O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Poszukuję informacji, fachowej porady, źródeł, publikacji...

Dział przeznaczony dla wszystkich, którzy chcieliby uzyskać pomoc i wiedzę niezbędną do np. pisania pracy (studenci)
819 postów | Ostatnia aktywność na 11.07.2023 przez Kamil333
K
Kamil333 11.07.2023, 2 lat temu
Odp: Jak zacząć przygodę z żeglugą śródlądową od zera?
Witam, nazywam się Kamil i chciałbym się dowiedzieć jak zacząć. Jak w ogóle wygląda wyrobienie książeczki żeglarskiej? Czy żeby zacząć żeglugę śródlądową muszę wyrobić książeczkę żeglarską czyli najpierw zrobić kurs STCW. Czy np mogę wyrobić książeczkę w niemczech bez tych kursów. Przeglądałem forum ale posty są z przed kilku lat. Jak to teraz wygląda?
A
Armator 25.05.2022, 3 lat temu
Odp: Prośba o pomoc w zalezieniu materiałów
Witam Czy ma ktoś może namiary na stocznie złomowa u naszych sąsiadów w Czechach? Chciałbym się dowiedzieć jakie są warunki takiego złomowania i jakie ceny można uzyskać. Dziękuję z góry za informację
Apis
Apis 31.12.2021, 3 lat temu
Odp: Projekt stoczni
Najprościej wybrać się do czynnej stoczni rzecznej. Jest ich kilkanaście więc można poszukać najbliższej. Dla przykładu na Odrze: Stocznia "MALBO" - Wrocław i Malczyce Stocznia Nowa Sól Stocznia "DAMEN", Stocznia "ATUT", "Stocznia Koźle" - wszystkie Kędzierzyn-Koźle Na Wiśle: Stocznia rzeczna w Płocku
Odpowiedział(a) w Projekt stoczni
K
Karolinex 30.12.2021, 3 lat temu
Odp: Projekt stoczni
Dzień dobry, moim zadaniem jest zaprojektowanie stoczni remontującej barki. Niestety nawet nie wiem jak wygląda remont pojedynczej barki, a w Internecie czy literaturze trudno znaleźć takie informację. Stocznia ma powstać od zera, uwzględniać wszystkie koszty(nawet odśnieżanie), Nie mam pewności kiedy stosować suwnice, kiedy suche doki, jaką blachę potrzebuję. Będę wdzięczna za każdy materiał związany z tematem. Pozdrawiam
Odpowiedział(a) w Projekt stoczni
Martucha
Martucha 03.08.2020, 5 lat temu
Odp: Źródła - historia żeglugi
Oczywiście :) stronę tą przejrzałam dokładnie jeszcze przy okazji pisania prac dyplomowych na studiach :)
Odpowiedział(a) w Źródła - historia żeglugi
Apis
Apis 28.07.2020, 5 lat temu
Odp: Źródła - historia żeglugi
A przejrzała Pani choćby pobieżnie zasoby naszego serwisu? :D https://www.zegluga-rzeczna.pl/articles/category/8/01-Historia-zeglugi-stara-i-nowsza https://www.zegluga-rzeczna.pl/articles/category/16/011-Statki-zegluga-armatorzy-stocznie https://www.zegluga-rzeczna.pl/articles/category/15/012-Szlaki-zeglowne-porty-i-budowle-wodne https://www.zegluga-rzeczna.pl/articles/category/18/014-Ludzie-rzeki-i-zeglugi
Odpowiedział(a) w Źródła - historia żeglugi
Martucha
Martucha 22.07.2020, 5 lat temu
Odp: Źródła - historia żeglugi
Dzień dobry! Poszukuję materiałów dotyczących żeglugi, rodzajów statków i sposobu ich budowy także organizacji pracy warsztatów szkutniczych w różnych regionach Polski w okresie staropolskim. Jednocześnie interesują mnie także wszelkie informacje na temat rzek w tym okresie. Od razu zaznaczam że Muzeum Morskie w Gdańsku i Bałtycka Biblioteka Cyfrowa już przejrzane ;) Będę wdzięczna za każdą informację.
Odpowiedział(a) w Źródła - historia żeglugi
S
svietic 13.07.2020, 5 lat temu
Odp: Jak sprowadzić jacht do Polski
Dzień dobry panie Dawidzie, No i jak ostatecznie sprowadził Pan jacht do Polski. Pytam, bo właśnie stanąłem przed tym samym problem. Usiłuję sprowadzić do Polski świeżo nabyty jacht we Francji. Transport drogowy bardzo ciężko znaleźć, a Ci co podejmują się żądają ogromnych cen. Pewnie trzeba będzie jakoś przypłynąć.
