O nie! Gdzie jest JavaScript?
Twoja przeglądarka internetowa nie ma włączonej obsługi JavaScript lub nie obsługuje JavaScript. Proszę włączyć JavaScript w przeglądarce internetowej, aby poprawnie wyświetlić tę witrynę, lub zaktualizować do przeglądarki internetowej, która obsługuje JavaScript.

Forum 

Galeria floty - dyskusja związana z zasobami w galerii.

138 postów | Ostatnia aktywność na 13.07.2007 przez Borsuk
B
Borsuk 13.07.2007, 18 lat temu
Odp: Żegluga śródlądowa II. R.P.
To, że Zarządy Wodne podlegały Wydziałom Dróg Wodnych Urzędu Wojewódzkiego bądź Oddziałom Wodnym Wydziałów Komunikacyjno-Budowlanych nie było tylko sprawą semantyki. W czasie mobilizacji i w okresie wojny Naczelnicy Wydziałów Dróg Wodnych (zaznaczonych na zielono w poprzednim poście) stawali się Komendantami żeglugi odpowiednich dróg wodnych. I tak: Naczelnik W.D.W. Urzędu Wojewódzkiego krakowskiego stawał się Komendantem żeglugi rz. górnej Wisły, warszawskiego - rz. środkowej Wisły, pomorskiego - rz. dolnej Wisły, poleskiego - dróg wodnych wschodnich. KIerownicy P.Z.W. (tych zaznaczonych na oliwkowo) stawali się Komendantami żeglugi odcinków rzek (z tym, że kierownik P.Z.W. w Poznaniu był Komendantem żeglugi rz. Warty, a P.Z.W. w Wilnie - rz. Wilii). Pozostałe dwa urzędy wojewódzkie: lwowski i stanisławowski nie uczestniczyły w mobilizacji i nie otrzymywały żadnych informacji na ten temat. Głównym Komendantem Żeglugi Śródlądowej na czas wojny zostawał Dyrektor Biura Dróg Wodnych Ministerstwa Komunikacji.
B
Borsuk 13.07.2007, 18 lat temu
Odp: Żegluga śródlądowa II. R.P.
W tym temacie chciałbym przedstawić jednostki Państwowych Zarządów Wodnych z okresu II. Rzeczpospolitej. Na początek umiejscowienie tych Zarządów w strukturze administracji wodnej. Podlegały one ośmiu Urzędom Wojewódzkim poprzez Wydziały Dróg Wodnych tych Urzędów, bądź poprzez Oddziały Wodne Wydziałów Komunikacyjno-Budowlanych. Nie zawsze przynależność do danego Urzędu Wojewódzkiego pokrywała się z podziałem administracyjnym kraju. I tak, [b] I[/b]. [i][color=green]Krakowskiemu Urzędowi Wojwódzkiemu[/color][/i] podlegały (poprzez [color=green][b]W.D.W[/b][/color].) następujące P.Z.W.: 1) w [color=olive]Krakowie[/color], 2) w [color=olive]Tarnowie[/color], 3) w [color=olive]Sandomierzu[/color] (woj. kieleckie), 4) w Żywcu, 5) w [color=olive]Oświęcimiu[/color], 6) w Nowym Sączu, ; [b]II[/b]. [i][color=green]Warszawskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu[/color][/i] podlegały (poprzez [color=green][b]W.D.W[/b][/color].): 7) P.Z.W. w [color=olive]Puławach[/color] (woj. lubelskie), 8) P.Z.W. w [color=olive]Warszawie[/color], 9) P.Z.W. w [color=olive]Płocku[/color], 10) P.Z.W. w [color=olive]Wyszkowie n/Bugiem[/color]; [b]III[/b]. [i][color=green]Pomorskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu[/color][/i] w Toruniu podlegały (poprzez [color=green][b]W.D.W[/b][/color].): 11) P.Z.W. w Toruniu, 12) P.Z.W. w Chełmnie, 13) P.Z.W. w Tczewie; [b]IV[/b]. [i]Poznańskiemu Urzędowi Woj.[/i] podlegały (poprzez O.W. W.K.-B.): 14) P.Z.W. w [color=olive]Poznaniu[/color], 15) P.Z.W. w Koninie (do 1 kwietnia 1938 r. woj. łodzkie), 16) P.Z.W. w Czarnkowie, 17) P.Z.W. w Bydgoszczy (od 1 kwietnia 1938 r. woj. pomorskie); [b]V[/b]. [i][color=green]Poleskiemu Urzędowi Wojewódzkiemu[/color][/i] w Brześciu n/Bugiem podlegały (poprzez [color=green][b]W.D.W[/b][/color].): 18) P.Z.W. w [color=olive]Brześciu n/Bugiem[/color], 19) P.Z.W. w [color=olive]Pińsku[/color], 20) P.Z.W. w [color=olive]Łucku[/color] (woj. wołyńskie), 21) P.Z.W. w [color=olive]Słonimie[/color] (woj. nowogródzkie), 22) P.Z.W. w [color=olive]Augustowie[/color] (woj. białostockie); [b]VI[/b]. [i]Lwowskiemu Urzędowi Woj.[/i] podlegały (poprzez O.W. W.K.-B.): 23) P.Z.W. we Lwowie, 24) P.Z.W. w Przemyślu, 25) P.Z.W. w Rzeszowie; [b]VII[/b]. [i]Stanisławowskiemu Urzędowi Woj.[/i] podlegały (poprzez O.W. W.K.-B.): 26) P.Z.W. w Stanisławowie, 27) P.Z.W. w Stryju, 28) P.Z.W. w Kołomyji; [b]VIII[/b]. [i]Wileńskiemu Urzędowi Woj.[/i] podlegał (poprzez O.W. W.K.-B.): 29) P.Z.W. w [color=olive]Wilnie[/color].
B
Borsuk 11.07.2007, 18 lat temu
Odp: Jednostki z napędem Hotchkissa
Brytyjski inżynier Donald Hotchkiss skonstruował napęd hydrostrumieniowy, którego pędnikami były obracające się dwa ucięte stożki sklejone mniejszymi podstawami. Napęd był umieszczony w środku kadłuba, a pobierana woda była wyrzucana do tyłu przez obracające się pędniki - "stożki Hotchkissa". Taki napęd był bardzo efektywny na mocno zarośniętej rzece. Wynalazkiem zainteresowało się Kierownictwo Marynarki Wojennej, które wysłało (we wrześniu 1931 roku) do firmy [i]The Hotchkiss Internal Cone Propeler[/i] delegację rzeczoznawców w składzie: kmdr por. Aleksander Rylke, kpt. mar. Mieczysław Sierkuczewski (z Flotylli Rzecznej) i inż. Jerzy Cwingman (PZInż.). Wizyta zaowocowała decyzję zastosowania tego napędu w nowobudowanych jednostkach Flotylli: 3 kanonierkach i 4 [b]L[/b]ekkich [b]K[/b]utrach. Pędniki dla kanonierek miały średnicą (w najszerszym miejscu) 122 cm i zastosowano 2 zestawy stożków, ale po próbach zrezygnowano z drugiego zestawu. Kanonierki ZUCHWAŁA i ZAWZIĘTA zostały wcielone odpowiednio 15 czerwca i 1 lipca 1933 roku. Kutry uzbrojone K.U. 16, K.U. 17, K.U. 18 i K.U. 19 znalazły się w Flotylli 28 września tegoż roku. Trzecia kanonierka ZARADNA weszła do służby 1 sierpnia 1935 roku z pędnikami Hotchkissa, ale potem zmieniono je na śruby i ponownie wcielono 4 marca 1936 roku. W 1936 roku na kutrze K.U. 18 prowadzono próby z napędem hydroodrzutowym czeskiej firmy, ale po niepowodzeniach ponownie zainstalowano stożki. Napęd Hotchkissa zainstalowano także na krypie K-10 (rysunki), zapewne były to stożki z [i]Zaradne[/i]j. [img]http://fow.aplus.pl/album/albums/userpics/10006/K10gH.jpg[/img] [img]http://fow.aplus.pl/album/albums/userpics/10006/K10efH.jpg[/img] Ale w cywilnej żegludze śródlądowej też istniały jednostki z takim napędem. cdn...
zamek
zamek 03.06.2007, 18 lat temu
Odp: Zbliża się kolejny jubileusz !!!
Witam wszystkich serdecznie! Przekroczyliśmy 3000 zdjęć ! PS. Dzisiaj wśród zdjęć, które umieściłem znalazły się zdjęcia motorówki, należącej kiedyś do córki Marszałka Józefa Piłsudskiego, Jadwigi . Warto zobaczyć! Motorówka nazywa się "Kośmider" Zapraszam do [url=http://zegluga.szympanstudio.pl/thumbnails.php?album=lastup&cat=0][b]Galerii Floty[/b][/url]!!!
zamek
zamek 28.05.2007, 18 lat temu
Odp: Zbliża się kolejny jubileusz !!!
Coraz bliżej do 3000 zdjęć!!! Dzisiaj dodałem sporo zdjęć lodołamaczy nadesłanych przez Rafała Wiśniewskiego. Ślązak, nadesłał sentymentalne fotki z okresu szkoły. Valdemaras dodał ekstra zdjęcia holownika "Śmiały". Janusz Fąfara zdjęcia Odry i prac jakie są tam obecnie prowadzone. Serdecznie wszystkich zapraszam do [url=http://www.netjan.info/pchacze/index.php][b]Galerii Floty[/b][/url] !!!
Teos
Teos 20.03.2007, 18 lat temu
Odp: Mały jubileusz
No i minął kolejny miesiąc, trochę statystyki dla potomności ;-) [b]2517 plików w 133 albumach i 20 kategoriach z 268 komentarzami - wyświetlono 133034 razy[/b] Tym razem najlepiej oceniana fotka: [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/inne/normal_Prosto_w_slonce.JPG[/img] [b]" Prosto w słońce" Janusz Fąfary[/b]
Odpowiedział(a) w Mały jubileusz
wojpa
wojpa 09.03.2007, 18 lat temu
Odp: Czemu zaloga nie moze utrzymac jednolitych kolorow pchaczy ?
przygotowanie trwa okolo tygodnia :D a potem tylko spryskiwaczem na powietrze idzie jak po masle..
H
hiszpan 08.03.2007, 18 lat temu
Odp: Czemu zaloga nie moze utrzymac jednolitych kolorow pchaczy ?
No to jestes bardzo szybki,tylko czy dokladny,bo przemalowac a pomalowac to jest roznica
wojpa
wojpa 07.03.2007, 18 lat temu
Odp: Czemu zaloga nie moze utrzymac jednolitych kolorow pchaczy ?
Przyklady Bizonow zadbanych.. [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/bizon/normal_Bizon125wPorcieMiejskimWroclaw.jpg[/img] [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/bizon/normal_BIZON_154.jpg[/img] Moj czas przemalowania calego Bizona jest 6 godzin od gory do dolu.. z malymi przerwamy.. :D
Teos
Teos 23.02.2007, 18 lat temu
Odp: Mały jubileusz
Co prawda 18 lutego minął kolejny miesiąc (siódmy) istnienia galerii, to ja postanowiłem trochę poczekać aby móc obwieścić o przekroczeniu 2 okrągłych cyferek: 1. Przekroczyliśmy cyfrę [b]2000[/b] w ilości plików w galerii 2. Przekroczyliśmy[b] 100 000[/b] w ilości odsłon !!! A dokładnie to w chwili obecnej: [b]2110 plików w 122 albumach i 16 kategoriach z 237 komentarzami - wyświetlono 100756 razy [/b] Na 3 miejscu jeżeli chodzi o ilość odsłon jest : [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/c/normal_bizon1.jpg[/img] Miejsce 1 i 2 było prezentowana więc się nie będę powtarzał. Tradycyjnie dziękuję wszystkim za nadesłane zdjęcia do galerii i za komentarze.
Odpowiedział(a) w Mały jubileusz
S
Szaflik 23.02.2007, 18 lat temu
Odp: Czemu zaloga nie moze utrzymac jednolitych kolorow pchaczy ?
Oj tam,kolego.Taki np. Bizon B-28 zawsze był ładnie pomalowany:) Pozdrowionka,Eryk!
E
egonzeglarz 23.02.2007, 18 lat temu
Odp: Czemu zaloga nie moze utrzymac jednolitych kolorow pchaczy ?
Te Bizony Kolego nie zarabiają nawet na bułkę ze smalcem/tak nas odratrans żyłuje, że niechsami malują te paranoiczne kolory/ale jak sie Tobie nie podoba to zapraszam do udziału w wolontariacie ............:D
H
hiszpan 20.02.2007, 18 lat temu
Odp: Port Koźle dzisiaj
Dopiero teraz obejzalem te galerie i jedyne co nasowa sie jako komentaz to chyba okreslenie "przestepstwo":@ Sam mam niezle wspomnienia z tego portu,wlasnie tutaj zaczynalem swoja kariere w zegludze zaraz po skonczeniu szkoly BM-5005 i widzac to co pozostalo z tego portu,pozostaje zal,ze wszystko co dotyczy zeglugi zaczyna wlasnie tak wygladac i nie jestes pesymista,bo za naszego zycia napewno zeglugi jaka byla nie bedzie,oczywiscie mam na mysli tabor,drogi wodne itp.bo atmosfery jaka wtedy byla wsrod zalog juz nigdy nie bedzie i Portowej tez zal:(
Odpowiedział(a) w Port Koźle dzisiaj
Z
zibi 18.02.2007, 18 lat temu
Odp: Czemu zaloga nie moze utrzymac jednolitych kolorow pchaczy ?
Całkowicie się zgadzam, a "gust" malarzy bywa obezwładniający. Często widać podmalowania minią którą pokryła już patyna albo farbą w całkowicie przypadkowym kolorze. Przecież nie są to jakieś większe koszty, a efekt jest olbrzymi.
Z
zibi 18.02.2007, 18 lat temu
Odp: silniki na polskich statkach
Myślę, że jest to dobre miejsce do wymiany doswiadczeń i obserwacji nie tylko dla "absolwentów" (szacunek) ale i dla tych którzy poznali lub chcą poznać smak luźnego spędzania wolnego czasu na wodzie płynącej. Są to znacznie odmienne wrażenia w porównaniu z wodą stojącą ,czyli jeziorami, i dającą dużo więcej wrażeń. Tutaj nie da się siedzieć bezmyślnie za sterem, tu w każdej chwili może się pojawić coś niespodziewanego. Czy ktoś poznał już jakie to odczucie kiedy płynąc łodzią w górę rzeki skończyło się paliwo a z góry, zza zakrętu wyłania się załadowany na 1000 ton zestaw prowadzony przez BIZON-a? Wrażenie niezapomniane! Od tego czasu już nie zapominam o tak prozaicznych sprawach. Jeżeli są osoby zainteresowane wymianą tego typu doświadczeń chętnie podyskutuję, a także i o tym jaką zawadą na wodzie są ci mali dla dużych i odwrotnie.
Odpowiedział(a) w silniki na polskich statkach
mnsb
mnsb 16.02.2007, 18 lat temu
Odp: Warszawskie porty
Dokładnie żal oglądać, zwłaszcz jak się tam pływało choć tylko na praktyce szkolnej ale jednak. Koźle też tak zaczyna wyglądać powoli, może nie od strony wody, budynki zaczynają się sypać.
Odpowiedział(a) w Warszawskie porty
Teos
Teos 13.02.2007, 18 lat temu
Odp: silniki na polskich statkach
Cześć Maciej, co prawda nie jestem "znawcą tematu" ale mogę Ci podpowiedzieć że Waldemaras zamieszcza na forum opisy wielu polskich statków, przy każdym opisie jest też typ silnika jaki był stosowany. Jeżeli chciałbyś to w formie tabelki to wystarczy ją sobie stworzyć, wypełnić dostepnymi informacjami i pytać o puste miejsca :D Chociaż z drugiej strony chodzi za mną od pewnego czasu pomysł stworzenia bazy danych z interfejsem przez www. Problem mógłby być z uprawnieniami do niej - kto powinien mieć prawo dodawania informacji ?
Odpowiedział(a) w silniki na polskich statkach
K
Klusiu94 13.02.2007, 18 lat temu
Odp: silniki na polskich statkach
Pytanie do "znawców tematu": cz mógłby ktoś napisać jakie silniki były stosowane na polskich statkach żeglugi śródlądowej ? Zdaję sobie sprawę że to temat dość obszerny bo niektóre jednostki tego samego typu były produkowane w różnych latach z różnymi rodzajami silników ale myślę, że powoli jesteśmy w stanie "do wszystkiego dojść".
Odpowiedział(a) w silniki na polskich statkach
Teos
Teos 18.01.2007, 18 lat temu
Odp: Mały jubileusz
Mineło pół roku od uruchomienia Galerii Floty Rzecznej. Statystyki na dzień dzisiejszy: W galerii jest 1688 plików w 103 albumach i 16 kategoriach z 146 komentarzami - wyświetlono 63331 razy Srednia wyświetleń jednego pliku 37,51 razy. Najbardziej popularna fotka - 262 odsłony: [img]http://zegluga.szympanstudio.pl/albums/bizon/normal_Bizon125wPorcieMiejskimWroclaw.jpg[/img] [b] Bizon-125 w Porcie Miejskim we Wrocławiu[/b] Dziękuję wszystkim za nadesłane zdjęcia do galerii i za komentarze.
Odpowiedział(a) w Mały jubileusz
Teos
Teos 19.12.2006, 18 lat temu
Odp: Warszawskie porty
Serię zdjęć warszawskich portów nadesłał Zbyszek Selerowicz. [b][url]http://www.netjan.info/pchacze/thumbnails.php?album=83[/url][/b] Niektóre żal oglądać: [img]http://www.netjan.info/pchacze/albums/porty/warszawa/normal_2_port_czerniakowski.jpg[/img]
Odpowiedział(a) w Warszawskie porty
możesz przeglądać wszystkie wątki dyskusji na tym forum.
możesz rozpocząć nowy wątek dyskusji na tym forum.
nie możesz rozpocząć ankietę na tym forum.
nie możesz dodawać załączniki w tym forum.
nie możesz pobierać załączniki na tym forum.
Moderator: Administrator

Filtruj po tagach

Popularne wątki w tym tygodniu

Nie znaleziono wątków
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na nasze ustawienia prywatności i rozumiesz, że używamy plików cookies. Niektóre pliki cookie mogły już zostać ustawione.
Kliknij przycisk `Akceptuję`, aby ukryć ten pasek. Jeśli będziesz nadal korzystać z witryny bez podjęcia żadnych działań, założymy, że i tak zgadzasz się z naszą polityką prywatności. Przeczytaj informacje o używanych przez nas Cookies