O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Technika

Nowe i stare rozwiązania techniczne stosowane w łodziarce
171 postów | Ostatnia aktywność na 14.11.2011 przez przemyslaw
P
przemyslaw 14.11.2011, 13 lat temu
Odp: A.I.S. - podstawowe informacje
Witam, czy wiadomo od kiedy będzie wymagany system AIS w Niemczech i jakich rejonów będzie to dotyczyło? Pozdrawiam Przemysław
Odpowiedział(a) w A.I.S. - podstawowe informacje
Teos
Teos 02.07.2011, 13 lat temu
Odp: SASPlanet - nawigacja za darmo
Po dłuższej przerwie wracamy do zajęć ;-) Prosty przepis na pobranie map i kalibracje do OZI-ego: [quote]1. Z menu Operation wybieramy Select->Poligonal area i zaznaczamy interesujący nas obszar i klikamy OK. 2. Wybieramy zakładkę Load, w której zaznaczamy rodzaj źródła danych (np. Map multimap), Scale (zależnie od potrzeb np. 16) i wciskamy Start 3. Czekamy aż program załaduje z internetu brakujące fragmenty mapy. 4. Z menu Operation Select wymieramy Previous Selection (poprzednio zaznaczony obszar, który wczytywaliśmy) 5. Z zakładki Stick wybieramy tę samą skalę (Scale) i źródło mapy (Type of the map) jak poprzednio. Zaznaczamy []map. 6. Format zmieniamy na .jpg i po zapisie mamy gotową skalibrowaną mapę do Oziego (plik jpg + plik z rozszerzeniem map), którą możemy później przerobić do OziCE.[/quote] Przepis znalazłem tutaj: [url]http://peb.pl/pozostale-programy-nawigacyjne/264384-rapidshare-oziexplorer-mapy.html[/url]
Odpowiedział(a) w SASPlanet - nawigacja za darmo
hermod
hermod 12.05.2011, 13 lat temu
Odp: Brak ciśnienia w przekładni- Łoś
Witam wszystkich po długiej nieobecności na forum. Mam pewien problem z przekładnią na Łosiu. Mianowicie "zgubiłem" bieg naprzód. Próbowałem wszystkich możliwości regulacji ciśnienia, próbowałem przeróżnych olejów ( łącznie z Hipolem ) choć przekładnia powinna pracować na oleju silnikowym. Po wielu dniach walki w końcu się poddałem. Nie mam pojęcia jaka moze byc przyczyna tej awarii. Początkowo myslałem że to pompa "broi" jednakże bieg wstecz załącza się bez najmniejszych problemów. Zwracam się do Was drodzy koledzy o pomoc bo ja nie mam pojęcia co jest na rzeczy. pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Teos
Teos 10.02.2011, 14 lat temu
Odp: Nitowniczka ;-)
Trafiłem na fajny film : [url]http://www.youtube.com/watch?v=KQBgMDrgcTY&feature=related[/url] i nie chodzi o tego gościa na początku filmu ;-)
Odpowiedział(a) w Nitowniczka ;-)
W
Wiliams 25.11.2010, 14 lat temu
Odp: SASPlanet - nawigacja za darmo
Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego forum, jako że jest to mój pierwszy post kilka słów : jestem ze Szczecina i pływam wypornościowo łodzią 6,2m. Wielki szacunek dla autora tego "tematu" od jakiegoś czasu czekam na ciąg dalszy np. o sposobie kalibracji z "SasPlanet" do Oziego. Bardzo obrazowe i konkretne informacje, mozna liczyć na ciąg dalszy???
Odpowiedział(a) w SASPlanet - nawigacja za darmo
Adam Reszka
Adam Reszka 09.11.2010, 14 lat temu
Odp: napęd mojego bocznokołowca.
Panie Zbyszku! Nie pamiętam, jak rozwiązano system chłodzenia na bocznokołowym promie w Nieszawie z napędem hydraulicznym osobno na każde koło. Prom ten jest bez steru, bo go nie potrzebuje. Natomiast jeśli chodzi o chłodzenie silników 165 KM Delfin na "bombowcach" kpt. Łożewskiego, to każdy z nich jest zalany płynem niezamarzającym bez wymiennika ciepła, półmetrowe chłodnice są przyspawane do burty na cztery gratyny - tj. 2 m i podgięte do dna również 0,5 m x 2,0 m = razem powierzchnia płaszcza chłodzącego 2 m2. Pomiędzy blachą poszycia a blachą chłodnicy 2 cm. Obieg cieczy chłodzącej krętą drogą. Zastosowana automatyczna termoregulacja przez zamontowanie termostatu, bo zimą wystąpiłoby zjawisko przechłodzenia silnika i motorzysta nie dałby sobie z silnikami rady. Żałuję, że w tym roku nie przepłynę już "bombowcem" i nie będę na promie w Nieszawie, bo dokładnie przyjrzałbym się tym mechanizmom.
Odpowiedział(a) w napęd mojego bocznokołowca.
Z
zselerowicz 07.11.2010, 14 lat temu
Odp: napęd mojego bocznokołowca.
Rewelacyjna informacja-bezcenna.Mam 136KM-chyba zdecyduję się na zbiornik poszyciowy 0,6m2.Gorzej z olejem hydraulicznym,jestem technicznie przygotowany do 0,9m2.Całkowicie rozbieżne informacje.Silniki hydr mają moc max 2x50KW.Jeśli liczyć 20% strat cieplnych to wygląda na ,to wygląda na to ,że starczy.Czekam na info od Pana Adama.Jeszcze raz proszę koleżeństwo o pomoc.
Odpowiedział(a) w napęd mojego bocznokołowca.
wklimczak
wklimczak 06.11.2010, 14 lat temu
Odp: napęd mojego bocznokołowca.
Panie Zbyszku. Gratuluję pomysłu i z życząc wytrwałości oczekuję spotykania bocznokołowca na Wiśle. Z pasją i zapałem, ale także z wiedzą mechanika buduję barki turystyczne, a jeszcze chętniej pływam. Na tej pierwszej najbardziej doświadczalnej przebudowałem układ chłodzenia na poszyciowy i po sezonie mogę podzielić się spostrzeżeniami. Jest to kadłub KS-100, silnik Mercedes OM 617 o mocy 80KM. Korzystałem ze wskazówek p.Patalasa, jedynie nieznacznie je korygując. Układ sprawdza się doskonale, temperatura silnika jest książkowa- termostat "wyrabia się". Jedynym problemem obecnie są pocięte na sieczkę wodorosty- tak,tak gdzie nie gdzie są koszone- które zapychają mokry wydech. Życząc powodzenia pozdrawiam- Włodek.
Odpowiedział(a) w napęd mojego bocznokołowca.
Adam Reszka
Adam Reszka 06.11.2010, 14 lat temu
Odp: napęd mojego bocznokołowca.
@zselerowicz: Panie Zbyszku! Postaram się sprawdzić chłodzenie poszyciowe na "bombowcach" kpt. Witka Łożewskiego, które funkcjonuje znakomicie. Pozdrawiam - ARes. 604.649 026.
Odpowiedział(a) w napęd mojego bocznokołowca.
Z
zselerowicz 05.11.2010, 14 lat temu
Odp: napęd mojego bocznokołowca.
Słowo przypomnienia!Bocznokołowiec nazwa robocza-Ja Wisła! Trwają prace kadłubowe w Pleszewie,mam nadzieję odebrać kadłub za miesiąc.Mam istotne problemy z doborem ostatecznym elementów napędu.Decyzja jest taka-marynizowany 6cylindrowy Mercedes 136KM,210Nm przy 2200obr.Skrzynia 5 biegowa pozostaje-chcę mieć szanse na dobór przełożeń.Silnik napędza wielotłoczkową pompę hydrauliczną 2sekcje-Sauer-Danffos o wydatku 28+28cm3/obr.Pompy o regulowanej wydajności i kierunku przepływu.Olej kierowany jest na burtowe silniki hydr-tłokowe ,radialne.Będą umieszczone w piastach kół łopatowych.Podobne rozwiązanie jak w ciężkim sprzęcie budowlanym.Silniki fińskie Black Bruin BB4-pojemność skokowa 800cm/obr,max ciśnienie pracy ciągłej 350barPrzewidywane obroty -max73/min.Promień koła łopatowego-100cm,ilość łopat -12.Silniki powinny dać 2x3500Nm pozwolić na uzyskanie prędkości-15km/h.Chcę używać tylko chłodnic dennych,poszyciowych.Pisaliście na forum o takich chłodnicach.Znam osobiście Stefana Eknera z Port21.pl.On powołuje się na Norberta Patalasa.Zaleca 25cm2powierzchni wymiennika poszyciowego na 1KM.Z tego wynika,że wystarczy dla mojego 136KM około 0,35m2 wymiennika poszyciowego.Otwieram sugerowaną przez kolegów stronę amerykańską o takich wymiennikach .Obliczenia przybliżone wskazują na 3m2 wymiennika.I już jestem w malinach!!Jeszcze lepiej jest z olejem hydraulicznym.Mam 250l oleju w obiegu zamknietym,doradcy,którym nie ufam sugerują prawie 3m2 wymiennika poszyciowego,mnie wychodzi 0,4m2.Zwariuję!! Już czas zamówić elementy systemu,a ja bez decyzji.Nie mogę jeździć po Wiśle na wodzie zaburtowej,nie chcę chłodnic wentylatorowych.Chcę zbiorniki z nierdzewki,boję się zanieczyszczeń w hydraulice.Maszynownia jest mała-7m2,dennice o wysokości 25cm.Mam tam sporą rezerwę powierzchni na płaskie wymienniki przylegające do poszycia dennego,ale nie na miłość boską 2x3m2.Proszę Was o pomoc.Zbyszek Selerowicz-
Odpowiedział(a) w napęd mojego bocznokołowca.
S
Seehund 06.10.2010, 14 lat temu
Odp: Kapitalka silnika
Najlepsza troska o silnik nie wyklucza jego awarii. Przede mną akcja wymiany jednego z dwóch silników głównych. Uległ zatarciu, chociaż niczego mu nie brakowało. To trochę tak jak z niektórymi dziećmi: miały wszystko, a poszły na manowce. @przylodz. W kwestii drugiej to zależy jakie panie i jaki silnik. Może jest to TEMAT na nowy TEMAT.
Odpowiedział(a) w Kapitalka silnika
przylodz
przylodz 05.10.2010, 14 lat temu
Odp: Kapitalka silnika
Jak się ma silnik zaburtowy i się o niego odpowiednio dba, nie trzeba zaglądać do stron proponowanych przez Ciebie, szczególnie w tym drugim wątku... :) Inna sprawa, że rozebrane panie wyglądają znacznie ciekawiej niż rozebrany silnik... ;)
Odpowiedział(a) w Kapitalka silnika
Teos
Teos 05.10.2010, 14 lat temu
Odp: Kapitalka silnika
Jeżeli ktoś lubi oglądać zdjęcia rozebranych.... silników to zapraszam do przejrzenia wątku na niemieckim forum: [url]http://www.binnenschifferforum.de/forum/showthread.php?3168-Maschinen%FCberholung-MS-Bandolino-25.09.08[/url] Natomiast tym których rozebrane silniki nie interesują polecam stronę [url]http://www.leenks.com/[/url] ;-)))
Odpowiedział(a) w Kapitalka silnika
Teos
Teos 02.10.2010, 14 lat temu
Odp: Ciekawa strona na temat silników
Tym razem trafiłem na turecką stronę [url]http://www.engine-cemberci.com/[/url] Jak słusznie podejrzewacie, jest na temat silników, naprawdę warto zajrzeć. Aha, tureckiego znać nie trzeba ;-))
Apis
Apis 22.09.2010, 14 lat temu
Odp: radiotelefon przenośny
[quote][b]mariaszek12 napisał/a:[/b]na 30 oglądajacych tego posta (...) Jeżeli zajrzeli na forum,to mają dostęp do sieci...[/quote] Licznik [b]wyświetleń[/b] danego wątku wcale nie oznacza liczby [b]osób[/b] go czytających. Wystarczy że Ty obejrzałeś pierwszy swój wpis kilka(naście) razy i już nabiłeś liczbę wyświetleń zanim ktoś zdążył przeczytać czy odpowiedzieć... Poza tym odpowiedzieć mogą ci, którzy używają takiego sprzętu i maja jakieś pojęcie, a to kolejne ograniczenie. Co z tego, że przeczytali...
Odpowiedział(a) w radiotelefon przenośny
M
mariaszek12 21.09.2010, 14 lat temu
Odp: radiotelefon przenośny
Cześć Teos.Jeżeli zajrzeli na forum,to mają dostęp do sieci,ale nie mam pretensji do nikogo,bo sam często lukam i jak widzę odpowiedzi mądrzejsze od tych ,które ja napisałbym albo podobne,to też nic nie piszę.Radio już zamówiłem ,widoczne w linku w moim ostatnim poście.pozdrawiam
Odpowiedział(a) w radiotelefon przenośny
Teos
Teos 21.09.2010, 14 lat temu
Odp: radiotelefon przenośny
[quote]na 30 oglądajacych tego posta tylko ty byłeś uprzejmy nazwać rzecz po imieniu.[/quote] Aleś Ty w gorącej wodzie kąpany ;-) Zauważ że ci którzy mogą odpowiedzieć na Twoje pytanie często mogą być właśnie bez dostępu do sieci. Wracając do tematu, my używamy na burcie Icom IC-F25SR, dostępny np. tutaj: [url]http://avantiradio.pl/go/_info/?id=46&idc=id_20[/url] Radiotelefon bardzo prosty, żeby nie powiedzieć toporny ale taki właśnie ma być i oczywiście bardzo odporny na wodę ;-) Pracuje w paśmie CB co ma dużo dobrych stron i jeden minus - musisz kupić minimum 2 sztuki ;-( Jeżeli chodzi o plusy to przede wszystkim to że nikt Cię praktycznie nie zagłusza, poprzednio mieliśmy radia pracujące na 15 i 17 kanale, tez Icoma i bardzo często byliśmy zakłócani rozmowami z innych barek, zwłaszcza w śluzach, teraz to się nie zdarza. Jeżeli jesteś zainteresowany takim używanym Icomem pracującym tylko na 15 i 17 kanale (takie obowiązują do łączności na pokładzie) to mam taki jeden, możemy pogadać na priv-a ;-)
Odpowiedział(a) w radiotelefon przenośny
M
mariaszek12 21.09.2010, 14 lat temu
Odp: radiotelefon przenośny
Jeszcze raz dzięki .
Odpowiedział(a) w radiotelefon przenośny
SP2BZW
SP2BZW 21.09.2010, 14 lat temu
Odp: radiotelefon przenośny
dobra cena ! tutaj wychodzi drożej : http://www.mesltd.co.uk/standard-hx370-handheld-p-605.html tym bardziej że trzeba jeszcze dodać koszty przesyłki ale przy okazji Icoma, w tym sklepie jest taniej :) poprzednik i następca : http://www.mesltd.co.uk/icom-buoyant-marine-transceiver-p-1132.html http://www.mesltd.co.uk/icom-waterproof-handheld-with-clearvoice-function-p-11709.html
Odpowiedział(a) w radiotelefon przenośny
M
mariaszek12 21.09.2010, 14 lat temu
Odp: radiotelefon przenośny
Dzięki za radę.Znalazłem coś innego z dobrymi parametrami,bo na 30 oglądajacych tego posta tylko ty byłeś uprzejmy nazwać rzecz po imieniu. Wybrałem to radio http://www.conspark.com.pl/sklep//index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=49&category_id=3&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=38&vmcchk=1&Itemid=38
Odpowiedział(a) w radiotelefon przenośny
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator:

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies