Odp: BIZON III T
[color=brown][b]"BIZON-O-77"[/b][/color]
TYP STATKU: pchacz typu Bizon III T
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1975; Tczewska Stocznia Rzeczna w Tczewie.
NR. BUDOWY: B372/28T
WYMIARY:
długość: 20,95 m; szerokość: 8,22 m; wysokość burt: 2,00 m; wysokość statku: 4,12 m; zanurzenie: 1,48 m
SILNIKI GŁÓWNE:
2 silniki wysokoprężne typu 05H6A; 6 cylindrowe produkcji: Zakłady Mechaniczne im. M. Nowotki w Warszawie.; moc łączna 400 KM [279 kW]; ilość obrotów 1500/min; ilość obrotów śruby: 375/min.
1 prądnica 27 kVA; 1 prądnica 9 kVA prąd 380 V
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 11 km/h. ZAŁOGA: 3-5 osób.
NUMERY REJESTRACYJNE: Wr-I-123
[u]PRZEBIEG SŁUŻBY[/u]
1975: BIZON-O-77 - P.P. Żegluga na Odrze, Wrocław.
1975: WESTERPLATTE II - Technikum Żeglugi Śródlądowej, Wrocław.
w trakcie budowy zapadła decyzja o przebudowie pchacza na statek szkolny. Jako zestaw pchany pływał on z koszarką szkolną [statek szkolny pchany SSP-40] przystosowany do zabrania 40 uczniów. Obiekt ten wybudowała w 1975 roku Remontowa Stocznia Rzeczna we Wrocławiu. Oznaczony był symbolem budowy B 408 i charakteryzował się następującymi danymi technicznym. Długość- 69, 46 m; szerokokość - 8,97 m, wysokość burt-2,21 m, wysokość statku- 5,00 m, zanurzenie- 1,20 m. Nośność: 315 t. Nr rej. Wr-III-615.
198. : WESTERPLATTE II - Zespół Szkół Zawodowych Żeglugi Śródlądowej, Wrocław.
2003: WESTERPLATTE II - Zespół Szkół Nr 14, Wrocław.
2008: - w eksploatacji.