Evofish
Evofish 02.01.2019, 6 lat temu
Odp: Centrala zaopatrzenia żeglugi ???
Cześć wszystkim, temat ma już 10 lat, ale myślę, że lepiej odkopać niż zakładać nowy. Chciałbym zaopatrzyć się w liny do wiązania masztów, zastanawiam się tylko czy szukać jakiś specjalistycznych (które są pewnie droższe) czy może wystarczy się posiłkować na przykład takimi [url=http://sznurkidamar.pl/43-sizal]linami sizalowymi[/url], czy dadzą radę? Czy lepiej rzeczywiście lepiej trochę dorzucić?
F
frogfromkrakow 26.05.2018, 7 lat temu
Odp: Budowa małego statku pod nadzorem PRS?
Witam Chciałbym zbudować mały statek do przewozu maksymalnie 12 pasażerów, bez napędu mechanicznego (napęd elektryczny), rejon żeglugi 2, wymiary kadłuba około 12 x 4,5 materiał stal Jestem z Krakowa, czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak się do tego zabrać, jakie muszę mieć dokumenty, gdzie się z nimi udać i ile może kosztować taki nadzór? Pozdrawiam Paweł
S
Svn 20.03.2018, 7 lat temu
Odp: Informacje o żegludze śródlądowej
Bardzo dziękuję za wszystkie informacje! Zdaję sobie sprawę jak wyglądała przez ostatnie dziesięcilecia degradacja rzek jako szlaków transportowych, ale sądzę że jest pewne światełko w tunelu - chęć poprawy tego stanu. Chodzi tu zarówno o programy modernizacji szlaków wodnych tzn. Odry i docelowa kaskadyzacja Wisły, jak i obsługę tego ruchu: np. platforma multimodalna między Bydgoszczą i Solcem Kujawskim, która ma funkcjonować głównie jako port rzeczny (w kontekście niewydolności transportu kolejowego i samochodowego z Gdańska, a przede wszystkim z portu w Gdyni może stanowić podstawę transportu rzecznego na Wiśle). Niemniej jednak żeby policzyć (choćby z dużym błędem) ile będzie transportowane rzekami potrzebuję punktu odniesienia - nawet w postaci nie zawsze miarodajnych uśrednień i szacunków. W Polsce takich rzeczy się jeszcze nie robiło, więc za skalę porównawczą przyjmuje np. transport w Holandii. I tak np. model ruchu dla Flandrii rozbija informacje o kosztach przewozów na parametry związane z czasem i odległością (co jest też odniesione do innych typów transportu ale to inna kwestia). Dla barek 600 t (też uśrednienia, druga kategoria to barki 1350 t): Uśredniony mnożnik odległości transportu to 0,004 Euro (*km) za tonę Uśredniony mnożnik czasu transportu to: 0,163 Euro (*godziny) za tonę (prędkość na poziomie 7 km/h) - masowe suche 0,171 Euro (*godziny) za tonę (j.w.) - masowe płynne 0,12 Euro (*godziny) za tonę (j.w.) - kontenery Załadunek/wyładunek (2x): 0,8 Euro za tonę - masowe suche 1 Euro za tonę - masowe płynne 0,6 Euro za tonę - kontenery I tu pojawia się pytanie: na ile to jest zbieżne z warunkami w Polsce ??? Ponoć ceny "dostępu do infrastruktury" (np. śluz) mamy jedne z najwyższych w Europie, pomimo bardzo złego stanu, niemniej pytanie czy te wielkości są o np. 30% czy 50% wyższe ? Popyt transportowy określa się zwykle "od ogółu do szczegółu" (żeby nie pominąć mechanizmów rynkowych, bo jak się zdobędzie dokładne dane to można podmienić na dalszym etapie), urzędy odpowiadają miesiącami, a np. OT Logistics nie odpowiada wcale, więc... Bardzo będę wdzięczny za wszelkie szacunki w rodzaju: w Polsce przeładunek jest jakieś 30% droższy niż w Holandii, bo ktoś pływał i tu i tam i się orientuje że +/- tak to wygląda.
Apis
Apis 20.03.2018, 7 lat temu
Odp: Informacje o żegludze śródlądowej
Marine trafic pokazuje jedynie te statki, które mają transpondery AIS. W Polsce (poza dolną Odrą) nie są one obowiązkowe, więc całej reszty floty pływającej po polskich drogach wodnych Pan tam nie zobaczy. Wisła jest szlakiem bardzo kapryśnym więc trudno określić długość trwania sezonu nawigacyjnego nawet w przybliżeniu. Natomiast na Odrze sezon mógłby trwać praktycznie cały rok - wyłączywszy jedynie okresy silnego zalodzenia i ekstremalnej suszy. Na tzw Odrze skanalizowanej (skaskadyzowanej) od Koźla (Gliwic) do Wrocławia nawet susza nie wpływa na żeglowność. Koszty korzystania ze szlaków żeglownych (oraz śluz, pochylni, zimowania itd.) uzyska Pan w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej (dowolnym ale najlepiej we Wrocławiu). Opłaty są zróżnicowane - inne dla statków pustych, ładownych czy pasażerskich więc nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Koszty za- i wyładunku są tak indywidualne, że też nie można ich w jakiś konkretny sposób przedstawić. Nie ponosi ich przecież przewoźnik (statek) lecz właściciel ładunku. Proszę pytać np. w Zespole Portów Szczecin-Świnoujście lub w Kogeneracji Wrocław. Koszt przewozu (fracht) jest ustalany indywidualnie z przewoźnikiem. Panuje tu konkurencja i zapewne nikt się nie przyzna ile bierze naprawdę. Proszę zapytać np. w OT Logistics. Podobnie z wynagrodzeniem dla załóg statków. Wodą można wozić wszystkie ładunki: od dry cargo po kontenery, sztuki ciężkie i wielkogabarytowe. GUS wykazuje jedynie przewozy wewnątrzkrajowe i skupił się na dowozie kruszywa wydobywanego z rzeki i transportowanego wodą do najbliższego miejsca wyładunku. Być może to 2/3 wszystkich przewozów na rzekach ale z całą pewnością nie jest to miarodajne jeśli chodzi o rzeczywiste możliwości transportowe. Świadome niszczenie infrastruktury portowej, przekazywanie jej developerom pod apartamentowce nie polepsza obrazu. Przewozy ładunków wielkogabarytowych i tzw. sztuk ciężkich to np. na Odrze niemal podstawowa funkcja floty. Wozi się je na długich trasach Z Koźla i Opola do Szczecina lub nawet dalej (Hamburg, Rotterdam). Bywają też wożone w przeciwnym kierunku: z portów zach. Europy do Opola (specjalistyczny port w Grotowicach). Co do liczby kontenerów na barce śródlądowej - był rejs promocyjny na Wiśle - proszę odszukać w Google i zapytać tych, którzy je wieźli. Na Odrze możliwy jest transport kontenerów w dwóch warstwach od zaraz. Odsyłam do mojego raportu z "Rejsu Prawdy", który współorganizowałem w roku 2014 - http://www.radakapitanow.pl/infusions/news/news.php?readmore=56 . We wnioskach http://www.radakapitanow.pl/infusions/news/news.php?readmore=55 jest wyliczenie ile można byłoby kontenerów przewieźć jednorazowo obecnie i po dostosowaniu floty do wymiarów kontenera. Barki (poprawniej: statki rzeczne - barki są bez napędu) śródlądowe pływają po wodach morskich bez przeszkód. Ogranicza je jedynie stan morza w stopniach Beaufrota oraz tzw. wolna burta, te ograniczenia maja wpisane w dokumentach klasyfikacyjnych. Istnieje stała linia z Elbląga do Kaliningradu przez Zalew Wiślany, nasze statki przechodziły też ze Świnoujścia do Kołobrzegu. Zatoka Pucka nie jest więc jakąś przeszkodą. Pozdrawiam.
S
Svn 19.03.2018, 7 lat temu
Odp: Informacje o żegludze śródlądowej
Obecnie w Polsce niewiele się pływa po rzekach - tak przynajmniej wskazuje: https://www.marinetraffic.com/pl/ais/home/centerx:16.1/centery:52.7/zoom:6 Przy okazji - czy jest to obraz miarodajny tzn. polskie barki można wyłapać w Niemczech czy Holandii ale czy rzeczywiście w Polsce nic nie pływa? Niemniej ruszyło kilka projektów związanych z zagospodarowaniem rzek dla transportu wodnego, co z jednej strony wiąże się z zainteresowaniem ze strony rządu, z drugiej (w kontekście konwencji AGN) jest to sygnał, że coś się będzie działo, oczywiście jeśli uda się opracować modernizacje dróg wodnych i gospodarczo uzasadnić pozyskanie pieniędzy z UE na ich realizację. Ogólnie całkiem nieźle znam się na transporcie w ogóle (kolejowym, drogowym itp.), a w każdym razie na pewno lepiej niż przeciętny Polak zna się na medycynie. Jednak transport wodny śródlądowy w Polsce jest na tyle ograniczony, że nie jest zbyt dobrze rozpoznany, a że bezpośrednio nie pływam (zajmuję się projektami transportowymi) chciałbym zadać kilka pytań osobom znacznie bardziej 'zanurzonym' w temat. Moje obecne informacje opierają się głównie o znacznie lepiej udokumentowany transport np. w Holandii (Flandrii), ale wiem że warunki (i koszty) transportu wodnego są zupełnie inne (zwłaszcza w konkurencji do kolei/dróg). Jak rozumiem jest to forum użytkowników obeznanych jak i najbardziej zainteresowanych przywróceniem funkcjonowania żeglugi śródlądowej w Polsce - stąd poniższe pytania. Sezon - Ile obecnie trwa sezon żeglowności na Wiśle (od-do, w miesiącach), ile trwa sezon żeglowności na Odrze - Sezony żeglowności są różne dla różnych odcinków - może jakiś szacunek od kiedy do kiedy na których odcinkach można pływać, ew. przy jakiej głębokości Koszty - Jaki jest średni koszt śluzowania, ew. inne koszty 'dostępu do szlaku' - Koszt załadunku/przeładunku wg wielkości barki i rodzajów ładunków - Koszt paliwa/przewozu - bardzo zgrubny szacunek, osobno dla masówki i kontenerów w rodzaju np. 600t masy na 100km = 240 Euro za paliwo (bez kosztów załogi czasu itp.) - Koszty załogi - Inne koszty np. zimowanie barek Ładunki - Czy i co, oraz gdzie opłaca się przewozić (GUS wskazuje na średnie odległości 2/3 przewozów na 6 km, czyli z jednego do drugiego nabrzeża w Szczecinie?) - Podobno najbardziej opłacalne są obecnie gabaryty - gdzie i na jakie odległości? - Ile kontenerów (średnio na barkę lub zestaw) może przy obecnych warunkach popłynąć dolną Wisłą (Bydgoszcz-Gdańsk)? Inne - Czy barki rzeczne (typowe, obecnie stosowane), mogą pływać po Zatoce Puckiej tzn. do Gdyni (a jeśli tak to czy ujściem Wisły, Wisłą Śmiałą czy Martwą Wisłą przez Gdańsk)? Oczywiście gdyby były sugestie względem inne aspektów ważnych dla żeglugi (przede wszystkim w sensie opłacalności biznesu, kwestie nawigacyjne i podobne chwilowo są mniej istotne) to również bardzo proszę o wskazanie co pominąłem. Z góry dziękuję za wszystkie informacje!
Apis
Apis 17.02.2018, 7 lat temu
Odp: Mundur Galowy?
Pracujemy nad tym jako Rada Kapitanów. Jest opracowany projekt rozporządzenia w tej sprawie. W skrócie - można nosić mundur wg wzoru dla marynarki handlowej. Dyskusja o dystynkcjach toczyła się tu: https://www.zegluga-rzeczna.pl/infusions/forum/viewthread.php?thread_id=1080&rowstart=0
Odpowiedział(a) w Mundur Galowy?
D
denis142 16.02.2018, 7 lat temu
Odp: Mundur Galowy?
Witam wszystkich mam takie pytanie. Jestem marynarzem śródlądowym szukałem w internecie informacji na temat mundurów. Czy wg marynarz śródlądowy ma prawo nosić mundur?? Jeśli tak to jak powinien wyglądać nie ma typowych informacji na ten temat pozdrawiam
Odpowiedział(a) w Mundur Galowy?
F
frogfromkrakow 03.01.2018, 7 lat temu
Odp: Poszukuję fachowca z doświadczeniem w budowie jachtów stalowych z okolic Krakowa
Witam Serdecznie Przymierzam się do budowy stalowego Albatrosa 1350, jako współwłaściciel firmy działającej w branży konstrukcji stalowych mam dostęp do profesjonalnych narzędzi, spawarek. wycinarek itd. Mam też wśród znajomych najwyższej klasy monterów i spawaczy. Niestety nikt z nas nigdy nawet nie widział jak buduje się jacht. Szukam kogoś z okolic Krakowa kto ma doświadczenie w tym zakresie, kogoś kto zbudował lub budował statki stalowe i miałby ochotę pomóc w budowie. Forma pomocy jest oczywiście do uzgodnienia od faktycznej pracy przy jachcie jako brygadzista prowadzący do fachowego nadzoru. Sprawa nie jest pilna, ponieważ czekam na możliwość zajęcia części hali, wiem że większość ludzi buduje pod chmurką, ale wolę poczekać, dach, suwnica itd. Mam nadzieje że w tym roku uda się rozpocząć budowę. Osoby które chciałyby jakoś pomóc proszę o kontakt frogfromkrakow@gmail.com Pozdrawiam Paweł
K
krzyniu3 24.06.2017, 8 lat temu
Odp: Klasy Dróg Wodnych
To chociaş moşe ktoś wie jakie były klasy i dla jakich statków? Proszę.
Odpowiedział(a) w Klasy Dróg Wodnych
K
krzyniu3 18.06.2017, 8 lat temu
Odp: Klasy Dróg Wodnych
Dzień dobry pisze pracę i nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat klas dróg wodnych jakie obowiązywały w Niemczech przed rokiem 1945. Klasy dróg wodnych wraz z parametrami dla tych dróg. Czy ktoś mógłby mi pomóc? Krzysiek
Odpowiedział(a) w Klasy Dróg Wodnych
B
Bartek Kosmider 14.06.2017, 8 lat temu
Odp: Jacht motorowy Jadwiga/Kośmider 1938
Witam, Jestem właścicielem pięknego jachtu motorowego. Jedna z historii głosi, ze był to dar stoczni szczecińskiej dla Jadwigi Piłsudskiej. Podobno była mosiężna tabliczka, ale po 2 wizytach "złomiarzy" sporo detali zaginęło. Jacht powstał w 1938 w Stetin Werke. Ma 5 litrowego diesla Maedows i jest w 80% wyremontowany. Teoretycznie jakbym go odpalił to wszystko jest w miarę sprawne. Zostały do zrobienia detale i wnętrze sterówki. Jachtem zajmował się mój niestety nie żyjący ojciec. Nie zdążyłem go zapytać o szczegóły :( W tej chwili mam spory kłopot z uruchomieniem jednostki (nie potrafię uruchomić silnika i potrzebuję do tego fachowca. Silnik jest po remoncie). Do tego potrzebny mi ktoś kto by mi powiedział jak serwisować elementy (smarowanie wału, pompy, wymiany płynów itp.) Jacht podczas wojny pływał po zatoce Gdańskiej (zaanektowany przez Niemców) potem przez chwilę miała go armia czerwona, potem ludowe wojsko polskie (z poprawek to tradycyjne dla tej formacji: mahoniowe boazerie i wszystko zamalowane zieloną olejną farbą) potem jacht przejął ZHP i gdy już mieli go odwieźć na żyletki mój ojciec go uratował i przez 25 lat remontował własnymi siłami. Teraz jacht jest zacumowany w Zegrzu pod Warszawą. Mam kilka pytań 1. Czy ktoś zna się na silnikach i mógłby mi pomóc uruchomić jednostkę i opowiedzieć o serwisie (odpłatnie lub w barterze). Silnik był odpalany, ale niestety nie wiem jak podpiąć akumulatory do rozrusznika. To wiedział mój ojciec. Silnik pewnie wymaga regulacji - trochę nie równo chodził po naprawie. Możliwe, że był lekko zapchany odpływ wody chłodzącej. 2. Czy ktoś może coś wie więcej o tej jednostce? 3. Poszukuję spawacza z okolic Warszawy/Zegrza aby zrobić drobne naprawy. 4. Potrzebuję pomocy w podpięciu wody i uruchomieniu odpływu (łazienka, pompy zęzowe) Będę wdzięczny za pomoc lub poradę. Pozdrawiam forumowiczów, Bartek bartek@twentytwo.pl [img]https://serwer1496965.home.pl//bartek/1.jpg[/img] [img]https://serwer1496965.home.pl//bartek/2.jpg[/img] [img]https://serwer1496965.home.pl//bartek/3.jpg[/img] [img]https://serwer1496965.home.pl//bartek/silnik.jpg[/img]
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies