Odp: ŻUBR-S-02
[b]"ŻUBR-S-02"[/b]
TYP STATKU: pchacz typu Żubr
ROK I MIEJSCE BUDOWY: 1966; Warszawska Stocznia Rzeczna, Warszawa.
NR. BUD.: B1/72
WYMIARY:
długość-20,72 m, szerokość-5,85, zanurzenie-0,98 m.
SILNIKI GŁÓWNE
2 silniki wysokoprężne typu:UE680/193; 6 cylindrowe; prod.: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego, Mielec/ Puckie Zakłady Mechaniczne w Pucku; moc: 330 KM.
PĘDNIK: 2 śruby; PRĘDKOŚĆ: 12 km/godz. ; ZAŁOGA: 4 ludzi.
PRZEBIEG SŁUŻBY:
1966: ŻUBR-S-02 - Przedsiębiorstwo Państwowe "Żegluga Szczecińska", Szczecin.
- wykorzystywany na Odrze do holowania zestawów barek pchanych typu BP 375 oraz do holowania. Pierwsze silnik to: B90W; 3 cylindrowe; prod.: Puckie Zakłady Mechaniczne, Puck; moc: 180 KM.
1978: ŻUBR-01 - Przedsiębiorstwo Budownictwa Hydrotechnicznego "Odra 1", Opole.
1982: - wymiana silników.
1986: ŻUBR-W-23 - Przedsiębiorstwo Państwowe "Żegluga Warszawska", Warszawa.
1989: - wycofany.
1992: ŻUBR-W-23 - Trojan Sp. z o.o., Warszawa.
- nie eksploatowany.
1997: ŻUBR-W-23 - Transport Wodny Międzynarodowy Sp. z o.o., Warszawa.
1998: ŻUBR-W-23 - Transport Wodny Sp. z o.o., Szczecin.
2002: ŻUBR-W-23 - Żegluga Wyszogrodzka Jerzy Pielacinski, Wyszogród.
2007: - w eksploatacji.