Odp: Praca i płaca
Woitaj Tomstat.....Jesli chozdi o Twoje urawnienia(kwalifikacje),to dzisiaj nie jest to takie proste,jak bylo kiedys.Jesli posiadasz "tylko" patent morski,musisz (aby go przepisac)uzupelnic uprawnieniami srodladowymi.....a co sie z tym laczy,odbyc praktyke na statkach srodladowych....Sprawa jest do zalatwienia,pod warunkiem zamustrowania i pracy na "lajbie".Bez praktyki nikt Ci nie przepisze zadnego patentu.Natomiast mylne wiadomosci pochodza od kolegow,ktorzy od wielu lat przebywaja za granica i stracili realny obraz zeglugi srodladowej w naszym kraju.Jesli chodzi o specyfike pracy na srodladziu(dlugosc rejsow,pobyt w domu,czestotliwosc "wolnego"),przedstawia sie ona w zaleznosi od jednostki na ktorej plywasz,rejonu zeglugi,itp....Czynnikow sklada sie wiele...Sa relacje ,gdzie rejs trwa 5,6 dni,a sa takie ze na morzu koledzy sa krocej.Sa relacje ,ze po kazdym rejsie jestes w domu(nawet tych krotkich),a sa takie ze dom przez kilka miesiecy widzisz tylko na obrazku..(o ile go masz).Tak wiec rzecz jest dosc zlozona.....Jesli masz ochote,pisz a napewno ktos zawsze udzieli Ci informacji.....Pozdrawiam.