwie kabiny dwuosobowe dla marynarzy c. kuchnia d. przedsionek e. W.C. f. łazienka z natryskiem III. siłownia IV: skrajnik dziobowy Pokład główny wykonano z blachy stalowej o grubości 5 i 6 mm ze wzmocnieniem do 8 mm w rejonie naroży pokładówki. Dodatkowy międzypokład wewnętrzny ma grubość poszycia 4 mm. Poszycie burtowe ma poprzeczny system wiązań wytrzymałościowych i posiada grubość 6 mm i jest pogrubione do 8 mm w rejonie uskoku pokładu, odstępy wręgowe wynoszą 450 mm. Na pokładzie usytuowana jest nabudowa w, której znajdują się pomieszczenia załogowe, maszynowe i przedsionek. Wykonana jest ona z blachy o grubości 3 mm. Światło dzienne zapewniają duże okna typu kolejowego. W części dziobowej znajduje się sterówka, jest ona podnoszona i opuszczana hydraulicznie przy skoku 1.400 mm. Pchacz posiada po dwa stery zaśrubowe za każdą śrubą typu wypornościowego podwieszane. [u][b]DANE TECHNICZNE[/b][/u] Długość całkowita: 23,60 m Długość na wodnicy: 22,26 m Szerokość na wręgach: 8,20 m Szerokość całkowita: 8,28 m Wysokość boczna: 2,00 m Zanurzenie konstrukcyjne: 1,15 m Wysokość nierozbieralna przy opuszczonej sterówce: 3,60 m Wysokość nierozbieralna przy podniesionej sterówce: 5,00 m Uciąg na palu: 50 kN Prędkość z dwiema barkami: 11 km/godz. Autonomiczność żeglugi: 140 godz. [b]III. SIŁOWNIA[/b] Siłownia umiejscowiona jest w części dziobowej. Na napęd główny składają się dwa zespoły napędowe silników wysokoprężnych typu 6 NVD26.2, sześciocylindrowe produkcji Schwermaschinenbau Karl Liebknecht w Magdeburgu [NRD]. Moc maksymalna przy 750 obr./min. wynosi 147 kW na każdy silnik. Zastosowano dwie przekładnie redukcyjno-nawrotne o przełożeniu 1,5:1. Dwie stałe śruby napędowe czteroskrzydłowe mają średnicę 1.260 mm, pracują one w dyszach Kort,a. Prąd dostarczają trzy urządzenia prądotwórcze prądu przemiennego po 380 V, 50 Hz typu ZE 266/53 o mocy po 25 kVA kW oraz bateria akumulatorowa prądu stałego 24 V o pojemności 190 Ah. Statek posiada rozdzielnicę zasilania z ladu 3 x 380 V, 50 Hz dla natężenia prądu 63 A. Na pchaczu zastosowano instalacje elektryczne 3 x 380 V dla zasilania urządzeń siłowych i grzewczych oraz instalacja 24 V prądu stałego dla zasilania oświetlenia postojowego, instalacji sygnalizacyjnej i alarmowej. [b]IV. WYPOSAŻENIE[/b] [color=red][i]a. pokładowe[/i][/color] - urządzenia cumowniczo-holownicze: dwie głowice cumownicze wciągarek kotwicznych dwa pachoły podwójne na rufie, jeden pojedynczy na rufie i dziobie. dwa pachoły podwójne na dziobie przeznaczone do szczepiania barek - urządzenia sczepiające dwie wciągarki szczepiajace z napędem ręcznym o uciągu 300 kN z dwiema linami stalowymi o średnicy 25 mm z dwoma amortyzatorami sprężynowymi. - urządzenia kotwiczne dwie rufowe elektryczno-hydrauliczne wciągarki kotwiczno-cumownicze. dwie kotwice szerokołapowe o masie 400 kG. dwa łańcuchy kotwiczne o średnicy 26 mm i długości 30 m z dwoma stoperami typu szczękowego i dwoma zwalniakami - urządzenia sterowe elektrohydrauliczne z zespołem siłowym typu NS 3C zasilanym z zespołu pompowego z silnikiem elektrycznym. Zasilanie awaryjne za pomocą pompy napędzanej z przekładni zespołu napędu głównego. System sterowania ze sterówki na drodze elektrycznej z systemem czasowym, sterowanie awaryjne z pokładu obok sterówki na drodze elektrycznej. bębny linowe bosaki, sonda ręczna i komplety lin. [color=red][i]b. sygnałowo-radiowe[/i][/color] - komplet lamp nawigacyjnych - reflektor do jazdy nocnej - maszt sygnalizacyjny - tablice mijania - radiotelefon typu FM 302 [wówczas] - buczek dźwiękowy [color=red][i]c. ratunkowe[/i][/color] - koła ratunkowe - inwidualne pasy ratunkowe - łódź stalowa o długości 3,50 m dla czterech osób służąca również jako łódź robocza - pływak ratunkowy aluminiowy typu „Roś” [color=red][i]d. pożarowe[/i][/color] - komplet gaśnic - koc gaśniczy - rękawice ognioodporne - pompa ppoż. napędzana z napędu głównego - węże pożarowe z prądownicą.
Odpowiedział(a) w BIZON II
Valdemaras
Valdemaras 14.11.2007, 17 lat temu
Odp: BIZON I
[color=purple][b]"BIZON-O-08"[/b][/color] [b]POPRZEDNIE NAZWY[/b]: ex "BIZON-08" [b]TYP STATKU[/b]: pchacz typu Bizon I [b]ROK BUDOWY[/b]: 1966 [b]STOCZNIA[/b]: Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. [b]NR. BUDOWY[/b]: B 083/6 [b]DANE TECHNICZNE[/b] długość: 22,16 m; szerokość: 8,14 m; wysokość boczna: 2,00 m; wysokość nierozbieralna przy opuszczonej sterówce: 3,90 m; zanurzenie: 1,06 m [b]SILNIKI GŁÓWNE[/b] 2 silniki spalinowe 6 cylindrowe typu 4BH22; produkcji Zakłady Przemysłu Metalowego H. Cegielski, Poznań o mocy 160 KM każdy przy 500 obr./min. [b]INNE DANE[/b] materiał budowy : dno-stal, burty-stal, pokład-stal kadłub spawany o poprzecznym systemie wiązań [b]PĘDNIK[/b]: 2 śruby pracujące w dyszy Kort’a; [b]PRĘDKOŚĆ[/b]: 10 km/godz.; [b]ZAŁOGA[/b]: 4-5 osób. [u][b]PRZEBIEG SŁUŻBY[/b][/u] 1967: BIZON-O8 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 196.: BIZON-O-08 - zmiana nazwy. 198 : - wycofany, dalszy los nie znany.
Odpowiedział(a) w BIZON I
Valdemaras
Valdemaras 14.11.2007, 17 lat temu
Odp: BIZON I
[b]"BIZON-O-07"[/b] [b]POPRZEDNIE NAZWY[/b]: ex "BIZON-07" [b]TYP STATKU[/b]: pchacz typu Bizon I [b]ROK BUDOWY[/b]: 1966 [b]STOCZNIA[/b]: Tczewska Stocznia Rzeczna, Tczew. [b]NR. BUDOWY[/b]: B 083/7 [b]DANE TECHNICZNE[/b] długość: 22,14 m; szerokość: 8,14 m; wysokość boczna: 2,00 m; wysokość nierozbieralna przy opuszczonej sterówce: 3,90 m; zanurzenie: 1,06 m [b]SILNIKI GŁÓWNE[/b] 2 silniki spalinowe 6 cylindrowe typu 4BH22; produkcji Zakłady Przemysłu Metalowego H. Cegielski, Poznań o mocy 160 KM każdy przy 500 obr./min. [b]INNE DANE[/b] materiał budowy : dno-stal, burty-stal, pokład-stal kadłub spawany o poprzecznym systemie wiązań [b]PĘDNIK[/b]: 2 śruby pracujące w dyszy Kort’a; [b]PRĘDKOŚĆ[/b]: 10 km/godz.; [b]ZAŁOGA[/b]: 4-5 osób. [u][b]PRZEBIEG SŁUŻBY[/b][/u] 1967: BIZON-O7 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław. 196.: BIZON-O-07 - zmiana nazwy. 198 : - wycofany, dalszy los nie znany. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/userpics/normal_%C5%9Awinouj%C5%9Bcie_1971_Bizon_07_copy.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w BIZON I
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies